Afgekeurde berichten in het MO topic

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.
lost and not found yet!
Superposter

Re: Wat had Israel dan moeten doen?

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 19 apr 2026 18:41 Tsja.

Je verjaagt en onderdrukt een volk.
Je neemt bezit van grondgebied en wordt oppermachtig.
Vervolgens komt een volk in opstand

Israël had een plek in Europa moeten krijgen
Nogmaals, je neemt geen bezit van een grondgebied, het is je eigen land! En daarbij, het Israel van nu is een heel stukje kleiner dan in 1948 hoor! Dus wat stel JIJ voor? En waar had Israel in Europa een plek moeten krijgen en ten koste van wat? Wie had er dan in Europa volgens jou land in moeten leveren? Om er een Israëlische staat van te maken!
Israel is kleiner dan in 1948?
Lees toch eerst eens wat voor onzin er in je reactie staat alvorens op de verstuur-knop te drukken!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 19 apr 2026 10:26 'Iedereen' zal het bestrijden, Peter, maar ik ben er vrijwel 100% van overtuigd, dat Israël op de hoogte was van wat Hamas deed in Gaza, nl. tunnels bouwen en een enorm arsenaal van raketten verzamelen; ook wat grotere Iraanse raketten. Dat is af en toe ook in het niet zo main stream nieuws geweest.
Net als het vanzelfsprekend bekend was dat er best Hamas-leden waren die wel eens fors wilden uithalen naar Israël en dan vergelden. Ik heb op '7 en 8 oktober' ook geschreven, dat "ik hoopte te mogen aannemen, dat dit niet een aanleiding voor Israël zou zijn om eens fors uit te kunnen halen". Zoals we zien, ze hebben/hadden de intel, het leger, de macht en de wil om dat (preventief) te doen.

Ik heb me verder jaren daarvóor verbaasd over de soms naar Israëlische begrippen vrij gematigde aanpak van Hamas.
En gezien wat we daarvóor al zagen met dood en vernietiging, was dat in mijn optiek ronduit vreemd en deed het míj denken aan 'het erop laten aankomen'.

Israël heeft ook jaren eerder bombardementen uitgevoerd om de tunnels in de Negev zandbak in de buurt van Egypte te elimineren. Ik vond dat prima, verdedigen tegen dit soort (proxy) agressor is naar mijn idee uitstekend.
Gaza mocht zelfs niet cement invoeren. En tóch kilometers tunnels?? Dan laat je 'het er inderdaad op aankomen' naar mijn idee. Voorkomen is beter in dat kruitvat..

En als dát ´te ver gaat' dan 'mág je ook uithalen', maar afgemeten graag.. En dat laatste zien we niet... nú hebben we dus een regionale oorlog, veel burgerdoden, heel Gaza in puin, de West Bank, Libanon, Syrië, golfstaten en vooral Iran (dat niet erg soepel is hoor)... de VS erbij en de hele wereld profiteert mee van dit geheel. Na een aanslag door wrede idioten van Hamas in mijn ogen.

Was/is het niet zó?
Dat beantwoordt nergens de topicvraag: Wat had Israel dan moeten doen?
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 19 apr 2026 13:28 Verdedigen en vergelden zit in de mens en is ook imo terecht.
Maar alles proportioneel. En natuurlijk was Israël op de hoogte van de terroristische aanslag. Israël weet alles, heeft overal insiders zitten of geavanceerde apparatuur om dit te kunnen weten. De aanval kwam Netanyahu in ieder geval goed uit.
De tijd zal het leren hoe alles ontwikkeld. Schuldvraag, toekomst, banden met VS en Europa, Palestijnse zelfbeschikking, Iran etc...
dikkemick schreef: 19 apr 2026 18:41 Tsja.

