Subsidie Leger des Heils

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Subsidie Leger des Heils

Bericht door Cluny »

CXT schreef:
Cluny schreef:Wist je dat een thuislozen die een bepaalde tijd in de opvang van het leger des heils hebben gebivakkeerd in de meeste gemeenten een voorkeursbehandeling krijgen bij het toewijzen van huurwoningen?
Een voorkeursbehandeling ten opzichte van andere thuislozen, of ten opzichte van mensen die al een huis hebben, maar ergens anders willen wonen?
Bijvoorbeeld.
Je hebt je opleiding al een paar jaar afgesloten en je werkt ook al langer. Je woont nog steeds bij je ouders. Je krijgt verkering en na een paar maanden willen jullie gaan samenwonen.
Bij de woningstichting mag je dan helemaal achteraan aansluiten en beginnen met punten verzamelen.
In sommige steden duurt het jaren voordat je voldoende punten hebt verzameld om mee te kunnen doen met de grote verloting, de shitwoningen komen dan het eerst voor je in aanmerking.
Iemand die wegens huurachterstand en/of allerlei problemen, verslavings- en/of psychische problemen dakloos is geraakt en een bepaalde periode bij de opvang van het Leger des Heils heeft doorgebracht, komt na een relatief korte periode in aanmerking voor een nieuwe kans voor zelfstandig wonen, deze krijgen dan een woning aangeboden via de woningstichting buiten het hele systeem om.
En het kan best zijn dat een dronkelap, die nooit meer in staat is om te werken en alleen leeft om minstens 20 blikken bier per dag naar binnen te werken net in het huis komt waar jouw hardwerkende brave dochter en de even hard werkende brave schoonzoon als jaren op hopen maar die nog een hele lange periode te gaan hebben om kans te hebben op een die gelijkwaardige woning.
Dit soort info geven de woningstichtingen en het Leger des Heils niet graag prijs.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is de vraag in hoeverre daklozen en alle sociale problemen daaromheen een belasting zijn voor de maatschappij ten opzichte van mensen die onderdak hebben, al is het bij ouders, en een woning zoeken. Het meest urgente probleem, voor de maatschappij, krijgt dan een voorkeursbehandeling, ook als dit individueel oneerlijk is.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:Het is de vraag in hoeverre daklozen en alle sociale problemen daaromheen een belasting zijn voor de maatschappij ten opzichte van mensen die onderdak hebben, al is het bij ouders, en een woning zoeken. Het meest urgente probleem, voor de maatschappij, krijgt dan een voorkeursbehandeling, ook als dit individueel oneerlijk is.
Je piept wel anders als het gewone gezin naast je verhuist en daar voor in de plaats komt een laagintelligent dag en nacht tegen elkaar schreeuwend tokkiegezin met schuldsanering en heel veel alcoholproblemen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Uiteraard lijkt mij dat vreselijk. Ik zeg ook niet dat het juist is, ik zeg alleen hoe het werkt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:Uiteraard lijkt mij dat vreselijk. Ik zeg ook niet dat het juist is, ik zeg alleen hoe het werkt.
Heb je wel eens een klacht gedeponeerd bij het Leger des Heils?
Ik bedoel dan als gewoon burger die zijn hele leven al zijn best doet om anderen niet tot last te zijn.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nee, nooit gedaan. Ik heb daar persoonlijk nog nooit reden toe gehad.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:Nee, nooit gedaan. Ik heb daar persoonlijk nog nooit reden toe gehad.
Gelukkig maar voor je, dan kunnen ze wat dat betreft jou nooit van een Nimby-mentaliteit beschuldigen.
Plaats reactie