Ik ben niet akkoord om de hele zaak te beperken tot het risico op verkrachting. Het gaat uiteindelijk om de totale veiligheid van de vrouwen. Ik heb op dit moment geen redenen om aan te nemen dat mannen die een transitie-operatie hebben ondergaan een beduidend minder risico vormen voor de vrouwen dan andere mannen. Laat staan dat er aanwijzingen zijn dat ze een onbeduidend extra risico voor de vrouwen zouden vormen. En is dat laatste niet de maatstaf die we zouden moeten hanteren?Peter van Velzen schreef: ↑05 jun 2024 00:52Waar ben je niet mee akkoord? Geloof je echt dat mannen die geen penis meer hebben evenveel verkrachten als mannen die er nog wel een hebben? Dat mensen enige dimorfie vertonen, wil niet zeggen dat ze zonder penis evenveel verkrachten als met. Of ben je het er niets mee eens, dat je kunt kijken of iemand over een penis beschikt? Bedenk dat ik een voorwaarde vooraf stelde. En die luidde niet "als je bang bent voor agressie".axxyanus schreef: ↑04 jun 2024 11:27Daar ben ik niet mee akkoord. Dit negeert het feit dat de mens een dimorfe soort is en dat het verschil tussen man en vrouw meer is dan de aanwezigheid van geslachtsorganen. De terreur die een man in een vrouwengevangenis kan veroorzaken, is maar weing afhankelijk van de aanwezigheid van zijn penis. De grotere neiging tot aggresiviteit bij mannen dan bij vrouwen bv, verdwijnt niet door het verdwijnen van de penis.Peter van Velzen schreef: ↑04 jun 2024 03:08 Maar als je bang bent dat verkrachters in de vrouwengevangenis terecht komen en daar vrouwen kunnen verkrachten, kun je ongeacht welke methode je gebruikt om de mensheid in slechts twee geslachten te verdelen ook simpel kijken of iemand over het orgaan beschikt, waarmee vrouwen die verkracht zijn werden gepenetreerd. Wie dat orgaan mist kan - mijns inziens altijd in de vrouwengevangenis worden toegelaten. Ongeacht of het een gewone vrouw is of een ontmande man.
Laten we een hypothetisch voorbeeld nemen. Stel dat het aantal incindenten in een vrouwengevanenis normaal gezien 10 per maand is. Als we daar een normale man plaatsen dan stijgt het aantal incidenten tot 30 per maand en zetten we daar een getranseerde man dan stijgt het aantal incidenten naar 20 per maand. In dit voorbeeld vormt een getranseerde man een beduidend lager risico dan een normale man maar vormt die nog steeds een zeer beduidend extra risico voor de vrouwen.