Je verjaagt en onderdrukt een volk.
Je neemt bezit van grondgebied en wordt oppermachtig.
Vervolgens komt een volk in opstand

Israël had een plek in Europa moeten krijgen
Correct opgemerkt, maar dat geldt voor alle reacties. Misschien omdat er geen goed antwoord is. Ik gooi daarom alle reacties. in de prullenbak.
Zionist
Mus
Diehard

Re: Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 21 apr 2026 10:03
Israel heeft die situatie afgedwongen. De enige reden dat Hamas akkoord was gegaan met het Trump-plan de wapens in te leveren in de tweede fase om plaats te maken voor een Israel-vriendelijke regering in Gaza en een enorme Israelische bufferzone in Gaza, was omdat Hamas geen keus meer had: Hamas had de gijzelaars als troefkaart verloren, waren teruggedrongen op een piepklein stukje land en waren afgesneden van wapen-, voedsel- en medicijnentoevoer -- waren ze niet akkoord gegaan, zouden ze er niet meer zijn geweest. Volgens dat plan wordt Gaza in de derde fase een toeristische hub voor mensen die Israel willen bezoeken, met een Israel vriendelijke regering. Ongeveer de helft van de Gazanen heeft al aangegeven te willen vertrekken, en Israel zal hen die mogelijkheid bieden.

Idd, de zionistische koekoeksjongen blijven maar doorgroeien waardoor het de oorspronkelijk palestijnse jongen uit het nest worden geknikkerd. In vogel terminologie wordt dit broedparasitsme genoemd. Wil je weten hoe dit vergelijk bijna 1 op 1 op de zionisten in Palestina past?

Vergelijkingen met koekoeksjong(en) zijn bijzonder ongepast. Ik gooi alle berichten waarin dat woord voorkomt direct in de prullenbak.

Peter van Velzen
Eilegging:
Het vrouwtje koekoek observeert het nest van een gastheersoort (zoals de tuinfluiter, heggemus of roodborst) en legt stiekem een ei in dat nest, vaak als de gastheervogels even afwezig zijn.

Snelle ontwikkeling:
Koekoekseieren komen meestal sneller uit dan die van de gastheersoort. Het koekoeksjong groeit ook veel sneller.

Uitdrijven:
Het pas uitgekomen koekoeksjong duwt de andere eieren of jongen van de gastheersoort uit het nest, zodat het alle voedsel van de pleegouders krijgt.

We zullen maar zeggen dat het slechts de natuur van het koekoeksjong is om de jongen van de gastvrouw uit het nest te verdrijven.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 21 apr 2026 10:46 Idd, de zionistische koekoeksjongen blijven maar doorgroeien waardoor het de oorspronkelijk palestijnse jongen uit het nest worden geknikkerd. In vogel terminologie wordt dit broedparasitsme genoemd. Wil je weten hoe dit vergelijk bijna 1 op 1 op de zionisten in Palestina past?

Eilegging:
Het vrouwtje koekoek observeert het nest van een gastheersoort (zoals de tuinfluiter, heggemus of roodborst) en legt stiekem een ei in dat nest, vaak als de gastheervogels even afwezig zijn.

Snelle ontwikkeling:
Koekoekseieren komen meestal sneller uit dan die van de gastheersoort. Het koekoeksjong groeit ook veel sneller.

Uitdrijven:
Het pas uitgekomen koekoeksjong duwt de andere eieren of jongen van de gastheersoort uit het nest, zodat het alle voedsel van de pleegouders krijgt.

We zullen maar zeggen dat het slechts de natuur van het koekoeksjong is om de jongen van de gastvrouw uit het nest te verdrijven.
Ontmenselijkende metaforiek. Nazi-propaganda plaatste ook groepen Joden in exact dezelfde structuur waarin zij als biologisch bepaald en moreel buiten de menselijke orde werden neergezet, via diermetaforen zoals ratten, luizen, kakkerlakken, vossen en gieren, of via beelden van ziekte, parasieten en ongedierte. Daarbij werden zij voorgesteld als iets dat het lichaam van de samenleving binnendringt en overneemt, waarbij het idee werd gewekt dat kwaad inherent aan hen zou zijn.

Daarnaast geldt in het algemeen dat "zionisten" geen afgebakende, homogene menselijke groep vormen, net zoals "Palestijnse moeders" dat evenmin doen.

Vergelijkingen met koekoeksjong(en) zijn bijzonder ongepast. Ik gooi alle berichten waarin dat woord voorkomt direct in de prullenbak.

