Het 3 vragen topic

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
FransP
Forum fan

Re: Het 3 vragen topic

Bericht door FransP »

Petra schreef:
ChaimNimsky schreef: Momenteel ben ik het liefst leraar in China. Hoe-dan-ook geen fabrieksarbeider -- dus helaas niet naar China :(. .
Ben je nou nog niet een stappie verder?

P.S. Ik denk dat ik gehoor zou kiezen.
Smaak verliezen lijkt me zo vreselijk.
Ik heb een collega gehad die niet kon ruiken, at daardoor ook met minder smaak. Mager als een lat.

Probeer eens een paar dagen met een flinke prop watten in je oren. Net zo dat je net niet hoort wat gezegd wordt maar wel geroezemoes. Heb het idee dat je er dan anders over denkt. Doven en slechthorenden leven vaker in een isolement dan je denkt. Het niet kunnen meedoen aan een gesprek omdat je het niet kan volgen. Vreet behoorlijk.

ik weet het spreek uit ervaring. Mijn vrouw moet telefoon gesprekken voeren omdat ik het slecht versta. Alleen mijn mobiel gekoppeld aan een speciaal apparaat dat het naar mijn toestellen stuurt lukt. Maar als je gebeld wordt moet je eerst alles aansluiten.

ik zou mijn smaak willen ruilen om goed te kunnen horen..
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

FransP schreef:
Petra schreef:
ChaimNimsky schreef: Momenteel ben ik het liefst leraar in China. Hoe-dan-ook geen fabrieksarbeider -- dus helaas niet naar China :(. .
Ben je nou nog niet een stappie verder?

P.S. Ik denk dat ik gehoor zou kiezen.
Smaak verliezen lijkt me zo vreselijk.
Ik heb een collega gehad die niet kon ruiken, at daardoor ook met minder smaak. Mager als een lat.

Probeer eens een paar dagen met een flinke prop watten in je oren. Net zo dat je net niet hoort wat gezegd wordt maar wel geroezemoes. Heb het idee dat je er dan anders over denkt. Doven en slechthorenden leven vaker in een isolement dan je denkt. Het niet kunnen meedoen aan een gesprek omdat je het niet kan volgen. Vreet behoorlijk.

ik weet het spreek uit ervaring. Mijn vrouw moet telefoon gesprekken voeren omdat ik het slecht versta. Alleen mijn mobiel gekoppeld aan een speciaal apparaat dat het naar mijn toestellen stuurt lukt. Maar als je gebeld wordt moet je eerst alles aansluiten.

ik zou mijn smaak willen ruilen om goed te kunnen horen..
Frans,
Ik vind het verschrikkelijk rot voor je.
Ik ben slechthorend, op klanken en tonen. Bepaalde letters/klanken hoor ik gewoonweg niet. Moet ik gissen aan de hand van een zin. Bij een woord of een naam is het geen doen. In een gesprek moet ik zo vaak 'wat zeg je' zeggen dat het ergernis oplevert. Of ik doe of ik het versta en reageer maar wat, soms pis ik zover naast de pot dat men me vreemd aankijkt en dan lach ik maar weer vrolijk. Andere talen zijn vermoeiend, Chinees was een ramp (tonentaal) en Vietnamees begin ik maar niet eens meer aan want die hebben zes tonen.

Mijn jongste heeft 't een tijd zonder smaak moeten doen. Zonder meerdere zintuigen, maar die smaak duurde het langst om weer terug te komen. Dus ik denk dat ik teer op de herinnering van de angst of het nog wel terug zou komen, hoe vreselijk dat zou zijn, en per direct m'n gehoor ervoor in wilde ruilen. Dat wilde ik eigenlijk maar liever niet zeggen, dus heb m'n collega genoemd. (Wat ook waar was).

Dus ik denk ook in dit geval leven we allemaal met ons eigen rugzakje en vormen we daardoor een mening.

