Allah de Almachtige???

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Sjun schreef:Waarbij een vrije keuze van een deïteit, noem het de wil, volledig buiten de beschouwing gelaten wordt. Waarom zou een deïteit zich willen vermeien met het boetseren aan een ontilbare steen die deze dan vervolgens via de weg van verval uiteindelijk tot tilbare proporties terugbrengt? Alleen maar om tot een volgende bedachte beproeving te komen?
Sjun, vind je het goed dat ik dit een hele komische omschrijving vind? :lol: :lol:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

sjun schreef: Wat is de gedachte achter de zinsconstructie? Ridiculisering van wie niet leuk meegaat met de gewenste mening?
Nee Sjung, als je wat vaker eens een boek zo pakken dan zou je weten dat het stellen van dilemma's alleen maar mogelijk is als je opponens hier zelf voor zorgt. Een geheel eerlijke en legitieme wijze om een discussie te voeren. Het verlangen van mensen dat ze irrationele zaken zomaar aannemen kan men onbeleefd noemen. Overigens kan het voor beide partijen leerzaam zijn....

't Valt allemaal wel mee met het filisterdom :wink:
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

Ik ben eruit :wink:
Kan God een steen scheppen welke Hij zelf niet kan optillen?
Ja, dat kan Hij. Hij kan de steen zo scheppen en ermee doen wat Hij wil. En als Hij de steen weer wel wil optillen, dan verandert Hij dat. God is souverein nl. Cool he 8)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Goed, dan is god niet almachtig. Want dan moet hij de steen veranderen voordat hij hem pas kan optillen. Cool he?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

Als je ervan uitgaat dat het inderdaad de steen is die Hij moet veranderen...
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Als je ervan uitgaat dat het inderdaad de steen is die Hij moet veranderen...
Wat zou Hij anders moeten veranderen?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Tamara schreef:Als je ervan uitgaat dat het inderdaad de steen is die Hij moet veranderen...
Die moet hij niet veranderen, hij moet hem enkel optillen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Tamara schreef:Ik ben eruit :wink:
Ja, dat kan Hij. Hij kan de steen zo scheppen en ermee doen wat Hij wil. En als Hij de steen weer wel wil optillen, dan verandert Hij dat. God is souverein nl. Cool he 8)
Dus de soevereine God die kan doen wat hij wil kan zomaar het christelijk geloof voor onzin uitmaken als hij dat wil?
Zeer Cool.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 17 okt 2006 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Rereformed: weet je wat nog cooler is? Dat mensen kunnen bepalen wat god wel en wat god niet kan.
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

Sararje,
Sararje schreef:Want dan moet hij de steen veranderen voordat hij hem pas kan optillen
Sararje schreef:Die moet hij niet veranderen, hij moet hem enkel optillen.
Wat is het nu?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Sararje schreef:Rereformed: weet je wat nog cooler is? Dat mensen kunnen bepalen wat god wel en wat god niet kan.
Ik zat er juist aan te denken dat we hiermee het probleem opgelost hebben. Niet zo leuk voor God natuurlijk, maar ja, dan had hij ons maar niet naar zijn evenbeeld moeten scheppen.
Misschien dat hij er tevreden mee is. Hij doet toch al een eeuwigheid niets anders dan naar ons kijken.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Tamara schreef: Wat is het nu?
Precies wat uw goddelijke hoogheid op dit moment maar voor waarheid houdt. Over morgen kunnen we helaas niets zeggen. Hij kan zo weer op andere gedachten komen, hij is tenslotte soeverein.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 17 okt 2006 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

ja die wispelturigheid van god is wel bewezen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

Rereformed schreef:
Tamara schreef:Ik ben eruit :wink:
Dus de soevereine God die kan doen wat hij wil kan zomaar het christelijk geloof voor onzin uitmaken als hij dat wil?
Zeer Cool.
Nee, weet je toch, dan loochent Hij zichzelf en zichzelf loochenen kan Hij niet. 2 Timotheüs 2:13 indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw, want Zichzelf verloochenen kan Hij niet.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

collegavanerik schreef:ja die wispelturigheid van god is wel bewezen.
‘Waarom veracht gij mijn slachtoffer en mijn spijsoffer, waarom eert gij uw zonen boven Mij, en doet u te goed aan het beste deel van elk spijsoffer? Daarom, luidt het woord van Jahweh, de God van Israël, Ik heb duidelijk gezegd: uw huis en uws vaders huis zullen voor altijd het priesterschap bekleden, maar nu luidt het woord van Jahweh: dit zij verre van Mij!’

Jammer voor je Tamara, maar de schrift weet het beter. [-X
God is soeverein en mag zichzelf loochenen.
Plaats reactie