Radicalisering moskeeën neemt toe

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

abdullah
Contacteer:

Bericht door abdullah »

een moslim kan en mag niet liegen :
Ha weer eens een complot theorie, kan je dit ook hard maken?
ik snap werkelijk niet wat je bedoeld met complot-therorie,
ik ging ervan uit dat iedereen dat als een feit al in zijn kennisbank had opgenomen

hier is het bewijs: het is trouwens nog veel erger dan ik dacht zag ik zelf

volgens de onderstaande studie van RU groningen was het in 1995 nog maar 1.9%

http://dnpp.eldoc.ub.rug.nl/FILES/root/ ... oerman.pdf

echte democratie bestaat niet, hier niet, daar niet, nergens niet,

en even voor alle duidelijkheid, ik heb geen probleem met geen democratie !!!
Soerah Al-Baqarah : 11 En als er tot hen wordt gezegd: "zaait geen verderf op aarde, " dan zeggen zij: "voorwaar, wij zijn slechts verbeteraars." (van de juiste normen en waarden)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

abdullah schreef:
Een moslimdictatuur zie ik hier niet echt uit de lucht vallen.

Mocht je het democratische pad willen bewandelen dan heb je toch een probleem in nederland: als rechtgeaarde moslim mag je geen moslimpartij stichten omdat je je dan confirmeerd aan de de kafir wetten, met exact dezelfde argumenten stichten moslims namelijk ook geen kerkgenootschappen. Dus je zou nooit een kamermeerderheid kunnen krijgen, aangezien die moslims die het met je eens zijn niet op je mogen stemmen volgens hun eigen regels.

(handig boek toch, nieuwe inleiding tot de islam) :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
collegavanerik
Superposter

Re: reply : radicalisering moskeeën etc.

abdullah schreef: ----------------------------------------------------------------------------------------------------
collegavanerik :

"theocratische partijen zijn ongrondwettelijk in Nederland omdat zij de scheiding van kerk en staat niet respecteren en dienen daarom verboden te worden. "

spreekt zichzelf tegen : beweert dat iets ongrondwettelijk is, maar iets wat democratisch kun je niet verbieden tenzij je de democratie verbiedt.

In die zin ben jij dus ondemocratisch in je beweringen

en over de sharia, waar maak je je druk om, de sharia geldt ten eerste alleen in een land waar die 100% wordt toegepast, zo'n land bestaat er niet eens, ten tweede geldt de sharia alleen voor moslims wat betreft afvalligheid, je kun niet afvallig zijn als je geen moslim bent.

iemand voor kafir uitmaken is niet erg slim, vooral niet als blijkt dat je weinig kennis hebt over de islam, zie voorgaande opmerking over de sharia.

zelfs je quote van Hebr 6 vers 5 klopt niet

de juiste tekst moet zijn :

4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht geweest zijn, en de hemelse gave gesmaakt hebben, en des Heiligen Geestes deelachtig geworden zijn,

5 En gesmaakt hebben het goede woord Gods, en de krachten der toekomende eeuw,

6 En afvallig worden, die, zeg ik, wederom te vernieuwen tot bekering, als welke zichzelven den Zoon van God wederom kruisigen en openlijk te schande maken.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tot wie wordt er gezegd geen verderf op aarde te zaaien?
de ongelovigen
En wie zeggen voorwaar wij zijn slechts verbeteraars?
de ongelovigen
En wie bepaalt de juiste normen en waarden?
"normen en waarden" zoals balkenende en consorten

de juiste normen en waarden staan in de boeken die door God/Allah zijn neergezonden en aan de mens zijn gegeven door middel van 144000 profeten

de bijbel, de psalmen, de indjil en de Koran
sorry, mijn fout, je bent een murtadd

Streven naar theocratie is ongrondwettelijk en kan daarom verboden worden, de SGP loopt op het randje. Ik vermoed dat een partij die openlijk de invoer van de sharia propageert niet ver komt.

Het gegeven dat de sharia niet in alle moslimlanden compleet wordt uitgevoerd toont aan dat moslims er zelf behoorlijk mee in hum maag zitten. Mijn vraag was niet of de sharia overal is ongevoerd, de vraag was

of jij het er mee eens bent dat afvalligen van de islam de doodstraf verdienen.

De normen en waarden zijn interpretaties van de koran en de hadith die zijn gecodificeerd in de Qiyas (analogie) en Igma (consensus).

De Igma kan niet worden herzien, en dat is jullie grote probleem, dit leidt tot handhaving van barbaarse straffen in de Sharia. Een ieder die er aan durft te tornen is immers een murtadd. De bab-al-igtihad (poort tot uitlegging) is gesloten.

mijn onderschrift is de NBV, de meest recente vertaling, je kunt niet stellen dat die vertaling fout is, jouw archaische vertaling doet niet ter zake. Grieks leest zo lastig.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

abdullah schreef
getuigt van een zeer selectieve democratische kijk op de wereld bang als hij is voor de islam, gunt hij de sgp wel een democratische overwinning maar de de islam niet.
de toekomst zal er zeker anders uitzin dan hij in zijn angst voorspelt :
Dat je uit mijn antwoord zou kunnen opmaken dat ik bang zou zijn voor de islam en een zeer selectieve democratische kijk zou hebben op de wereld geeft voor mij aan dat je zelf een selectieve lezer bent. Heb op beide vragen ja gezegd niet alleen op de s.g.p. Hoop dat zij beide met hun dogmatische denkbeelden nooit en te nimmer in staat zullen zijn wetten te maken die de verworven rechten van de vrijheid van de menselijke geest met de voeten treden.
En trouwens ik ben geen hij maar een zij. Mijn voorspelling heeft te maken met de groei van de menselijke vrije geest, en zeer zeker niet met angst.
over verzet gesproken en burgelijke ongehoorzaamheid, denk je nou werkelijk dat als er een democratische partij aan de macht zou komen met een meerderheid van de bevolking als achterban dat er burgelijke ongehoorzaamhedi zou ontstaan ?
Burgerlijke ongehoorzaamheid kan in de achterban ontstaan, dat is tijdens de huidige kabinetsperiode maar al te vaak gebeurt, alleen hebben deze mensen aan het kortste eind getrokken en moesten daar zij de idealen van de partij zagen verloochend worden uit de partij stappen. Zoals elk mens zijn oude godsdienst vaarwel zegt wanneer het individuele geweten begint te spreken. Burgerlijke ongehoorzaamheid komt vaker voor als jij denkt.
moet je nou zelf eens kijken in wat voor globaliserende maatschappij we nu leven, we vernielen al het leven en de natuur op aarde, op zoek naar steeds meer geld en macht, in nederland klaagt iedereen over de euro, over de hitte, over de baas, over dit en over dat, over te hoge belastingen, etc. etc. MAAR WERKELIJK NIEMAND DOET WAT.
Wanneer je het woord iedereen gebruikt zou dat betekenen dat je iedere Nederlander gesproken zou hebben en dat iedereen over bovenstaande geklaagd zou hebben behalve jij.
"de opgroeiende moslim zal heel anders zijn" : hoeveel landen waren er niet erg westers en nu volledig islam, in de jaren 70 liepen ze in kabul nog in minirok, is iran was men zeer westers, in nederland ging een groot deel de eerste generatie moslims in nederland die hier volledig het ïslamitische" spoor bijster was, naar disco's en dancing en zat gewoon heel "geintegreerd" bier te drinken. Ik ken er genoeg die daar verschrikkelijk spijt van hebben en nu zeer gelovig zijn.
Gelovig zijn. Gelovig omdat zij niet verstoten willen worden. Vele van de huidige generaties moslims hangen ook in disco’s rond, en doen zich voor als het hen uitkomt dat ze gelovige moslims zijn. Zelfs in marokko heb ik moslims bier zien drinken in besloten kring. En daarna weer de vrome moslim zien uithangen.
waarop baseer je eigenlijk dat soort toekomstvisies ? ken je eigenlijk wel moslims ?
Ja ik ken er velen. Ook ken ik mensen die moslim zijn geworden omdat ze dan meer rechten hebben als moslim in de moslimlanden. Uit berekening dus.
spreek je weleens een imam ?
Waarom zou ik. Net zoals ik geen behoefte heb een gesprek aan te gaan met een priester of dominee zo ook heb ik geen enkele behoefte om een gesprek met een iman aan te gaan. Ik hecht namelijk geen enkele waarde aan de een of ander godsdienstige uitleg. Geen enkel geloof dezer aarde heeft de waarheid in pacht. Net zoals de oergodsdiensten zijn verdwenen hun macht hebben verloren zo ook zullen de huidige wereldreligiën op de duur verdwijnen.
over paspoorten : mijn opmerking ging over "autochtone moslims" en jij begint over marokkanen.
Over Marokkanen ben je zelf begonnen. Ik vermoed zelfs dat jij een Marokkaan bent.
Als alle marokkanen morgen een nederlands paspoort halen, ben je dan wel tevreden ?
Flauwe opmerking. Het ging erom dat geen mens bezit is van een staat.
over importbruiden :

als je dus trouwt met een nederlands meisje die al een heel sexsueel leven achter de rug of op haar rug heeft, dan ben je wel opeens heel nederlands, als dat gebeurt zal je misschien weer de opmerking maken dat de moslims van de nederlandse meisjes af moeten blijven. De praktijk is anders, er wordt wel degelijk met nederlandse meisjes getrouwt, maar buiten jouw gezichtsveld.
Je geeft hier duidelijk aan hoe je over Nederlandse meisjes denkt dat ze al een heel seksueel leven achter de rug zouden hebben. Het gaat er echter om dat jullie hier in Nederland genoeg keus hebben om met een moslimmeisje te trouwen. Of zijn die ook niet goed genoeg? Ken zelfs Moslims die getrouwd zijn met Nederlandse meisjes. En de door jou genoemde opmerking die ik zou maken, is me te oppervlakkig.
over aanslagen die voorkomen zijn :

zoals altijd zal de overheid er prat op gaan dat dankzij de genomen zg "veiligheidsmaatregelen" die terrorisme moeten voorkomen de inwoners van hun land nu een stuk veiliger zijn. DIT IS DE GROOTSTE LEUGEN : de overheid beknot de vrijheid van mensen en vergroot daarmee haar eigen macht.
Wat heet veilig zijn. Wat heet leugen.
Bewijs ? vlieg maar eens naar amerika, dan zie wat amerika wil weten over je privéleven
Amerika is niet het land mijner dromen. Zelfs toen ik er 9 maanden kon blijven heb ik bedankt.
alle emails worden bewaard en waar nodig doorgelezen via een gigantisch elektronisch systeem

alle telefoongesprekken worden opgeslagen en kunnen ongestraft worden afgeluisterd,
in nederland is het zelfs nog erger dan in amerika, waar het al heel normaal is.

alle bankbetalingen worden gecontroleerd door amerika, met medeweten van alle europese regeringen
Dat is oude koek. Altijd al hebben ze van burgers informatie verzameld.
over de Soerah uit de Koran het volgende :

Quote:
Soerah Al-Baqarah : 11 En als er tot hen wordt gezegd: "zaait geen verderf op aarde, " dan zeggen zij: "voorwaar, wij zijn slechts verbeteraars." (van de juiste normen en waarden)

Tot wie wordt er gezegd geen verderf op aarde te zaaien?
de ongelovigen
En wie zeggen voorwaar wij zijn slechts verbeteraars?
de ongelovigen
En wie bepaalt de juiste normen en waarden?
"normen en waarden" zoals balkenende en consorten

de juiste normen en waarden staan in de boeken die door God/Allah zijn neergezonden en aan de mens zijn gegeven door middel van 144000 profeten

de bijbel, de psalmen, de indjil en de Koran\
Ik ken ongelovigen en gelovigen die “verderf op aarde zaaien” evenzo dat zij slechts “verbeteraars” zijn. Voor mij verschillen de uitspraken niet zozeer, als je dat niet inziet ben je niet alleen doof maar zeer selectief betreffende de uitspraken van gelovige en niet gelovige. Betreffende de 144.000 profeten hebben de JG een andere verklaring daar worden er maar 144.000 gered. Maar het getal 144.000 heeft ook nog een totaal andere betekenis.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
collegavanerik
Superposter

abdullah schreef:een moslim kan en mag niet liegen :
... en de moslims die liegen zijn natuurlijk geen moslim.
Afbeelding Hebr 6:
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

abdullah schreef:
een moslim kan en mag niet liegen :
de drie woorden kan niet liegen woordje doet het hem.

Dan denk ik dat er geen moslims bestaan. :lol: :lol: :lol: :lol:
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Achnaton
Forum fan

Re: reply : radicalisering moskeeën etc.

Bericht door Achnaton »

abdullah schreef:
voor iemand die zichzelf een vrijdenker noemt door aan dit forum mee te doen, is het zeer verrassend om jezelf Achnaton te noemen,

Achnaton en Nefertete

Achnaton en zijn koningin Nefertete waren de drijvende kracht achter een revolutionaire periode die het Amarna-intermezzo wordt genoemd, dat wordt gekenmerkt door de opbloei van een nieuwe kunstvorm en een religieuze revolutie.
Je zoekt er van alles achter, vaag vond ik de naam als nick wel interessant de oprichter van het mono-theisme wat overigens een misverstand bleek te zijn, hij wou van de G'den af en gaf een afleidingsmanoevre (Als de mensen dan toch willen vereren, vereer dan de Zon, hieraan is werkelijk dank verschuldigt) Uiteraard is de zon geen G'd en geloof ik daar niet in. Na Achnaton moest deze ketterse gedachten worden gewist, echter indirect uit het idee zijn weer allerlei sektes ontstaan met oa de Islam aan de loot. In feite interesseert de naam me niet eens zoveel.
abdullah schreef:de meeste vrijdenker zijn per definitie niet gelovig
Ja, en?
abdullah schreef: de opmerkingen van achnaton leg ik naast mij neer, aangezien zij geen echte bijdrage leveren aan mijn reactie.
Kan ik me wat bij voorstellen, zeker niet genoeg naar je mond gepraat, welke bijdrage denk je zelf te leveren, je hebt in ieder geval al door zoals je uit mijn posting kon afleiden dat democratie niet perfect is. Mischien krijg je ook door dat geen enkele religie perfect is, ze zijn immers het werk van mensen, ja ook je boekje de koran. Het is nu juist net het gegeven dat je door te verwijzen naar de islam als zou hier een oplossing in liggen, je eigenlijk niet wilt weten dat er helemaal geen islam nodig is om oplossingen te benaderen.
Zoals je al vermelde afvalligheid is voor een moslim verboden, waar blijft dan de mogelijkheid de islam te negeren, waar is dan de mogelijkheid de wereld
anders te benaderen dan hoe je is opgedragen, waar is dan de mogelijkheid om afscheid te nemen van deze waanzin?
Zoals ik zei vanwaar de discriminerende maatregel dat ik als ongelovige zonder moslim te worden niet met een moslima mag trouwen, je zult moeten erkennen dat dit een absurde discriminerende maatregel is en onrecht schept.
Waar is jouw mogelijkheid in te zien dat de Islam het best kan worden verworpen?
Ga je dit ook naast je neerleggen, of ga je maar door te proberen aan te tonen dat de islam toch het beste is?

abdullah schreef: de juiste normen en waarden staan in de boeken die door God/Allah zijn neergezonden en aan de mens zijn gegeven door middel van 144000 profeten

de bijbel, de psalmen, de indjil en de Koran
Waarom herhaal je die eeuwenoude propaganda eigenlijk, word het niet eens tijd in te zien dat dit nonsens zijn, mischien dat we dan eens kunnen beginnen wat vorm aan de wereld te geven, alleen een ezel stoot zich gemeen aan dezelfde steen.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

abdullah schreef:de juiste normen en waarden staan in de boeken die door God/Allah zijn neergezonden
Goden bestaan niet, net zoals kabouters niet bestaan.
Dat maakt dat die zogenaamde normen en waarden slecht onderdrukkingsinstrumenten zijn van een stel machtswellustelingen.