P.S.
'T een beetje plezierig maken met mekaar is de enige levensfilosofie die ik nog hanteer, maar zelfs dat is een lastige opgave. Ik had natuurlijk beter gewoon m'n mond kunnen houden. :roll:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Petra; De laatste zin sta ik helemaal achter.
En van mij mag je je mening uiten, maar duidelijker was geweest als je eigen bagage duidelijk was geweest.
Zo zie je maar dat een ieder het anders ervaart. Ik schaam mij er niet voor en zeg het als het nodig is dat ik slechthorend tot doof ben. En vraag de mensen mij aan te kijken. Vaak maak ik dan ook een compliment ( zeker naar vrouwen :twisted: ) dat ze er goed uitzien. LOL. Maar dat het mij om de uitdrukking en de mondbewegingen gaat.

groetjes

Maar nu weer on topic.
die er niet is,
maar hem toch vind.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

FransP schreef:Petra; De laatste zin sta ik helemaal achter.
En van mij mag je je mening uiten, maar duidelijker was geweest als je eigen bagage duidelijk was geweest.
Zo zie je maar dat een ieder het anders ervaart. Ik schaam mij er niet voor en zeg het als het nodig is dat ik slechthorend tot doof ben. En vraag de mensen mij aan te kijken. Vaak maak ik dan ook een compliment ( zeker naar vrouwen :twisted: ) dat ze er goed uitzien. LOL. Maar dat het mij om de uitdrukking en de mondbewegingen gaat.

groetjes

Maar nu weer on topic.
De laatste zin.. :lol: (Mond houden)
Als ik het zeg gaan mensen heel hard praten maar dat maakt geen drol uit. Articuleren wel maar dat doen maar weinig mensen. Daarna mag je uitleggen waarom gehoorapparaten niet werken en ben je eigenwijs of gaat men op speur en krijg je informatie die je al had. :wink: :lol:
Nou ben ik heus niet te beroerd om tegen mannen te zeggen dat ik ze niet versta maar dat ze er smakelijk uitzien, maar hm.., nou .. zal 't 's gaan proberen. 'Wat heb je een prachtige tong en tanden, articuleer d'r 's wat meer mee' :roll: :lol:

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Hoi FransP,

1) Indien je hoort dat de wereld morgen vergaat, hoe zou je deze dag dan invullen?
2) Epicurus, Johan Cruijff of Albert Einstein -- met wie zou je het liefst een gesprekje aanknopen?
3) Wat is het grootste compliment dat je ooit hebt ontvangen?
Zionist
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

ChaimNimsky schreef:Hoi FransP,

1) Indien je hoort dat de wereld morgen vergaat, hoe zou je deze dag dan invullen?
2) Epicurus, Johan Cruijff of Albert Einstein -- met wie zou je het liefst een gesprekje aanknopen?
3) Wat is het grootste compliment dat je ooit hebt ontvangen?
1) Ik denk in alle rust genieten van wat er nog is.
2) Epicurus ken ik niet goed genoeg, weet dat het een filosoof was, maar meer ook niet. Hoewel ik een groot sportfan ben en ik sportprestaties kan waarderen, heb ik geen specifieke idolaat. Doe mij Einstein maar. Schijnt dat hij een groot gevoel voor humor had. Dat vind ik meest mooiste eigenschap die mensen kunnen hebben.
3) Grootste compliment was dat een hele sporthal mijn naam scandeerde toen mijn ploeg de kampioenswedstrijd ging winnen van de naaste belager. ( Was nog een uitwedstrijd ook.)
die er niet is,
maar hem toch vind.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Petra schreef:
Henry II schreef:Leuk spelletje !
Hier voor jou dan.
(Ik vrees dat Roeland toch niet antwoordt, dus ik hoop dat het geoorloofd is dat ik nog een rondje vragen naar binnen werp. :roll: )

@Henry
1) Vind je dat in liefde & oorlog alles geoorloofd is?
2) Je bent een bijzonder begenadigd kunstenaar die werkt aan zijn laatste gift aan de mensheid. Welke vorm van kunst? Wat gaat het worden?
3) Je mag terugreizen in je verleden en iets overnieuw doen. Wat ga je doen?
1. In liefde kan heel veel. Oorlog is voor mij iets kwaads en moet bestreden worden.
2. Een boek dat iedere lezer tot liefde aanzet en alle strijd doet vergeten.
3. Een andere studiekeuze maken.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Vragen aan Fenomeen:

1) Als je na het sterven de mogelijkheid had, om in het gangpad van de Tijd, terug te gaan naar een bepaald moment in je geleefde leven en je zou de keuze krijgen andere beslissingen te nemen, welke beslissing zou je dan nemen?
2) Als je na het sterven de mogelijkheid had om je leven nog eens over te doen voor een bepaald deel, wat zou je dan graag herbeleven?
3) Als je na het sterven de mogelijkheid had om het leven te leven van iemand anders (en dat mag ook voor een bepaald tijdvak zijn), wiens leven zou je dan willen ervaren?
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Samante,
1) Herboren worden als politicus, wetenschapper, spiritueel leraar of kunstenaar -- wat zou je kiezen & waarom?
2) Wat zou je allemaal doen als je vandaag even superrijk zou zijn?
3) Einstein, Jezus of Koefnoen -- wie zou je het liefst een middagje op bezoek hebben & waar zou je over praten?
Zionist
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

ChaimNimsky schreef:Samante,
1) Herboren worden als politicus, wetenschapper, spiritueel leraar of kunstenaar -- wat zou je kiezen & waarom?
2) Wat zou je allemaal doen als je vandaag even superrijk zou zijn?
3) Einstein, Jezus of Koefnoen -- wie zou je het liefst een middagje op bezoek hebben & waar zou je over praten?
1) Ik zou als kunstenaar (schrijver) spirituele inzichten willen verwerken in mijn boeken. Naar mijn idee is de wereld spiritueel flink in de war en zou ik eraan willen bijdragen daar iets aan te doen.

2) Vandaag? Even? Als de sodemieter al het geld telefonisch overmaken naar mijn bankrekening (en extra bankrekeningen openen waar het geld heen zou gaan) en dan heel rustig overdenken wat ik met al dat geld zou doen.

3) Het liefst zou ik een middagje de makers van Koefnoen op bezoek hebben. Dolle pret verzekerd lijkt mij!
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Toelichting op antwoord 2:
Superrijk is relatief. Als het om miljoenen of miljarden gaat zou ik tijd nodig moeten hebben om een plan te maken, het liefst met deskundige adviezen van andere mensen. Het spreekt voor zich vind ik dat zoveel vermogen om filantropie vraagt op meerdere terreinen. Het vraagt om zorgvuldige planning en strategie en dat zou ik niet alleen willen doen. Het zal al moeilijk genoeg zijn om betrouwbare deskundigen te vinden. Dus vandaar: als de sodemieter het geld veilig stellen en dan serieus overdenken wat je ermee zou moeten doen.

Toelichting op antwoord 3:
Met Einstein zou het gesprek snel boven mijn pet gaan denk ik, maar ik zou wel meer willen weten over de oorzaken van de trilling/vibratie van waaruit materie ontstaat en bij elkaar gehouden wordt.
Wat Jezus betreft betwijfel ik of de man ook echt bestaan heeft, en als hij heeft bestaan zou ik wel willen weten van hem wat hij van het christendom vindt. Of hij van mening is dat men met het christendom de plank heeft misgeslagen.
Zijn uitspraak (door christenen verkondigt): "Ik ben de Waarheid, het Licht en het Leven. Volg mij." Wat klopt daarvan en hoe moet dat worden geïnterpreteerd? Is het, zoals christenen verkondigen, de enige route naar de hemel?
Exdeo
Forum fan

Bericht door Exdeo »

