De moord op George Floyd en de gevolgen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: De moord op George Floyd en de gevolgen.

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 06 jun 2020 04:06 Inderdaad ongelukkig geformuleerd,
maar dit hele debat is wel compleet vergiftigd door semantiek. Termen veranderen zo snel, dat kutn ge niet meer volgen.
Vandaag voor de 1e keer de term afro-vlaming gehoord op de vrt.
Neger mocht niet, zwart leek ok maar is het dus nu ook al niet meer.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Het gaat al lang niet meer over de moord op George Floyd.
Er is nu slechts anarchie. En de gevolgen daar weer van.
Zo ontstaat er een Segregatie 2.0. Het hele gebeuren is een groot gevaarlijk vuur dat we kunstmatig collectief opstoken. En de media doet hier ook aan mee. Omdat dit alles naar mijn idee juist averechts werkt.
Er zal meer geweld geoogst worden op de lange termijn en m.i. zo veel meer verwijdering tussen burgers veroorzaken.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ik ben tegen racisme, en nu? Ik zie voornamelijk anti-trumpleuzen op de borden, onder Obama is er ook niks gedaan.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

collegavanerik schreef: 07 jun 2020 19:46 Ik ben tegen racisme, en nu? Ik zie voornamelijk anti-trumpleuzen op de borden, onder Obama is er ook niks gedaan.
Vrijwel iedereen is tegen racisme. Veel van wat nu plaatsvindt is echter simpel psychologie. De dood van George Floyd is allebehalve uniek, maar vormt een prima gelegenheid zich massaal te ontladen; zeker na zo'n lockdown. Vermoedelijk zal niet iedereen zich daar helemaal bewust van zijn. Dat die demagogische narcist als gevolg daarvan nu weer in het verdomhoekje wordt gezet, vindt ik prima. Het is voldoende dat hij publiekelijk de morele schijn voornamelijk tegen zich heeft. Als elke narcist zal hij, hoe meer hij wordt aangevallen, zichzelf almaar meer verdedigen en zich vastzetten in z'n schijnbare onethische verdediging.
Zionist
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

ChaimNimsky schreef: 07 jun 2020 20:25 Veel van wat nu plaatsvindt is echter simpel psychologie. De dood van George Floyd is allebehalve uniek, maar vormt een prima gelegenheid zich massaal te ontladen; zeker na zo'n lockdown. Vermoedelijk zal niet iedereen zich daar helemaal bewust van zijn.
Massaal ontladen. Nou het is te hopen dat snel het ergste voorbij is en de plunderaars en de anarchisten met rugzakjes (inmiddels verspreid het vuur zich in meerdere landen) bij zinnen komen. Maar ook de gewone doorsnee burger.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
ChaimNimsky
Superposter

Labyrint schreef: 07 jun 2020 21:41
ChaimNimsky schreef: 07 jun 2020 20:25 Veel van wat nu plaatsvindt is echter simpel psychologie. De dood van George Floyd is allebehalve uniek, maar vormt een prima gelegenheid zich massaal te ontladen; zeker na zo'n lockdown. Vermoedelijk zal niet iedereen zich daar helemaal bewust van zijn.
Massaal ontladen. Nou het is te hopen dat snel het ergste voorbij is en de plunderaars en de anarchisten met rugzakjes (inmiddels verspreid het vuur zich in meerdere landen) bij zinnen komen. Maar ook de gewone doorsnee burger.
Ik vermoed niet dat de meerderheid uit plunderaars bestaat. Deel uitmaken van de massa geeft veel mensen vaak een extra impuls -- dat kan ten goede of ten kwade worden aangewend. De strijd tegen racisme en Trump zijn m.i. zeer de moeite waard. Dat het maar lang door moge gaan.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 07 jun 2020 22:00 Ik vermoed niet dat de meerderheid uit plunderaars bestaat.
dat is gewoon een feit
plunderingen zijn al lang gedaan en nu draait het rond politiegeweld en bekijk gewoon de beelden
oud, jong, man, vrouw, blank, gekleurd,... alles loopt mee

