Helemaal niet, gewoon logica.Sararje schreef:Inktvlam schreef:
De rede, de ratio. Is het atheïsme rationeel? Ik vind van niet. We zien dat alles in de wereld uiterst nauwkeurig berekend is. Om die reden moet er wel een hogere intelligentie bestaan. Hoe zou ’t anders kunnen?
Non sequitur eerste klasse.
Ja, blind toeval, dus geen logica.Sararje schreef:Inktvlam schreef:
Zelfs Richard Dawkins (Darwins Rottweiler) erkent de “intrinsieke architectuur en precisie-engineering” in het menselijk leven en in elk van de ontelbare cellen van het menselijk lichaam.
Ja, en hij erkent dat hier een heel ander principe achter ligt dan een ontwerper/god namelijk evolutie.
Dawkins beweert doodleuk dat er vroeger nog mysteries waren, maar dat nu alles duidelijk is. Om die reden heeft Giuseppe Sermonti, hoogleraar genetica (Perugia) Dawkins een wetenschapsvervalser genoemd.
Onderuitgehaald, door één bewering in z’n boek aan te vallen? Ik heb al vaker dat soort aanvallen op hem gelezen. Men komt niet veel verder dan wat onbenullige zaken, zoals bijvoorbeeld een fout in de levensbeschrijving van Darwin, en dat wordt dan breed uitgemeten. Dat is natuurlijk helemaal niet waar het om draait. De kern van z’n betoog, het darwinisme is een mythe, staat nog steeds overeind. Terwijl Denton zelf atheïst en evolutionist is. Hij geeft indrukwekkende beschrijvingen in z’n boek zoals dit:Sararje schreef:Grappig dat je Denton noemt, die is allang onderuitgehaald als je even goed googled
“Waar wij ook kijken, hoe diep wij ook kijken, wij treffen een verfijning en een vindingrijkheid aan van een absoluut uitmuntende kwaliteit, die de gedachte aan toeval heel onwaarschijnlijk maakt. Is het werkelijk geloofwaardig dat toevallige processen een werkelijkheid kunnen hebben geconstrueerd waarvan het kleinste element – een functioneel eiwit of gen – zo gecompliceerd is dat het onze scheppende vermogens te boven gaat, een werkelijkheid die precies het tegenovergestelde is van toeval, die alles wat door menselijke intelligentie is voortgebracht, in alle opzichten overtreft?”
Mooi toch? Zelfs de atheïst Denton maakt geen geheim van z’n bewondering voor de schepping.
Wat er allemaal in een cel plaatsvindt is buitengewoon:
We zien een bouwsel van ongeëvenaarde complexiteit en doelmatig aanpassingsvermogen. Aan het oppervlak zien we miljoenen openingen, die lijken op de poorten van een groot ruimteschip, die zich openen en sluiten om een voortdurende stroom stoffen naar binnen en buiten door te laten. Als we één van deze openingen zouden binnengaan zouden we ons bevinden in een wereld van uiterst verfijnde technologie en verbijsterende ingewikkeldheid.
Zo gaat het nog een tijdje door. De schepper heeft echt z’n best gedaan om te imponeren. Maar de atheïst wil het niet zien.
Ook al onderuitgehaald??? Dat gaat makkelijk bij jou. Wat Lorber daarover zegt, is juist wetenschappelijk bevestigd, zoals ik al eerder heb gemeld. Er zijn zo’n twintig bewezen uitspraken van Lorber, maar dat lijstje is verre van compleet. Bijvoorbeeld, Lorber was de eerste (opgetekend in 1847) die geschreven heeft dat onze maan afkomstig is van de aarde. Twee Nederlandse wetenschappers, Wim van Westrenen en Rob de Meijer hebben die theorie geheel hernieuwd en recentelijk (november 2007) gepubliceerd. Er bestond wel een oude, zeer onwaarschijnlijke theorie, waarbij men ervan uitging dat de maan ontstaan zou zijn door een botsing van de aarde met een marsachtige planeet. George Darwin de zoon van Charles Darwin had ook al zo’n afsplitsingstheorie ontwikkeld in 1878. Maar Lorber was toch de eerste die erover geschreven heeft.Sararje schreef:Ik heb je een paar zeer kritische dingen al gevraagd over Lober, wanneer krijg ik daar antwoord op? Bovendien: waarom moet ik iemand die geen kennis van zaken heeft (althans niet aantoonbaar) geloven terwijl zijn beweringen al onderuit zijn gehaald, zoals die over muonen?
Het is geen onwil van mijn kant om in te gaan op wat je gevraagd hebt, maar ik vraag me af wat voor zin dat heeft. Je wijst het bij voorbaat toch al af. Dus zinloze moeite. Verder vind ik het erg kinderachtig dat jij een discussie van P.Strootman naar de babbelhoek verbannen hebt, steeds met die irritante rooie letters er tussen door. Jij vernedert die man.
Dat is helemaal niet mogelijk, beste Sararje. Het kan niet geëvolueerd zijn. Eiwitten kunnen namelijk niet zonder DNA bestaan en DNA heeft geen doel zonder eiwitten. En dan moet het allemaal ook nog in een cel gepropt worden. Ik citeer weer even uit “Een kleine geschiedenis van bijna alles” blz.269. “DNA, eiwitten en de andere bestanddelen van het leven kunnen niet gedijen zonder een soort membraam om ze te bevatten. Geen atoom of molecuul is het ooit gelukt zelfstandig tot leven te komen. Pluk willekeurig welk atoom uit je lichaam en er zit niet meer leven in dan in een zandkorrel. Alleen als ze elkaar vinden binnen de koesterende beschutting van een cel, kunnen deze verschillende grondstoffen deelnemen aan de verbazingwekkende dans die we leven noemen.”Sararje schreef:Dank je voor je prachtige proza maar je maakt nu twee fouten mijns insziens. Ten eerste: is het geen random proces het ontstaan van eiwitten maar is het een bekend proces volgens evolutonaire beginselen.