Hij die zijn huis bouwde op een rots..

Het forum voor columns over specifieke onderwerpen.

Moderator: Moderators

Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Ik zie enige overeenkomst met een heel oud verhaal over een koning die een kasteel wil bouwen dat telkens instort... tot een magier hem verteld dat ie een andere rots moet nemen.

Dat kasteel staat nog steeds :

Afbeelding
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Het kasteel waar je het over hebt ,herken ik als Edinburgh Castle ,gebouwd op castle rock en ik herken het want ik ben daar in augustus geweest .Heel mooi kasteel gebouwd op een indrukwekkend rots die heel Edinburgh domineert .Het schijnt al bewoond te zijn van af 900 v Chr het geen te lezen is op wikipedia en iedere toeristische gids .Het kasteel is meerdere belegerd en weer opgebouwd .En als je van kastelen houdt dan is Schotland zeker aan te raden ,Stirling castle is van soortgelijke allure .,ik ben niet zo heel handig in het plaatsen van plaatjes dus hier een link http://nl.wikipedia.org/wiki/Stirling_Castle .Trouwens ook, heel toevallig , geplaatst op een rots van vulkanische oorsprong en niet eens zo ver van Edinburgh .[/img]
MNb
Diehard

Re: Hij die zijn huis bouwde op een rots..

Bericht door MNb »

Hamitus schreef:Zelfs de wiskunde kent onbewezen stellingen, axioma's geheten.
Geen enkele wiskundige gelooft in axioma's. Deze kunnen namelijk naar hartelust gewijzigd worden, zolang het maar consistente wiskunde oplevert. Een mooi voorbeeld is de meetkunde van Riemann.
Zoiets heb ik bij gelovigen nog nooit meegemaakt.

Ik heb de gelijkenis van de rots en het drijfzand altijd erg fraai gevonden. Die man die zijn huis op drijfzand bouwde, daar herken ik nogal wat christenen in.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Plaats reactie