De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Readburd
Geregelde verschijning

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Readburd »

Ziedaar de geboorte van een dictatuur. Toen ik die foto zag van donald duck die dat decreet tekende over immigratie met die ijverig applaudiserende hielenlikkers achter hem moest ik gelijk aan kim yong un denken. Zoek maar wat foto's op van kim en vergelijk die met donald duck, je ziet hetzelfde. Het verschil is dat in noord Korea degene die niet ijverig applaudiseerd geexecuteerd wordt, in Amerika wordt je alleen ontslagen.
If wisdom and diamonds grew on the same tree we could soon tell how much men loved wisdom. Lemuel K Washburn
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Voor Trump is het nauwelijks relevant of er "moslim" in het paspoort staat. Pakistan, waar het kennelijk wel in de paspoorten staat, valt niet onder de ban.
Ik begrijp overigens, dat het een tijdelijke maatregel is om de tijd te hebben een betere screening voor reizigers uit die landen te organiseren. Over 90 dagen is iedereen, die geen snode plannen heeft, weer welkom.

Of het iets uithaalt (zowel de ban als de aangepaste screening) en de VS er veiliger van wordt, waag ik te betwijfelen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vilaine schreef:landen te organiseren. Over 90 dagen is iedereen, die geen snode plannen heeft, weer welkom.

Of het iets uithaalt (zowel de ban als de aangepaste screening) en de VS er veiliger van wordt, waag ik te betwijfelen.
Wat is het nut dan van deze volgorde?
Is het niet normaal meer om eerst een plan op te zetten, het te doordenken en te doorspreken met mensen die denken aan wat voor consequenties iets zal hebben, dan op deze manier?

De wereld staat nu wel op z 'n kop.
Mede samen met andere decreten, zoals die aangaande handelsverdragen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

O, wacht maar tot hij écht vervelend gaat doen.
Dit is een ongeleid projectiel van enorme magnitude en met ongekende potentiële dodelijkheid, schat ik in.

Dit kan beter snel eindigen. Hup Amerika..
Niets kan zo dodelijk zijn voor het imago van de VS.
Voor mij heeft hij in dit kader alles verpest. En de lijst met ongerechtigheden groeit en groeit. Tientallen jaren zal ik heel verveeld (op z'n best) kijken naar dit land, terwijl ik toch altijd nog wel een positief plekje voor ze had. En ik ben vast niet alleen...
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Gerard R. schreef: Niets kan zo dodelijk zijn voor het imago van de VS.
Ik heb al een aantal jaren een heel raar beeld bij wat we weten over de gemiddelde Amerikaan.
Natuurlijk worden wij sterk beïnvloed door de media, die alleen karikaturen van de uitersten lijkt te kunnen neerzetten.
Dat lijkt nu bevestigd te worden met deze verkiezing.

Laten we hopen, dat de grote zwijgende massa wakker wordt en de echte Amerikaan, zoals ik/wij die graag zou zien, ook duidelijkheid heeft en geeft.
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

Maria schreef: Ik heb al een aantal jaren een heel raar beeld bij wat we weten over de gemiddelde Amerikaan.
Tegenwoordig begin ik ook een wel een raar beeld te krijgen van de gemiddelde Nederlander. Reacties onder nieuwsberichten van krantenpagina's op internet lees ik soms met plaatsvervangende schaamte.

Ook ik was verbaasd dat een man als Trump president van de V.S. kon worden. Ik ben benieuwd wat wij dan in maart kunnen verwachten....
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Octo schreef: Tegenwoordig begin ik ook een wel een raar beeld te krijgen van de gemiddelde Nederlander.
Soms denk ik ook wel eens:
Zou dat komen, omdat ik oud word?

Als kind en puber en ook later nog keek ik zo naar ouderen.
Die waren niet meer van mijn (moderne) wereld. :wink:
Reacties onder nieuwsberichten van krantenpagina's op internet lees ik soms met plaatsvervangende schaamte.
Maar dan weiger ik weer om het naar mezelf toe te trekken.
Sommige dingen kunnen er op wijzen, dat ik niet meer van deze wereld ben, zoals al dat gefuck wat ik rondom me heen hoor.
Maar dat zijn slechts stopwoordjes.

Maar de essentie van de tijdgeest van nu zie ik toch veel meer in een puur egoïstische opstelling en een totaal gebrek aan empathie naar elkaar.
En een bij de ander leggen van alle oorzaken en gevolgen van hetgeen niet aanstaat.
En dat op zo'n kortzichtige denkwijze, dat ik haast wel moet denken, dat niet in alle hersenpannen evenveel stro zit.
Dat is dan de enige verontschuldiging nog die ik naar hen kan hebben, om mensen niet te gaan veroordelen om hun omgaan met hun medemens.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Als je ouder wordt loop je een beetje uit de cultuur van het moment.
Die blijft zich voortdurend ontwikkelen en de oudere gaat steeds langzamer.
Toch kan ik mij ook niet onttrekken aan een groot verlies bij zekere groepen van empathie.
En bij Trump ervaar ik een 'hak maar raak'-instelling. Doe de ergste dingen met een pesterig lachje en een vriendelijk stemmetje. Dat was heel veel luidruchtiger in de campagne. Dit is gemakkelijker.
Niemand dan rechters en 'het volk, vooral vrouwen' sputteren tegen.
En de internationale gemeenschap. Maar wat zegt 't... doet hij een tweet.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Maria schreef:Waarom denkt niemand aan de vele sport- en privévliegtuigjes in deze regio en elders in de VS en Mexico?

Vliegvelden. en veldjes op de kaart van de US en Mexico.
Illegale mogelijkheden zat.
http://www.2travel2.nl/kaarten/vliegvel ... -maps.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.2travel2.nl/kaarten/vliegvel ... -maps.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Gezellige gast het filmpje maakt het allemaal nog eens duidelijk :D
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Even voor de gekte tussendoor:
http://www.ad.nl/buitenland/stemfraude- ... ~a83799d5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Amerikaanse deskundige op het gebied van stemfraude, die door president Donald Trump als expert is aangehaald, stond zelf bij de afgelopen presidentsverkiezingen in de VS in meerdere staten geregistreerd om te stemmen.
Er wás wel wat mee... :D
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Maria schreef: Maar de essentie van de tijdgeest van nu zie ik toch veel meer in een puur egoïstische opstelling en een totaal gebrek aan empathie naar elkaar.
En een bij de ander leggen van alle oorzaken en gevolgen van hetgeen niet aanstaat.
En dat op zo'n kortzichtige denkwijze, dat ik haast wel moet denken, dat niet in alle hersenpannen evenveel stro zit.
Dat is dan de enige verontschuldiging nog die ik naar hen kan hebben, om mensen niet te gaan veroordelen om hun omgaan met hun medemens.
Je werpt interessante vragen op. Zijn de mensen egoïstischer geworden?
Wat is de tijdgeest eigenlijk?

Ik denk zelf dat de wereld is veranderd,mensen zich daar zorgen over maken en geen antwoorden vinden bij politici. Mensen zien hun buurten compleet veranderen, hebben soms terechte zorgen over de gevolgen van immigratie en de opkomst van een niet erg tolerante religie. Te vaak wordt dit afgedaan als politiek incorrect. De opkomst van Wilders of Trump is hier het gevolg van. Met als verschil dat om Wilders een keurig cordon sanitair wordt gezet en Trump nu wel aan de macht is.

Ik denk niet dat de oplossingen van Trump de juiste zijn, maar helaas hebben anderen geen alternatief geboden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

Maria schreef:
Octo schreef: Tegenwoordig begin ik ook een wel een raar beeld te krijgen van de gemiddelde Nederlander.
Wat dat betreft kan Trump wel mooi meekomen in de moderne tijd met zijn tirades en domme uitspraken op Twitter.
Sommige dingen kunnen er op wijzen, dat ik niet meer van deze wereld ben, zoals al dat gefuck wat ik rondom me heen hoor.
Komt ook uit Amerika overwaaien. Als je naar Amerikaanse films kijkt, of als een Amerikaan op straat in een interview zit lijkt het wel of de gemiddelde Amerikaan geen 3 volzinnen achter elkaar kan uitspreken zonder dat daar minimaal 1 keer een variant van "fuck" in voor komt. Ook van ogenschijnlijk beschaafde nette burgers.
Maar de essentie van de tijdgeest van nu zie ik toch veel meer in een puur egoïstische opstelling en een totaal gebrek aan empathie naar elkaar.
In de reacties die soms door de vele, vele spelfouten niet eens altijd even makkelijk te ontcijferen zijn zie je dat mensen met een andere mening dan die van de reageerder per definitie óf achterlijk, óf uitschot of een combinatie daarvan zijn.

Er zijn zó veel reacties die van een zeer beperkt intellect getuigen dat ik er wel eens moedeloos van word. En sommige van dergelijke uitlatingen zie je dan ineens ook bij Trump voorbij komen. Vandaar dat ik met de zege van Trump mijn hart vasthou voor onze verkiezingen...
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

Maria schreef
Hoe ouder je wordt des te sneller herken je alarmerende signalen. Tymothy Snyder schreef een belangwekkend boek over de z.g. "bloedlanden" Hij beschrijft met griezelige nauwkeurigheid hoe megalomane narcistische figuren opklimmen naar de top, en uiteindelijk grote schade veroorzaken aan de samenleving. Alle signalen die wij onlangs gezien hebben bij Poetin, bij Erdohan en nu weer bij Trump laten eenzelfde patroon zien. De waarheid ontkennen en verdraaien, de critici de mond snoeren, Het zich omringen met levensgevaarlijke lieden die nergens voor terugdeinzen, en deze inzetten op posities waar zij maximale schade kunnen aanrichten.
Ik zie tot mijn opluchting dat je niet oud hoeft te zijn om de alarrmbel te horen. De meeste commentaren klinken verontrust, alsof wij in een nachtmerrie getrokken worden.
Mijn enige hoop is dat de domheid spoedig ontmaskerd wordt en de Amerikanen snel tot het besef komen dat er een verkeerde keuze is gemaakt.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Voor wie moeten we 'banger' zijn, Trump of Bannon?
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/30/tr ... 6-a1543739" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten