Het is me ook al lang een raadsel waarom die scheppende god misschien wel een miljoen verschillende soorten kevers geschapen heeft en maar zo'n 400 soorten primaten. Zo er al iets te leren valt uit zijn werk dan toch dat mensen maar een soort Treppenwitz zijn.Bonjour schreef: ↑15 apr 2018 09:24Geen creationist begint ooit over het gebrek aan fantasie van de scheppende god.De Encyclopedist schreef: ↑15 apr 2018 08:40 Ik geloof er niks van, maar het is in beginsel denkbaar dat het universum ooit welbewust geschapen is. Mocht dat zo zijn, dan is dat compleet anders gegaan dan creationisten menen en vooral ruwweg een miljoen keer langer geleden.
Vast niet, nee.Bonjour schreef: ↑15 apr 2018 09:24Mooi filmpje trouwens. Mag vast niet op het congres getoond worden.De Encyclopedist schreef: ↑15 apr 2018 08:40 Ik heb niks te zoeken op dat congres, ik ken de onwetendheid en leugens uit die kringen inmiddels wel.
Nog even voor lezers die denken dat mijn woorden overdreven of overdrachtelijk zijn: nee, dat over die onwetendheid en leugens meen ik. Wie meent dat het bijbelse scheppingsverhaal ook maar iets met de werkelijkheid te maken heeft is of niet op de hoogte van wat astronomie, kosmologie, geologie, paleontologie en biologie over het ontstaan van de wereld en de diversiteit van het leven te zeggen hebben, of liegt daarover, of allebei.