idd met twee generaties is het over, en eten we marokkaans zoals we chinees en italiaans eten.The Prophet schreef:5% van de bevolking is moslim. Een groot deel daarvan gaat niet of bijna niet naar de moskee. Een groot deel hiervan is geintegreerd.
Ik krijg de indruk dat Marinus (en er zijn er hier meer) het moslim"probleem" veel te groot en te hysterisch maken, mede door de overdreven aandacht in de media en door de PVV.
Ik sluit me bij the Doctor aan: geen concessies doen aan religie en dan lost onze democratie het wel op.
Die Muslimfrage
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
Re: Der Muslimfrage

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Re: Der Muslimfrage
Tuurlijk.collegavanerik schreef:Frage is vrouwelijk in het duits, kan de topictitel gewijzigd worden in
"Die Muslimfrage"

Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Re: Die Muslimfrage
Het grote probleem is denk ik, dat we nog nooit een religie binnen onze 'deuren' hebben gehad waarvan leden, in de wereld, terroristische aanslagen plegen. Men spreekt toch grotendeels over Islamitische aanslagen en dat is niet zo'n goede reclame voor Islamieten. Indien er Katholieke aanslagen zouden gepleegd worden, of er een dreiging van katholiek terrorisme zou zijn, dan denk ik dat we ook op een wat andere manier naar katholieken zouden gaan kijken. Temeer als je af en toe diezelfde katholieken, zelfs die zo aardig gedachte buurman, heel confronterende uitspraken zou horen doen. De moslims zijn besmet door de ellende die wordt veroorzaakt door moslims in de wereld. Een bepaalde bevolkingsgroep wordt gewantrouwd door rottigheden die door leden van die bepaalde bevolkingsgroep worden uitgehaald. Men kan dan natuurlijk met de vinger wijzen naar diegenen die hierin generaliseren, maar misschien is het feit dat de goeden lijden onder de kwaden wel veel meer aan de orde. Het is ook niet altijd eenvoudig om zuiver te ontdekken wie nu precies de goeden zijn en wie de kwaden.
De schuld van de polarisatie ligt niet in eerste instantie bij de mensen die moslims wantrouwen, maar bij de moslims die dit wantrouwen hebben veroorzaakt. De extreme elementen binnen de Islamitische cultuur dus en dit zijn helaas geen enkelingen.
De schuld van de polarisatie ligt niet in eerste instantie bij de mensen die moslims wantrouwen, maar bij de moslims die dit wantrouwen hebben veroorzaakt. De extreme elementen binnen de Islamitische cultuur dus en dit zijn helaas geen enkelingen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- Ongeloveloos
- Banned
Oh jawel hoor, katholieken waren goede massamoordenaars, alleen is dat ver achter ons.Kitty schreef:Het grote probleem is denk ik, dat we nog nooit een religie binnen onze 'deuren' hebben gehad waarvan leden, in de wereld, terroristische aanslagen plegen.
Het zelfde tijdperk als waar menig moslim is in blijven steken.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Voor ieder die nu leeft, is het in ieder geval iets nieuws.
- LordDragon
- Bevlogen
Hazo Doctorwho en Kitty bedank voor deze ludieke inleiding in de amsterdamse cultuur.LordDragon, het is een oud Amsterdams volksliedje dat over de Jordaan gaat een gezellige wijk van Amsterdam waar veel joden woonden. Bij ons in de Jordaan dus. Jordaan is nu ludiek vervangen door Jihad, alsof het een gezellige wijk in Amsterdam zou zijn, een plaats dus.
Misschien toch eens naar die docu kijken over de moskees in londen. Wat die gasten prediken is ronduit ongehoord. Ik heb wel al eens met moslim vrienden gediscussieerd over het feit dat vele imam's eigenlijk gelijk vroeger vele priesters, het woord van de profeet of "god" misbruiken omdat ze het invullen naar eigen believen. Vele geven me gelijk maar zijn ronduit bang om uberhaupt ook maar iets tegen de imam te ondernemen. (Zelfs gewoon woordelijk de woorden van de imam ter discussie stellen is niet toegelaten)idd met twee generaties is het over, en eten we marokkaans zoals we chinees en italiaans eten.
een van die moslims mensen die ik ken is al serieus bedreigt en in elkaar geslagen vermoedelijk door wahabieten. De dreiging bestond uit; "als je je nog veel met kafars bezighoud en niet leeft naar de koran ben je voor ons niets meer dan een kafar en zullen we je vrouw en dichter verkrachten en bekeren tot het geloof". Die kerel is 33 jaar en helemaal geen mietje, toch had ie de tranen in de ogen en ik heb hem sindsdien niet zoveel meer gezien of gehoord. Dergelijke praktijken doen mijn bloed naar het kookpunt stijgen. En ik kan dus ook niet zeggen ach het is allemaal ver van mn bed show als ik er vrienden door verlies.
