Graag een voorbeeld van een verzameling die ongelijk is aan zichzelf (volgens mijn "ontoereikende" definitie). Ik geloof niet alles wat een ander beweert.TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Je definitie is onbevredigend.
Het betekent dat er verzamelingen zijn die ongelijk aan zichzelf zijn.
Nogmaals:
Het begrip ultieme waarde bestaat niet in de wiskunde.
Het begrip zoeken naar ""de ultieme waarde"" is net zoiets als zoeken naar ""De Steen Der Wijzen"".
Hoe een getal wordt genoteerd hangt van het notatie systeem af waarvoor is gekozen.
Jij blijft maar vasthouden aan een notatie visie die al eeuwen is losgelaten.
Je blijft getallen zien als het resultaat van tellen wat al snel onvoldoende blijkt.
Ik gebruikte de term "ultieme waarde van Pi"alleen om aan te geven dat er antwoorden zijn, die oneindig kunnen worden gepreciseerd. Het was ingegeven door de titel van het onderwerp waar dit van is afgesplitst. Het idee om Pi uit te schrijven op papier met een miljoen decimalen is pas een jaar of wat oud. En het 2 kwadrilioenste cijfer is ook niet eeuwen geleden berekend. Je geeft mij telkens de schuld voor wat anderen hebben gedaan, waarom?
Alleen natuurlijke getallen (nummers) zijn het resultaat van tellen. Ze staan ook in het 90-jaar oude wiskunde boek dat ik heb aan de basis van de rest. Gehele getallen zijn het resulaat van (optellen en) aftrekken, rationele getallen zijn het resultaat van (vermenigvuldigen en) delen, Irrrationele getallen zijn het resulaat van (machtsverheffen en) worteltrekken of nog ingewikkelder zaken. Volgens de definitie van Cantor (Cauchy-rijen) zijn ze het resultaat van een oneindig proces. In zekere zin ben ik het daarmee eens (alleen in de door jouw verfoeide notatie ervan), alleen betwijfel ik of er een eindresultaat kan bestaan. (2 kwadriljoen is nog niet het einde).
Hebr 6: