TV-programma getiteld: "God bestaat niet"

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Ik kwam net dit tegen:

http://www.rotten.com/library/religion/hell/

Het spreekt over de evolutie van het concept "hel". Erg leuk om eens te lezen.

N.B: Het is een beetje een aparte site. Je vindt er ook biografieen terug van dictators, en zelfs zeer onsmakelijke plaatjes. Zo vond ik de tekst over Kim jong Il wel eens interessant om te lezen. Er staat ook wat informatie over hele rare religieuze mensen. Kijk maar eens in de categorie 'sex', vervolgens 'Kellog'; de man van de cornflakes... wat die allemaal niet voor ideeen had. Best rotten, ja.

http://www.rotten.com/library/bio/religion/

Lees maar eens over die christelijke televangelisten, met name pat robertson. Bekijk ook maar eens het stukje van Jack Chick, dat is al echt helemaal raar.

Wazig volk.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

eef schreef:Dus ik ben een massa moordenaar, omdat geloof dit met de een doet, gebeurt dat dan ook met de ander? Ik denk het niet. Ik ben juist helemaal niet een of ander gelovige met veel haat.

Wat ongeloof met de mensen doet bedoel ik in de context waar ze uiteindelijk zullen belanden. Alleen gelovige komen in de hemel, en hoe zeer ik dat ook betreur voor mij is het waarheid, voor een ander niet, die denkt er dan weer anders over. Maar ik denk dat een ongelovige niet in de hemel komt. De enige andere kant is, na mijn mening, de hel. Daarom is het voor mij ook onacceptabel dat iemand niet gelooft maar ik ga mn geloof niet opdringen. omdat mijn ervaring daarmee is dat het mensen alleen verder van God brengt. Als mensen vragen hebben, zoals hier, beantwoord ik die zoals ik het zie. Maar ik ga niet uit me zelf tegen iemand hele prken houden. dat is voor mij niet weg gelegd.
Je hebt gelijk, atheisten komen niet in de hemel.

Maar ook niet in de hel.

Ze komen nergens.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

eef schreef:Alleen gelovige komen in de hemel, en hoe zeer ik dat ook betreur voor mij is het waarheid, voor een ander niet, die denkt er dan weer anders over. Maar ik denk dat een ongelovige niet in de hemel komt. De enige andere kant is, na mijn mening, de hel.
Ik heb geen moeite met jouw geloof in God, ik ga er vanuit dat je goed voor jezelf en voor anderen probeert te zijn, respect wilt hebben voor de ander etc. Die dingen probeer ik ook, dus we lijken best veel op elkaar.
Toch is er een belangrijk verschil: Jouw geloof vindt, dus jij vindt dat ook, dat ik naar de hel moet wanneer ik niet jouw geloof in God (en/of Jezus) opvolg. Eigenlijk vind je dus dat jij, beter bent dan ik en meer recht heb op geluk, omdat ik nou eenmaal niet hetzelfde geloof als jij. Daar heb ik wel moeite mee. [-X

Leg me alsjeblieft uit hoe je dit rechtvaardig kunt noemen.
Hoe kun je voor jezelf goedpraten dat je me eigenlijk al veroordeelt (omdat ik niet jouw geloof volg) terwijl je niets van mij, of mijn daden weet?

Geloof je echt dat God zo in elkaar zit?
C'est le ton qui fait la musique
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

eef schreef:Ik bedoel er mee te zeggen dat het voor hem onacceptabel is dat ik geloof en voor mij is het juist onacceptabel dat hij niet gelooft.
Wat bedoel je dan precies met onacceptabel. Accepteer je werkelijk niet dat iemand niet gelooft. Ik hoop voor je dat het een verkeerde woordkeus was, dat je zoiets bedoeld als ik vindt et jammer en zou er iets aan willen doen.
eef schreef:Maar dan vraag ik me af hoe het komt dat, laat ik een voorbeeld noemen, de zondvloed wetenschappelijk is bewezen en toevallig ook nog in de tijd die de bijbel ook aangeeft.
:?: Onderbouw dat eens. Er is een heel topic over op dit forum dus wees gewaarschuwd tegen alle wetenschappelijke bewijzen van het tegendeel.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

OOPS :oops: Sorry Devious ik had jouw post nog niet gelezen.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

eef schreef:het wordt geen dictateur, de vrouw krijgt niet allen het aanrecht als recht. Dat wordt ook helemaal niet met die uitspraak in de bijbel bedoelt. man en vrouw zijn niet gelijk in de kerk. De man mag preken de vrouw niet. de vrouw heeft een belagrijke taak voor het terechtwijze van de man. man en vrouw zijn gelijkwaardig, dat betekent dat niemand meer of minder waard is. geloof me het verschil bestaat.
In de partij van Bassie (SGP) mag de vrouw helemaal geen bestuurs functie hebben. Dus zul je ook nooit geen vrouwelijke mangers of ministers meer zien als het aan de SGP ligt. Ik zie één enkel lichtpuntje nml. dan zou de heilige maagd Maria van der Hoeven ook geen minister zijn geworden. Maar ja als we daar Bassie voor terug krijgen zijn we niet veel beter uit.
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

eef schreef: ik denk te weten wat ongeloof met de mensen kan doen, waar die mensen uiteindelijk terecht komen.
Graag enig uitleg !
Friedrich Nietzsche
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