Moslims als mensen beschouwd zijn best ok, maar de funda's zijn daar machtiger omdat de koran het hoogste boek is en geen wet eraan kan raken. Dat geeft veel macht en vrij spel zodat vele moslims zichzelf onderdrukt voelen, maar uit angst daar niks over durven zeggen en het spel mooi meespelen om niet gestraft te worden.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
De assimilatie van moslims wordt dus tegengehouden door de fundamentalistische stroming binnen de Islam en niet door de Nederlandse bevolking. Als er moslims zijn die wel willen maar niet durven integreren en geen vrienden durven kiezen uit de Nederlandse bevolking omdat ze bang zijn voor elementen die gaan dreigen of zelfs dreigementen gaan uitvoeren, dan is toch duidelijk wat de integratie vooral in de weg staat?
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Dat werkt misschien voor een deel van de moslims, maar je kan dat niet hard maken voor de meerderheid.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Het grote probleem met moslims is, dat je dus inderdaad kunt spreken van een meerderheid en een minderheid die invloed op elkaar hebben, maar wel allemaal binnen dezelfde religie en/of cultuur. Dan kun je dus wel spreken van een probleem met de religie en/of cultuur van moslims. Hoever die invloed gaat is moeilijk te zeggen, en hoe beïnvloedbaar een individu is, is ook niet duidelijk. Daarmee is het natuurlijk niet juist om iedere moslim in een vakje te stoppen waar goed of fout op staat. Het funda probleem is zowel een algemeen probleem als een probleem binnen de moslimgemeenschap zelf, want ik denk dat de moslim zelf het meest lijdt onder het fundamentalisme van zijn mede moslims. Maar moslims zijn hoe dan ook ok, kun je dus niet stellen, en dat is toch wel een slechte basis om problemen binnen die gemeenschap die een weerslag hebben op de samenleving aan te pakken. Verandering kan alleen komen vanuit de gemeenschap zelf, maar ook daar is men, terecht, heel voorzichtig.
- LordDragon
- Bevlogen
Kitty schreef
ken je het begrip al takiya ?
Al takiya, betekent de sluier, het heimelijke, en staat voor het feit dat moslims geoorloofd zijn te liegen tegen ongelovigen, Kafar, zoals wij. Zo mag een moslim dus zeggen dat islam "vrede" betekent terwijl het in werkelijkheid "onderwerping" betekent. Ze mogen dus liegen en met de voeten spelen van de kafar. Jammer genoeg zijn zich hier weinig mensen van bewust. Vooral op politiek niveau heeft dit een zware weerslag. Onze maatschappij probeert zich in alle bochten te wringen om de moslims te aanvaarden tot zover toe dat de originele bevolking van deze landen het met zijn vrijheid gaat moeten bekopen. Dit spelletje is op politiek niveua al lang bezig. Via al Takiya kan men ons democratisch systeem ondermijnen en het tegen ons gebruiken.
Bedenk hierbij eens goed dat er in vrijwel alle Islamitische landen:
-geen democratie is
-geen gelijke rechten voor vrouwen zijn
-geen vrijheid van meningsuiting is
-geen godsdienstvrijheid is
-andersdenken actief vervolgd worden
-sociale achterstelling is
-wetenschappelijke achterstand van tientallen jaren
-er procentueel het minste boeken worden geschreven en vertaald
-er procentueel het minste mensen (af-)studeren
-er procentueel de minste uitvindingen etc. worden gedaan
-de gezondheidszorg op een laag peil staat
-er verhoudingsgewijs zeer veel corruptie is, in alle lagen vd bevolking
-de rijkdom (door olie-inkomsten e.d.) niet bij de gewone bevolking terechtkomt, maar bij een erg klein groepje machthebbers
-voortdurend opgeroepen wordt tot haat tegen het Westen en vooral tegen Israël, iets wat doorgezet wordt in veel westerse moskeëen
-Hitler een held is en verheerlijkt wordt
-geen enkele zelfreflectie is en de minste kritiek niet getolereerd wordt
Dit is het gevolg van de sharia, een wet die de mensen arm en dom moet houden. Geen enkele wereldse wet of gezag staat boven de sharia. Dus ook onze grondwet vervalt tot een belachelijk hoopje papier voor hen. Het enige wat telt is het woord van allah gebracht door de ene ware profeet mohammed. Back to the middle ages!
volgende quote haalde ik ooit van een forum toen die deense cartoons in de actualiteit waren. Het geeft misschien enig inzicht over de opbuow en geschiedenis van de haat tegen de kafar, de ongelovigen en afvalligen.
ja heel duidelijk. Maar integratie staat dan ook niet op de agenda van de funda's. Die willen de boel hier overnemen. Voor hen zijn diegenen die zich willen integreren afvalligen.Als er moslims zijn die wel willen maar niet durven integreren en geen vrienden durven kiezen uit de Nederlandse bevolking omdat ze bang zijn voor elementen die gaan dreigen of zelfs dreigementen gaan uitvoeren, dan is toch duidelijk wat de integratie vooral in de weg staat?
ken je het begrip al takiya ?
