Jij beschrijft wat je verstaat onder bijv. liefde voor als emotie, maar niet datgene bedoelt, wat je specifiek voelt voor bepaalde te benoemen personen tijdens dit leven.
viewtopic.php?p=559905#p559905
Je hebt het over een abstracte liefde die je wel meeneemt.
Dat laatste is me niet echt duidelijk wat je ermee bedoelt.
Mijn reactie:
Ik ga daarin mee, nu alleen over het voorbeeld liefde, maar Ik noem dat een onderdeel van diverse emoties, die begint met
het kunnen ervaren van liefde, een eigenschap, die vervat is in je DNA.
Nu als aanvulling:
Zo ook eigenschappen als temperament als basis voor karaktereigenschappen, extravert of introvert van aard, maar niet hoe dat temperament zich zal uiten binnen specifieke gebeurtenissen.
Petra schreef: ↑16 jan 2019 02:57
Maria schreef: ↑15 jan 2019 07:10
Petra schreef: ↑15 jan 2019 05:15
Denk je dat elke emotie van jou wordt opgeslagen in je DNA?
Vanwaar deze vraag?
Heb ik die indruk gegeven?
Ja.
Als ik emoties noem met liefde als voorbeeld. En jij reageert met:
Dat is wat ook zou kunnen vallen onder:
"Het geheel van eigenschappen van een bepaalde persoon, vervat in zijn DNA."
Dan geef je idd die indruk.
Waarom zou een basis, die ik meekrijg met mijn geboorte in dit specifieke hele leven, inhouden, dat dit alle emoties zouden zijn en dus ook allemaal vervat zouden zijn in het DNA?
Misschien moeten we de specifieke emoties, die iedereen meekrijgt als mens, eerst proberen te benoemen en dan scheiden van de emoties, die daaruit voort kunnen gaan vloeien binnen specifieke situaties en na een leerproces tijdens het ontwikkelen per individu.
Voor mij zijn bijvoorbeeld aantrekkingskracht, liefde hebben voor .......of bedreiging, afkeer hebben van ....., primaire gevoelens.
En verschillende reacties op bedreigend gevoel, zoals bijvoorbeeld agressie, angst, de behoefte om je te verweren of aan te vallen of juist te vluchten of minstens vermijdingsdrang te vertonen, secundair.
Afhankelijk van wat je hebt geleerd dat het meest nuttig of haalbaar is in je persoonlijke leven.
Mensen, die geloven in reïncarnatie vanwege leerprocessen door ervaringen en de resultaten, geloven dan ook dat je die mee zou kunnen nemen in een volgend leven om daar op verder te kunnen borduren bij de ontwikkeling van hun geest of ziel.
Dat nieuwgeborenen, geïncarneerde zielen, bijvoorbeeld al direct moedig/strijdend of angstig/vermijdend van aard zouden kunnen zijn en dus de bijbehorende gevoelens en gedrag zouden kunnen hebben.
Dat is het geen wat ik niet geloof dat in het DNA meekomt, maar iedere mens opnieuw zal kunnen ontwikkelen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.