ChaimNimsky schreef: 21 apr 2026 19:21
Mus schreef: 21 apr 2026 10:46
Idd, de zionistische koekoeksjongen blijven maar doorgroeien waardoor het de oorspronkelijk palestijnse jongen uit het nest worden geknikkerd. In vogel terminologie wordt dit broedparasitsme genoemd. Wil je weten hoe dit vergelijk bijna 1 op 1 op de zionisten in Palestina past?
Eilegging:
Het vrouwtje koekoek observeert het nest van een gastheersoort (zoals de tuinfluiter, heggemus of roodborst) en legt stiekem een ei in dat nest, vaak als de gastheervogels even afwezig zijn.
Snelle ontwikkeling:
Koekoekseieren komen meestal sneller uit dan die van de gastheersoort. Het koekoeksjong groeit ook veel sneller.
Uitdrijven:
Het pas uitgekomen koekoeksjong duwt de andere eieren of jongen van de gastheersoort uit het nest, zodat het alle voedsel van de pleegouders krijgt.
We zullen maar zeggen dat het slechts de natuur van het koekoeksjong is om de jongen van de gastvrouw uit het nest te verdrijven.
Ontmenselijkende metaforiek Nazi-propaganda plaatste ook groepen Joden in exact dezelfde structuur waarin zij als biologisch bepaald en moreel buiten de menselijke orde werden neergezet, via diermetaforen zoals ratten, luizen, kakkerlakken
, vossen en gieren, of via beelden van ziekte, parasieten en ongedierte. Daarbij werden zij voorgesteld als iets dat het lichaam van de samenleving binnendringt en overneemt, waarbij het idee werd gewekt dat kwaad inherent aan hen zou zijn.
Daarnaast geldt in het algemeen dat "zionisten" geen afgebakende, homogene menselijke groep vormen, net zoals "Palestijnse moeders" dat evenmin doen.
Wat nu? Die gespeelde verontwaardiging. Kijk eerst een bij jezelf naar binnen waar het om ontmenselijking gaat. Wat zijn wij ook weer precies voor jou groepje? Precies, even op de proppen komen met je eigen woorden: vervang het ‘joden’ maar voor Palestijnen.
Nazi-propaganda plaatste ook groepen Joden in exact dezelfde structuur waarin zij als biologisch bepaald en moreel buiten de menselijke orde werden neergezet, via diermetaforen zoals ratten, luizen, kakkerlakken.
Niet nog een keer klagen wanneer jou groepje met nazi’s worden vergeleken. Zoals je ziet ontbreken hier de hoger vormen uit de dierenwereld want die dierenmetaforen zijn volgens jouw groepje zelfs nog te hoog gegrepen voor ons.
Met betrekking tot de Koekkoek zou ik me maar niet zo op de wagen springen. De Koekkoek is zich van geen kwaad bewust, zo zie ik ook dat zionisten zich van geen kwaad bewust zijn, ze vinden zonder enige vorm van schaamte het doen en laten in Palestina geheel vanzelfsprekend. Ik bied jullie juist een excuus om in onwetendheid te blijven verkeren over het kwaad dat jullie aanrichten. De Koekkoek is onschuldig en kent geen geprojecteerde haat, zoals mensen. Met andere woorden we doen net alsof jullie net zo onschuldig zijn als de Koekkoek. Ik zou wel weten wat ik zou kiezen wanneer ik jullie was, liever een Koekkoek dan een mens die willens en wetens, geheel vrijwillig, zijn zieke kwaadaardigheid uitleeft op onschuldige mensen.
Maar ja, dat kan jij niet zien in je haast mij indirect, want ik ben niet dom hé, voor anti-semiet wilt uitmaken. Je zegt het niet hard op maar je denkt het wel, zo diep zit jou haat. Ik ben geen anti-semiet, want ik ben zelf een semiet, hoe zou ik mijn verdwaalde broeders en zusters kunnen haten? Bovendien haten de zionisten in Palestina ons voor twee, want wij belichamen, 1, geheel onvrijwillig en ongevraagd, de Duitsers voor jullie en jullie haten ons omdat wij semieten zijn die ons thuis als sinds vele eeuwen in palestina vinden, jullie hebben er werkelijk alles voor over om ons dat te ontnemen, alles, zelfs het verliezen van jullie menselijkheid maar dit keer zijn jullie zelf de oorzaak van dat verlies, geen ander. De hele wereld kijkt toe en er zijn talloze mensen, zelfs in Palestina, die jullie proberen te behoeden voor het verlies van jullie menselijkheid maar wij vinden geen grond vooralsnog wat wij ook doen en waar we ook mee komen.
De getoonde blindheid onder de zionisten is werkelijk verbijsterend, stuitend te noemen, en tgt begrijpelijk vanwege het verleden.
Ik zeg: dank je de koekoek, zei de mus.
Vergelijkingen met koekoeksjong(en) zijn bijzonder ongepast. Ik gooi alle berichten waarin dat woord voorkomt direct in de prullenbak.
Peter van Velzen
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.