Die 'mooie' normen aan waarden zijn daardoor geen flikker waard, ze prediken slechts de zelfverheerlijking van de bijgelovigen en onderdrukking/disrespect tot aan moord toe van alle ongelovigen.
En met ongelovigen bedoel ik uiteraard niet alleen atheïsten en agnosten!!

Als de juiste 'normen en waarden' uit stoffige boekjes moeten komen opgesteld door dictators van weleer, dan vrees ik het ergste voor de mensheid.

Het christendom heeft al begrepen dat zij hun 'normen en waarden' niet dmv geweld erdoor kunnen drukken (de inquisitie heeft het niet gered), nu de islam nog.
Probleem daarmee is echter de grotere agressiviteit die gebruikt wordt in het pushen van de islamitische 'normen en waarden'!

Ben benieuwd of de islamitische inquisitie het aantal moorden kan overtreffen van die van de christelijke inquisitie.

Misschien een leuke poule van maken?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Abdullah schreef;
wat ik niet snap is dat iedereen altijd klaagt over het christendom, maar niemand er wat aan doet, ik zou zeggen richt een anti-christen partij op, of de partij van vrijdenkers, wie houdt je tegen ?
Zo'n anti religieuze partij is er wel geweest hoor, De CPN Nederland. Zij is overbodig geworden. Bovendien had die partij ook zo zijn nadelen. Het bleek weinig zin te hebben oude dogma's te vervangen door nieuwe.
De ontkerkelijking in Nederland is eigenlijk tamelijk geruisloos verlopen, en ik denk dat dit te maken heeft met beter onderwijs, zonder al te hevige religieuze indoctrinatie.
of wil je beweren dat we beter worden van al die new-age ideetjes die iedere paar jaar weer door nieuwe new-age ideetjes vervangen worden. Dat is het ook niet.
Och nieuwe idee'tjes zijn vaak best aardig hoor. En altijd te prefereren boven iedee'tjes van duizenden jaren oud. Waar je niet van af mag vallen als je dat ideet'tje een keer hebt omarmt.
Want leg mij eens uit, en ik wil dit echt graag begrijpen, waarom een moslim de islam niet mag inruilen voor een ander ideet'tje? Is dat echt waar? En van wie mag een moslim zich niet bekeren tot b.v. het Christendom?
in nederland maakt 3 % van alle partijleden uit wat 97% van nederland moet doen,
men noemt dit de "parlementaire" democratie, die achter de schermen nog steeds gerunt wordt door het huis van Oranje, die hier eigenlijk tijdelijk was aangesteld om belasting te innen zo'n 400 jaar geleden, en dat nog steeds met succes volhoudt. Buiten het huis van Oranje zijn er nog ongeveer 200 families die via allerlei commissariaten de dienst uitmaken in alles wat met nederland te maken heeft
Het is toch echt vreemd hoor als je in één bericht adviseert een politieke partij op te richten, en dan na enkele zinnen komt aantonen dat dit helemaal geen zin heeft omdat de Koningin de baas is. Hoe je zoveel onzin tegelijk op een hoop kunt vegen is mij een raadsel.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben in m,ijn hart republikein. Ik vind een koning iets uit de middeleeuwen, maar hier in nederland hebben de oranjes echt niet veel meer te zeggen hoor.
Maar over koningshuizen gesproken. Saoedi Arabië. vaak genoemd als de bakermat van de islam. Heb je die decadente familie wel eens op vakantie zien gaan? En dat is dan nog maar een heel klein deel van die familile.
Maar goed eigenlijk vind ik deze zijsprong toch een beetje kinderachtig.
Vraagt niemand zich af waarom zelfs minister tegen een gekozen burgemeester zijn ?
Als er werkelijk democratie is dan zouden alle grote steden met onmiddellijke ingang na de eerste verkiezingen voor burgemeester in handen vallen van de meerderheid. en terecht, want dat is pas echt democratie.
Ja hoor zeker wel. D66 heeft zich ingespannen om dit te verwezelijken. Het is niet gelukt omdat het onder de bevolking niet leeft.
Ik zit niet te wachten tot ik een burgemeester kan kiezen, en daarna misschien ook nog de commisaris van Politie, en de commandant van de brandweer(zoals in Amerika.)
In nederland is net als in alle andere landenin deze wereld geen sprake van democratie, omdat democratie namelijk niet werkt. niet in de nederlandse cultuur en ook niet in een islamitische cultuur.
Democratie kent zijn beperkingen, maar als besturingssysteem is het volgens mij het beste dat we tot nu toe hebben kunnen bedenken.
Als je een beter werkend systeem weet dan horen wij dat graag.
in nederland zijn ± 1.000.000 moslims
die zeer verdeeld zijn in allerlei stromingen, culturen, nationaliteiten
sjia, soenna, achmadijjah, turks HDV, hanafa, salafi, etc,etc,
Leg mij uit als je dat wilt, waarom er bij zo'n perfekte religie zoveel verdeeldheid heerst.
Vooral omdat het een Religie van vrede heet te zijn. Is het dan niet vreemd dat in de straten van Bagdad Soeni's en Shi'ieten elkaar te lijf gaan?
Het lijkt veel op het christelijke westen van 500 jaar geleden, Je weet wel Toen die Oranjes aantraden om te proberen Katholieken en Protestanten te vezoenen.
Ook binnen het Jodendom is niet alles eenheid. Er gaapt een diepe kloof tussen de liberalen en de orthodoxen, maar nergens steken zij slkaars synagogen in brand.

