Astrologie volgens Kiwiwoman
Moderator: Moderators
Ook gebouwen om je heen hebben aantrekkingskracht, als planeten invloed hebben op je karakter door hun aantrekkingskracht, zouden objecten om je heen dat ook moeten hebben, dat lijkt me nogal lastig voor je karakter, ik denk dat we dan allemaal erg veel last van wisselende stemmingen zouden hebben. Wat doet dan de aantrekkingskracht van de aarde met je karakter? Die is tenslotte het grootst.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Die laat je met beide benen op de grond staan Kitty, dat wist je toch? :P
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Inderdaad, dat is aantoonbaar waar.Sararje schreef:Die laat je met beide benen op de grond staan Kitty, dat wist je toch? :P
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Het is wat dat betreft wel aardig dat de astrologie het heel lang uitstekend gedaan heeft zonder de buitenste planeten. Toen díe opeens gevonden werden moesten die ook maar een plaats krijgen in het netwerk, en vanaf die tijd weten we opeens alles over de invloed van Neptunus, Uranus en Pluto.The Prophet schreef:De aantrekkingskracht van de planeten op levende wezens op Aarde is te verwaarlozen t.o.v. de maan en de zon. Maar slimme astrologen hebben het niet over invloed / aantrekkingskracht, maar over overeenkomsten. Zo boven, zo beneden, zeggen ze dan.
Ik ben toevallig Vissen. Dachten ze vroeger dat Jupiter over mij heerste, de meest weldadige, meest geweldige planeet! Was ik even in m'n schik. Alles liep op rolletjes. Maar wat zaten ze er naast! Moet je ze nu eens over mij horen:Een astroloog schreef:Redelijk kort nadat Neptunus was ontdekt, gingen veel astrologen ertoe over om de heerschappij van het Vissen aan Neptunus toe te kennen. Dit leidde er dus tevens toe dat Jupiter alleen nog maar de vertegenwoordiger van de Boogschutter kon zijn. Klassieke astrologen zullen hiermee niet werken en houden nog gewoon Jupiter aan als regent van beide tekens. Ik ga dit hier niet ter discussie stellen. Als deze astrologen er succes mee hebben, dan gun ik het hun van harte. Persoonlijk vind ik dat een nieuw ontdekte planeet een functie moet krijgen. Het kan mijns inziens niet zo zijn dat een groot hemellichaam als Neptunus, want vergeet niet dat ook Neptunus tot de reuzenplaneten behoort, geen werking zou hebben in de astrologie en dat je hem dus gewoonweg negeert.
Een astroloog schreef:In de ruimste zin van het woord vertegenwoordigt Neptunus de Chaos, het onduidelijke, het mistige en het mystieke. Karakteristiek voor Neptunus is de vormeloosheid, in schril contrast met de harde, vormvaste en onvermurwbare Saturnus, als afgezant van de Steenbok.
Het is nota bene Neptunus die mij zo chaotisch maakt! En dit is nog niet alles!
Sniff, sniff, mijn einde zal hetzelfde zijn als Nietzsche....chaos, geestelijke aandoeningen, pijnlijke ogen, verpaupering, gezwellen, mensonterende taferelen, krankzinnigheid...Een astroloog schreef:Typische ziektegevallen zijn dan ook diverse klierziekten, voetkwalen, eksterogen, zwellingen aan de voeten (door wateropeenhopingen), waterzucht, misvorming van de voeten en/of tenen, overmatige transpiratie van de voeten en koud aanvoelende voeten.
Behalve dit puur lokale effect op de voeten en enkels, beïnvloedt Neptunus ook de geestesgesteldheid, net zoals de Maan doet. Geestelijke aandoeningen kunnen het gevolg zijn bij afflictie van Neptunus. Er is een lange lijst van diverse geestelijke aandoeningen, maar u kunt het beter in zijn algemeenheid houden. Ook diverse fobieën vallen onder de geestelijke ziektebeelden. Zeer vaak zijn de ogen betrokken bij afflicties van Neptunus...Eerder schreef ik dat de negatieve uitwerking van Neptunus vaker in de voorgrond treedt dan zijn positieve werking. De mensonterende toestanden die Neptunus creëert, laat de mensen verpauperen...Menselijke ellende en het lijden, drijven vele mensen naar een staat van “krankzinnigheid” en zij doen alles om aan het leed te ontsnappen. De vlucht naar misbruik van alcohol, medicijnen en drugs is erg groot. De verslavende werking van Neptunus laat zich dan ook duidelijk merken.
Het enige lichtpuntje is dat Neptunus muziek kan maken, ik m'n brood kan verdienen als meestergoochelaar of helderziende.
De astroloog slaat de spijker weer eens op zijn kop: laat ik nou in het buitenland zitten en een project hebben opgezet om nederlanders tot chaos en krankzinnigheid te brengen.Een astroloog schreef:De wat lyrischer beschrijvingen over de mogelijkheden die Neptunus biedt, zijn uitsluitend op het individuele vlak te bereiken als de persoonlijke horoskoop het aangeeft. Bij een goede plaatsing van Neptunus of wanneer deze gevoed wordt door goede aspecten (o.a. van de Zon, Maan en heerser van de Ascendant en de heerser van de gehele horoskoop) kan een hoog niveau gehaald worden in de muziek, de kunst en geeft het een fijngevoeligheid in diverse beroepen aan. Uiteraard geeft een goede Neptunus ook uitstekende psychologen aan of mensen die in het buitenland projecten opzetten om anderen te helpen.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Oh dát verklaart je aanwezigheid hier!De astroloog slaat de spijker weer eens op zijn kop: laat ik nou in het buitenland zitten en een project hebben opgezet om nederlanders tot chaos en krankzinnigheid te brengen.![]()
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Zoals gezegd mogen rozenkruisers niet al hun allerdiepste neptuniaanse geheimen prijsgeven, maar sommige dingen liggen er zo dik bovenop dat ik ze wel moet toegeven.Sararje schreef:Oh dát verklaart je aanwezigheid hier!De astroloog slaat de spijker weer eens op zijn kop: laat ik nou in het buitenland zitten en een project hebben opgezet om nederlanders tot chaos en krankzinnigheid te brengen.![]()
Enkel de meest standvastige Saturnale krachten zijn bestand tegen deze onslaught. Hopelijk zijn die flink aanwezig in jouw horoscoop.
Born OK the first time
Ik ben een waterman.Rereformed schreef:Hoezo? Ben je soms een Aardeteken?Kitty schreef:Inderdaad, dat is aantoonbaar waar.Sararje schreef:met beide benen op de grond staan Kitty