Filmpjes met een boodschap

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Filmpjes met een boodschap

Bericht door Maria »

Voor in mijn verzameling.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

De vluchtelingen zijn niet het probleem van de vluchtelingencrisis. Volgens filosoof Markus Gabriel

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Om een beeld te krijgen wie die Markus Gabriel eigenlijk is en wat zijn gedachtengoed is, is mogelijk het volgende artikel verhelderend :

Over de idiotie van de hippe filosoof Markus Gabriel

Daaruit :
Wie is Gabriel om te bepalen dat ik religie nodig heb? Ik heb helemaal geen religie nodig en de wereld zou een stuk vredelievender zijn zonder religie.
Maar ergens heeft Markus Gabriel in bovenstaande video wel een punt als hij zegt dat Duitsers hun eigen wetten niet vertrouwen. Want waarom vertrouwen veel Duitsers hun wetten aangaande vrije expressie niet? Bijvoorbeeld wanneer Duitsers huiverig zijn voor ongezouten kritiek op de islam en het ongegeneerd Mohammed-cartoons verspreiden wegens "de gevaren die zulke vrije expressies op kunnen leveren" en zij om die reden maatregelen nemen om zulke vrije expressies aan banden te leggen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef:Om een beeld te krijgen wie die Markus Gabriel eigenlijk is en wat zijn gedachtengoed is, is mogelijk het volgende artikel verhelderend :

Over de idiotie van de hippe filosoof Markus Gabriel

Daaruit :
Wie is Gabriel om te bepalen dat ik religie nodig heb? Ik heb helemaal geen religie nodig en de wereld zou een stuk vredelievender zijn zonder religie.
Het gaat hier in deze video om
De vluchtelingen zijn niet het probleem van de vluchtelingencrisis. Volgens filosoof Markus Gabriel
Ik leer hier het beeld kennen dat de schrijver van dit artikel heeft van Markus Gabriel.
Het lijkt gebaseerd op uitspraken in 2 interviews in kranten.
Daarbij bijna uitsluitend ingaand op een gedeelte religie.
Floris van den Berg schreef:Moet je je schamen voor de opvattingen van collega’s? Ik ben filosoof en ik schaam mij diep voor een groot deel van de filosofie en veel filosofen. Niet alleen schaam ik me voor filosofen die slavernij, misogynie, de onderschikking van dieren, cultuurrelativisme en totalitarisme goedpraten, maar ook voor hedendaagse filosofen die duistere onzin uitkramen, zoals de Duitse filosoof Markus Gabriel.
..........
De zwakte van filosofie is dat het grootste deel van de filosofie intellectuele bagger dan wel regelrechte zwendel is. 90 procent van de filosofie is aperte nonsens. Een psychologische verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat mensen een behoefte hebben aan duistere teksten die een air van diepzinnigheid hebben. Dat verklaart het ongekende succes van ondoorgrondelijke filosofen als Heidegger en Derrida.
..........
In een interview in de Volkskrant (d.d. 26 maart 2016) interviewt Frank Meester een nieuwe ster van de Duitse filosofie: Markus Gabriel. Met interesse las ik het interview. Die interesse sloeg echter al gauw om in ongeloof, verontwaardiging, teleurstelling, boosheid, verbazing en schaamte.
Krachtige taal en de mening van Floris, eindigend met zijn totale oordeel over deze collega filosoof.
Na afloop van een college van Gabriel “is er een feestelijke lunch van schnitzels en aardappelen en jus.” Hier krijg ik werkelijk de kriebels van: hoe kan je als filosoof géén veganist zijn?

Met een charlatan als Gabriel in de mediaspotlight van de filosofie, zal de filosofie in ieder geval niet meewerken de wereld beter te maken en beter te leren kennen. Een groot deel van de filosofie verkeert nog altijd in de duistere middeleeuwen. En de mensen vinden het prachtig.
Natuurlijk is daarom Markus Gabriel een charlatan. :lol:

vegan-revolution schreef:Maar ergens heeft Markus Gabriel in bovenstaande video wel een punt als hij zegt dat Duitsers hun eigen wetten niet vertrouwen. Want waarom vertrouwen veel Duitsers hun wetten aangaande vrije expressie niet? Bijvoorbeeld wanneer Duitsers huiverig zijn voor ongezouten kritiek op de islam en het ongegeneerd Mohammed-cartoons verspreiden wegens "de gevaren die zulke vrije expressies op kunnen leveren" en zij om die reden maatregelen nemen om zulke vrije expressies aan banden te leggen.
Lijkt me idd. interessanter om in te gaan op wat je zelf kunt beluisteren via deze video, maar direct je ook realiserend dat wij dat evenals Floris doen met al bestaande gedachten over een paar zinnen die we horen en dat dan verder uitlichten.

Voordat we om die reden ook gaan denken te weten wat Gabriel exact bedoelt met wat hij zegt, denk ik toch dat we meer moeten meenemen van wat hij zegt en schrijft, dan een paar zinnen waarbij we wat meer attent gaan worden dan bij andere zinnen.
En daar dan verder op toespitsen met onze al bestaande gedachtenpatronen.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Opiniemaker Annabel Nanninga maakt zich zorgen over de invloed van Turkije op Turkse Nederlanders

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Actueler dan ooit. (Knevel & Van den Brink 23 mei 2012)

Joost Niemöller over zijn boek 'Het Immigratietaboe'
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Groene politiek heeft niets met links of rechts te maken; Hans Moll met Sylvain Ephimenco

Ik ken de Fransman Sylvain Ephimenco in het gesprek niet maar wat een verademing tegenover de in mijn ogen vaak waardeloze NPO staats-televisie en afgeknepen berichtgeving is dit YouTube kanaal: "Cafe Weltschmerz" dat ik nu een half jaar met aandacht volg. Fantastisch.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

De macht van radicale moslims.

Undercover in de Deense Moskee

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

'Politieke Correctheid' in Nederland.
De dood van het vrije woord.
Door Wierd Duk

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Weer een goud-eerlijk gesprek in Cafe Weltschmerz dat niets verbergt, vergoelijkt of onder het tapijt schuift. Jammer dat men daarvoor naar YouTube of WNL moet vluchten.
Cafe Weltschmerz schreef:Erik de Vlieger praat met Arnold Karskens over zijn aangifte tegen Frans Timmermans als vice-voorzitter van de Europese commissie en Artsen zonder Grenzen die bootjes hebben laten varen voor de kust van Libië. Timmermans en de Europese politiek wordt dood door schuld en de non-gouvernementele organisaties zoals Artsen Zonder Grenzen wordt ook dood door schuld en medeplichtigheid aan mensensmokkel verweten. De politiek voer nu een beleid uit waardoor de laatste drie jaar en vier maanden er 12.500 mensen zijn verdronken. "Het is een van de grootste humanitaire rampen voor de grenzen van Europa en iedereen zwijgt er over. Als Trump het heeft over het bouwen van een muur tussen VS en Mexico is de wereld te klein en hier wordt geen aandacht aan gegeven. Deze aangifte is totaal doodgezwegen."

De officier van justitie neemt binnenkort de beslissing of het onderzoek moet beginnen. Als de officier dit weigert gaat Karskens naar de rechtbank om het onderzoek via een rechtelijke uitspraak af te dwingen. Mocht het strafrechtelijk onderzoek niet in Nederland geopend worden, dan gaat hij in een van de andere Europese landen deze zelfde procedure openen.

https://www.youtube.com/watch?v=cWxBF8n0M8A&t=1291s" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Volgens de Italiaanse justitie is er geen bewijs gevonden voor afspraken tussen partijen. Maar misschien heeft Karstens die wel.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Maatschappijkritiek van Wim van Rooy over hoe "diploma-democraten" blind lijken voor bepaalde maatschappelijke ontwikkelingen en maatschappelijke problemen en waarin dat geworteld zou zijn :

De tentakels van het cultuurmarxisme; Sid Lukkassen met Wim van Rooy

En passant (41:40 - 42:29) zegt Wim van Rooy nog iets over de naar zijn inzicht desastreuze houding van veel mensen in de westerse samenleving die wat hem betreft een obstructie vormt voor de emancipatie van allochtonen en in het bijzonder moslims :
Wat "wij" doen, ik bedoel niet wij maar "de elites" : zowel de politieke, de journalistieke als de culturele elites houden de mensen, de allochtonen, die uit dat systeem van hen willen stappen, omdat ze zien dat het een slecht systeem is en naar een systeem van ons willen overstappen, tegen. Men houdt ze tegen. Waardoor houdt men ze tegen? Door te zeggen : "Maar kijk eens, de islam is formidabel, de islam is de religie van de vrede.". Dus die blijven in de kast zitten, omdat "wij" ze in die kast houden. En "wij" vinden dat het zulke formidabele dingen allemaal zijn die betrekking hebben op de islam. En dus worden zij verhinderd om eruit te komen. Dat is eigenlijk een ongelofelijk fenomeen : dat men niet wil zien dat "wij" verantwoordelijk zijn voor de moslims die eruit willen komen en die het niet durven omdat "wij" al de tijd zeggen : "Maar het is zo formidabel, uw systeem.".
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Inmiddels is dit een topic met een boodschap, geloof ik, in plaats van een filmpje. Eén keer 'ik haat de islam' is wel genoeg, hoor.

Of heb ik de memo gemist en is dit een speciaal themakanaal geworden? Als ik doorlopend dit soort polariserende shit wil zien, bezoek ik GeenStijl wel.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Plaats reactie