De hobby gun ik je van harte. Maar geniet ervan als van een hobby, Antoon, en doe dat in het hobbyhoekje. Maar kaap niet een topic waar iemand met groot leed aankomt, één van de ergste dingen die iemand kan overkomen -het verlies van familie- om er een vervolg op jouw hobby van te maken. Hoe blind kun je zijn?antoon schreef:Komaan Rereformed
Als het mooi weer is geniet ik ook, als het regent kunnen mijn gedachten poëtische vormen aannemen, als er sneeuw legt ben ik weer een beetje kind, als de AEX gaat stijgen heb ik dollartekens in mijn ogen, in de lente zie je mooie vrouwen, ik ook al gaan mijn ogen achteruit ik vind mij niet zoeen ander mens als regulier, allee weer dat woord.
Ja, ik hou van schema’s dat is waar maar die komen uit mijn eigen geest daar heb ik niemand voor nodig, ik zie het ook als een hobby.
Het verlies van familie
Moderator: Moderators
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Born OK the first time
- fröhliche
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Jij hebt nog een lange weg voor jou. Probeer toch eerst eens je kop leeg te krijgen.egbert schreef:antoon schreef:Ik kan het wel mogelijk wel radenAntoon, wat zegt Deuteronomium 18:22? Weet je dat?"verwijder de valse profeet uit uw midden"
Er zijn dus dingen die de profeet wel kan onderbouwen zoals het begin van de tijden de heidenen in 607 voor GT en niet 587 voor GT zoals de tegenstanders ons maar al te graag voorrekenen.
Zoals je weet, worden JG's geexcommuniceerd, als zij de bijbel uitleggen, buiten wat het besturende lichaam vertelt. Maar als het BL, _zelf_ iets verteld, wat gewoon niet blijkt te kloppen, dan wordt niet eens een excuus aangeboden! Ten minste voor al die personen, die hun schoolopleiding hebben afgebroken en schoonmaker zijn geworden e.d.
daarnaast, vertelt ook jouw bijbel, dat het 587 was.
Zacharia 7:1-5.
Het vierde jaar van Darius, kwam het woord van Jehovah tot Zacharia.
Vierde jaar van betreffende Darius, is dus in 518 bCE.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Darius_I
IN jouw bijbel staat een voetnootje naar wat bedoeld wordt met 'de vijfde maand' en zevende maand, wanneer de Israëlieten op vaste prik rouwen. (2 kon 25:18)
And in the fifth month on the seventh [day] of the month, that is to say, the nineteenth year of King Neb·u·chad·nez′zar the king of Babylon, Neb·u′zar·ad′an the chief of the bodyguard, the servant of the king of Babylon, came to Jerusalem
Hoe lang, zegt Zacharia? Dit doen jullie al zeventig jaar!
Dus, simpel rekensommetje 518 bCE + 70 rouwjaren = 588 bCE.
Zul jij vast zeggen: "Maar de bijbel zegt toch, dat de ballingschap 70 duurde?"
Dat zegt de bijbel dus niet. De bijbel heeft het over 70 jaar "verwoestingen"
De bijbel klopt hier dus met de geschiedenis, Antoon, maar het Wachttorengenootschap, klopt niet met de geschiedenis (toevallig omdat anders 1914 niet meer klopt?)
Die 607, tart alle geschiedkundig feiten.
Ook Flavius Josephus bevestigt dit.
Book I:21. These accounts agree with the true histories in our books; for in them it is written that Nebuchadnezzar, in the eighteenth year of his reign, laid our temple desolate, and so it lay in that state of obscurity for fifty years; but that in the second year of the reign of Cyrus its foundations were laid, and it was finished again in the second year of Darius.
Vijftig jaar ballingschap, dus niet 70 jaar. De 70 jaar, gingen echter in, in het regeringsjaar van Nebukadnezar, rond de slag van karkemis, die in 605 plaatsvond (en niet in 625 bCE). Het is dus volkomen onlogisch, dat Babylon niet eerst Egypte versloeg, voordat de vazalstaat van Egypte, Israël, aangevallen werd.
Lees een goed boek, bv: "Een kleine geschiedenis van bijna alles" van "Bill Bryson".
Esoterikers zijn mensen die geen soep nodig hebben om een haar te vinden.
Re:
Waarom ga je niet inhoudelijk in op de argumentatie Antoon?antoon schreef:EgbertDie 607, tart alle geschiedkundig feiten.
Het jaar 539 voor GT is in alle opzichten een kenmerkend jaar, de wereldse geschiedenis en de Bijbelse geschiedenis stemmen overeen dus van dit jaar kunnen we naar voren en naar achteren extrapoleren , niet dat er niet meer sleuteldatums uit de Bijbel voorkomen , maar in 9 van de 10 gevallen zit er verschil in met de reguliere geschiedenis,
Dus 539 voor GT het jaar bij uitstek om mee te werken , ook naar het begin van de ballinschap. 70 jaar geeft de bijbel en daar werken wij mee na 2 jaar gaf CYRES toestemming om te vertrekken ,ga maar narekenen. 537 + 70 = 607
.
Ik heb je uitgebreid uitgeled, dat de Bijbel het idee van 70 jaar balingschap niet uitlegt maar wel dat van 70 jaar verwoestingen en overheersing van het midden-oosten door Nebukadnezar.
Het 18e/19e jaar van Nebukadnezar, is in 587 vGT en niet 607.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nebukadnezar_II
605 - 18 jaar = 587 vGT.
Volgens jouw chronologie uit het Inzichtboek (de JG encyclopedie), vallen er enorme onverklaarbare gaten.
*** it-1 blz. 464 Daniël ***
In het begin van 617 v.G.T. werden Jojachin en andere „voornaamsten”, alsook de jonge Daniël (2Kon 24:15), door Nebukadnezar in ballingschap gevoerd.
Nebukadnezar heeft 43 jaar (624–582 v.G.T.) als koning geregeerd; deze periode omvatte de „zeven tijden” waarin hij als een stier plantengroei at
Als Daniël dus volgens Daniel 2:1 in het tweede jaar van Nebukadnezar in gevangenschap was, hoe kan jullie 'Inzicht' Encyclopedie dan zeggen dat Nabukadnezar in 624 begon te regeren? Want dan zou het tweede jaar van Nebu vallen op 623.
Volgens deze chronologie, van het Wachttorenootschap, is Daniël al in 623 in Babylon. Maar een andere bladzijde van het IT boek, zegt dat het 617 vGT is; een slordige 6 jaar verschil!