God bestaat!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

CXT
Bevlogen

Re: God bestaat!

Bericht door CXT »

Mujaheed1 schreef:sorry hoor, maar de eerste mens (adam) was zo'n 30 meter lang, dat zal ook de lengte zijn van de mensen in het paradijs.
:lol:
Mujaheed1 schreef:ontstaan der soorten? hoe bedoel je..dat alles uit het niets ontstaan is? zomaar?..we zijn zomaar gevormd tot de mensen die we zijn? het universum is perfect geordend, ook zomaar ontstaan?
Misschien wordt het eens tijd dat jij je gaat inlezen. The Origin of the Species van Charles Darwin, zie er maar doorheen te komen. Als je het wat makkelijker wilt, zijn er genoeg boeken die je uitleggen wat de evolutietheorie inhoudt. In ieder geval geen iets-uit-niets, en ook geen mensen van 30 meter...
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Samante

Bericht door Samante »

Mujaheed1 schreef:sorry hoor, maar de eerste mens (adam) was zo'n 30 meter lang, dat zal ook de lengte zijn van de mensen in het paradijs.
Oh dat is best handig, kun je zonder trapje bij de vruchten van die ene boom.
En de lengte, zit die soms in de nek? Want dan kan ik de huidskleur ook wel raden.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Voordat jij verder gaat met allerlei vragen, lijkt het me wel zo netjes dat je eerst wat antwoorden gaat geven op vragen die voor jou open staan. Je stelt bijna alleen maar vragen, zonder zelf op de meest kritische vragen in te gaan. Terwijl jouw vragen met hele betogen beantwoord worden.

Nemen, nemen, nemen zonder geven ... [-X

Quid pro quo !
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Muja
het universum is perfect geordend, ook zomaar ontstaan?
Het universum is niet perfect geordend, er is slechts een deel ervan orde, de rest is chaos, dus ja uit chaos kan zich orde ontwikkelen.

http://www.complexesystemen.nl/evolutie.html

http://www.complexesystemen.nl/CAS.html
Een complex systeem kan ontstaan uit de lokale onderlinge reacties (connecties) tussen lokale distincties. Deze lokale distincties kunnen chaotisch met elkaar reageren, maar het is ook mogelijk dat er een patroon aanwezig is; distincties in een plaatselijk gebied hebben dezelfde eigenschap en beïnvloeden daarmee andere distincties in een steeds groter wordend gebied. In dat geval ontstaat uit de wisselwerking een ander systeem met andere eigenschappen. Dit geordende systeem reageert (heeft invloed) op het onderliggende lokale systeem. Deze terugkoppeling geeft het systeem zijn eigen stabiliteit en evenwicht.
Hallo? :)
we zijn zomaar gevormd tot de mensen die we zijn?
neen wij zijn na een lange evolutie vanuit eenvoudige systemen geëvolueerd naar complexe adaptieve systemen. We zijn niet gecreëerd dan wijs je het adaptieve af, en het adaptieve maakt net onze overlevingskans als systeem veel groter! We hebben dus als systemen zelf onze eigenschappen ontwikkeld doorheen de evolutie, niks te almachtige baarddrager 8*)

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Heej, DéJà Vu!

Wist je dat zoiets* ook in de Bijbel (oude en nieuwe testament, dat Grote Verhaal van de Gristenen) stond? Wat vind je van Die Ene Christelijke God? Ik vroeg je dat ook al in een ander topic (kan door de bomen (al je nieuwe onderwerpen) het bos bijna niet meer zien), maar daar bleef het antwoord uit. Dus niet Jezus, niet zijn Mamma, maar zijn Pappa. Ja?

* Mocht je twijfelen, dan ben ik zelfs bereid een aantal teksten te zoeken waaruit dit blijkt.
jij vraagt om iets wat ik niet erken, ik erken niet dat jezus de zoon van God is, God heeft zich GEEN zoon genomen! begrijp je dat dan niet? Allah heeft GEEN deelgenoten zoals jij wilt beweren!

lees:

“En (gedenk) toen Allah zei: ,,O Jezus, zoon van Maria, heb jij tegen de mensen gezegd: ,,Neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah?” Hij (Jezus) zei: ,,Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is, en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar, U bent de Kenner van het verborgene. Ik heb hen niet anders gezegd dan U mij heeft geboden te zeggen: ,,Dient Allah, mijn Heer en jullie Heer.” En ik was getuige van hen zolang ik onder hen was, en toen U mij tot U opnam was U de Waker over hen en U bent Getuige van alle zaken. Indien U hen straft: voorwaar, zij zijn Uw dienaren. En indien U hen vergeeft: dan voorwaar, U bent de Almachtige, de Alwijze.
(Soerat al-Maa’idah: 116-118)
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Mujaheed1 schreef:
Joe Hn schreef:Je kan toch ook je leven niet leven? Direct een enkeltje paradijs. Je zegt zelf dat het na de dood pas begint. Waarom kies je daar niet voor? En zou dat ook niet meteen een goede reden zijn om iedereen te vermoorden? Je verleent ze volgens jouw geloof een gunst. Of zie ik dat verkeerd ?
ja dat zie je zeker verkeerd, zelfmoord is haram. zelfmoord is een enkeltje naar de hel! wie in dit leven zelfmoord pleegt zal met datgene waarmee hij zelfmoord pleegt gefolterd worden in de hel.
Bedankt voor je antwoord.

Als je het zelf niet mag doen, zou je dan graag hebben dat een ander (laten we voor het gemak zeggen een Boeddhist) dat doet? Jou leven beëindigen. Zo niet; waarom niet? Dat staat voor jou dan toch gelijk aan een enkel paradijs, zonder enige twijfel ?
Laatst gewijzigd door Joe Hn op 10 jan 2010 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Samante

Bericht door Samante »

Vetgedrukt maakt het allemaal meer indruk he Mujaheed1?
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Mujaheed1 schreef:jij vraagt om iets wat ik niet erken, ik erken niet dat jezus de zoon van God is, God heeft zich GEEN zoon genomen! begrijp je dat dan niet? Allah heeft GEEN deelgenoten zoals jij wilt beweren
Ten eerste begrijp je me verkeerd dat ik dat zou beweren. Ik geloof TOTAAL NIET in goden of dat soort sprookjes. Ik ben slechts nieuwsgierig waarom jij de Een boven De Ander verkiest.

Waarom erken je dat dan niet? Volgens God's eigen woord (zo staat geschreven, in de bijbel, het oude en nieuwe testament) is het zo gebeurd. Zo* en niets anders, want het is De Enige Echte Waarheid! Waarom verkies je het enige heilige schrift, boven het anderen. En dan laten voor het gemak maar even het Pali Canon van de Boeddhisten buiten beschouwing.

Kun je die (persoonlijke??) keuze verklaren? Weet je het uberhaupt zelf wel?

* (zoals geschreven in de bijbel, inclusief Jezus als God's zoon uit de maagd Maria en het hele Kerst-pasen-pinksteren-gebeuren)
Laatst gewijzigd door Joe Hn op 10 jan 2010 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
LordDragon
Bevlogen

Muja
En (gedenk) toen Allah zei: ,,O Jezus, zoon van Maria, heb jij tegen de mensen gezegd: ,,Neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah?” Hij (Jezus) zei: ,,Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb.
Allah is geschapen door de koran schrijver(s), jezus kende de islam niet, simpelweg omdat die religie pas een dikke 600 jaar later geboren werd! Hoe kom je erbij om zo een onzin als argument te gebruiken? Waarschijnlijk heeft Plato dan ook met Einstein een klapje geslagen? Denk eens even zelf na aub?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Mujaheed1 schreef: sorry hoor, maar de eerste mens (adam) was zo'n 30 meter lang, dat zal ook de lengte zijn van de mensen in het paradijs.
Het sprookje wordt steeds idioter. Mensen van 30 meter lang, ja hoor. Je laat je wel echt van alles wijsmaken hé.
ontstaan der soorten? hoe bedoel je..dat alles uit het niets ontstaan is? zomaar?..we zijn zomaar gevormd tot de mensen die we zijn? het universum is perfect geordend, ook zomaar ontstaan?
Lees eens wat goede boeken over evolutie, dat zou een stuk schelen. Want je kennis daarvan is ongeveer nul.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Joe Hn schreef:
Mujaheed1 schreef:jij vraagt om iets wat ik niet erken, ik erken niet dat jezus de zoon van God is, God heeft zich GEEN zoon genomen! begrijp je dat dan niet? Allah heeft GEEN deelgenoten zoals jij wilt beweren
Ten eerste begrijp je me verkeerd dat ik dat zou beweren. Ik geloof TOTAAL NIET in goden of dat soort sprookjes. Ik ben slechts nieuwsgierig waarom jij de Een boven De Ander verkiest.

