Als Christen moet je de bijbel hebben gelezen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Hoeft inderdaad niet, is echter wel zeer hypocriet.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Joe Hn schreef:Ik vind de niet-bijbel-lezende christenen alleen een tikkeltje hypocrieter dan de rest.
Dat is maar hoe je het bekijkt. De wel bijbel lezende christenen lijken mij in ieder geval nog veel hypocrieter omdat ze zich dan óndanks dat ze dan weten wat het inhoudt om een goed christen te zijn, nog christen durven noemen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

Joe Hn schreef:Maar je stelde eerder dat je niets over Jezus hoeft te weten om een christen te zijn.
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik zei juist dat het mij lijkt dat je niet kan geloven als je er nog nooit van hebt gehoord.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

Kitty schreef:
Joe Hn schreef:Ik vind de niet-bijbel-lezende christenen alleen een tikkeltje hypocrieter dan de rest.
Dat is maar hoe je het bekijkt. De wel bijbel lezende christenen lijken mij in ieder geval nog veel hypocrieter omdat ze zich dan óndanks dat ze dan weten wat het inhoudt om een goed christen te zijn, nog christen durven noemen.
Het ligt eraan wat je als criteria gebruikt. Dat ligt bij iedereen anders.

In de Bijbel staat dat je homoseksuelen aan een steen moet binden en naar de bodem van een meer moet laten afdalen. Iedereen die dit niet actief doet, is dus geen christen.
Je zou kunnen stellen dat er geen christenen bestaan, misschien 1 of 2 die constant op zoek zijn naar homoseksuelen.

Zie, het ligt eraan welke criteria je gebruikt.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

1000 schreef:Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik zei juist dat het mij lijkt dat je niet kan geloven als je er nog nooit van hebt gehoord.
Hoe moest ik dit dan lezen ? ;
1000 schreef:Je hoeft niets over hem te weten. Je hoeft alleen maar te geloven dat hij de verlosser van de zonde is.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

1000 schreef:Zie, het ligt eraan welke criteria je gebruikt.
Ja, het heeft ook gewoon te maken met de criteria die ik gebruik om iemand hypocriet te noemen, dus ik blijf bij wat ik schreef 8)
Laatst gewijzigd door Kitty op 01 apr 2008 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ik ook. En je hebt gelijk. 8)
1000
Banned

Bericht door 1000 »

Kitty schreef:Ja, het heeft ook gewoon te maken met de criteria die ik gebruik om iemand hypocriet te noemen, dus ik blijf bij wat ik schreef 8)
Mooi.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

Joe Hn schreef:
1000 schreef:Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik zei juist dat het mij lijkt dat je niet kan geloven als je er nog nooit van hebt gehoord.
Hoe moest ik dit dan lezen ? ;
1000 schreef:Je hoeft niets over hem te weten. Je hoeft alleen maar te geloven dat hij de verlosser van de zonde is.
Het uiteindelijk punt is dat je het gelooft.

Of je hem wel of niet kent, lijkt mij relevant in bepaalde situaties, maar dat hoeft uiteraard niet.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ah, op die fiets!

Zo kun je ook wel stellen dat je niets over hem kan weten, omdat het immers allemaal geloof is.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

Joe Hn schreef:Ah, op die fiets!

Zo kun je ook wel stellen dat je niets over hem kan weten, omdat het immers allemaal geloof is.
Wie weet. Zou zomaar kunnen.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

En dan ... ?
1000
Banned

Bericht door 1000 »

Joe Hn schreef:En dan ... ?
Geen idee. Wat hij/zij dan doet, moet hij/zij zelf weten.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

1000 schreef:
Joe Hn schreef:En dan ... ?
Geen idee. Wat hij/zij dan doet, moet hij/zij zelf weten.
Kunje het voor mij nog ietsje vager verwoordden?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ach, alles kan, niets hoeft of doet er toe en ik heb geen mening. Amen. :angel12:
Plaats reactie