1) Als je na het sterven de mogelijkheid had, om in het gangpad van de Tijd, terug te gaan naar een bepaald moment in je geleefde leven en je zou de keuze krijgen andere beslissingen te nemen, welke beslissing zou je dan nemen?
2) Als je na het sterven de mogelijkheid had om je leven nog eens over te doen voor een bepaald deel, wat zou je dan graag herbeleven?
3) Als je na het sterven de mogelijkheid had om het leven te leven van iemand anders (en dat mag ook voor een bepaald tijdvak zijn), wiens leven zou je dan willen ervaren?
Sorry ik ben niet Fenomeen,
Maar toch mijn antwoorden:
Vraag 1 en 2 lijken op elkaar, en doen me denken aan een uitspraak die ik eens gelezen heb:
Als ik alles opnieuw zou mogen doen, zou ik alle fouten weer maken, alleen veel sneller achter elkaar
Vraag 3
Ik zou een 19e eeuwse ontdekkingsreiziger willen zijn die een deel van de wereld voor het eerste ziet of beschrijft en mooie aquarel tekeningen maakt, Alfred Russel Wallace of Lewis en clark of zo,..
Maar eigenlijk zijn het alle 3 anti karma vragen, waarbij je niet accepteert wie je bent, of waarom je geworden bent die bent.
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Exdeo schreef:
Sorry ik ben niet Fenomeen,
Geen probleem.
Exdeo schreef: Maar eigenlijk zijn het alle 3 anti karma vragen, waarbij je niet accepteert wie je bent, of waarom je geworden bent die bent.
Ik geloof zelf niet in karma. Ik zie het leven als een CD-romspel waarop alle mogelijke uitkomsten staan.
Als het NU, als de enige tijd die er is. Waar je na je leven de mogelijkheden hebt zoals ik schetste in mijn vragen.
Alsof je een oud spel speelt en dan op een andere manier, of op exact dezelfde manier of in de huid van een andere levensvorm. Allemaal zolang je dat plezierig vindt.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Samante schreef: Wat Jezus betreft betwijfel ik of de man ook echt bestaan heeft, en als hij heeft bestaan zou ik wel willen weten van hem wat hij van het christendom vindt. Of hij van mening is dat men met het christendom de plank heeft misgeslagen.
Zijn uitspraak (door christenen verkondigt): "Ik ben de Waarheid, het Licht en het Leven. Volg mij." Wat klopt daarvan en hoe moet dat worden geïnterpreteerd? Is het, zoals christenen verkondigen, de enige route naar de hemel?
Als je al zijn uitspraken gelooft en opvolgt dan;
-kwam hij niet om vrede te brengen maar het zwaard.
-word je geacht iedereen dood te slaan die hem niet als koning ziet.

Als dat zijn enige route naar zijn hemel is bedank ik vriendelijk doch beslist.

Zodra er iemand, wie dan ook, 'volg Mij' roept moet je maken dat je wegkomt! (Maar dat is maar mijn mening hoor, je mag het natuurlijk helemaal zelf weten. :wink:)
Samante schreef:Toelichting op antwoord 2:
Superrijk is relatief.
Wat is er niet relatief? :wink:

Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Petra schreef:
Samante schreef: Wat Jezus betreft betwijfel ik of de man ook echt bestaan heeft, en als hij heeft bestaan zou ik wel willen weten van hem wat hij van het christendom vindt. Of hij van mening is dat men met het christendom de plank heeft misgeslagen.
Als je al zijn uitspraken gelooft en opvolgt dan;
-kwam hij niet om vrede te brengen maar het zwaard.
-word je geacht iedereen dood te slaan die hem niet als koning ziet.

Als dat zijn enige route naar zijn hemel is bedank ik vriendelijk doch beslist.

Zodra er iemand, wie dan ook, 'volg Mij' roept moet je maken dat je wegkomt! (Maar dat is maar mijn mening hoor, je mag het natuurlijk helemaal zelf weten. :wink:)
Nou het is voor mij de vraag: Zijn het zijn eigen uitspraken wel? Los van het feit of hij werkelijk bestaan heeft.
De bijbel is door meerdere schrijvers opgetekend, door mensen samengesteld en geredigeerd.
Zij kunnen een verzonnen karakter of een mens dat werkelijk heeft bestaan, woorden in de mond gelegd hebben.
God's Woord (de bijbel volgens christenen) is eigenlijk het woord van mensen geweest en de woorden van Jezus zijn Jezus wellicht ook door mensen toegedicht.

Als Jezus werkelijk bestaan heeft (en dan die Ene, niet al die andere Jezussen die er zijn geweest), zou ik hem willen vragen hoe die er werkelijk over denkt.
Plaats reactie