Jezus redt, ofzoiets.
Moderator: Moderators
Ik zeg niet echt dat het niet uitmaakt wat je gelooft. Maar ik geef meer om je houding in je leven dan je exacte religie/geloof/levensbeschouwing. Je houding is vaak gebaseerd op wat je gelooft, maar ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoelde.
Ik zeg dat het Christendom niet de enige waarheid is.
Sararje: ik zeg niet dat jij Jezus moet kiezen.
Ik ben hier niet op het forum gekomen om vrije denkers af te kraken, daar heb ik geen zin in en dat is ook niet nodig.
Chromis: ik kwam misschien wat onduidelijk over, mijn excuses hiervoor. Maar wat ik bedoel is dat een klein leven op aarde echt niets is met de tijd die al lang is verstreken. Ik neem aan dat je gelooft dat de aarde 4 miljard jaar oud is? En daar heb jij(jij = algemeen) dan maar 80 jaar van meegemaakt?
Ik denk dat we wel hetzelfde bedoelen, maar dat het anders verwoord wordt...
vriendelijke groet,
Johan
Ik ben hier niet op het forum gekomen om vrije denkers af te kraken, daar heb ik geen zin in en dat is ook niet nodig.
Chromis: ik kwam misschien wat onduidelijk over, mijn excuses hiervoor. Maar wat ik bedoel is dat een klein leven op aarde echt niets is met de tijd die al lang is verstreken. Ik neem aan dat je gelooft dat de aarde 4 miljard jaar oud is? En daar heb jij(jij = algemeen) dan maar 80 jaar van meegemaakt?
Ik denk dat we wel hetzelfde bedoelen, maar dat het anders verwoord wordt...
vriendelijke groet,
Johan
-
bad_religion
SFC schreef: Zielig? Lekker zielig om te geloven dat je misschien alleen maar een keer op aarde leeft en dan weg bent tot in de eeuwigheid. Dat duurt lang. Daar kan ik niet bij.
Geloof dan op z'n minst in reïncarnatie of iets.
Teken een stipje op een papier van meters bij meters, dat moet jouw leven voorstellen als je maar een keer leeft...
Een scoutsgroep zit rond het kampvuur als plots een leider zegt:Ik neem het persoonlijk nu: Een van je grootouders die is overleden, is doe voor altijd weg?
'Weet je, ik geloof helemaal niet in god of een leven na de dood.'
Waarop alle kinderen beginnen te huilen. 'Ik wil opa nog eens zien.'
Een andere leider grijpt in: 'welnee kindjes na de dood zullen we in eeuwige gelukzaligheid leven'. De kinderen:' joepie!'
Nadien wanneer ze alleen zijn zonder de kinderen gaat de ene leider er nog wat op door:
'Nee, echt ik meen het, volgens mij is mijn leven nog kleiner dan een stipje op een zich oneindig uitstrekkend vlak.' De ander:' Hè verdorie, laten we het over iets leuks hebben reïncarnatie of zoiets.'
Dat veronderstel ik ook niet. Ik vraag me hardop af waarvoor je Jezus nodig hebt als je religie toch niet uitmaakt.SFC schreef:Ik zeg niet echt dat het niet uitmaakt wat je gelooft. Maar ik geef meer om je houding in je leven dan je exacte religie/geloof/levensbeschouwing. Je houding is vaak gebaseerd op wat je gelooft, maar ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoelde.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Hoe oud ik wordt weet ik natuurlijk nog niet, ik mag hopen op een goeie leeftijdSFC schreef: Chromis: ik kwam misschien wat onduidelijk over, mijn excuses hiervoor. Maar wat ik bedoel is dat een klein leven op aarde echt niets is met de tijd die al lang is verstreken. Ik neem aan dat je gelooft dat de aarde 4 miljard jaar oud is? En daar heb jij(jij = algemeen) dan maar 80 jaar van meegemaakt?
