Speedwriting.
Moderator: Moderators
Re: Speedwriting.
Ik moet nog slapen hoor. 
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Wat een geweldig geschreven verhaal! Heel meeslepend geschreven. Ik merk op dat je nogal bezig bent met de eindtijd, die zie ik regelmatig terugkomen. Maar deze is echt goed.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
- LordDragon
- Bevlogen
Devious, gaaf!, doet me wat denken aan die film "the return of the living death". Hoelang schreef je erover als ik dat vragen mag?
MVG, LD.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Bedankt.
Hiervan zijn eigenlijk slechts gedeelten snel uit de vingers gerold, en juist van die gedeelten heb ik een heleboel moeten wissen. 'Kill your Darlings', zoals Hemingway al zei. Ik had een vrij lang begin waarin het hele proces van 'ontwaken' minutieus werd beschreven. Maar om één of andere reden liep het niet lekker, en dan moet je hele stukken schrappen, met pijn in het hart.
Maar het einde mocht gelukkig blijven
@ CXT. Inderdaad. Ik heb iets met apocalyptische of post-apocalyptische doemscenario's. Zie hieronder een tafereeltje dat ik ooit geschilderd heb als decoratie voor een housefeest (gemuteerde zonnebloem; een soort 'triffid'. Onder de rechter'hand' van de plant hangt een skelet aan een kruis)

Natuurlijk wil ik ook over andere dingen schrijven, maar ik moet dit wel even laten uitrazen
Ik wil eigenlijk ook nog iets heel erg fouts doen met weerwolven en kettingzagen; een wereldwijde invasie van weerwolven, en een held die in zijn eentje de strijd aangaat - gewapend met kettingzaag en vlammenwerper
Hiervan zijn eigenlijk slechts gedeelten snel uit de vingers gerold, en juist van die gedeelten heb ik een heleboel moeten wissen. 'Kill your Darlings', zoals Hemingway al zei. Ik had een vrij lang begin waarin het hele proces van 'ontwaken' minutieus werd beschreven. Maar om één of andere reden liep het niet lekker, en dan moet je hele stukken schrappen, met pijn in het hart.
Maar het einde mocht gelukkig blijven
@ CXT. Inderdaad. Ik heb iets met apocalyptische of post-apocalyptische doemscenario's. Zie hieronder een tafereeltje dat ik ooit geschilderd heb als decoratie voor een housefeest (gemuteerde zonnebloem; een soort 'triffid'. Onder de rechter'hand' van de plant hangt een skelet aan een kruis)

Natuurlijk wil ik ook over andere dingen schrijven, maar ik moet dit wel even laten uitrazen
Ik wil eigenlijk ook nog iets heel erg fouts doen met weerwolven en kettingzagen; een wereldwijde invasie van weerwolven, en een held die in zijn eentje de strijd aangaat - gewapend met kettingzaag en vlammenwerper
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- LordDragon
- Bevlogen
Ok ik heb er nog hoor, ideen he
- 450000 jaar geleden crashte een sonde van een verre beschaving op onze planeet. Die sonde heeft ongeveer 250000 jaar een signaal uitgezonden en is toen zonder power stilgevallen. Het signaal heeft zijn doel bereikt en een hopeloze beschaving met een stervende planeet zet koers naar de aarde.
Op aarde vinden archeologen door het smelten van de ijskap een stuk zwaar beschadigt metaal. Bij nader onderzoek blijkt dat sommige metaalsoorten uit de gebruikte legering op aarde niet gekend zijn.
Het vaticaan heeft ondertussen de handen vol de waarheid te verbergen. Overal ter wereld hebben sterren observatie stations gemeld dat er 31740 vreemde objecten met bijna lichtsnelheid op ons zonnestel afkoersen. En ze bevinden zich reeds in de ourth cloud.
Maar ik weet niet of ik dat in speedwriting kan doen. ha een vervolg verhaal misschien, is dat ok?
MVG, LD.
- 450000 jaar geleden crashte een sonde van een verre beschaving op onze planeet. Die sonde heeft ongeveer 250000 jaar een signaal uitgezonden en is toen zonder power stilgevallen. Het signaal heeft zijn doel bereikt en een hopeloze beschaving met een stervende planeet zet koers naar de aarde.
Op aarde vinden archeologen door het smelten van de ijskap een stuk zwaar beschadigt metaal. Bij nader onderzoek blijkt dat sommige metaalsoorten uit de gebruikte legering op aarde niet gekend zijn.
Het vaticaan heeft ondertussen de handen vol de waarheid te verbergen. Overal ter wereld hebben sterren observatie stations gemeld dat er 31740 vreemde objecten met bijna lichtsnelheid op ons zonnestel afkoersen. En ze bevinden zich reeds in de ourth cloud.
