Nog geen boerkaverbod in Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

janviet
Forum fan

Bericht door janviet »

balou schreef:Janviet schreef;
ik ben tegen elke uitzondering van regels op basis van religieuze overtuiging.
Alle sinterklazen op de bon!
Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt te zeggen.

Ik ben overigens inderdaad van mening dat als het in het openbaar dragen van een burka verboden wordt, het verbieden van het in het openbaar dragen van een sinterklaas kostuum (met fake baard) een redelijke consequentie is.

Jan
Not without my chocolate
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

balou schreef:Janviet schreef;
ik ben tegen elke uitzondering van regels op basis van religieuze overtuiging.
Alle sinterklazen op de bon!
Juist niet, lijkt me. :roll:
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
heeck
Ontoombaar

ONZINFOUTJE

Bericht door heeck »

Mustafa schreef:ik heb geen onzin geschreven
de wijze waarop iemand zich kleedt is een uitdrukking van datgene waar die persoon voor staat
en waarom moeten wij de vrijheid van diegenen die zich kleden zoals zij dat zelf willen beperken?
Parafrase:

De wijze waarop iemand zich verbergt is een uitdrukking van datgene waar die persoon niet voor wil uitkomen, vandaar dat de vrijheid van diegenen die zich verbergen moet worden beperkt.

Zodoende wordt ieders vrijheid, inclusief die van de verstoppers, het beste hoog gehouden.
Het verbergen is dan gedoogd als het belang van bijvoorbeeld lijfelijke veiligheid zulksvoor korte duur rechtvaardigt.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

mustafa schreef:er zijn geen burka's
Je liegt.

Ze zijn er wel, maar ze zijn er niet veel, des te meer die verdomde niqaabs, bijna net zo erg.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

janviet schreef:Ik ben voor mezelf tot de volgende, volgens mij zeer werkbare, stellingname gekomen: ik ben tegen elke uitzondering van regels op basis van religieuze overtuiging.

Ik ben dan ook tegen het specifiek verbieden van het in het openbaar dragen van een burka, hoofddoekje of wat voor religieus symbool dan ook. Als je op een andere manier onherkenbaar over straat mag, bijvoorbeeld met een dikke sjaal om en een muts op, dan mag een burka ook.

De keerzijde geldt wat mij betreft ook. Als ik op de pasfoto voor mijn nieuwe paspoort geen pet op mag, dan mag een ander ook geen hoofddoekje om. Als een koe verdoofd moet worden alvorens zij gedood wordt, dan ben ik tegen een uitzondering op religieuze gronden.

Soms denk ik bij mezelf dat dit misschien een wat te naïeve stellingname is, daarom gooi ik het hier maar eens in de groep.

Jan
Als iemand een dikke sjaal omheeft en hij komt toevallig in een gebied waar gecontroleerd wordt door de politie, en hij/zij moet zich kunnen legitiemeren, dan doet hij/zij even de sjaal naar beneden.
Zeg je tegen de vrouw met boerkah, :"Trek die boerkah eens even uit"? DAN is het schending van de geloofsvrijheid!!![
Jan Viet, jouw opmerking komt erg naïef over.
Laatst gewijzigd door MOODY BLUE op 15 nov 2006 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

mustafa schreef:er zijn geen burka's in nederland
Dan mag jij me vertellen waar de volgende foto´s zijn gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Dit zijn geen burka's.

Burka's hebben een tralievenster voor de ogen.
En dan wat ernstiger dan via onderstaande link wordt geëtaleerd, want de ogen mogen niet onderscheidbaar zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boerka

Ook de "ernstige" versie kan je in de wachtkamer van de dokter of bloedprikdienst tegenkomen.
Op straat natuurlijk veel minder, want . . . .

Roeland
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Die vrouwen zitten binnen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Kitty schreef:
Die vrouwen zitten binnen.
Kitty,
Je bent -in ieder geval in je woordgebruik- veel vriendelijker dan ik:
Ze mogen zonder chaperon niet naar buiten dacht ik zo te weten.

Maar hier steek ik mijn nek wat uit.
Als die "chaperonne-zin" niet klopt wordt ik wel afgetikt hoop ik,

Roeland
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ach ja Heeck, what´s the difference, of je kan alleen de ogen zien of je kan helemaal niets zien. Ik zie het verschil niet.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
janviet
Forum fan

Bericht door janviet »

MOODY BLUE schreef:Als iemand een dikke sjaal omheeft en hij komt toevallig in een gebied waar gecontroleerd wordt door de politie, en hij/zij moet zich kunnen legitiemeren, dan doet hij/zij even de sjaal naar beneden.

Zeg je tegen de vrouw met boerkah, :"Trek die boerkah eens even uit"? DAN is het schending van de geloofsvrijheid!!!

Jan Viet, jouw opmerking komt erg naïef over.
Mogelijk, maar jou voorbeeld heeft me daarvan nog niet overtuigd.

Zoals gezegd: ik ben tegen uitzonderingen op basis van religieuze overtuiging. Als de politie in de openbare ruimte je identiteit moet kunnen controleren, dan moet dat voor iedereen gelden. Je kunt je dan niet beroepen op godsdienstvrijheid om onder die controle uit te komen.

Als je niet bereid bent om je (gedeeltelijk) te ontkleden om die identificatie mogelijk te maken, dan laat je je inrekenen zodat de identificatie binnenskamers kan plaatsvinden. Daarbij wil ik geen onderscheid maken tussen het niet (gedeeltelijk) willen ontkleden om religieuze redenen of gewoon omdat ik daar geen zin in heb, het buiten te koud is, m'n bivaksmust aan m'n jurk zit vastgenaaid en ik niet op m'n blote kont buiten wil staan, of wat dan ook.

Jan
Not without my chocolate
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

MOODY BLUE schreef:
mustafa schreef:er zijn geen burka's
Je liegt.

Ze zijn er wel, maar ze zijn er niet veel, des te meer die verdomde niqaabs, bijna net zo erg.
ik had het niet over nikabs
maar nu we het er toch over hebben: in engeland zie je ze overal op straat in london, birmingham, everywhere
men blijft er laconiek onder
we kunnen iets leren van die britten
zouden we hier ook moeten dien

:lol:
Laatst gewijzigd door mustafa op 16 nov 2006 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

mustafa schreef:maar nu we het er toch over hebben: in engeland zie je ze overal op straat in london, birmingham, everywhere
men blijft er laconiek onder
we kunnen iets leren van die britten
zouden we hier ook moeten dien
Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Er bestaan in Engeland zeer grote spanningen tussen moslims en niet-moslims. Ik heb afgelopen maandag op radio 1 een reportage gehoord over de verhoudingen tussen autochtone engelsen en moslims, en ik schrok daar behoorlijk van. De onderlinge haat en onbegrip lijkt daar nog erger te zijn dan hier (er zijn ook niet voor niets massale rellen geweest, terreuraanslagen in het openbare vervoer, en extreme haatuitingen tijdens de cartoonkwestie).
Men voert juist daar op dit moment een zeer felle discussie over het dragen van religieuze symbolen op staat (en ja, naar aanleiding van hoofddoekjes).
De islamisering moet een halt worden toegeroepen.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Sararje schreef:
mustafa schreef:er zijn geen burka's in nederland
Dan mag jij me vertellen waar de volgende foto´s zijn gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
zoalsa ik al eerder schreef: er zijn geen burka's in nederland
en het spijt mij, dit noem ik geen islamisering
over de vraag wat islamisering dan wél is, mogen de heren wilders en pastors elkaar in de haren vliegen
het werkelijke gevaar van islamisering is verborgen in achterkamertjes achter computers
hier ligt een belangrijke taak voor de AIVD
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

zoalsa ik al eerder schreef: er zijn geen burka's in nederland
Oh ja, dit is absoluut niet minder denigrerend dan een burqa. En ja hoor, deze foto´s zij niet in Amsterdam gemaakt. Die zijn zeker gephotoshopped he mustafa?
Plaats reactie