Homeopathie is kwakzalverij.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

niet precies binnen de gevestigde wetenschappelijke kaders
ja , je kan bijvoorbeeld proberen het wetenschappelijk kader te veranderen ;
door bijvoorbeeld ook het bovenantuurlijke toe te laten en bijvoorbeeld water uit te rusten met "geheugen " ...... wat een troep
Zou het kunnen dat het dan past ... een wonder of geen wonder ?
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

mustafa schreef:de term homoeopathie is afkomstig van het geneeskunstig principe n.l. de gelijksoortigheidsregel
wil men deze therapie onderzoeken op werkzaamheid dan moet men dit principe eerst onderzoeken m.b.v. onverdunde oplossingen
men krijgt dan wel te maken met de kwestie van dosering
want anders blijft de gehele discussie steken in het belachelijk maken van verdunde / gepotentieerde middelen die niet zouden werken omdat er geen molecuul van de oorspronkelijke substantie anwezig zijn
past men toch sterk verdunde middelen toe pas het dan toe op niet-suggestibele personen (kleine kinderen / babies) of dieren
incidenteel zal men dan genezingsresultaten zien, echter de skeptici zuleln nooit overtuigd raken omdat een en ander niet statistisch onderzocht wordt of zich niet leent voor grootschalig onderzoek
dit is mijn enige reactie op deze topic want ik weet van te voren hoe deze discussie zal verlopen
de skeptici zullen namelijk kortaf reageren met statements zoals "homoeopathie is kwakzalverij" of "totale onzin"
en is men geintersseerd in de volledige discussie dan verwijs ik naar het godbetaatnietforum van de RVU

:lol:
Jij met je opleidingen en 30 jaar homeopathie praktijkervaringen en adoratie van die belachelijke alchemist Hahnemann en die kinderachtige Edward Bach zou daar toch wat meer argumenten bij kunnen zetten.
Hallo Mustafa Islam, je bent gediplomeerd homeopaat en fanatiek Hahnemanniaan, vertel eens over die verdunningen en de magische handeling van het roerschudden, zodat de zonnekracht in kan dalen.
Zal ik kijken of ik het nog kan vinden, hoe je die hond van de buren zo goed behandeld hebt toen het arme dier in een spijker was getrapt?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Zal ik kijken of ik het nog kan vinden, hoe je die hond van de buren zo goed behandeld hebt toen het arme dier in een spijker was getrapt?
met een spijkeroplossing :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

collegavanerik schreef:
mustafa schreef:
FW schreef:Andere fase, Mustafa? Vorig jaar was je nog een enthousiast pleitbezorger van de sharia!
je liegt en op een ander forum heb ben we het hier al uitgebreid over gehad
ik ben tegen sharia
dan ben je dus geen moslim
Letterlijk hoort het erkennen van de shariah niet tot 'de vijf zuilen'.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

@Mustafa,

Homeo geneest geen ziekten zoals je stelt, want de homeo kent principieel geen ziektes en kan ze zelfs niet diagnosticeren.

Homeo zegt principieel preventief te werken door continue de "energiebalans" in orde te houden; wat een onhoudbaar verzinsel is gebleken.

Homeo haar "krachtigste middelen bestaan uit (gedroogd) oververdund kraanwater, wat nog immer geen geneesmiddel is.

En dan die vrije keus.
Het is opvallend dat de bouwverordeningen de burger beter beschermen tegen eigen gefrunnik en malafide bouwers dan de wet-BIG de burger beschermt tegen hetzelfde op gezondheidsgebied.
Die vrije keuze is niet zozeer in het geding, maar het tomeloze door iedereen uitoefenbare bedrog, want die vrije keuze kan worden ondersteund door betere voorlichting door de overheid.
Alleen moet die ook nog met de grootste aandrang daartoe worden gebracht, zoals blijkt uit de af en toe halfgare teksten op www.kiesbeter.nl . als het alternatieve benaderingen betreft.