@insomnia
Als jij zondigt en het is niet vergeven dan ben je dus nog steeds zondig. Je draagt de last nog steeds met je mee. het is miss voor je medemens vergeven maar niet door God. En daar moet het ook voor vergeven zijn. op die manier is het rechtvaardig. omdat jij die zonde nog steeds mee sleept. Ik vind de hemel en hel het moeilijkst wat er is omdat je altijd hoort dat God vol liefde is en dan gaan er mensen naar de hel. miss zal ik dit ooit met minder verdriet beleven, maar dat doe ik nu niet. Alhoewel ik er wel ingeloof. maar het leven is nou niet altijd rosen geur en manenschijn.

@GH
Ik vind het niet jammer, ik heb er geen woorde voor zo erg dat ik het vind, maar accepteren doe ik het wel. Dat van de zondvloed hebik op netwerk gezien, al eerder gezegt. En wat die partij SGp betreft, ik kan me er niet druk om maken, het komt er toch nooit door. Voor uitleg ga 1 pagina trug en lees daar al mn reacties ff door dan heb je je uitleg :)
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
bad_religion

Bericht door bad_religion »

eef schreef:Dus ik ben een massa moordenaar, omdat geloof dit met de een doet, gebeurt dat dan ook met de ander? Ik denk het niet. Ik ben juist helemaal niet een of ander gelovige met veel haat.
Dat vraag ik me ernstig af, wanneer men een ideologie aanhangt waarbij andersdenkenden ten helle worden gevoerd ?
eef schreef: Wat ongeloof met de mensen doet bedoel ik in de context waar ze uiteindelijk zullen belanden. Alleen gelovige komen in de hemel, en hoe zeer ik dat ook betreur voor mij is het waarheid, voor een ander niet, die denkt er dan weer anders over. Maar ik denk dat een ongelovige niet in de hemel komt. De enige andere kant is, na mijn mening, de hel.
Tja, verdefelijk gewoon ,en jij wordt boos als je geliefde jesus voor een lulletje wordt uitgemaakt ? Daar jesus de zoon van god is, en god is, zou ik hem gezien het bovenstane voor tiran uitmaken....
eef schreef: Daarom is het voor mij ook onacceptabel dat iemand niet gelooft maar ik ga mn geloof niet opdringen. omdat mijn ervaring daarmee is dat het mensen alleen verder van God brengt. Als mensen vragen hebben, zoals hier, beantwoord ik die zoals ik het zie. Maar ik ga niet uit me zelf tegen iemand hele prken houden. dat is voor mij niet weg gelegd.
Nee, maar jij gaat wel uitmaken hoe mensen over jesus etc. tegen jou moeten praten, en anders discussie gesloten.

Dit soort vuil zie ik ook op maroc.nl, maar dan heten het islamitische fundamentalisten...
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

GH schreef:In de partij van Bassie (SGP) mag de vrouw helemaal geen bestuurs functie hebben. Dus zul je ook nooit geen vrouwelijke mangers of ministers meer zien als het aan de SGP ligt. Ik zie één enkel lichtpuntje nml. dan zou de heilige maagd Maria van der Hoeven ook geen minister zijn geworden. Maar ja als we daar Bassie voor terug krijgen zijn we niet veel beter uit.
SGP rulezzz 8) (als je vrouwenstandpunt ff vergeet.. ja.. dan wel :D)

over dait programma.. zelfs het kromste kan God ten goede gebruiken ;)
Als terugkijken pijn doet, vooruitkijken bang maakt: Kijk dan naast je: Hij is met je!
bad_religion

Jona schreef:.. zelfs het kromste kan God ten goede gebruiken......
Ofwel god is zo oppermachtig dat hij mensen nodig heeft, zelfs mensen met de meest "twisted minds" kunnen nog bijdragen aan het koninkrijk van het "opperwezen".
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

jona schreef:zelfs het kromste kan God ten goede gebruiken
En dat doen mensen dan ook....uit zijn naam gaan ze verder met het uitdunnen van de door God zo gehate ongelovigen. :evil:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Donnie Darko
Forum fan

Bericht door Donnie Darko »

Laten we vooral ook het wonder van bacterieën en virussen niet vergeten, die zich via allerhande mutaties en gene sweeping methodes resistent maken, en ons blijven verzieken en teisteren, ook zo'n godswonder? Of ook weer onze schuld? :roll:
Een God die een hel schept van eeuwige duisternis en pijn, verdient als enige om erin te branden.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Jaah erik, zoals ik al eerder heb gezegt moorden niet alle christenen. weetje de kkk baseert hun verhaal ook op de bijbel, noemen zich christenenm, zijn alle christenen lid van de kkk?

er zijn moordenaars die niet gelovig zijn, zijn alle niet gelovige dan moordenaars?
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
bad_religion

eef schreef:er zijn moordenaars die niet gelovig zijn, zijn alle niet gelovige dan moordenaars?
Nee, maar wel goed genoeg om voor eeuwig in het hellevuur geworpen te worden, is dat Gods rechtvaardigehied dan ?
Plaats reactie