Goed geraden. Maar dat wil niet zeggen dat ik onvoorwaardelijk achter dit land sta. Het is overal natuurlijk wel wat.lost and not found yet! schreef: ↑24 apr 2024 22:57Zozo, wanneer ga je emigreren en waar ga je heen? Ben benieuwd, Tata Steel en Chemours blijft gefaciliteerd worden dus laat maar weten wat je volgende woonplaats wordt! Wel in Europa?dikkemick schreef: ↑20 apr 2024 07:18Als Rutte in naam van Nederland Antwerpen annexeert, schaam ik me kapot dat hij mijn land vertegenwoordigd. Als mijn land Tata Steel en Chemours blijft faciliteren schaam ik me dat ik Nederlander ben. Nu we een rechtse regering krijgen ga ik in het buitenland gebukt over de straten. Voel ik me niet verwant met dit land.ChaimNimsky schreef: ↑20 apr 2024 01:34 Dat ik altijd achter Israel sta, wat er ook komen gaat, betekent nergens dat ik het altijd met Israel eens ben. We staan - neem ik aan - allemaal achter onze geliefden, zonder dat dit inhoudt dat we het altijd eens zijn.
Ps, laat me raden, je blijft gewoon hier!![]()
Onvoorwaardelijk achter iets of iemand staan
Moderator: Moderators
Re: Onvoorwaardelijk achter iets of iemand staan
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
IK laat slechts zien wat onvoorwaardelijk betekent. Dat is nl het onderwerp.lost and not found yet! schreef: ↑24 apr 2024 23:01Dus wat de Amerikanen deden was geoorloofd volgens jouw? Maar als Israel het gebruikt is het genocide?dikkemick schreef: ↑24 apr 2024 06:35Nee hoor, ik meende oprecht hetgeen ik schreef. Geheel in jouw eigen IDF-fan-stijl.HierEnNu schreef: ↑23 apr 2024 18:31
Sommigen vinden het walgelijk als iemand alleen al ff vermeldt dat er altijd nog de optie van een atoombom op tafel kan komen, maar jij vernedert jezelf tot dit soort uitbraaksels?
Over walgelijk gesproken!Ga je tanden poetsen ... brrr ...
- Het gebruikelijke "Ik bedoelde niet wat ik schreef!" is vast al onderweg ...
Nogmaals, de hele wereld begint Israël (het beleid) uit te braken maar jij blijft ze onvoorwaardelijk trouw.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Peter van Velzen schreef: ↑25 apr 2024 05:40Foei! Je quote de link, blijkbaar zonder dat je haar hebt gevolgd. Het heeft niets met Edgar Allen Poe van doen!dikkemick schreef: ↑24 apr 2024 06:42Sorry Peter, maar in dit geval was ik letterlijk oprecht serieus.Peter van Velzen schreef: ↑24 apr 2024 03:45 Ik krijg sterk de indruk, dat Dikkemick niet op de hoogte is van de wet van Poe
Ik begreep weliswaar meteen, dat hij slechts een parodie trachtte te maken van het standpunt van zijn opponenten, maar dat is niet wat iedereen automatisch concludeert.
En nee, ik ben niet bekend met de wet van Edgar Alan Poe.
HierEnNu blijft Israël blijkbaar zo onvoorwaardelijk steunen (zoals USA en Nederland dat altijd deden/doen, dat hij zelfs die atoombom achteraf nog zou verdedigen middels de beste advocaten. Israël kan gewoon op zijn bord schijten, wat de rest van de wereld er ook van begint te vinden.
Een parodie make om een moreel standpunt uit te leggen kan een serieuze zaak zijn. Ik neem zonder meer aan dat je deze discussie serieus neemt.
Verder stuurt HierEnNu geen 20 miljard aan wapens naar Israël, waarschijnlijk nog geen cent, ook heeft hij nergens gesuggereerd dat hij een nucleaire aanval zou verdedigen. Hij begrijpt waarschijnlijk niet dat "onvoorwaardelijk. of "wat er ook gebeurd" achter iemand staan - qua betekenis - zou inhouden, dat hij bij voorbaat ook het gebruik van kernwapens zou verdedigen - en niet aan een advocaat zou overlaten (ook al is hij zelf tegenstander van het gebruik van kernwapens)
Einstein/Mick
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑25 apr 2024 07:11Peter van Velzen schreef: ↑25 apr 2024 05:40Foei! Je quote de link, blijkbaar zonder dat je haar hebt gevolgd. Het heeft niets met Edgar Allen Poe van doen!dikkemick schreef: ↑24 apr 2024 06:42
Sorry Peter, maar in dit geval was ik letterlijk oprecht serieus.
En nee, ik ben niet bekend met de wet van Edgar Alan Poe.
HierEnNu blijft Israël blijkbaar zo onvoorwaardelijk steunen (zoals USA en Nederland dat altijd deden/doen, dat hij zelfs die atoombom achteraf nog zou verdedigen middels de beste advocaten. Israël kan gewoon op zijn bord schijten, wat de rest van de wereld er ook van begint te vinden.
Een parodie make om een moreel standpunt uit te leggen kan een serieuze zaak zijn. Ik neem zonder meer aan dat je deze discussie serieus neemt.
Verder stuurt HierEnNu geen 20 miljard aan wapens naar Israël, waarschijnlijk nog geen cent, ook heeft hij nergens gesuggereerd dat hij een nucleaire aanval zou verdedigen. Hij begrijpt waarschijnlijk niet dat "onvoorwaardelijk. of "wat er ook gebeurd" achter iemand staan - qua betekenis - zou inhouden, dat hij bij voorbaat ook het gebruik van kernwapens zou verdedigen - en niet aan een advocaat zou overlaten (ook al is hij zelf tegenstander van het gebruik van kernwapens)Edgar Alan was een (onbegrepen) grap. Daarna heb je gelijk. HierEnNu erkent de implicaties van onvoorwaardelijke steun niet.
Hiermee wordt weer eens de wet van Poe bewezen.
Een onbegrepen grap, die niet wordt begrepen, kan niet gelden als uitleg voor een onbegrepen grap.
Daar bij: Gooi geen olie op het vuur, door dit nu over HierEnNu te schrijven.
(Ik zie daar de grap niet van in, ook al zou dit niet als grap bedoeld zijn.)
Een onbegrepen grap, die niet wordt begrepen, kan niet gelden als uitleg voor een onbegrepen grap.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Eerst schrijf je dit:
Zoals ik die definitie en jouw reactie begrijp, sta jij hier niet achter je vriend. Ik heb er geen probleem mee om de bovenstaande situatie te omschrijven als jij die je vriend niet laat vallen. Maar om te kunnen spreken van "to stand behind someone" is IMO volgens die definitie meer nodig dan wat jij hier je vriend biedt.
Later schrijf je dit:
In hoeverre voldoet deze reactie van jou aan de definitie die je eerder aanhaalde? Ik zie jou hier niet de beslissingen en acties van die vriend ondersteunen of verdedigen.HierEnNu schreef: ↑24 apr 2024 02:12Legitiem zelfs? OK, dat legitiem neem ik ff over:
Ik zou als volkomen legitieme reactie tegen mijn beste vriend zeggen:
- "Ik voel walging voor jouw daad en
er zal nog menig woordje gesproken moeten worden tussen ons,
maar dat is voor later, voor nu gaan we eerst zorgen
dat jij de best mogelijke verdediging krijgt!"
Zoals ik die definitie en jouw reactie begrijp, sta jij hier niet achter je vriend. Ik heb er geen probleem mee om de bovenstaande situatie te omschrijven als jij die je vriend niet laat vallen. Maar om te kunnen spreken van "to stand behind someone" is IMO volgens die definitie meer nodig dan wat jij hier je vriend biedt.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Helder. Zal in het vervolg mijn 'Poe-bijdragen' voorzien vanMaria schreef: ↑25 apr 2024 12:17Hiermee wordt weer eens de wet van Poe bewezen.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik kende die wet niet.Maria schreef: ↑25 apr 2024 12:17Hiermee wordt weer eens de wet van Poe bewezen.
Zo zie je maar je bent nooit te oud om nog iets erbij te leren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maar wat er hier gezegd wordt komt niet overeen met de taalbronnen die ik heb over wat achter iemand staat, juist betekent. Ik maak geen karikatuur van jou standpunt want het gaat niet over het standpunt op zich maar over de verwoording die je daarvoor kiest.ChaimNimsky schreef: ↑24 apr 2024 06:09Ondanks dat er is gezegd dat het niet inhoudt niet tegen eventueel verkeerde keuzes van Israel te zijn, dat het niet betekent verkeerde keuzes te verdedigen en achter een eventueel misdrijf te staan, zeg je dat het betekent de keuzes van Israel te verdedigen. Zo maak je zelf eerst een karikatuur van iemand om die karaikatuur vervolgens te beschuldigen van iets dat degene juist aantoonbaar niet bedoelt.axxyanus schreef: ↑23 apr 2024 10:42Sorry maar ik volg hier Peter van Velzen. Achter iets staan betekent IMO meer dan emotionele verbondenheid. Als iemand IMO een verkeerde keuze maakt, dan sta ik in een context waarin die keuze ter discussie staat, niet achter die persoon. Hoezeer ik in het algemeen die persoon als persoon zal ondersteunen.ChaimNimsky schreef: ↑20 apr 2024 03:00 Nergens wordt beweerd dat men achter het misdrijf zou staan. Erachter staan weerspreekt geen onenigheid, noch betekent het dat men achter eventueel begane misdaden zou staan -- het is geen teken van aanbidding, maar van emotionele verbondenheid. Wat Nederland heeft gedaan in het verleden, valt evenmin allemaal goed te praten en soms ook voor te schamen (bijv. wat men in Indonesië heeft aangericht en in de tijden van de slavernij), wat nergens betekent dat ik me er niet emotioneel mee verbonden voel en erachter zal blijven staan, hoe erg ik de misdaden ook veroordeel en deze me daadwerkelijk verdrieten.
