firefox

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: firefox

Bericht door Fenomeen »

En Piet?
(even topicbumpen ;) )
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef:En Piet?
(even topicbumpen ;) )
Hier ben ik :dark1: Mijn avonturen tot zover. Ik heb Ubuntu gedownload en getracht te branden op een CD-rom. Op mijn 8 jarige computer met xp. Error, error en nog meer ellende. Kreeg gelukkig het ding weer op gang. Via de Ubuntu-fanclub, heb ik rap een schijfje besteld. In hun fonds heb ik een donatie gedaan. Kunnen de minderbedeelden weer eten uit de software-ruif. Vanmiddag heb ik hem op computer 2 gezet. Ook eentje, waar ik het beeldscherm constant van moet bijstellen. En waar een illegale kopie van xp het werk verricht. Althans dat zegt Microsoft. Geen medelijden met mij. De rest van de familie zit op een nieuwe laptop, vista te draaien. Maar ik voel me altijd erg gelukkig met gedateerde spullen. Daarom koop ik altijd derdehands auto's. Valt er tenminste wat te sleutelen. Het schijfje geïnstalleerd en de optie van Eric, dat het naast XP kon draaien. Gelijk maar weggehaald. Er kan er maar eentje winnen. Alles ging voortreffelijk. Behalve plug and play. Geen contact met mijn printer. En hij stond niet in de lijst. De cd-rom kwam niet in beweging. Naarstig ben ik lid geworden van het Ubuntu-forum. Om veel informatie in korte tijd te krijgen. Want het ligt aan kennis en dat ontbreekt nu even. Net geprobeerd het ding weer op te starten. Het Ubuntu-balkje kwam in beeld. De meter ging naar rechts, en daarna werd het scherm zwart.
En bleef zwart. Nog een keer, nog een keer... Op weg naar het Ubuntu-forum, waar de reddende handen zich al uitstrekken.

Grt,

Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gewoon om te lachen. (groen lachen eerder)

die van ons zit met een dell precision m90
geen geluid meer :)
iets met het pci device dat hij niet vindt
zo ongeveer alles wat met geluid te maken heeft er al af gegooid en terug opgezet
- 2 stuurprogramma's vd chipset
- Sigmatel audio en hiet kan ik niet herinstalleren om 1 of andere duistere reden
- zelfs de nvidia stuurprogramma .

welke vakman kent dit probleem?

edit
op de site van dell uiteraard de software al gedownload en ook vd bijgeleverde cd rom trachten te installeren (audio). uiteraard zonder succes
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Geen geluid meer?
Dwz het deed het eerst wel en nu niet meer?

Doet het geluid het onder een Linux Live CD?
appelfflap
Banned

Fenomeen schreef:Geen geluid meer?
Dwz het deed het eerst wel en nu niet meer?
geluid deed het ongeveer 4jaar wel.
en nu niet meer. iets met pci device dat hij niet vindt. zelfs na surfen heb ik nog steeds absoluut geen flauw idee wat dat nu eigenlijk is.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het probleem is dat het zowel aan de software als aan de hardware kan liggen.
Als het geluid werkt onder Linux betekent dit dat het het softwareprobleem is.
In het andere geval zou de geluidskaart kapot kunnen zijn.
weetniet
Forum fan

helpdeskellende van de kpn

Bericht door weetniet »

Ons abonnement op KPN veranderd naar iets nieuwers ( het bleek dat we jarenlang zowel nog voor planet als voor de kpn betaald hebben, dan hadden we planet maar op moeten zeggen....)
Ze zouden een switch omzetten en misschien was er een ander modem nodig, we zouden teruggebeld worden. Dat gebeurde natuurlijk niet. Weer bellen: ja, binnen 5 dagen wordt u teruggebeld. Nee, dat is geen service. etc.etc. (Elke keer zit je heel lang in de wacht. AL met al zijn we er anderhalve dag aan kwijt geweest, even je abonnement aanpassen. bij dezelfde provider!)