Nj merk je ook hoe verziekt dat politiekorps is
lopen agenten een oude man ht ziekenhuis in, de daders worden geschorst en tientallen agenten nemen ontslag omdat ze het echt gewoon niet snappen.
een onschuldige trekken ze het mondmasker af om die aan te vallen met pepperspray.

nu twijfel ik erbij Floyd geen seconde aan dat ze wel 1 of andere long of hartaandoening zullen vinden zodat hij nooit gewurgd kan zijn
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

ChaimNimsky schreef: 07 jun 2020 22:00Deel uitmaken van de massa geeft veel mensen vaak een extra impuls -- dat kan ten goede of ten kwade worden aangewend. De strijd tegen racisme en Trump zijn m.i. zeer de moeite waard. Dat het maar lang door moge gaan.
Dat zijn Amerikaanse zaken. Het vuur is overgeslagen. Dat wel.
Labyrint schreef: 07 jun 2020 19:42 Het gaat al lang niet meer over de moord op George Floyd.
Er is nu slechts anarchie. En de gevolgen daar weer van.
Zo ontstaat er een Segregatie 2.0. Het hele gebeuren is een groot gevaarlijk vuur dat we kunstmatig collectief opstoken. En de media doet hier ook aan mee. Omdat dit alles naar mijn idee juist averechts werkt.
Er zal meer geweld geoogst worden op de lange termijn en m.i. zo veel meer verwijdering tussen burgers veroorzaken.
Het zal alleen maar steeds grimmiger en vijandiger worden vrees ik.
Ook in Europa. Plus anderhalve meter. En iedereen lijkt tegelijk bewust juist tegen elkaar te worden opgezet en opgefokt.
En straks waarschijnlijk weer een lockdown. De wereld is werkelijk gek geworden,
ChaimNimsky
Superposter

Labyrint schreef: 07 jun 2020 22:48
ChaimNimsky schreef: 07 jun 2020 22:00Deel uitmaken van de massa geeft veel mensen vaak een extra impuls -- dat kan ten goede of ten kwade worden aangewend. De strijd tegen racisme en Trump zijn m.i. zeer de moeite waard. Dat het maar lang door moge gaan.
Dat zijn Amerikaanse zaken. Het vuur is overgeslagen. Dat wel.
Racisme is niet slechts een Amerikaans probleem, noch beschouw ik Trump als puur een Amerikaans issue. Hij zet zich actief in tegen de stabiliteit van de EU, gaat een handelsoorlog aan met de EU, uit zich opvallend vriendelijk tegenover Putin en zet de NATO onder druk, etc.
Zionist
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Ik heb het helemaal niet over Trump. Ik heb het over de gevolgen van de moord op George Floyd. Racisme en de beoefenaars bezitten alle menselijke kleuren. Ik heb het idee dat er steeds meer racisme, en omgekeerd, en verwijdering en ellende tussen burgers zal aan komen, terwijl men denkt het te bestrijden.
ChaimNimsky
Superposter

Labyrint schreef: 07 jun 2020 23:09 Ik heb het helemaal niet over Trump. Ik heb het over de gevolgen van de moord op George Floyd.
Ik had het over de strijd tegen racisme en Trump, waarop je reageerde dat dit Amerikaanse zaken zouden zijn. Ook hier zijn beide zaken relevant en actie waardig.
Ik heb het idee dat er steeds meer racisme, en omgekeerd, en verwijdering en ellende tussen burgers zal aan komen, terwijl men denkt het te bestrijden.
Als mensen elkaar weten te vinden, worden de machtigsten bang. Het is maar een klein groepje. Maar veel van de onderlinge strijd heeft te maken met het gegeven dat er een kleine groep is die de helft van de wereldeconomie in handen heeft, terwijl de rest steeds meer met elkaar over de kruimeltjes strijdt. Ik zie zelfs linkse vrienden van me tegen hun zin in rechts stemmen, omdat ze een gezin te onderhouden hebben en het geld niet van de machtigsten te verwachten valt, maar realistisch gezien hooguit van bezuinigingen op andere zaken en het aanpakken van de instroom van buitenlanders. Rechts wordt groter en de tegenstand ertegen ook, waardoor een ander deel liever op het grootste alternatief stemt (de VVD) dan dat men rechts laat winnen. De wereld polariseert zich.
Zionist
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

