Als Christen moet je de bijbel hebben gelezen
Moderator: Moderators
Dat is maar hoe je het bekijkt. De wel bijbel lezende christenen lijken mij in ieder geval nog veel hypocrieter omdat ze zich dan óndanks dat ze dan weten wat het inhoudt om een goed christen te zijn, nog christen durven noemen.Joe Hn schreef:Ik vind de niet-bijbel-lezende christenen alleen een tikkeltje hypocrieter dan de rest.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Het ligt eraan wat je als criteria gebruikt. Dat ligt bij iedereen anders.Kitty schreef:Dat is maar hoe je het bekijkt. De wel bijbel lezende christenen lijken mij in ieder geval nog veel hypocrieter omdat ze zich dan óndanks dat ze dan weten wat het inhoudt om een goed christen te zijn, nog christen durven noemen.Joe Hn schreef:Ik vind de niet-bijbel-lezende christenen alleen een tikkeltje hypocrieter dan de rest.
In de Bijbel staat dat je homoseksuelen aan een steen moet binden en naar de bodem van een meer moet laten afdalen. Iedereen die dit niet actief doet, is dus geen christen.
Je zou kunnen stellen dat er geen christenen bestaan, misschien 1 of 2 die constant op zoek zijn naar homoseksuelen.
Zie, het ligt eraan welke criteria je gebruikt.
Hoe moest ik dit dan lezen ? ;1000 schreef:Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik zei juist dat het mij lijkt dat je niet kan geloven als je er nog nooit van hebt gehoord.
1000 schreef:Je hoeft niets over hem te weten. Je hoeft alleen maar te geloven dat hij de verlosser van de zonde is.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Ja, het heeft ook gewoon te maken met de criteria die ik gebruik om iemand hypocriet te noemen, dus ik blijf bij wat ik schreef 8)1000 schreef:Zie, het ligt eraan welke criteria je gebruikt.
Laatst gewijzigd door Kitty op 01 apr 2008 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Het uiteindelijk punt is dat je het gelooft.Joe Hn schreef:Hoe moest ik dit dan lezen ? ;1000 schreef:Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik zei juist dat het mij lijkt dat je niet kan geloven als je er nog nooit van hebt gehoord.1000 schreef:Je hoeft niets over hem te weten. Je hoeft alleen maar te geloven dat hij de verlosser van de zonde is.
Of je hem wel of niet kent, lijkt mij relevant in bepaalde situaties, maar dat hoeft uiteraard niet.
- lost and not found yet!
- Bevlogen