Christenen en Moslims, de praktiserende evolutionisten

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Marinus schreef: Gij zult niet doden----> duh!!!.
Even over het 'Gij zult niet doden'.
De man die op die bewuste dag van de berg kwam met twee stenen tafelen waarop God 'met Zijn vinger' 'Gij zult niet doden' schreef, liet toen hij zag dat het volk een beeld aanbad, 3000 mensen slachten, uiteraard met volledige instemming van God zelf. 'Gij zult niet doden' klinkt heel aardig, maar in de bijbelse context gezien heeft het geen enkele morele waarde. Mozes was een despoot, net als Hitler, Stalin en Khomeiny. 'Gij zult niet doden' is een holle frase.

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Ik quote mezelf maar eens Devious:
Ik zou me maar eens op de slechte dingen in de bijbel concentreren.
In de bijbel is het gij zult niet doden idd vrij leeg. Genocides zijn de hype in het OT. En dat ik ook wat ik met mijn quote bedoel.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
gonzo

Bericht door gonzo »

Hm, jullie hebben gelijk, dit is ook wat ik nu ga doen, echt eens kritisch kijken naar alle bijbelse dingetjes. Dat werd ook wel eens tijd.
Erik schreef: Nog een geluk dat je niet opgegroeid bent met het groot Pinkeltje boek!!
Ja, ik denk dat je gelijk hebt :). En dat ik mezelf in de vingers heb gesneden? Mneu... ik ben me er wel bewust van geworden dat ik eens kritisch moet gaan kijken. En inderdaad, als ik moslim zou zijn geweest, zou ik de koran hebben aangenomen naar alle waarschijnlijheid. Nu ga ik dus onderzoeken of ik de bijbel echt wel zou moeten aannemen, of niet.
wetenschappers zijn mensen, mensen zijn bevooroordeeld.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Beste Gonzo,

Je moet de bijbel gewoon eens van kaft tot kaft lezen. En dan natuurlijk wel alles letterlijk nemen. En probeer je dan ook eens voor te stellen hoe het zou zijn als je al gods geboden moest toepassen op de mensen die je na staan. Dat is een heel verrassende ervaring kan ik je vertellen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Hoed af voor Gonzo. Eindelijk een christen op dit forum die de bijbel en z'n eigen beschouwing kritisch durft te bekijken.

Misschien blijft Gonzo alsnog overtuigd Christen, maar hij heeft dan toch tenminste de moed gehad om te twijfelen.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

robindr schreef:Hoed af voor Gonzo. Eindelijk een christen op dit forum die de bijbel en z'n eigen beschouwing kritisch durft te bekijken.

Misschien blijft Gonzo alsnog overtuigd Christen, maar hij heeft dan toch tenminste de moed gehad om te twijfelen.
Dat moet ik ook even beamen ja.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Heel cliche maar ook ik beaam dat.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plaats reactie