Freethinker artikelen zijn incorrect

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

jona schreef:Zolang je alle dingen die gebeuren niet onder jou uiteindelijke verantwoording houdt zul je dit blijven denken ja.
Zolang je geen eigen verantwoording durft te nemen voor je handelingen in je leven en die maar af blijft schuiven naar je god, zul je een drogredenering als deze eeuwig in stand kunnen houden!

Het probleem voor jou is alleen dat het echte leven gewoon doorgaat en dat je jezelf met deze denkwijze langzaam uit de markt prijst.
Maar doe dat vooral, het draagt namenlijk bij tot het rudimentair worden van het geloof. 8)
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

Ehm.. ik zei dus dat we het probleem eens bij onszelf moeten zoeken, en het niet afschuiven op God. Want da's wel heel makkelijk natuurlijk..
Als terugkijken pijn doet, vooruitkijken bang maakt: Kijk dan naast je: Hij is met je!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

jona schreef:Ehm.. ik zei dus dat we het probleem eens bij onszelf moeten zoeken, en het niet afschuiven op God. Want da's wel heel makkelijk natuurlijk..
En welke problemen moeten we bij onszelf zoeken dan?
En wat met al die problemen waar wij geen invloed op hebben?

Je zegt hier in feite dat van God alleen maar goede dingen komen?

Slaap lekker.
Laatst gewijzigd door Erik op 28 mei 2005 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

Je hebt verkeerde naam bij de quote ;)

Zeker niet, maar het is wel onze schuld wat er gebeurt. Ik weet wel dat als je God hebt, dat je dan geen kwaad te vrezen hebt :)
Als terugkijken pijn doet, vooruitkijken bang maakt: Kijk dan naast je: Hij is met je!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Jona schreef:Je hebt verkeerde naam bij de quote ;)
Zeker niet, maar het is wel onze schuld wat er gebeurt.
Al aangepast, excuus hiervoor.

Waarom is het onze schuld?
Hier heeft niemand mij nog van kunnen overtuigen.
jona schreef: Ik weet wel dat als je God hebt, dat je dan geen kwaad te vrezen hebt :)
Ik lees juist dat je dan juist kwaad te vrezen hebt, God is nl het kwaad!

Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

Geen mens kan jou overtuigen. Je moet het zelf gaan zien. Je wilt het niet verstaan (en je weet wat er staat in handelingen toen Paulus dit meemaakte neem ik aan)
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Jona schreef:Geen mens kan jou overtuigen. Je moet het zelf gaan zien. Je wilt het niet verstaan (en je weet wat er staat in handelingen toen Paulus dit meemaakte neem ik aan)
Ik ben altijd zo blij als een Christen ons even uit komt leggen hoe het precies zit met ons atheistjes. :roll:
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Jona schreef:Geen mens kan jou overtuigen. Je moet het zelf gaan zien. Je wilt het niet verstaan (en je weet wat er staat in handelingen toen Paulus dit meemaakte neem ik aan)
Je bakt er zoals tot nu toe alle gelovigen inderdaad helemaal niets van!!
En daar hoef je je niet voor te schamen hoor, het is nu eenmaal vrijwel onmogenlijk om iemand met drogredenen en een antiek boek vol tegenstrijdigheden te overtuigen van jouw zinsbechoogeling!

Paulus leed duidelijk aan slaapkwabepilepsie zoals nog een aantal van zijn tijdgenoten, gelukkig kunnen we dat tegenwoordig goed diagnostiseren en de persoon in kwestie voorzien van goede medische hulp.

Beterschap gewenst!

Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

Ach, je weet het niet wat Paulus zei, misschien kom je het nog eens tegen wat Paulus in die situatie deed.
Dat je dat van Paulus en mij en alle andere christenen vind, tsja, nogmaals, ken je het nr All day van Hillsong? ;)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

jona schreef:Ach, je weet het niet wat Paulus zei, misschien kom je het nog eens tegen wat Paulus in die situatie deed.
Ik had nou juist gehoopt dat jij me dat even uit kon leggen, jij hebt het allemaal al door en jij hebt het licht al gezien, dus wat let je, verlicht deze dolende zielen!

Of kun je het niet?
jona schreef:Dat je dat van Paulus en mij en alle andere christenen vind, tsja, nogmaals, ken je het nr All day van Hillsong?
Lezen is niet je sterkste punt, ik sprak over een "aantal" en niet "alle", ook wel selectief en bevooroordeeld lezen genoemd.
En Hillsong is niet echt mijn smaak het spijt me voor je!
En wat Hillsong betreft, ik zou het maar niet achterstevoren afdraaien. :wink:

eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Erik schreef:
Je bakt er zoals tot nu toe alle gelovigen inderdaad helemaal niets van!!
En daar hoef je je niet voor te schamen hoor, het is nu eenmaal vrijwel onmogenlijk om iemand met drogredenen en een antiek boek vol tegenstrijdigheden te overtuigen van jouw zinsbechoogeling!

Paulus leed duidelijk aan slaapkwabepilepsie zoals nog een aantal van zijn tijdgenoten, gelukkig kunnen we dat tegenwoordig goed diagnostiseren en de persoon in kwestie voorzien van goede medische hulp.

Beterschap gewenst!
Toeval cker dat er dan toch miljoenen mensen in christus geloven?
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

Erik schreef:
jona schreef:Ach, je weet het niet wat Paulus zei, misschien kom je het nog eens tegen wat Paulus in die situatie deed.
Ik had nou juist gehoopt dat jij me dat even uit kon leggen, jij hebt het allemaal al door en jij hebt het licht al gezien, dus wat let je, verlicht deze dolende zielen!

Of kun je het niet?
Toen de mensen niet wilden luisteren naar Paulus ging hij weg
Erik schreef:
jona schreef:Dat je dat van Paulus en mij en alle andere christenen vind, tsja, nogmaals, ken je het nr All day van Hillsong?
Lezen is niet je sterkste punt, ik sprak over een "aantal" en niet "alle", ook wel selectief en bevooroordeeld lezen genoemd.
En Hillsong is niet echt mijn smaak het spijt me voor je!
En wat Hillsong betreft, ik zou het maar niet achterstevoren afdraaien. :wink:
Ach, mij maakt het niet uit or, maar als je de tekst van datt nummer kende wist je wat ik dacht ;)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

jona schreef:Toen de mensen niet wilden luisteren naar Paulus ging hij weg
En waarom wilden die mensen niet naar hem luisteren?
Laatst gewijzigd door Erik op 28 mei 2005 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

eef schreef:
Toeval cker dat er dan toch miljoenen mensen in christus geloven?
Een hele tijd geleden waren een heleboel lui fan van Big Brother.

Ik had er een hekel aan.

Maarja, ik was niet in de meerderheid dat klopt. :)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:Toeval cker dat er dan toch miljoenen mensen in christus geloven?
Heb je niets beters dan het aloude argumentum ad populum?

Als miljoenen mensen zeggen dat Pinkeltje echt bestaat geloof je dat dus ook?

Plaats reactie