eef schreef:Ik zeg ook niet dat het gelooff geloofwaardiger wordt. hier zijn meer christenen, en met hoe meer je bent des te meer je weet des te meer je kan uitleggen.
Uitleggen over de niet-te-bevatten-paden bewandeld door een niet-te-bevatten wezen. Als jij werkelijk denkt dat Christenen er onderling wel uit weten te komen, en het er allemaal over eens zijn wat de bijbel wel of niet verkondigt, dan wordt het misschien de hoogste tijd dat jij eens wat beter naar andere Christenen gaat luisteren.
Ik heb wat dat betreft al genoeg discussie-met-Christenen-uren onder de gordel (met name via
http://www.Christianforums.com ;'s wereld's grootste christelijke discussiebord), dus ik heb inmiddels zoveel flutsmoesjes gehoord dat de flutsmoesjes die ik nu tegenkom alleen maar opgebraakte en geherkouwde varianten op diezelfde oude flutsmoesjes zijn.
Mare.. dan zie jij de verkeerde christenen.
Zouden de ware Christenen(tm) toevallig net diegenen kunnen zijn die de bijbel net zo interpreteren zoals jij dat doet? Zou het kunnen? Zou het mogelijk zijn? En zou dat jou niet reuze handig uitkomen.
Weet je nou inmiddels al wat de drogredenatie van de ware Schot is? Wordt het niet eens tijd? (google "true scottsman fallacy")
In de bijbel staat dat je je naaste als jezelf moet liefhebben, hoe kan je iemand lief hebben zonder respect? Dat kan niet.
Wat op de ene plek in de bijbel staat heeft weinig nut als het door andere passages wordt tegen gesproken. Het is een boek met een pietsie beetje goede bedoelingen, die door de rest van het boek z.g.a. teniet worden gedaan.
-Psalm 14. Als je jezelf als verachtelijk en hypocriet wilt manifesteren, dan kan ik mij haast geen effectievere methode indenken, dan het rechtpraten van het gedrag vertoond door de auteurs van dat stukje hatelijke dweepzucht.
-De bijbelse variant op immoreel is zondig, wat ongehoorzaamheid aan de bijbelgod betekent. Zodoende wordt het je onthouden van het geloven in het bestaan van een god gelijkgesteld aan immoreel gedrag. Dit heeft geen ene donder met respect te maken; het is spiritueel snobbisme.
-De bijbel respecteert mensen niet. Neem de vermeende reden waarom je volgens de bijbel Jezus nodig hebt, en je kijkt naar het waardeoordeel dat de bijbel over jou velt. Je kan nog zo jubelen over hoe "de geest" jou omhoog tilt, maar dan negeer je de manier waarop de bijbel je in eerste instantie omlaag haalt. Blijf doorjubelen, en je toont alleen maar aan hoe bar weinig er van je zelfrespect over is.
En dat moet dan als basis voor het respecteren van anderen dienen? Lamenielache!