Dus leg het ons uit.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
collegavanerik
Superposter

balou schreef: Leg mij uit als je dat wilt, waarom er bij zo'n perfekte religie zoveel verdeeldheid heerst.
Vooral omdat het een Religie van vrede heet te zijn. Is het dan niet vreemd dat in de straten van Bagdad Soeni's en Shi'ieten elkaar te lijf gaan?
Het lijkt veel op het christelijke westen van 500 jaar geleden, Je weet wel Toen die Oranjes aantraden om te proberen Katholieken en Protestanten te vezoenen.
Ook binnen het Jodendom is niet alles eenheid. Er gaapt een diepe kloof tussen de liberalen en de orthodoxen, maar nergens steken zij slkaars synagogen in brand.

Dus leg het ons uit.
2006 - 622 = 1384
shit, nog 133 jaar voordat de Islamitische Reformatie echt begint...
Afbeelding Hebr 6:
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: reply : radicalisering moskeeë etc.

Bericht door Devious »

abdullah schreef:
Tja, dat zou wel democratie genoemd moeten worden. Dictatoriale regimes kunnen op democratische wijze aan de macht komen. Dat is het ingewikkelde en moeilijke punt van de democratie. Hoe gaan we daarmee om?
blijkbaar werkt democratie dus niet
Dat heb ik niet gezegd. Democratieën hangen wel constant aan een zijden draad, zijn kwetsbaar, vooral als het economisch tegenzit, maar dat geldt evengoed voor dictatoriale regimes.
Ach, zulke berekeningen zijn doorgaans erg onbetrouwbaar.
En ja, er zou dan sprake zijn van democratie, maar het zou tevens het einde betekenen van de democratie; een zwarte dag in de geschiedenis van Nederland.
je kunt natuurlijk net doen alsof je weet waarover je spreekt of je kunt met bewijzen komen, ik kies voor het laatste, de islaam groeit tegen de klippen op :

http://www.religioustolerance.org/growth_isl_chr.htm
Jij geeft een christelijke site op als 'bewijs', waarbij je geen rekening houdt met het feit dat sommige christelijke bewegingen een bepaald doel hebben met het verspreiden van dit soort cijfers. Sommige christelijke bewegingen willen hun achterban bang maken voor de groeiende islam, new age of het boeddhisme.

