Gerard R. schreef: ↑12 nov 2017 16:32
Verder is het gewissel van tijd een in mijn ogen raar verschijnsel.
Dat moet je relatief beogen te zien
Ach ja. Voor mij is het ongeveer 12 uur op de dag als de zon op z'n hoogste stand staat.
Ik vind het gewissel van tijd wat doorgeschoten zogenaamde zuinigdoenerij.
Béétje hysterisch gedoe. Ik geef toe: daar zit onze wereld vol mee, dus je kunt daar in relatieve zin over denken.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R. schreef: ↑12 nov 2017 16:32
Verder is het gewissel van tijd een in mijn ogen raar verschijnsel.
Dat moet je relatief beogen te zien
Ach ja. Voor mij is het ongeveer 12 uur op de dag als de zon op z'n hoogste stand staat.
Ik vind het gewissel van tijd wat doorgeschoten zogenaamde zuinigdoenerij.
Béétje hysterisch gedoe. Ik geef toe: daar zit onze wereld vol mee, dus je kunt daar in relatieve zin over denken.
Zo dacht vroeger iedereen, totdat er treinen van oost naar west gingen rijden en visa versa. Toen bleek de deinstregeling toch echt simpeler als alle klokken gelijk stonden. Tegenwoordig zou een simpele app dit probleem oplossen, maar we zijn inmiddels gewend aan de standaard-tijd.
Petra schreef: ↑26 okt 2017 03:27
Ik ben bekaf van al die verschillende tijden en het chronisch 's nachts gebeld worden vanaf een ander continent.
Kan ik nog pleiten voor 1 klok, 1 tijd, wereldwijd?
Lekker makkelijk toch!
Moeten sommigen een beetje 's nachts leven, so what. We hebben toch niet voor niks elektra uitgevonden.
Je hoeft in jouw voorbeeld helemaal niet 's nachts te leven. Je kunt ook gewoon werken van 21:00 uur tot 05:00.
Op het zuidelijk halfrond hebben ze toch ook gewoon winter in juli en zomer in januari.
Maar het probleem van op 'onchristelijke' tijden gebeld worden lost dat natuurlijk niet op...