De volgende dag konden we niet meer op internet. Na weer 4 helpdeskmederwerkers te hebben gehad kreeg mijn man eindelijk een mevrouw aan de lijn die zei: o, ik snap het al, het is een technisch probleem, ik stuur vandaag een monteur, schikt het rond 2 uur? En Yes, de monteur kwam, zag en overwon....er moest een klein doosje in de meterkast vervangen worden, het modem was prima....die man was na 10 minuten weer weg.
Een van die oenen van de helpdesk had gezegd dat het modem ( de modem?) maar twee meter van de kastjes in de meterkast ( waar de lijn kennelijk binnenkomt) verwijderd mocht staan. Mijn man moest dus al die draden gaan inkorten en verleggen......dat leek hem onzin. De monteur zei ook dat dat onzin was: er zijn mensen bij wie de kabel in de kelder binnenkomt en die op zolder zitten te internetten, dat is het probleem niet.
De moraal van dit verhaal: kennelijk heeft slechts 1 op de vijf helpdeskmedewerkers verstand van zaken....Blijf het proberen en ga voor de vrouwen!!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

p.vroon schreef:En bleef zwart. Nog een keer, nog een keer... Op weg naar het Ubuntu-forum, waar de reddende handen zich al uitstrekken.
Misschien dat je wat aan deze link hebt:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
Op de wiki vind je ook de nodige hulp.

Wat voor videokaart heb je?

De beeldscherminstellingen kun je terugvinden in /etc/X11/xorg.conf
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
appelfflap
Banned

Fenomeen schreef:Het probleem is dat het zowel aan de software als aan de hardware kan liggen.
volgens mij zijn er andere manieren om vast te stellen of we hier met een soft- hardware probleem te maken hebben.

een paar tests gedaan nu en het is een hardware probleem.
nieuw moederbord kost 700 euro (bij laptops is bijna alles geïntegreerd)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Erik schreef: http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
Op de wiki vind je ook de nodige hulp.

Wat voor videokaart heb je?

De beeldscherminstellingen kun je terugvinden in /etc/X11/xorg.conf
Via gnome-terminal kom ik terecht in een lijst. Met daarin VGA.

Als u geen grafische omgeving (bureaublad) te zien krijgt in Ubuntu 8.04 of 9.04, dan kunt u die als volgt proberen te herstellen:

a. Start uw computer op in Recovery Mode (beperkte herstelmodus). Dat is de tweede keuze in het menu van opstartlader Grub. Krijgt u dat menu normaal niet te zien? Roep het dan op, door direct na het BIOS-scherm een paar keer op de Escape-toets te tikken (Esc).

b. U krijgt op het einde van de opstart van de Recovery Mode, een schermpje te zien waar u een aantal keuzes kunt maken. Bladeren tussen de keuzes doet u met de pijltjestoets.

Ubuntu 8.04:
Kies hier voor Try to fix X-server.

In Ubuntu 9.04 heet het iets anders. Het is het laatste gereedschapje in het keuzemenu dat u ziet na het opstarten van de Recovery Mode (gebruik de pijltjestoets om naar beneden te bladeren). Het gereedschapje dat u nodig heeft, heet xfix (Try to auto repair graphic problems).

c. Start vervolgens door, in de grafische omgeving. Als herstel is gelukt, dan is alles nu in orde en krijgt u weer een normaal bureaublad te zien.

Ik kom inderdaad op het bureaublad uit. Na afsluiten heb ik hem opnieuw opgestart. Weer het matgrijze scherm. Na de Ubuntu balk.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

p.vroon schreef:Ik kom inderdaad op het bureaublad uit. Na afsluiten heb ik hem opnieuw opgestart. Weer het matgrijze scherm. Na de Ubuntu balk.
Wat je beschrijft heb ik ook al eens gehad.
Bij mij was het opgelost door de beschrijving te volgen die je hier geeft.
Maar voordat je afsluit probeer eerst eens Systeem → Beheer → Hardwarestuurprogramma's
Hier heb je eventueel de mogelijkheid om fabrikant stuurprogramma's te activeren.

Mail of pb je xorg.conf eens.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Erik schreef: Hier heb je eventueel de mogelijkheid om fabrikant stuurprogramma's te activeren.
Blijft toch vreemd dat ie dan niet doorstart naar de grafische modus in VESA.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

appelfflap schreef:een paar tests gedaan nu en het is een hardware probleem.
Daar was ik al bang voor.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het is een oudje maar hij blijft leuk en vooral herkenbaar:

http://www.youtube.com/watch?v=2gIex0pd ... re=related

Meer mensen die ooit een toetsenbord met een deuk hebben gehad? (en drie dagen last van de hand)

Ook zeer interessant om te zien hoe een rationeel denkend zoogdier zich laat opfokken door een stel nullen en enen.
Zo'n pc wordt dan ineens 'bezield' en dan krijgt het kreng een pak slaag, hoewel eigenlijk het toetsenbord en de monitor niks gedaan hebben.
Nog even natrappen ('ik heb je'), dat helpt. :D
Plaats reactie