SIOE Nederland

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

tekstschrijvert schreef:Maar goed nogmaals SIOE heeft blog en geen discussie forum.
Mijn berichten waren een reactie op het door SIOE geplaatste nieuwsbericht.
Erg zwak excuus voor het slechts niet doorlaten van kritische berichten.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

De vertegenwoordiger van het SIOE is op geen enkele manier ingegaan op de vragen van zonde. Op de vraag waarom de postings van zonde zijn verwijderd kwam geen enkel antwoord. Deze postings waren keurig gesteld en er was geen enkele reden deze te censureren. Wat wij enkel hebben gezien zijn domme scheldpartijen en ad hominems en het niet kunnen omgaan met kritiek. En nog eens een benadrukking dat Balkenende toch echt wel een NSB-er was.
Dit is kennelijk de manier waarop het SIOE te werk gaat. Tekstschrijvert was in ieder geval geen reclame voor zijn organisatie. Meteen gaan schelden als je kritiek krijgt, is niet bepaald de manier waarin een goede discussie kan plaatsvinden. En het is een zwaktebod en duidt op onvermogen.
Helaas heeft zonde nog steeds geen enkele verklaring gekregen waarom zijn berichten op het forum van SIOE verwijderd zijn. Wellicht kan zijn kritiek niet weerlegd worden. Wie zwijgt (of scheld) stemt toe? De beeldvorming van het SIOE is in ieder geval hierdoor niet bepaald verbeterd. Waarheidsgetrouwe berichtgeving is kennelijk niet de doelstelling van het SIOE. Hiermee zijn de bevindingen van zonde dus eerder bevestigd dan weerlegt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

hoe groter de indoctrinatie is bij del leden va zo'n belachelijke organisatie... hoe groter de kans is dat hetgeen gesteld wordt, blindelings als waarheid wordt aangenomen...
ik zie in SIOE een zeer gevaarlijke racistische organisatie...
het zal mij niet verbazen dat deze groepering nog een gevaar zal gaan worden voor onze democratische maatschappij.

Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ach, maak je niet te druk over de invloed van het SIOE, geen enkel zichzelf respecterend medium heeft de berichtgeving, zoals door SIOE gebracht, overgenomen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

SIOE Nederland maakt onder "SIOE support" een interessante link naar een website met Leeuwenhart als titel. De Engelse koning die in 1198 initiatiefnemer was van de derde kruistocht, een militaire campagne met als doel het 'heilige land' te heroveren. Toen deze mislukte vertrok Leeuwenhart huiswaarts met als enige succes de toezegging van Saladin dat christelijke pelgrims welkom waren in Jeruzalem. Tientallen andere kruistochten werden gevoerd tegen onder andere heidenen, katharen, moslims, en hussieten. Bij de verschillende kruistochten vanuit het westerse christendom tegen niet-christenen en ketters, vielen honderdduizenden doden. Naar mijn mening niet iets om trots op te zijn. Artikelen op de website gaan over onder andere "Osama Bin Laden - De derde Anti-Christ" en "Oorlog naar het Einde - Armageddon - WW3".
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Even voor de goede orde ik ben zeker niet voor Bin Laden, maar wat ik altijd mis in de aanklachten tegen hem is de reden waarom hij zo de pik heeft op Amerika. Hij heeft het over de oorlog tegen de Amerikaanse bezetting.
Als je ziet hoe Amerika zich door de tijden heen heeft bemoeid met het Midden-Oosten. Hoe terroristische regimes volop steun kregen en van wapens werden voorzien van datzelfde Amerika inclusief Sadam Hoessein. Dat datzelfde Amerika dus ook niet onschuldig is aan de ellende in het Midden-Oosten en dat Bin Laden en zijn Al Qaeda dus daar tegen vecht.
Uiteraard noemen wij het terroristen, maar zijzelf noemen zich vrijheidsstrijders. Vechten voor terugtrekking van Amerika uit het Midden-Oosten, vechten voor het kappen van de bemoeienis van Amerika.
Ik kan me de haat tegen Amerika van daaruit voorstellen. Dat maakt terrorisme natuurlijk van geen kanten goed, maar dit heeft ook gewoon een andere kant.
Er wordt altijd alleen maar gewezen naar het Midden Oosten, maar er mag ook eens gewezen worden naar de aggresor Amerika die óveral de dienst denkt uit te mogen maken en ook aanstichter is van vele problemen onder het mom van 'het gevecht tegen het terrorisme'. Met als enige drijfveer macht en de olie.

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

interessant stuk van "Oude_bekende" op het weblog van de volkskrant:
De vreemde vrienden van SIOE Nederland schreef:Straks gaan we natuurlijk met z'n allen gezellig naar de Dam om te demonstreren tegen de islamisering van Europa. Ik zal niet eens de logische vraag stellen welke islamisering van Europa bedoeld wordt, want ik ken de treurige antwoorden.

Laten we ons in plaats daarvan eens afvragen met wie we gaan demonstreren. Op de website van het organiserend comité, SIOE Nederland - link ook prominent aanwezig op het blog van de altijd schijnbaar gematigde Peter Louter - vinden we nadrukkelijk geen namen van organisatoren (die zijn wel bekend - en dat maakt heerlijk leesvoer) maar wel een aantal opmerkelijke links.

Zo vinden we er een Servische vlag die rechtstreeks leidt naar SerbBlog, waar Kosovo christelijk is, de Madonna huilt om de provincie en de Servische schrijver een blinde vlek in zijn kennis van de geschiedenis heeft van ongeveer 1986 tot 1999 - toen de NATO ingreep om een etnische zuivering van Kosovo te voorkomen. De blogger betoogt dat Serviërs toch wel de minst racistische inwoners van voormalig Joegoslavië zijn (en bewijst daarmee meteen maar even zijn eigen ongelijk, overigens). Het zijn echt schatten van mensen, lieverdjes stuk voor stuk. Van de minste sluipschutter die in Sarajevo op onschuldige burgers schoot tot en met de betreurde leider Slobodan 'Slager' Milosevic zelf.
En dat is dan meteen de eerste held van het verzet, zoals SIOE het noemt.

Een tweede aardige link hoef ik al niet eens aan te klikken om te zien wat deze inhoudt. Het is de link naar Likoed Nederland. Laat ik eens aardig zijn en niet vragen wat een Israëlische politieke partij in mijn land moet en waarom er kennelijk invloed op de binnenlandse politiek moet worden uitgeoefend. Ik heb het niet zo begrepen op Hizb-ut-Tahrir, op Milli Görüs of op Likoed Nederland. We hebben geen behoefte aan dergelijke inmenging.
Nee, laten we de tweede verzetsheld er bij halen. Het is de man van de landjepikmuur om Palestina. De man die gevechtshelikopters inzette om in drukke straten een enkele auto met een enkele islamitische fundamentalist te treffen - en zo meteen maar even handenvol onschuldige burgers 'meeneemt'. De man die toekeek hoe Palestijnse vluchtelingen werden afgeslacht in een buurland waar hij überhaupt niets te zoeken had. Ik heb het natuurlijk over Likoed-voorman Ariël Sharon.

In de strijd tegen de islamisering van Europa - ik vraag nogmaals niet welke islamisering - is het kennelijk geoorloofd om je met dergelijk uitvaagsel te encanailleren, zo lang ze maar tegen moslims zijn. Een tactiek die de VS vaak toepassen en die ertoe geleid heeft dat er nu Nederlandse jongens tegen de Taliban aan het vechten zijn en dat Irak volledig aan gort is geschoten - want zo gaat dat als je je vrienden niet zorgvuldig kiest.

Op dus naar de Dam, voor een christelijk Europa, een Groot-Servië en een Groot-Israël!
Ambassades in brand bij Kosovo-protest Belgrado
"BELGRADO - Bij een enorme betoging tegen een onafhankelijk Kosovo hebben duizenden Servische relschoppers donderdag in Belgrado grote vernielingen aangericht. De Amerikaanse ambassade is in brand gestoken. In de missie is later een verkoold lijk gevonden, naar wordt aangenomen van een betoger. "

Afbeelding
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Kleine actie voor vrijheid van meningsuiting

Nadat ik vanmorgen vernomen heb dat ook de SIOE demonstratie in Den Haag als hoofd thema's "vrijheid van meningsuiting" en "vrijheid van expressie" zal hebben, heb ik vanmiddag nogmaals een poging gedaan mijn bericht te plaatsen. Wederom lijkt het niet door de censuur molen te komen. Als je ook vindt dat dit ontzettend hypocriet gedrag is van deze club, die bij ieder tegengeluid direct schreeuwt dat het demonisatie is, voel je dan vooral vrij het gecensureerde bericht ook even aan te bieden bij SIOE.

Het bericht:
Er zijn wel degelijk moslims en moskeeen die publiekelijk afstand nemen van geweld. Onder andere de Deense Islamic Faith Society die zich in een <a href="http://www.wakf.com/wakfweb/wabout.nsf/ ... bericht</a> sterk uitspreekt tegen het in eigen handen nemen van de wet. Ook Abdul Wahid Pedersen, de voorzitter van Muslims in Dialogue, heeft zich openlijk uitgesproken tegen geweld. De <a href="http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... kskrant</a> schrijft dat moslimleiders hebben opgeroepen tot kalmte. Uw feit blijkt dus niet helemaal feitelijk en slechts te berusten op de ongenuanceerde eenzijdige berichtgeving van SIOE.

Iets anders zeggen kan natuurlijk ook! Vergeet niet even een screenshot te maken en die hier te plaatsen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Demonsteren tegen de sharia in Nederland? - hebben we dan een sharia in Nederland?
Demonstreren voor de vrijheid van meningsuiting - hebben we die dan niet?
Demontreren voor vrijheid van expressie - hebben we die dan ook niet?

SIOE is met deze demonstratie een beetje vroeg, ze demonstreren voor en tegen zaken die gewoon in Nederland nog steeds gemeengoed zijn.

Overbodige demonstratie dus :roll:

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

De enige volledig overbodige beperking is die op godslastering (sinds 1932 ivm Jezus bespottende cartoons).
En natuurlijk de censuurmolen van SIOE.
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Hier nog iemand die SIOE zat is: SIOE nu ook openlijk voor censuur.

Bij de SIOE demonstratie in Amsterdam heeft één van de SIOE oprichters iemand uitgenodigd te spreken. Deze man leek er echter een afwijkende mening op na te houden, namelijk dat SIOE zelf op moet rotten. Nu blijkt dat deze beelden in de 'wilders tegenfilm' zijn terechtgekomen noems SIOE de film "haat en demonisering" en wil SIOE hem (met het oog op de vrijheid van meningsuiting en expressie) uit de roulatie hebben.

Volgens mij heeft SIOE er zelf voor gekoezen hier een publiek feit van te maken. Door naar Amsterdam te gaan, en daar op de Dam, met grote spandoeken voor het oog van een flink aantal camera's, te gaan demonstreren. Dan moet je achteraf niet klagen dat je op TV komt.

Het verzoek van SIOE de film uit de roulatie te halen heeft geen enkele juridische basis, en laat slechts wederom zien dat SIOE totaal niet voor vrijheid van meningsuiting en expressie is.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Vermakelijk moment uit de Tegenfilm inderdaad: Ersin Kiris wordt gevraagd of hij soms ook iets wil zeggen op het podium van SIOE.

In het programma De Wereld Draait Door vertelt hij erover.

Overigens blonk de Tegenfilm, afgezien van dat stukje journaal van 2015 niet uit in humor of politieke scherpzinnigheid.

In een tekenfilmpje werd Wilders getoond in een kelder, waar hij gedwongen voor de camera zijn excuses aanbiedt aan moslims en buitenlanders, waarna hij zijn speelgoedbeer 'Pimmetje' weer terugkrijgt, en de suggestie in zijn mond wordt gelegd dat hij met die beer copuleert. Daarnaast wordt het tekenfilmfiguurtje afgeranseld door Mahatma Ghandi (grappig hoor).

Verder wordt de omstreden psychiater Bram Bakker geinterviewd (omstreden omdat hij voorstander is van het scheppen van persoonlijke betrokkenheid tussen therapeut en client, maar daarin wel eens een scheve schaats gereden heeft: zo is hij wel eens met een cliente die hij onder behandeling had naar een concert geweest van een vriend van Bakker, waarna de cliente door het lint ging toen ze Bakker zag zoenen met een vriendin van haar).

Bakker doet vervolgens 'in het algemeen' uitspraken over Wilders, waaronder de uitspraak dat hij heeft gehoord dat Wilders wel eens een vriendinnetje is kwijtgeraakt aan een moslimjongen, en dat je zou kunnen speculeren dat dat in Wilders beleving is uitgegroeid.

Nog afgezien van de vraag of het medisch-ethisch verantwoord is als psychiater uitspraken te doen over mensen die je nooit zelf gesproken hebt; het is gewoon een goedkoop schot.

Verder zegt Bakker dat Hitler ook democratisch aan de macht kwam. Dat is niet juist. Hitler had knokploegen lopen om tegenstanders in elkaar te meppen (net als de communisten en anarchisten in die tijd) en zette op zeker moment het parlement opzij om alle macht naar zich toe te trekken.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Wat mij vooral opviel in de tegenfilm is dat er totaal niet ingegaan wordt op de uitlatingen van de jongeren op de school die bezocht wordt, dus de grote scheiding tussen buitenlanders en Nederlanders en de constante ruzies tussen deze groepen. Wil men dit ook Wilders in de schoenen schuiven soms? Of heeft men hierover gewoon geen mening.

jahira

Bericht door jahira »

Zonde schreef:Nog iemand die melding maakt van censuur:
Gielah schreef:SioeNederland, de organisatie van mensen die Islamofobie de hoogste vorm van gezond verstand vinden, heeft even de sluier opgelicht en haar ware gezicht laten zien..

Volgens een zeker Evert Lemens gaat men de laatste jaren van STRIJD in..voorlopig nog geweldloos.

Maar. Straks wordt door "Meldpunten discriminatie Internet" en méér van dat soort flauwekul de digitale weg als geweldloos middel van verzet van ons afgenomen. Als tenslotte voor verder verbod van vrijheid van meningsuiting, expressie en demonstratie onze laatste geweldloze middelen uit handen geslagen worden, blijft ons niet anders over dan een ander vorm van verzet...aldus Lemens..

Op een protest wat daarop volgt antwoord SioeNederland aldus:
Wanneer de geweldloze middelen opraken, en ons woord wordt neergesabeld, dan blijft er voor het gehele volk niet anders over dan andere middelen te gebruiken. Het is van geen enkel vredelievend mens de wens om geweld te gebruiken, ook niet van SIOE Nederland. Maar dan moeten wij wel in die gelegenheid gesteld blijven worden.

SioeNederland zegt ook: "Dit komt regelmatig ter sprake binnen SIOE int. het is niet ondenkbaar dat het zover komt."

En zo komen we dus ook te weten wat er binnen Sioe International zo al besproken wordt..

Men schijnt er echter even later zelf van te schrikken en probeert daarna alles te nuanceren..
Heel grappig is dat men daarna "folderen" en ook "het zich sterk maken voor mensen die onder de islam lijden zoals ex-moslms, homo's en vrouwen." aandraagt als een andere vorm van verzet dan geweldloos verzet...niet-geweldloos folderen dus.. lol

Enkele kritische vragen over die "andere vorm van verzet dan geweldloos" verzet komen natuurlijk niet door de Sioe censuur en worden niet geplaatst door de "moderators".

Geurt Wilders schijnt nogal een held te zijn voor Sioeners maar als Geurt ooit met deze larven aan de macht komt kan men daarna niet zeggen "Wir haben es nicht gewußt"..
De berichten waar hij/zij naar verwijst zijn eventueel hier nog te lezen. Ze staan er in ieder geval inderdaad.
[/quote]

Ik werd op deze discussie geattendeerd via Lucaswashier.
Even voor de goede orde wil ik vermelden dat bovenstaande niet door Gielah is geplaatst op nl.politiek maar door mij, Jahira.
Mijn reacties op de website werden op dat moment al niet meer geaccepteerd door Sioe

gr
jahira
http://jahira.web-log.nl/
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Welkom bij freethinker jahira. Ik heb mijn bericht, een pagina terug, aangepast.
Plaats reactie