Al takiya, betekent de sluier, het heimelijke, en staat voor het feit dat moslims geoorloofd zijn te liegen tegen ongelovigen, Kafar, zoals wij. Zo mag een moslim dus zeggen dat islam "vrede" betekent terwijl het in werkelijkheid "onderwerping" betekent. Ze mogen dus liegen en met de voeten spelen van de kafar. Jammer genoeg zijn zich hier weinig mensen van bewust. Vooral op politiek niveau heeft dit een zware weerslag. Onze maatschappij probeert zich in alle bochten te wringen om de moslims te aanvaarden tot zover toe dat de originele bevolking van deze landen het met zijn vrijheid gaat moeten bekopen. Dit spelletje is op politiek niveua al lang bezig. Via al Takiya kan men ons democratisch systeem ondermijnen en het tegen ons gebruiken.
Bedenk hierbij eens goed dat er in vrijwel alle Islamitische landen:
-geen democratie is
-geen gelijke rechten voor vrouwen zijn
-geen vrijheid van meningsuiting is
-geen godsdienstvrijheid is
-andersdenken actief vervolgd worden
-sociale achterstelling is
-wetenschappelijke achterstand van tientallen jaren
-er procentueel het minste boeken worden geschreven en vertaald
-er procentueel het minste mensen (af-)studeren
-er procentueel de minste uitvindingen etc. worden gedaan
-de gezondheidszorg op een laag peil staat
-er verhoudingsgewijs zeer veel corruptie is, in alle lagen vd bevolking
-de rijkdom (door olie-inkomsten e.d.) niet bij de gewone bevolking terechtkomt, maar bij een erg klein groepje machthebbers
-voortdurend opgeroepen wordt tot haat tegen het Westen en vooral tegen Israël, iets wat doorgezet wordt in veel westerse moskeëen
-Hitler een held is en verheerlijkt wordt
-geen enkele zelfreflectie is en de minste kritiek niet getolereerd wordt
Dit is het gevolg van de sharia, een wet die de mensen arm en dom moet houden. Geen enkele wereldse wet of gezag staat boven de sharia. Dus ook onze grondwet vervalt tot een belachelijk hoopje papier voor hen. Het enige wat telt is het woord van allah gebracht door de ene ware profeet mohammed. Back to the middle ages!
volgende quote haalde ik ooit van een forum toen die deense cartoons in de actualiteit waren. Het geeft misschien enig inzicht over de opbuow en geschiedenis van de haat tegen de kafar, de ongelovigen en afvalligen.
MVG, LD.Voor de geinteresseerde: comentaar van koran kenners en stukjes uit de koran
De oorlogen van Al-Riddah, dat wil zeggen ‘de oorlogen tegen de afvalligen’, die onmiddellijk na de dood van Mohammed begonnen. Zich bevrijd voelend door de verdwijning van de sterke huiveringwekkende leider Mohammed, kwamen de stammen die gedwongen waren tot het aannemen van de islam, in opstand en begonnen de één na de ander te deserteren en te weigeren de belasting te betalen die hen opgelegd werd door de regering van de profeet. Als antwoord op de revolutie, gaf de eerste kalief, Aboe Bakr, zijn leger het bevel de afvalligen te bestrijden. Het koste hem bijna twee jaar strijd om de stammen terug te dwingen in het keurslijf van de islam. Deze oorlogen werden niet alleen bevolen door de eerste kalief, maar werden ook geïnstrueerd door Allah en zijn boodschapper Mohammed. De koran stelt duidelijk dat diegenen die de islam afvallig zijn, gestraft moeten worden met de dood: “En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.” Al-Nisa 4:89 Mohammed zei ook, zoals overgedragen door Boecharie: “Als iemand, een moslim, zijn religie afvalt, doodt hem.”