En ook al zou het zo zijn dat op dit moment de Islam het snelste groeit, over tien of twintig jaar kan het er weer heel anders uit zien.
En dan nog, wat bewijst dit argumentum ad populum? Dat een religie of levensbeschouwing snel groeit, zegt dit ook maar iets over het waarheidsgehalte?
Omdat de Islam wil overheersen. ‘9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven,noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
De Islam wil linksom of rechtsom, overheersen, is er op gericht om niet-islamitische culturen te vernietigen, beschouwt niet-islamitische culturen als minderwaardig, deze jahiliya noemend.
heb jij nooit op school geleerd wat missionarissen deden in afrika ?
nog nooit jehovah's aan de deur gehad ?
Ja! En? Heb ik mijn goedkeuring daarover uitgesproken dan?
Zelfs al ben je geen moslim in een islamitisch land ( er is nog enkel echt islamitsch land of staat meer sinds 03-1924 ) zijn al je rechten goed omschreven, je betaalt een speciaal soort belasting, omdat je geen moslim bent betaal je geen zakaat, vandaar de andere soort belasting.
Deze ayat maakt duidelijk dat scheiding van moskee en staat in de Islam niet bestaat. Zodra de moslims in de meerderheid zijn, dan dien je Jizya te betalen aan de Islamitische overheerser, en je onderdanig op te stellen. Ik wil geen belasting betalen aan een Islamitische organisatie, en me onderdanig opstellen wil ik al helemaal niet.
Natuurlijk ben ik niet tegen het betalen van belasting, maar ik wil alleen belasting betalen aan een regering die seculier is (scheiding tussen kerk en staat), en niet aan een christelijke of islamitische organisatie.
er zijn genoeg landen waar de meerderheid islamitisch is en ook nog andere geloven vreedzaam naast elkaar wonen.
In de meeste landen heerst het geweld, de onderdrukking en de tirannie; (enkele voorbeelden: Iran, Pakistan, Bangladesh, Saoedi Arabië, Irak, Soedan, Afghanistan, Nigeria, Turkije, Indonesië, ach, en dit is nog lang niet alles)
Dit geldt uiteraard ook voor moslims die iets over hun eigen religie willen zeggen. Het is een veelgebruikte truc in de discussie om iemand waar je het niet mee eens bent, een gebrek aan kennis toe te dichten. Een drogreden noem ik dat.
vind jij jezelf geschikt om over iets te praten waar je geen kennis van hebt ?
Waar je geen kennis over hebt, daar dien je je eerst in te verdiepen, voor je er iets over kunt zeggen, maar of ik me er wel of niet in verdiept heb, is iets waar jij niet over kunt oordelen. Ik zou aan jou dezelfde vraag kunnen stellen.

Vriendelijke groet..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

abdullah schreef: een moslim kan en mag niet liegen :
Wel, als iemand die liegt geen moslim kan zijn, dan is het hoogst twijfelachtig dat de Islam de snelst groeiende religie is.
Zowieso Harun Yahya is dan geen echte moslim :lol:
Met andere woorden, je hebt geen problemen met een islamitische dictatuur!

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
stropke
Geregelde verschijning

Bericht door stropke »

collegavanerik schreef:
abdullah schreef:een moslim kan en mag niet liegen :
Jip zo kletsen ze er zich wel uit. :roll: Ge kunt bij sommigen net zo goed tegen een muur kletsen.
abdullah
Contacteer:

Bericht door abdullah »

stropke stropke toch
als een katholiek meisje abortus pleegt, zijn daarmee alle katholieken slecht ?
is het meisje dan geen katholiek meer ?

als een katholiek gezin gaat scheiden, iets dat overigens verboden is, zijn daarmee alle katholieken slecht, zijn de man en vrouw dan geen katholiek meer ?

zijn alle joden verrot als één jood ("per ongeluk" en voor de tweede keer trouwens) een un-post bombardeert, is die soldaat dan geen jood meer ?

zijn alle amerikanen slechte mensen omdat de joden ambulances bombarderen met amerikaanse "precisiebommen" ? zijn dat dat geen democratische wereldburgers meer ?

een moslim die fouten maakt is iemand die blijkbaar niet weet hoe hij moslim moet zijn, veel moslims zijn slecht tot zeer slecht op de hoogte van hun eigen geloof, helaas

maareen moslim die liegt blijft wel een moslim, maar wel één die fouten begaat !!
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

abdullah schreef: maareen moslim die liegt blijft wel een moslim, maar wel één die fouten begaat !!
Dan spreek je jezelf tegen, want jij zei 'een moslim KAN en mag niet liegen'.
Misschien kun je ook nog even reageren op de andere dingen die hier zijn gezegd.

Vriendelijke groet....
Plaats reactie