Maar in feite is het inderdaad zo dat een mensenleven niets is vergeleken met de tijd die al verstreken is sinds deze planeet is gevormd. Overigens wijzen wetenschappelijke bronnen naar een leeftijd van 4,54 biljoen jaren; met een bepaalde fouttolerantie van 1%. Zie http://pubs.usgs.gov/gip/geotime/age.html
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Foutje Chromis: biljon in het Engels is miljard in het NL.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
Ok, volgens jou hoef ik geen christen te worden om gered te worden, je zegt dus eigenlijk dat een atheist die vol liefde is voor zijn medemens, ook gered gaat worden. Of zie ik dat weer verkeerd?SFC schreef:Jezus redt, ja, jezus redt, maar wil je ook gered worden?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Waarom kun je daar niet bij? Waarom zou dat voor ons anders zijn dan voor een vlieg of een muis, of denk je dat die ook weer terug komen?SFC schreef: Zielig? Lekker zielig om te geloven dat je misschien alleen maar een keer op aarde leeft en dan weg bent tot in de eeuwigheid. Dat duurt lang. Daar kan ik niet bij.
J
Dat duurt helemaal niet lang, als je niet meer bestaat heb je geen notie van tijd, voor je geboren was is er toch ook al een heleboel tijd verstreken?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Heeft de tijd van leven te maken met opgedane kennis?? Als je alles zelf wil onderzoeken en vaststellen wel. Gelukkig zijn wij niet alleen en komt gezamelijke kennis en overdfracht een stuk verder dan in een individueel leven mogelijk zou zijn. Dus 80 jaar afzetten tegen de vermoedelijke leeftijd van de aarde is een niet houdbare vergelijking.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- collegavanerik
- Superposter
De waarheid is hard, daarom is religie ook zo hardnekkig.bert schreef:SFC schreef: Zielig? Lekker zielig om te geloven dat je misschien alleen maar een keer op aarde leeft en dan weg bent tot in de eeuwigheid. Dat duurt lang. Daar kan ik niet bij.
Geloof dan op z'n minst in reïncarnatie of iets.
Teken een stipje op een papier van meters bij meters, dat moet jouw leven voorstellen als je maar een keer leeft...Een scoutsgroep zit rond het kampvuur als plots een leider zegt:Ik neem het persoonlijk nu: Een van je grootouders die is overleden, is doe voor altijd weg?
'Weet je, ik geloof helemaal niet in god of een leven na de dood.'
Waarop alle kinderen beginnen te huilen. 'Ik wil opa nog eens zien.'
Een andere leider grijpt in: 'welnee kindjes na de dood zullen we in eeuwige gelukzaligheid leven'. De kinderen:' joepie!'
Nadien wanneer ze alleen zijn zonder de kinderen gaat de ene leider er nog wat op door:
'Nee, echt ik meen het, volgens mij is mijn leven nog kleiner dan een stipje op een zich oneindig uitstrekkend vlak.' De ander:' Hè verdorie, laten we het over iets leuks hebben reïncarnatie of zoiets.'
"Dood, leuker kunnen we het niet maken."
Ook ik heb van mijn vader gedroomd toen die pas was overleden, met plotselinge verschijningen en verdwijningen, net als de leerlingen van jezus. (vgl Lucas 24,36 en Lucas 24,31). Toen vertelde ik het aan mijn moeder, die zei: "jongen het was maar een droom", en zo was het.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Het gaat er niet om of dat zielig is, maar het gaat erom of het waar is. Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat het waar is. Bewijs ontbreekt.SFC schreef: Zielig? Lekker zielig om te geloven dat je misschien alleen maar een keer op aarde leeft en dan weg bent tot in de eeuwigheid. Dat duurt lang. Daar kan ik niet bij.J
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley
Vriendelijke groet..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Met permissie citeer ik nu even mezelf: De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar.SFC schreef: Zielig? Lekker zielig om te geloven dat je misschien alleen maar een keer op aarde leeft en dan weg bent tot in de eeuwigheid. Dat duurt lang. Daar kan ik niet bij.J
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche