Hoe zit het nou met klopgeesten?

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Doctorwho: Ja maar het net als die aap en een woordenboek he: wanneer gaat jouw kat het 3e pianoconcert van Rachmaninov uitvoeren? :P
Antiscience: een piano hoort mechanisch te zijn, onzinfoefjes als wat jij beschjrijft hebben we het niet over. En ja, de pianola is me ook al bekend.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Apen zijn niet al te beste schrijvers. Om het literaire talent van apen te onderzoeken lieten studenten deze dieren vier weken alleen met een tekstverwerker. Het resultaat is intussen in boekvorm uitgegeven.(misschien is de bijbel :wink: )

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/11969294/
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Apen zijn niet al te beste schrijvers.
Er zitten wel een paar beroemde schilders bij de chimpansees , gorillas, olifanten en zelfs varkens ....
http://flatrock.org.nz/topics/animals/a ... scious.htm
(op die site kun je zelfs een video afspelen met een afrikaanse grijsstaart papegaai die je kan horen en zien luidop denken .... )

http://www.boingboing.net/2005/05/12/ch ... ction.html

Afbeelding
Schilderijen van CONGO
verkocht voor 25.000 dollar
http://www.cbsnews.com/stories/2005/06/ ... 3057.shtml
Afbeelding

http://images.google.be/images?q=painti ... gen+zoeken

En ook niet te veel uw verre familie onderschatten , hé

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 04 apr 2006 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

En natuurlijk de beursgoeroe Jacko:

Een aap heeft overigens in 2004 wederom beter gepresteerd dan de AEX. Op vrijdag, de laatste handelsdag van 2004, sloot de AEX op 348 punten. De jaarwinst kwam daarmee uit op 3,1 procent.

Die winst valt in het niet bij het rendement van cybergorilla Jacko. Sinds 2000 belegt een fictieve gorilla op de Amsterdamse beurs. Zijn rendement is te volgen op www.beursgorilla.nl. Jacko belegt door uit bananen te kiezen. De mensen achter de beursgorilla willen aangeven dat een aap beter presteert dan fondsbeheerders.

De waarde van de portefeuille van Jacko steeg afgelopen jaar met maar liefst 26 procent. Hij kocht bijvoorbeeld Versatel vlak voordat John de Mol dat deed. Jacko heeft de Amsterdamse graadmeter nu voor het vijfde jaar op rij verslagen.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Armadel

Bericht door Armadel »

Klopgeesten zijn een louter energetisch verschijnsel. Iedereen heeft een bepaald niveau energie in zich. Die gebruik je om dingen te doen zoals schrijven, lezen, etc. Maar ze wordt ook gebruikt om mentale dingen te verwerken zoals trauma's en depressies.
Klopgeesten worden veroorzaakt door mensen die een te hoog energieniveau in zich hebben omdat ze bepaalde voorvallen niet kunnen verwerken. Daarom gaan er dus dingen zweven in hun buurt en gaan er dingen kapot zonder dat iemand die spullen aanraakt.
Deze uitleg komt uit een boek van Berlitz, de auteur van een boek over Atlantis, maar ik ben de title vergeten. :?
Je kan trouwens zelf proberen om je eigen energie te voelen door een grote manuele inspanning te leveren en dan je handen een goede 15 cm van elkaar te plaatsen. De energie zal je dan tussen he palmen voelen.
"I don't about angels, bu it is fear that gives men wings." - Max Payne
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Armadel schreef:Klopgeesten zijn een louter energetisch verschijnsel. Iedereen heeft een bepaald niveau energie in zich. Die gebruik je om dingen te doen zoals schrijven, lezen, etc. Maar ze wordt ook gebruikt om mentale dingen te verwerken zoals trauma's en depressies. Klopgeesten worden veroorzaakt door mensen die een te hoog energieniveau in zich hebben omdat ze bepaalde voorvallen niet kunnen verwerken. Daarom gaan er dus dingen zweven in hun buurt en gaan er dingen kapot zonder dat iemand die spullen aanraakt.
Wat een belachelijke kul. Niemand heeft energie 'over'---die wordt gemaakt door biochemische reacties in ons lichaam op het moment dat het nodig is.

