Haha, maak je geen zorgen, ik heb nooit geloofd en geloof ook niet in het goddelijke, hoewel de leringen van de gnostiek en het boeddhisme een stuk aannemelijker zijn dan het verhaal van de Bijbel.Maria schreef:Als je dan toch in een valkuil wil.![]()
Maar soms wil ik er wel eens over fantaseren hoe het dan zou zijn, als er echt een hiernamaals is en wij allemaal iets goddelijks hebben en steeds weer reïncarneren om van alles te ervaren. Volgens sommigen reïncarneren wij ook op andere planeten en soms zelfs in een ander universum. Er zijn lieden die dit zelfs aan de hand van de Bijbel menen te kunnen aantonen.
Ook geloven verschillende mensen dat de wonderen in de Bijbel en de hemelbewoners eigenlijk buitenaardse wezens zijn die door hun geavanceerde techniek als goden werden vereerd. Of wellicht mensen uit de toekomst die konden tijdreizen.
Als ik met mijn Ipad naar de tijd van Mozes wordt getransporteerd, dan weet ik zeker dat ik die mensen kan overtuigen dat ik (een) God ben. Ik hoef maar een fotootje met het apparaat te maken en dat deze mensen te laten zien en ze zullen diep onder de indruk zijn.
Toch denk ik dat de waarheid een stuk banaler en minder romantisch is. God als verklaring voor het onverklaarbare. God als een handig middel om mensen ontzag en angst in te boezemen, opdat zij zich netjes aan de (door mensen opgestelde) regels en wetten houden uit angst voor de wraak van God. Tot nog toe is dit voor mij de meest logische verklaring.