Dus als je schrijft dat je achter Israël staat, wat er ook komen gaat, dan geef je wat mij betreft de indruk dat je de keuzes van Israël zal verdedigen wat er ook komen gaat. Want dat is wat "achter iemand staat" voor mij betekent.
Ja dat is wat jij en HierenNu beweren maar één van de verwijzingen die HierenNu aanhaalde, sprak wel degelijk over die keuzes verdedigen als voorwaarde om te kunnen spreken van "achter iemand staan".ChaimNimsky schreef: ↑24 apr 2024 06:09 Achter iemand staan betekent gewoon een steun voor iemand zijn, vooral in moeilijke ogenblikken. Het houdt nergens in de keuzes of daden per definitie te verdedigen.
Is het zo belangrijk voor jou om jouw relatie als "onvoorwaardelijk achter israël staan" te verwoorden? Je kan die relatie niet verwoorden op een minder controversiële manier?
Nou en? Dan verschillen we daarover van mening!axxyanus schreef: ↑25 apr 2024 12:49Zoals ik die definitie en jouw reactie begrijp, sta jij hier niet achter je vriend. Ik heb er geen probleem mee om de bovenstaande situatie te omschrijven als jij die je vriend niet laat vallen. Maar om te kunnen spreken van "to stand behind someone" is IMO volgens die definitie meer nodig dan wat jij hier je vriend biedt.
Maar dat was al duidelijk!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Mijn taalbronnen heb ik vermeld, de jouwe heb ik niet gezien, had je die vermeldt dan?
Quote svp met verwijzing naar de context waar ik zulks schrijf?axxyanus schreef: ↑25 apr 2024 12:59Ja dat is wat jij en HierenNu beweren maar één van de verwijzingen die HierenNu aanhaalde, sprak wel degelijk over die keuzes verdedigen als voorwaarde om te kunnen spreken van "achter iemand staan".ChaimNimsky schreef: ↑24 apr 2024 06:09 Achter iemand staan betekent gewoon een steun voor iemand zijn, vooral in moeilijke ogenblikken. Het houdt nergens in de keuzes of daden per definitie te verdedigen.
Is de conclusie nu niet dat het zo goed als onmogelijk is om onvoorwaardelijk achter iemand te staan? Dat niemand dat zou kunnen hard maken?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik sta er achter dat ik er naar blijf streven
- om een waarachtig leven te leven
- om eerlijk te blijven
- om dat te doen waar IK achter sta

- dat ik respect, begrip en inclusiviteit probeer te bevorderen.
Ik sta er achter dat het mij geen reet interesseert als iemand, wie dan ook, meent mij voor te moeten schrijven wanneer ik al dan niet achter iemand zou mogen staan, want
ik sta er achter dat ik en niemand anders uitmaakt achter wie ik wel of niet sta.
Mierenneuken over de betekenis van 'achter iemand staan' zou echter één van mijn hobbies kunnen zijn en ik zou me te pletter lachen als dadelijk onbetwistbaar wordt aangetoond, door een Nederlandstaalkundige of zo, dat 'achter iemand staan' inhoudt dat men dan onvoorwaardelijk en voor altijd de daden van die ander goedkeurt. Uiteraard wil ik dan ook graag weten hoe ik het voortaan moet noemen als ik achter iemand sta
in de betekenis zoals ik die al mijn hele leven gebruik,
Zou onze eigen huisMeester Nederlands ReReFormed zich aan een uitspraak durven wagen?
Ik sta erachter
Dat ik er naar blijf streven.....
Dat is niet een heel HARDE claim.
Dacht dat het om ONVOORWAARDELIJK ging....
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik heb je al eens geciteerd waar je een engelse definitie geeft over 'To stand behind someone'HierEnNu schreef: ↑25 apr 2024 13:12Quote svp met verwijzing naar de context waar ik zulks schrijf?axxyanus schreef: ↑25 apr 2024 12:59Ja dat is wat jij en HierenNu beweren maar één van de verwijzingen die HierenNu aanhaalde, sprak wel degelijk over die keuzes verdedigen als voorwaarde om te kunnen spreken van "achter iemand staan".ChaimNimsky schreef: ↑24 apr 2024 06:09 Achter iemand staan betekent gewoon een steun voor iemand zijn, vooral in moeilijke ogenblikken. Het houdt nergens in de keuzes of daden per definitie te verdedigen.
- Offering support, backing, or loyalty to someone, especially in challenging situations. It implies being there for someone, supporting their decisions or actions, or defending them if necessary.