Teveel God op deze vrijdenkerssite

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

Devious schreef:
Ruby schreef: Verder heb ik ook de indruk dat vele discussies bij God uitkomen, niet doordat een gelovige hiermee aankomt, maar juist door de niet-gelovigen op dit forum.
Ik heb al eerder om duidelijke voorbeelden gevraagd. Ik geloof namelijk niet dat dit zo is.
Bij discussies die over religie gaan is het natuurlijk logisch dat je bij God uitkomt.
Ik wil graag voorbeelden van discussies over bijvoorbeeld politiek, waaruit blijkt dat de niet-gelovigen vaker beginnen over God dan gelovigen.

ciao..
Religieuze scholen afschaffen?
Moeten wij meebetalen aan een christelijke omroep?
Groepsverkrachtingen door jeugd.
Theo van Gogh vermoord.
(en eerlijk is eerlijk, ik heb me niet alleen toegespitst tot het woord God, maar ook geloof).
Eind conclusie: als het om discussies gaat buiten het geloof om, dan heb je gelijk. Maar ik moet toch nogmaals kwijt dat het niet zozeer om God gaat, maar de manier waarop er werd/wordt gereageerd op gelovigen op dit forum of hoe er wordt gesproken over bepaalde geloofsovertuigingen. Alsof het al bijvoorbaat slecht is. En dit gebeurt dus veel binnen discussies die over religie gaan.
(voor de duidelijkheid: er is een enkeling op dit forum die hier sneller toe geneigd is).
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Ruby, dit zijn allemaal "aan god verwante" onderwerpen, dus is dat niet vreemd. Enkel groepsverkt=rachting door jeugd zou daar niet onder vallen, maar noet je het "in z'n verband" lezen.
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

distiple schreef:Ruby, dit zijn allemaal "aan god verwante" onderwerpen, dus is dat niet vreemd. Enkel groepsverkt=rachting door jeugd zou daar niet onder vallen, maar noet je het "in z'n verband" lezen.
Het is niet vreemd, maar wel hoe er soms gereageerd wordt/werd. (vind ik tenminste).
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
Gerard
Bevlogen

Teveel God op deze vrijdenkerssite

Bericht door Gerard »

Devious het is al weer even geleden vandaar een herinnering vooraf :
GH schreef:
Devious schreef:Zou je mij een voorbeeld kunnen noemen waar God de referentie is?

Het onderzoekje is een "hell of a job'' (weer een verwijzing naar de religie) dus ik ga toch maar niet te diep graven. Ik zal me beperken tot enkele voorbeelden.
Bij de eerste discussiegroep "actualiteit" (in principe dus niet over geloof, staan 38 topics. 15 daarvan hebben in de titel een verwijzing naar het geloof of god. Van de rest zijn er nog een aantal die uiteindelijk in een discussie eindigen over geloof.
Aan de andere kant moet ik eerlijk zijn dat als ik zo eens door de postings blader het geloof toch lang niet altijd een rol speelt. Daar waar het dat wel doet moet ik me dan maar niet verder in mengen tenzij... ja ik moet ook toegeven dat mijn argument voor het zoeken naar een forum als deze ook een reactie was op ...ja juist de geloof opdringende medemens, de ongeloof als onaards beschouwende medemens( terwijl er niets meer aards is dan het ongeloof) Mijn deelname tot nu toe is ook op topics met een religiueze tint. Blijft natuurlijk dat ik best over de rol van geloof, negatief of positief, wil discussiëren maar niet op alle onderwerpen.Alleen daar waar het gepast is zoals bv mijn eigen topic ondergrens van het geloof en natuurlijk anderen. Aan jouw de taak om de andere onderwerpen in de gaten te houden.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Plaats reactie