Waarom erken je dat dan niet? Volgens God's eigen woord (zo staat geschreven, in de bijbel, het oude en nieuwe testament) is het zo gebeurd. Zo* en niets anders, want het is De Enige Echte Waarheid! Waarom verkies je het enige heilige schrift, boven het anderen. En dan laten voor het gemak maar even het Pali Canon van de Boeddhisten buiten beschouwing.

Kun je die (persoonlijke??) keuze verklaren? Weet je het uberhaupt zelf wel?

* (zoals geschreven in de bijbel, inclusief Jezus als God's zoon uit de maagd Maria en het hele Kerst-pasen-pinksteren-gebeuren)
omdat oude testament en nieuwe testament in geknoeid zijn slimmerik. aangepast aan de belangen van de mensen. zogenaamd jezus is gestorven voor onze zonden, zodat we kunnen zondigen tot we erbij neervallen? geloof je het zelf. nu kunnen homo's ook al in kerken trouwen..het christendom blijft zich aanpassen terwijl de islam altijd hetzelfde is geweest en zal blijven!
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
Samante

Bericht door Samante »

Kitty schreef:
Mujaheed1 schreef: sorry hoor, maar de eerste mens (adam) was zo'n 30 meter lang, dat zal ook de lengte zijn van de mensen in het paradijs.
Het sprookje wordt steeds idioter. Mensen van 30 meter lang, ja hoor. Je laat je wel echt van alles wijsmaken hé.
Ik ga morgen meteen naar de Schoenenreus. Je kan er maar beter op voorbereid zijn.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Beste Mujaheed, leg me eens uit: hoe weet je zo zeker dat God bestaat? Je hebt dit topic toch niet voor niets geopend.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
LordDragon
Bevlogen

Muja
omdat oude testament en nieuwe testament in geknoeid zijn slimmerik. aangepast aan de belangen van de mensen. zogenaamd jezus is gestorven voor onze zonden, zodat we kunnen zondigen tot we erbij neervallen? geloof je het zelf. nu kunnen homo's ook al in kerken trouwen..het christendom blijft zich aanpassen terwijl de islam altijd hetzelfde is geweest en zal blijven!
In de Koran is ook geknoeid, de islam is ook aangepast aan de belangen van de machthebbende mensen in het oosten. De duivelsverzen zijn uit de koran gehaald, er zijn geschriften ontdekt die niet in de koran staan, Oethmani heeft wat aanpassignen gedaan, vroeger mochten moslim vrouwen met "onblote borsten rondlopen" tot die impotente khalief de koran heeft aangepast, en nu zijn er 7 versies van de koran op de markt. Dat jezus is gestorven voor onze zonden vind ik ook bs! En tenslotte als de islam zich niet aanpast, niet evolueert, is het gedoemd om uit te sterven, het is maar een nomadengeloof en tool een systeem om mensen (nomaden van 1400 jaar geleden) in het gareel te houden door macht misbruik. De toekomst is an diegenen die dat doorhebben

MVG, LD.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Uiteraard. :shock:
het universum is perfect geordend, ook zomaar ontstaan?

groet,

Mujaheed.
Nee hoor.
Het probleem is niet dat het universum geordend is, maar dat je elk teken van wanorde ziet als een goddelijk ingrijpen.

Een vliegtuigongeluk, een meteoriet-inslag, gezichtsbedrog, het winnen/verliezen van een oorlog of wedstrijd,: Allahu Akbar.

Heb je geluk, dan is het een "beloning", en heb je pech, dan praten we opeens over een "beproeving".
En zo schep je een orde die er niet is.

Je kan achter elke scheet wel een scenario verzinnen, maar dat betekent nog niet dat je vervolgens gelijk hebt.

Slechts voor een onverschillig universum, is het heelal volmaakt.
Laatst gewijzigd door Jagang op 11 jan 2010 00:11, 2 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Plaats reactie