De koran geeft niet alleen het bevel diegenen te doden die de islam afvallig zijn, maar geeft ook opdracht aan zijn volgelingen alle natiën te bevechten totdat ze óf er in geloven, óf de djizja betalen óf de dood in ogen zien:
“Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek,(mensen van het boek zijn joden en christenen)
die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.” Soera At-Tauba 9:29
En in dezelfde soera, in vers 5, stelt de koran ook: “doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag…” Is nu het beeld van de islam als religie van de vrede na dit alles niet een beetje moeilijk te geloven?...
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
-
- Banned
Lord Dragon
Angst is een heel slechte raadgever
toch enkele opmerkingen
in de bijbel staann ook heel antidemocratische passages, toch is democratie veel sterker gebleken
het gros vd islamtische landen zijn jammer genoeg zuivere dictaturen.
dat er fundamentalisten zijn ontkent niemand. de illusie wekken dat elke moslim het met hen eens zou zijn is een ander verhaal.,simpel voorbeeld is a'pen en haar hoofddoekverbod op school. vorig schooljaar een megarel op het atheneum. Nu blijkt dat op die school van pakweg 1000 leerlingen zich amper 30 hebben uitgeschreven
moest je gelijk hebben dan zou dat percentage veel hoger liggen
Angst is een heel slechte raadgever
toch enkele opmerkingen
in de bijbel staann ook heel antidemocratische passages, toch is democratie veel sterker gebleken
dat er fundamentalisten zijn ontkent niemand. de illusie wekken dat elke moslim het met hen eens zou zijn is een ander verhaal.,simpel voorbeeld is a'pen en haar hoofddoekverbod op school. vorig schooljaar een megarel op het atheneum. Nu blijkt dat op die school van pakweg 1000 leerlingen zich amper 30 hebben uitgeschreven

- LordDragon
- Bevlogen
Yeah, reed my subscript. 8)Angst is een heel slechte raadgever

Hoezo jij beslist dat ik de illusie wil wekken dat elke moslim het met hun funda's één zijn.dat er fundamentalisten zijn ontkent niemand. de illusie wekken dat elke moslim het met hen eens zou zijn is een ander verhaal.,simpel voorbeeld is a'pen en haar hoofddoekverbod op school. vorig schooljaar een megarel op het atheneum. Nu blijkt dat op die school van pakweg 1000 leerlingen zich amper 30 hebben uitgeschreven
Lees aub eens mijn vorige posts, denk je dat ik het allemaal leuk vind ofzo? Heb jij vrienden die al in elkaar geslagen zijn door wahabieten?
Ik dacht dat ik duidelijk had gesproken maar blijkbaar niet duidelijk genoeg

MVG, LD.
- collegavanerik
- Superposter
Nee maar wel door hooligans, betekent dat ook dat voetbal verboden moet worden?LordDragon schreef: Lees aub eens mijn vorige posts, denk je dat ik het allemaal leuk vind ofzo? Heb jij vrienden die al in elkaar geslagen zijn door wahabieten?

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
- Banned
laat het ons zo stellen:LordDragon schreef: Hoezo jij beslist dat ik de illusie wil wekken dat elke moslim het met hun funda's één zijn.
dramatische reportages over saoudische moslims zijn bijzonder ongeschikt om je een volledig beeld te vormen over een gemeenschap.
eergisteren door de moslimburen uitgenodigd 's avonds en mijn hond mocht zelfs mee (1 van hun zoontjes is er verzot op).
alles wat jij aanhaalt komt integraal vd tv, alle opmerkingen die je maakt komen zo uit de propaganda van bvb Wilders of het blok.
er zijn problemen, er zijn zaken die niet door de beugel kunnen maar denken dat elke moslim in Europa de sharia wil invoeren of doelbewust contacten met europeanen vermijd is echt wel simpelweg onzin.
er is een marginaal kleine groep moslims die het voor die andere moslims verkloot en idioten genre Wilders of dewinter zijn al 20j op diezelfde nagel aan het slaan.
en ja, propaganda werkt. het moet niet waar zijn maar als ge een boodschap lang genoeg herhaalt gaan mensen ze geloven. ik weiger met het idee rond te lopen dat elke moslim op elk moment vd dag spontaan zou kunnen ontploffen.
Ik denk niet dat hier al iemand gezegd heeft dat moslims geen vriendelijke buren kunnen zijn. De religieus-politieke delstellingen van de islam zijn desastreus voor Europa, of je dat nu graag hebt of niet. En het is zeker geen minderheid van de moslims die gevoelig is voor de boodschap.appelfflap schreef: eergisteren door de moslimburen uitgenodigd 's avonds en mijn hond mocht zelfs mee (1 van hun zoontjes is er verzot op).
alles wat jij aanhaalt komt integraal vd tv, alle opmerkingen die je maakt komen zo uit de propaganda van bvb Wilders of het blok.