Maar ik weet niet of ik dat in speedwriting kan doen. ha een vervolg verhaal misschien, is dat ok?
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ja, mooi. Ik moet hierbij meteen denken aan 'The Thing' - dat tienduizend jaar oude ruimteschip dat diep onder de ijslagen van de noordpool ligt.LordDragon schreef:Maar ik weet niet of ik dat in speedwriting kan doen. ha een vervolg verhaal misschien, is dat ok?![]()
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- LordDragon
- Bevlogen
Ok dan, hier komt ie
Wordt vervolgd, LD.
Ergens in de ourth cloud, nog niet zolang geleden
Ijskoud, hij wou zijn ledematen oproepen tot bewegen maar het was alsof de koude alles had vastgeschroefd. Geuren! De geur van kunststof, en met mithil gevulde lucht. Pijn, gevoel! Maar geen besef van tijd. Plots werd hij overvallen door een golf van paniek. Waar was hij? En vooral wie was hij? Hij concentreerde zich en trachtte zijn lichaam te kalmeren door ademhalingsoefeningen. Maar zijn geest leidde hem af, een monotone pieptoon trok zijn aandacht. Iets belemmerde zijn zicht, hij had een helm op en het scherm begon aan te dampen. Hij ademde! Langzaam trok hij de helm van zijn hoofd, er was voldoende mithil in de lucht! Hijgend zocht hij met zijn vingertoppen naar de knop om zijn cel te openen. Herinneringen, hij bevond zich in cryo stasis, aan boord van een ruimteschip. De planeet die ze verlaten hadden, op sterven na dood, de atmosfeer bruin. Spjetjrork, de groene planeet, zijn thuiswereld. Maar het waren slechts herinneringen, begraven in zijn hoofd.
Zijn hand vond een knop, de hermetische afsluiting van de cel verbrak met een sissend geluid en de wand verwijderde zich van hem. Versuft viel hij voorover en ademde de mithil in. Wie was hij eigenlijk? Hij kon amper zijn hoofd opheffen, het was alsof hij stom dronken was, en hij bevond zich op een ruimteschip. Dat betekende dat hij zich hoogstwaarschijnlijk in de ruimte bevond aan boord van een schip. Maar waar dan? Met een uiterste krachtinspanning hees hij zijn lichaam overeind en keek om zich heen. Het eerste wat zijn aandacht trok waren de biep tonen, ze leiden zijn ogen naar enkele vlakken die licht leken uit te stralen. Behoedzaam benaderde hij het licht. Het licht was gevangen in een vlakje en er stonden tekens in dat vlakje.In een flits herinnerde hij het zich dit een beeldscherm was, het had iets te maken met de bediening van het ruimteschip. Een eind verderop stond een object dat hij niet onmiddellijk herkende. Hij besloot het aan een grondige inspectie te onderwerpen. van nabij bekeken leek het een soort toestel waar zijn lichaam perfect in kon plaatsnemen.Hij keek even vluchtig naar zijn armen, ze waren bedekt met schubben. Wie was hij? Wat was hij? De enige optie was dit object. Het leek voor zijn lichaam gebouwd dus was het logisch om erin plaats te nemen. Het irriterende biepen hield op, toen herinnerde hij zich dat het biepen "alarm" betekende en dat er iets niet in de haak was.
Noordpool december 2009
"Vladimir, kan je niet sneller boren?"
Vladimir Srutovski keep even op. Dat heb je nou met die amerikanen, zij verneuken de boel maar owee als jij het niet opgelost krijgt. Met enkele stijve gebaren wreef hij de sneeuw van zijn mouton.
"Geen paniek kolonel Bright, mijn manschappen hebben detectie van metaal gevonden. We kunnen nu accurater boren, maar verwacht niet dat het snel zal gaan! Jullie "exploration team" heeft de boel verneukt door springstof te gebruiken. Het object steekt nu voor één derde boven het ijs uit, en dat is niet te danken aan jullie."
Kolonel Bright vermande zich, een rus bleef tensoltte een rus.
"Luister Vladimir, ik wil niet betwisten dat ..."
Een scherpe, harde ringtone verstoorde het betoog van de kolonel.
"Met Strukovski."
"Generaal, met majoor Cruskov, het object is zeker vijf maal groter dan we eerst hadden gedacht! Het ons gekende metaal waar onze opsporingsapparatuur naar zoekt, maakt slechts 15% deel uit van het object."
"Wat bedoel je majoor?"
"Dat het merendeel van het materiaal "buitenaards" is generaal."
