Laten we bij het begin beginnen:
Datering Hor-Aha is 3032 - 3000 v. Chr. (volgens jou is dat 1956 - 1899 v. Chr.).
Weet je dat het graf (tombe B19) van Hor-Aha in de woestijn van Abydos is gevonden in 2004? Hij heeft o.a. de stad Memphis gebouwd en een tempel in Saïs. Verder zijn er voorwerpen gevonden met zijn naam erop in graven 3036 en 3357.
Jij dateert Hor-Aha in dezelfde periode als Sesostris I (Senusret I) die zou hebben geregeerd tussen 1971 - 1926 v. Chr. We weten vrij veel over deze farao, zoals dat hij een fort heeft gebouwd in Bouhen en daar een stele heeft opgericht. In Heliopolis staan twee obelisken van hem.
Je kunt niet 'zomaar' een farao in een andere periode dateren. Je hebt te maken met bijvoorbeeld uitvindingen zoals de strijdwagen en het gebruik ervan (ook door buurvolkeren zoals de Hettieten). De strijdwagen werd geïntroduceerd in Egypte door de Hyksosdynastie in de 16e eeuw v. Chr. Dit kan aangetoond worden door archeologisch onderzoek in Egypte, maar ook zeker in buurlanden.
Ik relateer mijn gegevens aan ROBERT DE TELDER Egyptoloog die ook behoorlijk van wanten weet, nu zeg ik wel dat ik niet van van het autoriteit beginsel uitgaan, maar van
het Bijbelse plaatje
Overigens neem ik echt niet klakkeloos alles aan van Robert, hij ziet farao Cheops niet als de farao van de grote piramide, wat dan inhoudt dat mijn constructie, dat Cheops de farao is die bezocht werd door abraham en zijn vrouw , en waarvan flavius Josephus schreef dat hij de meetkunde en alles wat er mee samenhangt in Egypte introduceerde
ook alweer aan diggelen ligt,FLAVIUS schreef dat ABRAHAM die kennis in EGYPTE
INTRODUCEERDE, wat zien wij van de grote piramide het is een pronkstuk van meetkunde, waar archeologen van achterover slaan, desondanks houdt Robert waarmee ik ook een prettige briefwisseling mee hebt dat hij onomstotelijk niet Cheops de man achter de piramide ziet, wat weer tegengesproken wordt door andere egyptologen gelovig of niet gelovig .
Wat ik hier mee zeggen wil is dat we in troebel water vissen Lanier, jij kunt ook voet bij stuk houden, je put dan uit argumenten zoals strijdwagens aardewerk chronologie en dat aangepast aan de specifieke periode.
In mijn ogen maak je de fout die veel Egyptologen maken, eerst maken ze een constructie, dan publiceren ze het, waarna weer een bijna een hel losbarst, en andere egyptologen met weer een tegen constructie uitpakken,
daarna verdwijnt iedereen in zijn ivoren torentje, en is het weer een poosje relatief rustig bij de Egypte mania.
Ik heb je al aangetoond dat autoriteiten op het gebied steeds meer twijfelen aan de juiste chronologie, en harde uitspraken doen, van:
het is enkele vodden zooi.
IN DIT LICHT KUNNEN WE ONMOGELIJK FARAOS EN ONDERKONINGEN maar ook producten vastpinnen aan een jaartal, en is een verschil van 200 tot 1000 jaar, gewoon een hard gegeven
Kijk ook eens aan, strijdwagens en aardewerk kleding schrijfstijlen en nog meer van deze naamwoorden kunnen de archeoloog aardig opweg helpen, maar is tevens een struikelblok voor gedegen onderzoek en uitkomsten, ik geef als voorbeeld Jericho waar de Bijbelvasten in hun hemd stonden vanwege een interpretatie van aardewerk schilderingen enz. na de eerste 2 onderzoekens, totdat na gedegen derde onderzoek aan het licht kwam dat op details de Bijbel bevestigd werd en het aardewerk een andere betekenis had. Hoeveel Bijbelkenners waren niet gestruikeld na de eerste bevindingen??
Het is gewoon zo als een theoloog eens schreef
Saul heeft zijn honderden verslagen maar David zijn duizenden
en dat doen zij nu ook
Beiden verslaan vanuit hun graf geen duizenden maar honderduizenden Bijbelvaste mensen die met wrok en pijn afscheid nemen van god en zich met zgn. triomf bij de atheïsten scharen
Ik bedoel hiermee dat de archeologie ( VAN CHRISTELIJKE HUIZE) die een twijfelachtige of verkeerde inschatting geeft over de koningshuizen DAVID EN SALOMO. Hun duizenden gelovigen in verwarring brengen.
Ik ben ook tot verwarring gebracht ik geef het toe, maar ik wacht de gewoon rustig af focus mij op het nieuws,
onderzoek zelf
En als resultaat dat er STILAAN meer bevestigende artefacten gevonden worden.
Hoeveel Jehovah,s getuigen hebben ook het geloof de rug toegekeerd en ageren nu tegen ons op internet in boeken etcetera.
Alleen omdat Ataxerxes volgens hun begon te regeren volgens de conventionele geschiedenis , en niet volgens de bijbelse chronologie.
Met het begin van ATAXERXES zijn regering
staat of valt onze theologie, al zou het verschil maar een paar jaar zijn.
Verbitterd vragen ze aan iedereen, ook aan mij , Antoon waar is de bevestiging vanuit de universiteitswereld . Antoon Antoon waar is de bevestiging vanuit de archeologie
Antoon kun je een academische studie tonen dat het is als volgens jullie , dat zijn dan nog de ernstige onderzoekers , er zijn er ook die meteen hard weglopen.
Wat wil nu het geval!!!!!!!!!!!!
Geleerden van naam zeggen nu ook dat darius een co-regentschap had met zijn zoon van ongeveer 11 jaar
Dit impliceert dat Artaxerxes (
Neh 2:1) niet in het conventionele raamwerk begon te regeren maar in
455 voor de gewone tijdtelling even terzijde wij zeggen niet voor christus maar voor de gewone tijdtelling . het voert te ver om er op in te gaan, het is maar dat men het weet.
In iederegeval staat de profetie van 70 jaarweken als het begin van Jezus bediening nog als een huis.
Ik kan je nog honderden voorbeelden noemen Lanier , maar liever een andere keer.