Verder 'verklaart' deze onzin helemaal niets. Hoe kan willekeurige energie (die vrijkomt in de vorm van ATP) worden 'gebruikt' om vazen, kopjes en tafels te laten zweven? Zo kan ik ook verklaringen verzinnen. Bij deze los ik ons energieprobleem op: er zit een hoop energie in de Zon. We hebben geen probleem meer. Hoezee!
Je kan trouwens zelf proberen om je eigen energie te voelen door een grote manuele inspanning te leveren en dan je handen een goede 15 cm van elkaar te plaatsen. De energie zal je dan tussen he palmen voelen.
Dat heet in mijn termen 'spierpijn in de onderarmen'. Dat heeft werkelijk geen iota te maken met 'overtollige energie'. Verder durf ik te wedden dat een paar meetapparaten, die zich niets aantrekken van subjectieve gevoelens, een heel ander beeld laten zien van 'de energie tussen je handen'. Namelijk: wat opgewarmde lucht.

Ik raad je aan om geen auteurs meer te lezen die boeken schrijven over Atlantis, en titels als 'Natuurkunde voor het Voortgezet Onderwijs' er eens bij te pakken.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Klopgeesten zijn een louter energetisch verschijnsel. Iedereen heeft een bepaald niveau energie in zich. Die gebruik je om dingen te doen zoals schrijven, lezen, etc. Maar ze wordt ook gebruikt om mentale dingen te verwerken zoals trauma's en depressies.
Alle energie die het lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren wordt geleverd door de stof ATP (adenine trifosfaat). Of we nu praten over het functioneren van het maagdarmkanaal, het zenuwstelsel of het spierstelsel, ATP is de leverancier voor de benodigde energie. Bij de afbraak van ATP ontstaat een grote hoeveelheid energie die het lichaam voor de verschillende functies zoals hierboven genoemd kan aanwenden. Het lichaam beschikt echter maar over een zeer kleine hoeveelheid ATP, goed voor ongeveer 3 seconden lichamelijke arbeid. Na deze tijd zal de hoeveelheid ATP moeten worden aangevuld. Welnu, dat gebeurd door de afbraak van creatinefosfaat en de zogenoemde macronutriënten: koolhydraten, vetten en eiwitten. Bij de afbraak van deze stoffen komt een hoeveelheid energie vrij die gebruikt kan worden om de ATP hoeveelheid van lichaam aan te vullen. De ATP kan vervolgens weer gebruikt worden voor het leveren van energie aan bijvoorbeeld de spieren. Met andere woorden: de afbraak van creatinefosfaat, koolhydraten, vetten en eiwitten levert indirecte energie omdat deze energie gebruikt wordt om ATP aan te vullen en niet direct gebruikt wordt voor spierarbeid.

Als er nog andere energieleveranciers zijn dan is dit in de vakliteratuur nog niet bekend.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Armadel schreef: Je kan trouwens zelf proberen om je eigen energie te voelen door een grote manuele inspanning te leveren en dan je handen een goede 15 cm van elkaar te plaatsen. De energie zal je dan tussen he palmen voelen.
Wat je voelt is denk ik statische elektriciteit.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
bad_religion

Bericht door bad_religion »

doctorwho schreef:[Bij de afbraak van ATP ontstaat een grote hoeveelheid energie die het lichaam voor de verschillende functies zoals hierboven genoemd kan aanwenden. Het lichaam beschikt echter maar over een zeer kleine hoeveelheid ATP, goed voor ongeveer 3 seconden lichamelijke arbeid.
Nu heb je het over de spieren, 3 a 5 seconden, soms zelfs 10 seconden afhankelijk van de arbeid. Overigens is deze tijd voornamelijk afhankelijk van ven de hoeveeldheid creatine-fosfaat (CP)die opgeslagen is in de spiercellen, en niet van de adenosine-tri-phosphaat. Zou ATP de leverancier moeten zijn dan duust deze kracht inspanning nog korter.

