Dat doet toch een beetje denken aan "Wij houden van de zondaars, maar veroordelen de zonde".Akkersloot schreef:‘Wij zijn niet tegen moslims, maar wel tegen de islam. Wij beschouwen de moslims als de eerste slachtoffers van de islam.’
Uitdaging [[islamofilie]] op wikipedia te krijgen.
Moderator: Moderators
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- Sebastiaan
- Bevlogen
Niets in de wereld is zwart wit, alles is in tinten van grijs, maar om toch enige duidelijkheid te verschaffen, moet men soms, of men het wil of niet, kracht termen gebruiken om beestje aan te duiden. Het is dan misschien overdreven maar de boodschap is dan wel duidelijk.Devious schreef: Tóch blijf ik óók in het gebruik van deze term terughoudend, omdat het gebruik ervan in veel gevallen neerkomt op het pathologischeren van de tegenstander, en daar houd ik niet zo van.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
-
Theoloog
Dat is allemaal leuk, maar ik ga niet discussiëren over de omgang van de bedreiging die bacteriën voor ons vormen met iemand die smetvrees heeft en anderen deelgenoot wil maken van zijn dwangneurose.Wat dat betreft verschilt 'islamofilie' ook niet veel van 'islamofobie'; beiden zijn gericht op het persoonlijk raken van de tegenstander, en waar een debat over zou moeten gaan is juist de argumenten die beide partijen poneren, en de weerlegging daarvan.
"Islam-o-fobie" is wel degelijk op z'n plaats als term omdat het gevoel van bedreiging en de preoccupatie ermee in geen verhouding staat tot de werkelijke omvang van 'het gevaar' die moslims vormen voor onze levenswijze. De Amerikaanse angst voor het Rode gevaar in de jaren '80 is een mooie vergelijking.
Zelfs jij, Devious, slikt een samenzweringstheorie als die van Bat Ye'or voor zoete koek, omdat dit een kader schept voor jouw gevoel van bedreiging. Ga je met moslims zelf praten, dan is het gros helemaal niet geïnteresseerd in het omverwerpen van onze democratie. Ze lijken nogal op vrjgemaakt-gereformeerde christenen.
Er is één ding wat mensen die lijden aan islamofobie verbindt met mensen die lijden aan dhimmitude: beide groepen worden wit om de neus als het om moslims gaat. We moeten maar eens beginnen moslims te benaderen als een groep mensen met mensenwenzen en mensenstreken.
Het gaat niet alleen om de ideologie, want als het dat ging dan zou iemand als Akkersloot net zo hameren op de absolute aard van het rooms-katholicisme, de geschiedenis van de Pausen uitmeten, hameren op het misbruik in de kerk, en waarschuwen voor die conservatieve Polen die nu als seizoenswerkers naar Nederland komen. Er zit in de afkeer van de islam ook een onmiskenbaar element van anti-Arabisme.
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Of zoiets als "de mens stamt niet af van de apen. God houdt van je". Daarbij is er ook helemaal geen sprake van haat.The Prophet schreef:Dat doet toch een beetje denken aan "Wij houden van de zondaars, maar veroordelen de zonde".Akkersloot schreef:‘Wij zijn niet tegen moslims, maar wel tegen de islam. Wij beschouwen de moslims als de eerste slachtoffers van de islam.’
Laatst gewijzigd door Akkersloot op 29 jun 2007 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
-
Theoloog
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
-
Theoloog
Tja, Atli, ik ben mijn vrouw ook al aan het leren een hoofddoek te dragen. Dat wilde ze aanvankelijk niet, maar na een paar oorvijgen is ze een stuk inschikkelijker geworden.Oh, maar dat is wel praktisch, zo ben ik alvast alle gebeden uit m'n hoofd aan het leren. Mochten de Mohammedaanse troepen bij Scheveningen landen dan ben ik voorbereid. Een paar keer bidden per dag is wel te overzien
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
E'en van de kenmerken van islamofilie is immers menen dat islamcritici handelen uit racisme.Theoloog schreef:Het gaat niet alleen om de ideologie, want als het dat ging dan zou iemand als Akkersloot net zo hameren op de absolute aard van het rooms-katholicisme, de geschiedenis van de Pausen uitmeten, hameren op het misbruik in de kerk, en waarschuwen voor die conservatieve Polen die nu als seizoenswerkers naar Nederland komen. Er zit in de afkeer van de islam ook een onmiskenbaar element van anti-Arabisme.
Mijn part post ik over het christendom of jodendom voortaan onder een andere usernaam. Kan ik je Akkersloot- en Sjunfobie drijfveren nog veilig stellen.
Laatst gewijzigd door Akkersloot op 29 jun 2007 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.