tsja zoiets (zie dikgedrukt) ging gister ook door me heen , ik liep na 15 jaar voor het eerst weer rond op leicester square , waar ik toen vol overgave wekelijks 4 jaar lang heb lopen preken , het deed me wel wat dat ik zo diep heb gezeten en zoveel geïnvesteerd heb voor iets wat zo waardeloos blijkt te zijn. Aan de andere kant heeft het mijn persoonlijkheid gevormd, en uiteindelijk toch gedaan uit een goed hart en uit liefde voor god en me medemens ( zover ik dacht dat dat liefde was) maar er zat geen slechte bedoeling bij , ik was er echt van overtuigd dat dit het beste voor iedereen was. Ik moet het soms nog een plekje geven en accepteren dat het nu eenmaal zo is gegaan. Dat ik nu leef. Dat nu telt.EJ_81 schreef:@Arjen: wat daarbij komt is dat deze beste man cultureel katholiek was (en evolutionist) tot zijn 30e ofzo, en toen 'decennia' lang op zoek is gegaan naar de waarheid. Dat vind ik als vrijdenker interessant, en dan is het frappant dat iemand tot dit soort niet-vrijdenkende antwoorden komt.
Ik wil niet zeggen dat alle christenen zo denken, maar nu ik (in alle bescheidenheid) vol gas kritiek geef op het christendom, valt het me op hoe eenvoudig je er aan alle kanten gaten in kan schieten. De meeste mensen staan uberhaupt niet open voor een discussie, en als ze het staan dan wordt het vrij snel of irrationeel, of emotioneel. "Je hebt het maar gewoon te geloven", is mij al meermalen gezegd. Zucht. Heb ik daar nu al die jaren voor gezwoegd?
Me vrouw kreeg nog vandaag te horen (zie topic) dat ze een meeloper is omdat ze niet meer gelooft in de bijbel...werkelijk aan alle kanten wordt je door de evangelische en misschien ook andere stromingen gepakt...
wie zijn hier nu de meelopers? de simpele zielen die een past(o)or blind achternalopen en alles klakkeloos aannemen wat ze zeggen over de bijbel? Omdat ze zelf te lamlendig zijn om zelf te denken en dingen te onderzoeken, maar wel een ander erop wijzen dat ze jezus niet moeten verloochenen .....ik kots erop! de kern van het evangelie jezus is gekomen om je te redden en dat moet je aannemen en geloven ....waarvan gered worden ? ja juist ! het oordeel! anders hoef je ook niet gered te worden......ik kots erop!
Er zou in iedere bijbel een waarschuwing op de voorkant moeten komen. Pas op Gevaarlijk voor de gezondheid!!!!