Peter van Velzen
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 21 apr 2026 19:21
Mus schreef: 21 apr 2026 10:46 Idd, de zionistische koekoeksjongen blijven maar doorgroeien waardoor het de oorspronkelijk palestijnse jongen uit het nest worden geknikkerd. In vogel terminologie wordt dit broedparasitsme genoemd. Wil je weten hoe dit vergelijk bijna 1 op 1 op de zionisten in Palestina past?

Eilegging:

Snelle ontwikkeling:

Uitdrijven:

Ontmenselijkende metaforiek Nazi-propaganda plaatste ook groepen Joden in exact dezelfde structuur waarin zij als biologisch bepaald en moreel buiten de menselijke orde werden neergezet, via diermetaforen zoals ratten, luizen, kakkerlakken
, vossen en gieren, of via beelden van ziekte, parasieten en ongedierte. Daarbij werden zij voorgesteld als iets dat het lichaam van de samenleving binnendringt en overneemt, waarbij het idee werd gewekt dat kwaad inherent aan hen zou zijn.

Daarnaast geldt in het algemeen dat "zionisten" geen afgebakende, homogene menselijke groep vormen, net zoals "Palestijnse moeders" dat evenmin doen.
Wat nu? Die gespeelde verontwaardiging. Kijk eerst een bij jezelf naar binnen waar het om ontmenselijking gaat. Wat zijn wij ook weer precies voor jou groepje? Precies, even op de proppen komen met je eigen woorden: vervang het ‘joden’ maar voor Palestijnen.

Nazi-propaganda plaatste ook groepen Joden in exact dezelfde structuur waarin zij als biologisch bepaald en moreel buiten de menselijke orde werden neergezet, via diermetaforen zoals ratten, luizen, kakkerlakken.

Niet nog een keer klagen wanneer jou groepje met nazi’s worden vergeleken. Zoals je ziet ontbreken hier de hoger vormen uit de dierenwereld want die dierenmetaforen zijn volgens jouw groepje zelfs nog te hoog gegrepen voor ons.

Met betrekking tot de Koekkoek zou ik me maar niet zo op de wagen springen. De Koekkoek is zich van geen kwaad bewust, zo zie ik ook dat zionisten zich van geen kwaad bewust zijn, ze vinden zonder enige vorm van schaamte het doen en laten in Palestina geheel vanzelfsprekend. Ik bied jullie juist een excuus om in onwetendheid te blijven verkeren over het kwaad dat jullie aanrichten. De Koekkoek is onschuldig en kent geen geprojecteerde haat, zoals mensen. Met andere woorden we doen net alsof jullie net zo onschuldig zijn als de Koekkoek. Ik zou wel weten wat ik zou kiezen wanneer ik jullie was, liever een Koekkoek dan een mens die willens en wetens, geheel vrijwillig, zijn zieke kwaadaardigheid uitleeft op onschuldige mensen.

Maar ja, dat kan jij niet zien in je haast mij indirect, want ik ben niet dom hé, voor anti-semiet wilt uitmaken. Je zegt het niet hard op maar je denkt het wel, zo diep zit jou haat. Ik ben geen anti-semiet, want ik ben zelf een semiet, hoe zou ik mijn verdwaalde broeders en zusters kunnen haten? Bovendien haten de zionisten in Palestina ons voor twee, want wij belichamen, 1, geheel onvrijwillig en ongevraagd, de Duitsers voor jullie en jullie haten ons omdat wij semieten zijn die ons thuis als sinds vele eeuwen in palestina vinden, jullie hebben er werkelijk alles voor over om ons dat te ontnemen, alles, zelfs het verliezen van jullie menselijkheid maar dit keer zijn jullie zelf de oorzaak van dat verlies, geen ander. De hele wereld kijkt toe en er zijn talloze mensen, zelfs in Palestina, die jullie proberen te behoeden voor het verlies van jullie menselijkheid maar wij vinden geen grond vooralsnog wat wij ook doen en waar we ook mee komen.

De getoonde blindheid onder de zionisten is werkelijk verbijsterend, stuitend te noemen, en tgt begrijpelijk vanwege het verleden.

Ik zeg: dank je de koekoek, zei de mus.

