Reacties nav. Cartoons, Moppen zonder taboe, ea. posts.

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Reacties nav. Cartoons, Moppen zonder taboe, ea. posts.

Bericht door Bonjour »

Motiveer, want de cartoon komt mij tamelijk rechts over. En verzet in de rechterflank in Duitsland is mij niet veel bekend.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Bonjour schreef:Motiveer, want de cartoon komt mij tamelijk rechts over. En verzet in de rechterflank in Duitsland is mij niet veel bekend.
Nee uit Duitsland is mij daar ook niet veel van bekend, in tegenstelling tot het Nederlandse verzet die zich zonder meer hebben ingezet voor de medemens, terwijl dat bijna een "Deathwish" was.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

In Duitsland waren het vooral communisten en arbeidersverenigingen (natürlich politisch links).

Een omschrijving als "hilft selbst von ort" kan je ook op toen loslaten. Met dezelfde argumenten kan je je ook uitspreken tegen de joodse vluchtelingen die voor de oorlog graag uit Duitsland wouden. En moest Nederland toen bescheiden zijn of had het wel wat krachtiger tegen Duitsland zijn stem moeten verheffen dat het de foute kant op ging? Maar de gute mensch ist bescheiden. Die houdt zijn mond.

Heeft der gute mensch wel een oog voor het leed van de ander?
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Bonjour schreef:Maar de gute mensch ist bescheiden. Die houdt zijn mond.
Bescheiden zijn en de mond houden zijn twee verschillende dingen, in het dagelijkse leven ben ik dat ook en heb ik oog voor het leed van een ander, al zou je dat misschien niet zeggen maar dat komt omdat ik afwegingen maak, oftewel het hemd is nader dan de rok.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Der gute mensch houdt zijn mond. Hij wil wel een voorbeeld zijn maar heft zijn vinger niet op om voor minderheden op te komen. En al helemaal niet als die minderheid vlucht en bij hem op de stoep staat.

Misschien ben je bescheiden en heb je oog voor het leed van een ander (en wil je dat leed ook proberen te verzachten), maar het blijkt niet ook je posts hier op het forum.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Vit schreef:
Bonjour schreef:Maar de gute mensch ist bescheiden. Die houdt zijn mond.
Bescheiden zijn en de mond houden zijn twee verschillende dingen, in het dagelijkse leven ben ik dat ook en heb ik oog voor het leed van een ander, al zou je dat misschien niet zeggen maar dat komt omdat ik afwegingen maak, oftewel het hemd is nader dan de rok.
Dus "eigen volk eerst"? Ik kan je daar niet geheel ongelijk in geven, zolang er sprake is van oorspronkelijke minderheden in Nederland waar nog veel te verbeteren valt. Maar het blijft schipperen tussen twee opties waar voor beiden zeker wat te zeggen valt. Zeer moeilijk......
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Bonjour schreef:Der gute mensch houdt zijn mond. Hij wil wel een voorbeeld zijn maar heft zijn vinger niet op om voor minderheden op te komen. En al helemaal niet als die minderheid vlucht en bij hem op de stoep staat.
Vanaf de tweede regel heb je het over de "Gutmensch", veel babbels maar als puntje bij paaltje komt is er niemand thuis.
Misschien ben je bescheiden en heb je oog voor het leed van een ander (en wil je dat leed ook proberen te verzachten), maar het blijkt niet ook je posts hier op het forum.
Ik geloof dat ik dat zelf al schreef, het maakt mij overigens niet uit hoe er over mij gedacht wordt, als ik een vinger op de zo zere plek leg. Dat ik hier op forum "Freethinker" ben zolang je het maar niet uitspreekt, daar ben ik allang achter.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

GOEDVOLK-DOCTRINE EN PVV-HAAT
De GoedVolk-doctrine kenmerkt zich door een mix van cognitieve dissonantie, oikofobie (weg-met-ons) en het motto “het (goede) doel heiligt alle middelen”. Een aanhanger van de GoedVolk-doctrine ziet zichzelf als een persoon die deugt en ziet personen met een andere mening als mensen die níet deugen. En wie niet deugt, verdient geen gelijke rechten. Niet gehinderd door de realiteit, feiten en onderbouwde argumenten van mensen met een andere mening, houdt GoedVolk vast aan een droombeeld van een utopische wereld. Iedere dag op het randje balancerend van een meltdown in the brain, bij het verwerken van de keiharde realiteit tot een geruststellende leugen.
http://www.dutchfreepress.nl/goedvolk-d ... -pvv-haat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Afbeelding

Zo gaat het wel weer voor vandaag.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Vit schreef:, veel babbels maar als puntje bij paaltje komt is er niemand thuis.
Der gute mensch koopt een voetbalveld op als blijkt dat er vluchtelingen kunnen geplaatst worden.
Vit schreef: als ik een vinger op de zo zere plek leg.
De vraag is waar de zero plek ligt. Bij mogelijk gevaar van vreemdelingen of bij vreemdelingenhaat en gebrek aan oog voor leed bij anderen.
En zelfs als er gevaar zou zijn, dan nog is dat geen rechtvaardiging om je ogen te sluiten voor leed. Want ik hoop dat er mensen zijn die met gevaar voor eigen leven dat van een ander proberen te redden.
En dan kan je wel met goedkope retoriek een stukje plaatsen dat der gutmensch geen oog heeft voor de goede argumenten van mensen met een andere mening, maar kom dan met goede argumenten. Laat maar eens zien wat de goede argumenten zijn.
uit je stukje schreef: En wie niet deugt, verdient geen gelijke rechten.
En de PVV met zijn aanhangers is wel de laatste die nog over gelijke rechten mag beginnen. Dat recht hebben ze verloren.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Vit schreef:Afbeelding

Zo gaat het wel weer voor vandaag.
Angstmakerij.
Kom maar met cijfers.
En denk nog eens na hoe de Groningers de mist ingingen bij Marianne Vaatstra.
En hierbij:
Afbeelding
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Bonjour schreef:
Vit schreef:, veel babbels maar als puntje bij paaltje komt is er niemand thuis.
Der gute mensch koopt een voetbalveld op als blijkt dat er vluchtelingen kunnen geplaatst worden.
Precies, je begint het te begrijpen, de "gutmensch" zou dat niet doen.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Juist, der gute mensch voorkomt dat de vluchtelingen er komen, der gutmensch wordt vrijwilliger.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Bonjour schreef:En hierbij:
Inderdaad, dat kind ligt er te keurig bij voor aangespoeld.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Bonjour schreef:Juist, der gute mensch voorkomt dat de vluchtelingen er komen, der gutmensch wordt vrijwilliger.
Zo kunnen we nog wel een uurtje doorgaan met welles nietes, niet zoveel zin in eigenlijk.
Prettige dag verder.
Plaats reactie