Vaticaan observatorium in paniek
"Als we met deze onzin onze kudde voeren hebben we binnen de kortste tijd problemen Augustino!"
Woedend smeet Kardinaal Ambrosio, het hoofd van de "onderzoekscommissie voor goedkeuring van te publiceren berichten" een krant naar Augustino's hoofd.
"Ambrosio, wat is er met jou! Ik krijg bericht en confirmatie via onze telescopen dat er meer dan 30000 ongekende objecten in razende vaart onze planeet naderen. Asjeblief Ambrosio, ik vraag je als vriend, niet als Kardinaal, naar mij te luisteren! Dit gaat alle levende wezens op aarde aan!"
"Luister Augustino, onze heer is niet voor niks aan het kruis gestorven, er bestaan geen demonen uit de ruimte, de demonen zitten in ons! Alsof dat dat al niet genoeg is ga je nu nog het rijk van Lucifer uitbreiden tot buitenaardse levensvormen. Luister goed! Ik vergeef je deze dwaling broeder, maar je publiceert niks zonder mijn toestemming! Het kan evengoed een vergruisde komeet zijn! Ik wens dit risico niet te nemen, niet voor de kerk en niet voor de kudde, begrijp je me Augustino?"
"Goed Kardinaal, ik "wens" niet tegen jouw beslissingen in te gaan. maar ik hoop voor jou dat je een goede verklaring hebt waarom dit komeetgruis aan 99,9988% van de lichtsnelheid voortbeweegt."
Ergens in de ourth cloud, nog niet zolang geleden
"Isprak Thars, bevestig je identiteit."
Hij lag in het object dat hij zich nu als zetel herinnerde en er sprak een stem tegen hem. Het eerste wat door zijn hoofd galmde was "ik ben niet alleen".
"Isprak Thars, bevestig je identiteit binnen dertig seconden anders ontsteek ik het zelfsvernietigings mechanisme."
"Waar ben ik? Wie ben ik? Wat wil je van me?"
"Isprak Thar, bevestig je identiteit in 21 seconden."
"Wie ben jij?"
"Dit systeem kent geen personae zoals de Bouwers, mijn referentie is "nr174 serie mcy aktal", dit systeem is gefabriceerd in 374121 en heeft als doel het vinden van een nieuwe bewoonbare habitat voor de "Skjorfish", die wij de Bouwers noemen. Jij bent een Skjorfish, bevestig je identiteit binnen 4 seconden."
"Isprak Thars, ik ben Ispak Thars."
Roepen, hij had geroepen, het verheffen van het volume van de spraak duidde op emoties, hij had emoties!.
Wat betreft speedwriting kan ik nog wat van je leren. Bravo!
- LordDragon
- Bevlogen
tussen 21u16 en 22u50 das grofweg een uur en een half. Is wel leuk zo geeft nieuwe ideeën, misschien wat uitbouwen, mo nu eerst speedwriting story samenstellen. Doe je nie mee devious? Er kan ondertussen gerust een vampire virus uitbreken op aarde ofzo, of een ziekte als reactie op de straling die dat gevonden alien ding nog uitzend op de ijskap, ik zeg maar wat, je ziet maar.
MVG, LD.
MVG, LD.

The killing sunflowers, geweldig!!!!
En knap die verhalen.
Ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal van LD zich gaat ontwikkelen. Gaan jullie het samen schrijven?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Devious' brein is wat blurry op dit moment; groot tekort aan dopamine op dit moment, en dat is nodig voor speedwriting; de neuronen moeten knallen, en dat doen ze nu niet.
- LordDragon
- Bevlogen
Huz dopamine?Devious' brein is wat blurry op dit moment; groot tekort aan dopamine op dit moment, en dat is nodig voor speedwriting; de neuronen moeten knallen, en dat doen ze nu niet.
MVG, LD.
Is een neurotransmitter. Zorgt voor arousal in de hersenen. Ik heb ADD, en dan gaat de productie van neurotransmitters, neuromodulators, en hormonen, nogal in pieken en dalen. Nu zit ik in het dal (gelukkig mijn humeur niet), al zal de Leffe triple, en de muziek van Eluvium op mijn koptelefoon, mij ook parten spelen. Ik word steeds slaperigerLordDragon schreef:Huz dopamine?
Is wel een ontzettend leuk idee, maar ik weet nooit wanneer de brainstorm komt. Ik heb daar niet zoveel grip op...Kitty schreef:Ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal van LD zich gaat ontwikkelen. Gaan jullie het samen schrijven?
... die muziek van Eluvium is gevaarlijk
- LordDragon
- Bevlogen
ah ok devious, zoals ik al zei, je ziet maar he
MVG, LD.
MVG, LD.