Peter van Velzen
Laatst gewijzigd door Mus op 21 apr 2026 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik lees:
De commissie-Asscher adviseert 'verweesde' roofkunst van Joden onder beheer te brengen van de Joodse gemeenschap (V, 23/4). Het betreft zo'n 4.000 voorwerpen die door de nazi's tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn geroofd van Joden en die nu in depots liggen opgeslagen, omdat de eigenaren zijn omgekomen of niet traceerbaar zijn.

Uitstekend, maar dan alles wat van Palestijnen was, weer in Palestijns beheer! Is nl ook geroofd

Dit lijkt me niets met oorlog in het Midden Oosten te maken te hebben!
Dus het gaat (inclusief reacties) in de prullenbak.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

dikkemick schreef: 24 apr 2026 13:13 Ik lees:
De commissie-Asscher adviseert 'verweesde' roofkunst van Joden onder beheer te brengen van de Joodse gemeenschap (V, 23/4). Het betreft zo'n 4.000 voorwerpen die door de nazi's tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn geroofd van Joden en die nu in depots liggen opgeslagen, omdat de eigenaren zijn omgekomen of niet traceerbaar zijn.

Uitstekend, maar dan alles wat van Palestijnen was, weer in Palestijns beheer! Is nl ook geroofd
Dit zijn 2 verschillende dingen. De Joden hebben de Palestijnse spullen niet geroofd of vernietigd. Dat hebben de Israëliërs gedaan. Maar dat is een deelverzamling van de Joden. Dus deze koppeling mag je niet leggen.
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 24 apr 2026 13:13 Ik lees:

Ben benieuwd welk Palestijns beheer je bedoelt! Bonjour zegt het hierboven al, maar kun je aangeven wat jij verstaat onder alles wat van de Palestijnen was? Wat is er door Israël van de Palestijnen geroofd? Hun minister president? Hun munteenheid? Welke kunst is er van de Palestijnen geroofd? En als je terugkijkt: We weten door de gedocumenteerde geschiedenis dat de Joden in Amsterdam heel veel kunst bezaten. En dat daarom de commissie Asscher dit ook adviseert! En ook dat door de eeuwenlange onderdrukking en genocide op Joden ze geen land in bezit hadden. Alleen geld en goud en aandelen in firma’s zodat het makkelijk was om de plaats waar ze woonden te verlaten als ze moesten vluchten.
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 27 apr 2026 08:00
ChaimNimsky schreef: 26 apr 2026 22:44
..knip..

Dankzij Netanjahoe is de Libanese regering trouwens akkoord gegaan de gewapende tak van Hezbollah als een illegale organisatie te beschouwen in Libanon. Wat mij betreft is het Gaza model het beste: doorgaan tot men akkoord gaat met het plan de wapens in te leveren en met overgave, zoals met Hamas. Geen grasmaaien meer.
Verheerlijking van oorlogsgeweld. Het Gaza model heeft nog geen officieel genocide etiket, maar er zijn genoeg aanwijzingen dat het dit verdiend. Dit kan nooit het beste model zijn
Mijn reactie in FeedBack: Dan is dit bericht hier dus volkomen overbodig en kan opgevat worden als reageren op moderatie ingrijpen. Niet weer doen.
Bonjour
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wel mooi dat Israël een geheel eigen oorlogs-vernietigingstaal heeft ontwikkeld. Prachtig!
's Lands wijs 's lands eer!

Nederland handelsgeest
Israël oorlogsgeest
Het is volkomen onduidelijk waar je het over hebt, dus dit bericht kan de prullenbak in
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 apr 2026 10:01 Lenny Kuhr vertrekt naar Israël https://share.google/a9cy24CPFb8wr27qJ

... Aaach....wat erg. Er is in Nederland blijkbaar een groep mensen die zich niet 100 procent veilig voelt.
Minachtend.
Een bijvoegelijk naamwoord zonder argumentatie, kan ook de prullenbak in
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 27 apr 2026 19:13
dikkemick schreef: 27 apr 2026 10:01 Lenny Kuhr vertrekt naar Israël https://share.google/a9cy24CPFb8wr27qJ

... Aaach....wat erg. Er is in Nederland blijkbaar een groep mensen die zich niet 100 procent veilig voelt.
Minachtend.
Naar Palestijnen toe bedoel je?
Eensch

Maar ga hier nou eens serieus op in. Op de hele post mbt Kuhr
Gesloten