Voor het overige herhaald wat ik elders al schreef:
@Kitty,
Of een homeopaat ter goeder of ter kwader trouw de zaak oplicht is minder terzake dan je zou verwachten.
Iedereen mag zich ongestraft homeopaat noemen en wie van zichzelf erkent dat hij/zij per saldo de zaak befoefelt is de nering kwijt. Daar gaat geen homeo in mee.
Te overwegen is of het met de "eerlijke" homeo's niet erger is gesteld omdat zij geloven in genezend kraanwater en die ingang altijd voorrang zullen geven bij het behandelen van iemand.
Zelfs als ze ook arts zijn; een onvoorstelbare kwalijke kombinatie.
Temeer omdat de homeo geen diagnose-techniek kent om een ziekte vast te stellen. Duidelijker nog: de homeo kent geen ziektes.
PS leesbasis:
Hahnemann zelf : http://www.homeoint.org/books/hahorgan/ ... .htm#P12E6
Het homeo-middelenboek: http://homeoint.org/books/boericmm/index.htm met daarin per middel beschreven hoe de homeo tot het passend bevinden van een middel komt.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Overgehaald vanuit "even voorstellen":
Kitty schreef: Ik blijf het ongelooflijk vinden dat een arts gelooft in de geneeskracht van kraanwater.

En ook dat de kritiek op deze praktijken niet kunnen zorgen voor een verbod op dit soort handelen. Of komt die kritiek vooral op dit soort forums en wordt de homeopatie niet voldoende aangevallen daar waar het gevolgen heeft voor deze kwakzalverij.

Kortom waarom heeft de wetenschap zo weinig macht dit soort praktijken echt afdoende te kunnen aanpakken, zodat bereikt wordt dat niet iedereen zich zomaar homeopaat meer kan noemen. Dat lijkt me toch een nobel streven.

Groet,

Kitty
Kitty,
Niet alle artsen hebben ze op een rijtje, daar kan ik ook niets aan doen. Ze zijn zelfs verenigd zie www.vhan.nl .

Volgens de geldende maatstaven is de homeo-combinatie niet toegestaan, maar wordt door de KNMG niet in acht genomen. Ik schreef ze daarover eens aan en kreeg als antwoord dat dit aspect "geen prioriteit" had tussen de andere belangrijker zaken op hun agenda.
Verder zijn er wat ik noem "combi-artsen" die soms voor enige tijd hun bevoegdheid wordt ontnomen (zie affaire Millecam), maar die hangen tijdelijk een doekje over hun "arts-aanduiding" en gaan gewoon verder omdat een ieder zich homeopaat mag noemen en klanten kan afwerken.

En tuurlijk zijn er groepen die zich verzetten tegen deze waanzin:
zie www.skepsis.nl & http://www.kwakzalverij.nl/php/display/index.php , maar laatst heeft zelfs een wetsvoorstel om het stellen van een diagnose alleen toe te vertrouwen aan reguliere artsen "het niet gehaald".

De hoog te prijzen democratie heeft ook wel eens een paar mindere kanten. . .

Roeland
Laatst gewijzigd door heeck op 25 aug 2006 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Tja Roeland,

Het is schokkend. Dan blijft over het publiek zoveel mogelijk waarschuwen voor deze praktijken want dat zijn tenslotte de slachtoffers.
En het schrijnende daarvan is, dat juist mensen die regulier zijn opgegeven hun laatste dagen en vaak ook laatste centen besteden aan dit soort charlatans.

Groet,

Kitty
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

En het schrijnende daarvan is, dat juist mensen die regulier zijn opgegeven hun laatste dagen en vaak ook laatste centen besteden aan dit soort charlatans.
en dit is de kern van de zaak
Deze charlatans zijn net als andere kwaks gewoon afschuwelijke lijkenpikkers .....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Kitty schreef:Tja Roeland,

Het is schokkend. Dan blijft over het publiek zoveel mogelijk waarschuwen voor deze praktijken want dat zijn tenslotte de slachtoffers.