ChaimNimsky schreef: 07 jun 2020 23:38
Labyrint schreef: 07 jun 2020 23:09 Ik heb het helemaal niet over Trump. Ik heb het over de gevolgen van de moord op George Floyd.
Ik had het over de strijd tegen racisme en Trump, waarop je reageerde dat dit Amerikaanse zaken zouden zijn. Ook hier zijn beide zaken relevant en actie waardig.
Jij begon over Trump aan zijn dikke bureau, en ik zie dat we als gewoon klootjesvolk in meerdere landen beginnen met plunderen en elkaar te bestrijden, te beschuldigen en elkaar op te stoken. Maar vooruit..

Als je zegt: Actie waardig. Wat bedoel jij dan precies met actie? Hoe zou jij deze wereld willen verbeteren?
ChaimNimsky
Superposter

Labyrint schreef: 07 jun 2020 23:54 Als je zegt: Actie waardig. Wat bedoel jij dan precies met actie? Hoe zou jij deze wereld willen verbeteren?
Wat er gedaan wordt: er massaal tegen demonstreren.
Zionist
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Over het aanpraten van schuldgevoel door de woke-beweging (zwart racisme)
https://newdiscourses.com/2020/06/cult- ... -wokeness/
With religions in general obviously, many of these vulnerabilities are evoked by asking about one’s fears of death. These leave much room for manipulations by more cultish sects. With religious cults, as I’m using the term, however, they can also center directly on making their mark feel morally deficient or unacceptable. “Did you know you’re a sinner?” is an example, when a lot of emotional pressure is added about how bad that makes you as a person or in the sight of God. “Did you know you’re complicit in racist systems?” is another obvious example.
...
I know this part gets a little heady, but it’s important. Critical consciousness is, formally, the cult mentality of Karl Marx’s conflict theory. Conflict theory, in briefest explanation, is the idea that society is broken into different groups or classes (for Marx, they were economic classes, and for the Woke, they are social group-identity classes) that are oppressive on one side, oppressed on the other, and in conflict over this. That is, conflict theory is the belief that different social groups in society are always in conflict with one another for power and dominance, and that rather than working together in complex, dynamical ways that can be mutually beneficial, they are at war. A critical consciousness means realizing this and that you are somehow personally complicit in creating the material conditions for that war and need to “do better,” either by renouncing your dominance (if dominant) or by agitating for a full-on revolution (if oppressed).

Critical consciousness is therefore a very cartoonish, us-versus-them reading of the world. This mentality, of course, tweaks various psychological and social impulses in people as described in social identity theory, for example, and dramatically increases what’s called “parochial altrusim.” This means strongly favoring the in-group (here, the cult) and forgiving it for every excess and abuse while becoming overtly hostile to the out-group (here, everyone else in society and society itself) and reading everything it does in the worst light possible. This is obviously core to the present sociological dynamic! It also dramatically increases cult commitment, adding an overtly warlike tenor to the us-against-them mentality, which in critical cults like Wokeness is us-against-the-world.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

ChaimNimsky schreef: 07 jun 2020 23:56
Labyrint schreef: 07 jun 2020 23:54 Als je zegt: Actie waardig. Wat bedoel jij dan precies met actie? Hoe zou jij deze wereld willen verbeteren?
Wat er gedaan wordt: er massaal tegen demonstreren.
Maar dat gaat niet helemaal goed zoals we kunnen zien. Het werkt zo te zien juist averechts.
Complete anarchie en er wordt op dit moment juist haat gezaaid. En dat is te verwachten.
Plaats reactie