Hahnemann, toverdokter? De onzin van homeopathie

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Jasper
Ervaren pen

Re: Hahnemann, toverdokter? De onzin van homeopathie

Bericht door Jasper »

Dit vind ik een heel goed idee: Britse apothekers willen label 'no evidence' op homeopathie
Homeopathische producten zijn duidelijk geen geneesmiddelen en moeten een label krijgen met het opschrift 'niet wetenschappelijk bewezen', zegt de Britse Royal Pharmaceutical Society.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Jim schreef:Annekdote, ik heb ooit vroegah bij mijn moeder de inhoud vh (dure) dagenlijks gebruikte potje Dr Vogel (een JG overigens) vervangen door een goede (en ook dure) cognac.
In de werking leek geen verschil te zitten (vraag niet waarvoor, ben ik na al die tijd kwijt) en met de cognac was het goedkoper dan met het orgineel.
M'n moeder wist uiteraard nergens van. :mrgreen:
Zouden ze dat bij Vogel ontdekt hebben? Ze hebben namelijk al een tijdje deze verdunde stoffen in pilletjes gestopt. Is voor huisgenoten moeilijker na te maken.
Het effect van de pillen blijft natuurlijk hetzelfde. Werkt alleen als het tussen de oren werkt.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Jinny

Bericht door Jinny »

Geen idee HarryMe, ik heb mijn bevindingen niet doorgestuurd destijds.
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

Jasper schreef:Dit vind ik een heel goed idee: Britse apothekers willen label 'no evidence' op homeopathie
Homeopathische producten zijn duidelijk geen geneesmiddelen en moeten een label krijgen met het opschrift 'niet wetenschappelijk bewezen', zegt de Britse Royal Pharmaceutical Society.
Dat zal hier niet veel effect hebben.

Veel mensen zullen dan zeggen dat "je kunt niet alles in een laboratorium testen of het werkt", of iets anders in dezelfde gedachte. Ze denken dat "Als het voor een ander niet werkt, dan kan het nog wel voor mij werken", of "De farmaceutische bedrijven controleren ook niet goed, en die controleren wel wetenschappelijk".

Ja, ik weet dat de argumenten niet kloppen.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

zowel de farmaceutische bedrijven als de homeopathische bedrijven houden de prijzen kunst matig hoog,daarom dat we nu ook zoveel betalen aan de verzekeringen ,en als je weinig salaris of inkomsten hebt kan je al niet veel doen
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

BadAssChick schreef:zowel de farmaceutische bedrijven als de homeopathische bedrijven houden de prijzen kunst matig hoog,daarom dat we nu ook zoveel betalen aan de verzekeringen ,en als je weinig salaris of inkomsten hebt kan je al niet veel doen
En wat heeft dat met homeopathie specifiek te maken? Het klinkt meer als een goede reden om medicatie goedkoper te maken dan als iets dat specifiek op homeopathie slaat.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Wat zagen mijn verbaasde ogen op het etiket van de plantenvoeding voor wiet staan; met homeopathische extracten. :?
Vreemd, want je mag toch enige botanische kennis verwachten als je je hiermee bezighoudt.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
siger

Bericht door siger »

Fenomeen schreef:Wat zagen mijn verbaasde ogen op het etiket van de plantenvoeding voor wiet staan; met homeopathische extracten. :?
Vreemd, want je mag toch enige botanische kennis verwachten als je je hiermee bezighoudt.
Kijk, dat vind ik nu eens belangrijk.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Fenomeen schreef:Wat zagen mijn verbaasde ogen op het etiket van de plantenvoeding voor wiet staan; met homeopathische extracten. :?
Blijkt dat je al jaren lang verdunde dampen aan het inhaleren bent, waar je naar homeopathisch beginsel als vanzelf on stoned van wordt. :shock:

NB volstaat een beetje gewone pokon niet evengoed ipv "speciale" wietvoeding?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Veel mensen zullen dan zeggen dat "je kunt niet alles in een laboratorium testen of het werkt", of iets anders in dezelfde gedachte. Ze denken dat "Als het voor een ander niet werkt, dan kan het nog wel voor mij werken", of "De farmaceutische bedrijven controleren ook niet goed, en die controleren wel wetenschappelijk".
Ik denk dat de meeste mensen niet beseffen dat er geen effect is, maar denken dat de wetenschap het effect niet kan verklaren en daarom negeert.
Weerom mijn stokpaardje van wetenschapsfilosofie en wetenschapslogica verplicht onderwijzen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Was al in jaren niet meer in een growshop geweest, Doctor.
Chemische kunstmest van de boerenbond met magnesiumzout van de drogist gaat prima.
Het is een simpel stukje biologie; het gehalte aan stikstof, fosfor, kalium en magnesium moet je weten, de rest is niet erg belangrijk. Aangezien sommige rassen erg veel stikstof verbruiken valt soms dus Pokon af.
Vroeger, had je 10 soorten in saaie flessen en dat was voldoende.
Nu waren en rekken vol, met fantastische etiketten, namen en claims.
Super explosive power ultra booster buffer linksdraaiend ingestraald met dubbele anti-oxidant werking.
En homeopathisch dus. :?
Terwijl de doelgroep uitstekend weet dat verdunnen uit den boze is, ga de stikstof maar eens verdunnen.
Maar toch, het zal er wel beter door verkopen omdat sommige klanten er blijkbaar wel iets in zien. :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Maak er een spelletje van!
Roep BINGO als homeofiel alle argumenten goed heeft.
homeo-bingo.tiff
homeo-bingo.tiff (900.08 KiB) 11918 keer bekeken
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

Ohoh, ik gebruik homeopathische geneesmiddelen. :P Stouterd die ik ben! :twisted:
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Yoyo schreef:Ohoh, ik gebruik homeopathische geneesmiddelen. :P Stouterd die ik ben! :twisted:
Dommerd zou het juiste statement zijn.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

Cluny schreef:
Yoyo schreef:Ohoh, ik gebruik homeopathische geneesmiddelen. :P Stouterd die ik ben! :twisted:
Dommerd zou het juiste statement zijn.
Haha! :-D Zolang ik maar van m'n pijn verlost ben vind ik het best! :wink:
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
Plaats reactie