Religieuze scholen afschaffen?Devious schreef:Ik heb al eerder om duidelijke voorbeelden gevraagd. Ik geloof namelijk niet dat dit zo is.Ruby schreef: Verder heb ik ook de indruk dat vele discussies bij God uitkomen, niet doordat een gelovige hiermee aankomt, maar juist door de niet-gelovigen op dit forum.
Bij discussies die over religie gaan is het natuurlijk logisch dat je bij God uitkomt.
Ik wil graag voorbeelden van discussies over bijvoorbeeld politiek, waaruit blijkt dat de niet-gelovigen vaker beginnen over God dan gelovigen.
ciao..
Moeten wij meebetalen aan een christelijke omroep?
Groepsverkrachtingen door jeugd.
Theo van Gogh vermoord.
(en eerlijk is eerlijk, ik heb me niet alleen toegespitst tot het woord God, maar ook geloof).
Eind conclusie: als het om discussies gaat buiten het geloof om, dan heb je gelijk. Maar ik moet toch nogmaals kwijt dat het niet zozeer om God gaat, maar de manier waarop er werd/wordt gereageerd op gelovigen op dit forum of hoe er wordt gesproken over bepaalde geloofsovertuigingen. Alsof het al bijvoorbaat slecht is. En dit gebeurt dus veel binnen discussies die over religie gaan.
(voor de duidelijkheid: er is een enkeling op dit forum die hier sneller toe geneigd is).