Hamas komt tot democraties besluit

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nee Brennus: men wist niet wat er gebeurde. Men dacht dat het werkkampen waren en geen vernietigingskampen. En doe je zelf eens een plezier en ga je geschiedenisboekjes nalezen. De PvdA is ook voortgekomen uit de VDB. Eigenlijk is het een samenvloeiing van de VDB en de SDAP.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Brennus
Forum fan

Bericht door Brennus »

Sararje schreef:Nee Brennus: men wist niet wat er gebeurde. Men dacht dat het werkkampen waren en geen vernietigingskampen. En doe je zelf eens een plezier en ga je geschiedenisboekjes nalezen. De PvdA is ook voortgekomen uit de VDB. Eigenlijk is het een samenvloeiing van de VDB en de SDAP.
Onzin!
Dat is weer zo'n typische leugen, waarmee Nederland zich na de oorlog goedpraatte.
Wir haben es nicht gewusst!!

Laat me niet lachen!

Verder heb je ook geen bal begrepen van mijn opmerkingen over het corporatisme.
Ach, dat is bijna logisch als je er zo'n mentaliteit op na houdt.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Brennus: Ga eens praten met kamp-overlevenden en zelfs zij wisten tot de perronnen niet waar ze aan toe waren. Volgens mij heb je dat nog nooit gedaan.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Brennus
Forum fan

Bericht door Brennus »

Sararje schreef:Brennus: Ga eens praten met kamp-overlevenden en zelfs zij wisten tot de perronnen niet waar ze aan toe waren. Volgens mij heb je dat nog nooit gedaan.
Tja, er zullen altijd mensen zijn die niet in de gaten hebben wat er in de wereld gebeurd.
Dat is ook het geval, als je jezelf er voor afsluit.
Maar er zijn genoeg mensen die al vanaf 1933 wezen op wat er in Duitsland aan de hand was. Jan Publiek wilde het niet horen.

Zoals ik elders al zei, Nederland was conservatief, en is nog steeds conservatief.
Het Calvinisme brengt dan ook nog eens de ingebakken gehoorzaamheid tegenover de overheid mee.
Maar Nederlanders maken tegelijk grappen over dat ze het meest vrijheidslievende volkje in de wereld zijn, wat grote flauwekul is.
Geen volk waar zo veel bemoeials rondlopen als de Nederlanders.
Afgunst en klagen zijn onze nationale sport.
Dat kleinburgelijke leidt al heel gauw tot een fascistoïde mentaliteit.
Animal
Forum fan

Bericht door Animal »

Brennus schreef:Geen volk waar zo veel bemoeials rondlopen als de Nederlanders.
Afgunst en klagen zijn onze nationale sport.
EN............

Het denken te weten en kritiek geven.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Tja, er zullen altijd mensen zijn die niet in de gaten hebben wat er in de wereld gebeurd.
Maar er zijn genoeg mensen die al vanaf 1933 wezen op wat er in Duitsland aan de hand was. Jan Publiek wilde het niet horen.
Onnozel achteraf gezwets. Omdat er een paar roependen in de woestijn waren, had men maar achter deze onheilsprofeten moeten luisteren? Dat men massaal vluchtte uit Duitsland maar men geen kant op kon doordat geallieerde landen vasthielden aan hun strikte immigratiewetgeving (white paper etc) maakte al dat men gewoonweg geen kant opkon. Veel Joden hebben geprobeerd te vluchten vanuit Nederland maar landen zoals de VS, Rusland, Australie, Engeland etc. hielden hieraan vast. Moet ik je geheugen opfrissen met de zin: "We hebben geen raciaal probleem en we zijn niet van plan dit op ons te nemen."
Brennus
Forum fan

Bericht door Brennus »

Sararje schreef:
Onnozel achteraf gezwets. Omdat er een paar roependen in de woestijn waren, had men maar achter deze onheilsprofeten moeten luisteren? Dat men massaal vluchtte uit Duitsland maar men geen kant op kon doordat geallieerde landen vasthielden aan hun strikte immigratiewetgeving (white paper etc) maakte al dat men gewoonweg geen kant opkon. Veel Joden hebben geprobeerd te vluchten vanuit Nederland maar landen zoals de VS, Rusland, Australie, Engeland etc. hielden hieraan vast. Moet ik je geheugen opfrissen met de zin: "We hebben geen raciaal probleem en we zijn niet van plan dit op ons te nemen."
Je antwoord is onsympathiek, en ook niet waar.
Men wist het wel degelijk. Kon het ook weten.
Je speelt een spelletje, door de kennis van de eerste de beste boerenlul van voor de oorlog als algemeen te affichieren.

Men wist wat er gaande was, dat was ook de reden waarom al ver voor de oorlog mensen uit Duitsland vluchtten, en heus niet alleen joden.
Verder ontwijk je constant mijn opmerkingen over dat de Nederlanders latent sympathie hadden voor de Duitsers. Op zich is dat niet vreemd!
Men was immers nogal anti Brits, naar aanleiding van de Boeren oorlog.

Al voor de Eerste Wereldoorlog wist men donders goed wat er in Zuid Afrika gebeurde, en hield zelfs in het kleinste dorp een optocht waarin Paul Kruger mee liep.
Uit die tijd kende men ook de verhalen over de Britse concentratiekampen.

Het is wel heel erg gemakkelijk om de Nederlanders van collectieve onwetendheid te betichten, om het eigen bruine verleden niet onder ogen te hoeven zien.

Verder heb ik uit sommige opmerking kunnen opmaken, dat de kennis over de Tweede Wereld bij sommigen is ontsproten uit "De eeuw van mijn vader"van Geert Mak. :wink:
Zo veel is dat dus niet.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Geinig dat je dat laatste opmerkt Brennus, maar ik heb dat hele boek niet gelezen.
Brennus
Forum fan

Bericht door Brennus »

Sararje schreef:Geinig dat je dat laatste opmerkt Brennus, maar ik heb dat hele boek niet gelezen.
Dan heb je ook niet veel gemist. :wink:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ga jij maar even met wat kamp-overlevenden praten voor je mensen beticht van naiviteit.
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

Sararje schreef:Brennus: Ga eens praten met kamp-overlevenden en zelfs zij wisten tot de perronnen niet waar ze aan toe waren. Volgens mij heb je dat nog nooit gedaan.
Misschien is dat voer voor psychologen ? In een situatie waarin die mensen zaten zal dat wel een uitwerking kunnen hebben gehad op die mensen.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ach, de bevriende Auschwitzoverlevende wist pas de avond na de ssortering waar hij aan toe was. Toen pas werd hem getoond waarvoor de schoorsteen diende. Ik vind het ronduit ongenuanceerd van Brennus om te stellen dat men maar weerstand had moeten bieden zonder dat men wist waartegen, hoe en op welke manier. De roependen in de woestijn zullen er vast wel zijn geweest in Duitsland maar die waren niet verspreid door vrijwel heel Europa (Waar Hitler wel regeerde)
Brennus
Forum fan

Bericht door Brennus »

Sararje schreef:Ach, de bevriende Auschwitzoverlevende wist pas de avond na de ssortering waar hij aan toe was. Toen pas werd hem getoond waarvoor de schoorsteen diende. Ik vind het ronduit ongenuanceerd van Brennus om te stellen dat men maar weerstand had moeten bieden zonder dat men wist waartegen, hoe en op welke manier. De roependen in de woestijn zullen er vast wel zijn geweest in Duitsland maar die waren niet verspreid door vrijwel heel Europa (Waar Hitler wel regeerde)
Ach, een blinde kon nog wel zien waar Hitler op uit was, al ver voor 1933.
Als je hetzelfde zegt over Fortuyn of Wilders begint heel Nederland te schreeuwen dat je demoniserend bezig bent.
Ach ja, eens klootjesvolk, altijd klootjesvolk...
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Hoeveel mensen hebben Mein Kampf gelezen voor 1933 buiten de NSDAPkliek Brennus?
Brennus
Forum fan

Bericht door Brennus »

Sararje schreef:Hoeveel mensen hebben Mein Kampf gelezen voor 1933 buiten de NSDAPkliek Brennus?
Het gebruik van concentratiekampen was al voor de Eerste Wereldoorlog bekend.

De brand in de Rijksdag was het tweede punt waarbij Nederland met de neus op de feiten gedrukt werd.
Plaats reactie