De inspanning wordt ook het anaëroob -a- lactisch systeem genoemd.

Na deze tijd zal de hoeveelheid ATP moeten worden aangevuld.
Nee, dus, ATP wordt ten alle tijden aangevuld, wanneer dit niet gebeurt is er geen arbeid, met alle gevolgen van dien. Het energie leveren van CP -> ATP gebeurt onder omstandigheden waar het anaëroob - lactisch systeem (glucose omzetten naar melkzuur zonder invloed van zuurstof) nog niet voldoende op gang is gekomen.
Welnu, dat gebeurd door de afbraak van creatinefosfaat en de zogenoemde macronutriënten: koolhydraten, vetten en eiwitten. Bij de afbraak van deze stoffen komt een hoeveelheid energie vrij die gebruikt kan worden om de ATP hoeveelheid van lichaam aan te vullen.
Dit zijn verschillende systemen, en zoals nu beschreven staat, niet correct. Vetten worden verbrand enkel en alleen door het aërobe systeem, en de verbranding van vetten zijn marginaal, het lichaam zal bij verhoogde inspanningen altijd kiezen voor glucose. Glycogeen is een dubbele binding van glucose, en wordt in de spiercel en lever opgeslagen. Wanneer de voorraad glycogeen/glucose drijgt op te raken krijgen we te maken met hypoglycemie, dit is het uitschakelen (misselijk worden, flauwvalllen) van het lichaam door de hersenen. Hersencellen kunnen alleen glucose verbranden, het laatste is een mechanisme om de hersenen te beschermen.

Schematisch,

Meer dan 1/6 van de spiermassa;

Verhoogde inspanning;

Posphaat systeem treed in werking - afhankelijk van arbeid 5 - 30 sec

Melkzuur systeem treed in werking - energie wordt gelverd door omzetting glucose naar melkzuur

Aerobe systeem is afdoende, dus hartslag en adem hebben zich aan inspannings niveau aangepast om spiercel te voorzien van energie, CP wordt herstelt herstelt

Boven anaerobe grens;
De inspanning is dermate hoog gewoorden dat het aerobe systeem niet meer voldioende zuurstof kan leveren en melkzuur systeem springt bij, dit tot uitputting. Einde oefening.

(Door de overmatige productie van melkzuur worden de chemische processen geremd, melkzuur geeft pijnprikkels door de zenuwuiteinden te prikkelen)

-------------------------------------------------------------------------
Minder dan 1/6 spiermassa;

- CP systeem
- Melkzuur systeem tot uitputting.

De spiermassa is te klein om het aërobe systeem te starten, vrij logisch, want anders zou het hele lichaam te veel zuustof krijgen. Door het melkzuur worden de chemische processen in de actieve cellen geremd, en prikkelt melkzuur de vrije zenuw uiteinden, waardoor uiteindelijk de oefening gestaakt moet worden.

----------------------------------------------------------------------------

fosfaat-systeem = anaëroob - a - lactisch = CP ->ATP
melkzuur syteem = anaëroob - lactisch = glucose -> melkzuur + ATP
zuurstof syteem = aëroob = glucose + zuurstof -> ATP

aërobe drempel = +/- 50% van maximale hartslag = gemiddeld 110 (?)
anaërobe drempel = +/- 80% van hartslag = gemiddeld 175 (?)