Groet,

Kitty
charlatans daar moet je tegen waarschuwen
mee eens, kitty
maar propaganda maken voor een verkeerde beeldvorming van wat homoeopathie is voorbijgaande aan wat homoeopathie eigenlijk is dat is minstens even erg als kwakzalverij

groet,

mustafa
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

mustafa schreef:

Groet,

Kitty
mee eens, kitty
maar propaganda maken voor een verkeerde beeldvorming van wat homoeopathie is voorbijgaande aan wat homoeopathie eigenlijk is dat is minstens even erg als kwakzalverij
groet,

mustafa
Nee, dat is een foute aanname, Mustafa Islam.
Alle homeopathen zijn kwakzalvers.
Kwakzalvers en hun slachtoffers confronteren met de werkelijkheid is altijd een goede zaak.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

kijk dat bedoel ik nou!
daarom zie ik een discussie over dit voor mij nog steeds boeiende onderwerp niet zitten
jammer voor de andere geinteresseerden
die zullen het forum van 2vandaag moeten bekijken
en ik herinner me dat je je eens à la balkenende hebt versproken
je schreef namelijk gewoon dat alleen omdat in sterke verdunningen geen molecuul meer aanwezig is het eenvoudig niet kan werken
(balkenende had het er in dat beroemde debat over dat rita verdonk ermee moest kunnen leven, waarmee de aap dus uit de mouw kwam en loesewies haar conclusie trok)
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

mustafa schreef:kijk dat bedoel ik nou!
daarom zie ik een discussie over dit voor mij nog steeds boeiende onderwerp niet zitten
je schreef namelijk gewoon dat alleen omdat in sterke verdunningen geen molecuul meer aanwezig is het eenvoudig niet kan werken
(balkenende had het er in dat beroemde debat over dat rita verdonk ermee moest kunnen leven, waarmee de aap dus uit de mouw kwam en loesewies haar conclusie trok)
Geef eerst maar eens de link.
En vergelijk me niet met Balkenende.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

cluny schreef:
mustafa schreef:kijk dat bedoel ik nou!
Geef eerst maar eens de link.
En vergelijk me niet met Balkenende.
je kunt zelf de link opzoeken
ik stel voor dat ik je niet meer met balkenende vergelijkt op voorwaarde dat je mij geen kwakzalver noemt
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

mustafa schreef:

Groet,

Kitty
mee eens, kitty

groet,

mustafa
Mustafa,

Zonder namen te noemen suggereer jij dat ik hiervoor voorbij ben gegaan aan wat echte homeopathie zou zijn.
Toon dat regel voor regel aan. Inclusief mijn verwijzingen naar Hahneman zelf.

Mocht je mij (inclusief mijn voorafgaande bericht) niet bedoelen, ook dan zal je moeten aantonen dat in de homeo (verdampt) oververdund kraanwater ineens wel geneeskrachtig werkt.

Mocht deze voorstelling van zaken door mij fout zijn, dan zie ik graag je snapbare en verifieerbare argumenten.
Zonder die argumenten ben je gewoon bedrog aan het droog houden. Mocht je dit bedrog ook praktiseren dan ben je inderdaad een kwakzalver.

Antwoord dus op mijn twee berichten op:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 8791#38791

Voorbij gaan aan tegenargumenten is een te zeer bekende ontwijkingsaktie van kwakzalvers en hun aanhang.

Roeland
Laatst gewijzigd door heeck op 25 aug 2006 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik denk dat een discussie voeren met homeopaten over de werking van hun homeopathie net zo weinig nut heeft als discussieren met christenen over de waarheid van hun geloof. Ze zijn beide overtuigd van de waarheid en hebben beiden hiertoe geen enkel bewijs.

Dat wil nog niet zeggen dat we de discussie moeten staken.

We kunnen alleen maar hopen dat reden een keer de overhand krijgt zodat deze blinden gaan zien.

Groet,

Kitty
Gesloten