(?) Uiteraard afhankelijk van gesteldheid.
Antiscience
Banned

En de Heer antwoordde hun :

Bericht door Antiscience »

doctorwho schreef:
Blinden moeten niet geleid worden door andere blinden
wat ze(minimaal ) nodig hebben is een blinden-hond
Maar dan geen blinde geleidehond want die zijn veel duurder dan een hond die gewoon kan zien. :D

Verder sluit ik mij aan bij je stelling dat er voor hulpbehoevenden andere sites zijn ,alwaar patientenzelfhulpgroepen elkaar kunnen vinden.
De Heer antwoordde hun met de woorden :
?Waarom houd ik niet van jullie zoals van haar? Wel, als een blinde en iemand die kan zien samen in het donker zijn, verschillen ze niet van elkaar. Maar als het licht wordt, zal de ziende het licht zien en de blinde in het donker blijven.?
Bron : Jacob Slavenburg : Valsheid in geschrifte, Walburg Press
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

BR,

Je hebt volledig gelijk met je ATP verhaal ik gaf een samenvatting uit een boekje voor sporters. In de inspanningsfysiologie in vivo ligt het inderdaad genuanceerder.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Ik wilde toch opmerken dat vetverbranding ietsje sneller en vaker gebeurt dan je hier hebt beschreven. Als we alleen maar suikers verbrandden, zouden er geen duursporten bestaan en zou er van afvallen niet veel terecht komen. In het ergste geval en uiterste nood kan ons lichaam ook nog eiwitten als brandstof gebruiken, maar dat is écht het begin van het einde. Triathleten moeten hier bij hun voeding voor een wedstrijd rekening mee houden omdat die op de grenzen van de menselijke fysiologie opereren.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

En daarom ook weinig sumo worstelaars onder de marathonlopers :wink:
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

als 'ervaringsdeskundige' kan ik mezelf nauwelijks geloven, laat staan dat ik het van een ander verwacht. De ervaringen deden zich altijd voor als ik alleen was, slechts 1 x in het bijzijn van mijn toen 2-jarige zoon. Ik vond het niet koosjer om hem later met mijn krochten lastig te vallen en nu is hij het uiteraard vergeten. De enige getuige ben ikzelf. Ik doe ook geen pogingen meer om mijn omgeving te overtuigen; het tast mijn integriteit aan, hoe onterecht ik dat ook vind.

Maar heren sceptici, het feit dat er geen gedocumenteerde getoetste waarnemingen zijn, zegt toch (nog) niets over de zekerheid dat die gebeurtenissen niet kunnen hebben plaatsvinden?

Mede door dit forum heb ik geleerd om alles in twijfel te durven trekken, zo ook mijn eigen ervaringen. En de enige voorzichtige conclusie die ik durf te trekken is dat uiterst persoonlijke ervaringen zich misschien alleen openbaren aan de persoon voor wie ze bedoeld zijn. Het gaat er niet zozeer om, om die ervaringen te bewijzen, misschien zal dat nooit lukken. Het gaat er om wat je er daarna mee doet.
C'est le ton qui fait la musique
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Het gaat er niet zozeer om, om die ervaringen te bewijzen, misschien zal dat nooit lukken.
Het gaat er om wat je er daarna mee doet.
-->Het gaat er om hoe ze kunnen worden "verklaard "op een manier die toetsbaar en onderzoekbaar en kontroleerbaar is ( ook voor jezelf ) ....
--->Dat je ze persoonlijk hebt meegemaakt hoeft tniemand te bewtijfelen ,tenzij je een aantoonbare pathologische fantast of onbetrouwbaar sujet bent ...
--->Het gaat erom welke verklaringen van die belevenissen falsifieerbaar zijn en nog steeds standhouden .... en(voorlopig ) consistent zijn met wat we al weten ...
Dat is wat "anderen"dan jijzelf er kunnen mee doen ....
Jijzelf kan dan uitzoeken of datgene wat je er daarna mee deed wel zo steekhoudend is ,: vooral als dat wat je ermee deed , tegenslaat ... :
Je moet er alleen maar mee leren leven als er geen andere dan je persoonlijke suggesties zijn ...wink:

Er zijn natuurlijk ook dingen en belevenissen die strikt persoonijk , werkelijk en eenmalig zijn ; waar niemand je advies kan geven en waar je wel MOET mee leren leven ; je dood bijvoorbeeld ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Plaats reactie