Deze opmerking is een geweldig goed idee waar ik meteen voor warm loop. Voor internetvriendelijker, speelsere, en daardoor aantrekkelijker opmaak van de site zijn vast vele mogelijkheden. Maar hiervoor is expertise nodig waarover ikzelf niet beschik.heeck schreef:Het zou wel eens kunnen zijn dat een wat aantrekkelijker aankleding daarvan, met wat illustraties en bladwijzers-opties (voor Vroon), meer interne en misschien ook wat externe inline links en een download-optie veel effectiever is.
Dat zijn namelijk mogelijkheden die een boek je niet biedt.
Boek uitgeven
Moderator: Moderators
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Re: Boek uitgeven
Born OK the first time
Wat dat betreft, ik heb sinds deze week een mooi exemplaar van Sony. Ik wilde al een hele tijd je commentaar op Nietzsche's Aldus sprak Zarathoestra lezen, maar op het beeldscherm is dat niet te doen. Nu zag ik dat de eerste twee delen downloadbaar waren (waar ik meteen gebruik van heb gemaakt), maar de andere delen niet. Misschien een idee om alles downloadbaar te maken, of is dat veel werk?Rereformed schreef:Over een paar jaar zitten we allemaal met een elektronisch leesapparaatje op schoot, hetgeen het lezen nog gemakkelijker maakt.
Wat de expertise betreft voor het aanpassen van de website, zouden er op FT geen personen zijn die daar meer van weten (helaas mezelf niet inbegrepen)?
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Reref,
Tja. . .
Het blijft natuurlijk een forse hap werk; ik ken dat van mijn RareApparaten-base, waar ik ook aan echtere experts vastzit.
Maar er is wel al een boel op de markt dat het in elkaar schuiven van tekst en plaatjes, compleet met tekstomloop, ondersteunt als ware het Montessori-arbeid.
Zelfs plaatjes importeren is dan een zaak van aanklikken, overschuiven, loslaten en met de muis op gewenst formaat brengen.
Geselecteerde tekst laten uitspreken zit standaard op mijn MAC.
Ietwat steun van een website-maker zal je wel nodig hebben om ervoor te zorgen dat je met de juiste sleutelwoorden hoog in de GOOGLE-searches bovenkomt.
Iets waarover nu een van de lezers je al advies kan geven ?
Roeland
Tja. . .
Het blijft natuurlijk een forse hap werk; ik ken dat van mijn RareApparaten-base, waar ik ook aan echtere experts vastzit.
Maar er is wel al een boel op de markt dat het in elkaar schuiven van tekst en plaatjes, compleet met tekstomloop, ondersteunt als ware het Montessori-arbeid.
Zelfs plaatjes importeren is dan een zaak van aanklikken, overschuiven, loslaten en met de muis op gewenst formaat brengen.
Geselecteerde tekst laten uitspreken zit standaard op mijn MAC.
Ietwat steun van een website-maker zal je wel nodig hebben om ervoor te zorgen dat je met de juiste sleutelwoorden hoog in de GOOGLE-searches bovenkomt.
Iets waarover nu een van de lezers je al advies kan geven ?
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Reref,
Onderstaande is zo een simpel inzetbaar programma. De tweede link vergelijkt met "Word".
http://i-work-in-pages.blogspot.com/201 ... pages.html
http://i-work-in-pages.blogspot.com/p/i ... eword.html
Roeland
Onderstaande is zo een simpel inzetbaar programma. De tweede link vergelijkt met "Word".
http://i-work-in-pages.blogspot.com/201 ... pages.html
http://i-work-in-pages.blogspot.com/p/i ... eword.html
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Het was inderdaad de bedoeling om alles downloadbaar te maken, maar ik ben op een gegeven moment lui geworden; als de zomer voorbij is zal ik proberen mezelf ertoe aan te zetten de rest ook downloadbaar te maken.CXT schreef: Wat dat betreft, ik heb sinds deze week een mooi exemplaar van Sony. Ik wilde al een hele tijd je commentaar op Nietzsche's Aldus sprak Zarathoestra lezen, maar op het beeldscherm is dat niet te doen. Nu zag ik dat de eerste twee delen downloadbaar waren (waar ik meteen gebruik van heb gemaakt), maar de andere delen niet. Misschien een idee om alles downloadbaar te maken, of is dat veel werk?
Maar dit downloadbaar is om het automatisch uitgeprint te krijgen. Bedoel je dat? Of kun je met die link die er staat het materiaal ook in Word formaat opslaan op je eigen computer? En moet dat om het op je electronisch leesapparaat goed te kunnen lezen?
Born OK the first time
-
siger
Ikzelf heb de stap nog niet gezet, maar lees op http://www.sony.nl/hub/reader-ebook/2 dat de sonyreader behalve het gewone EPUB-formaat ook het PDF-formaat kan lezen. PDF kan niet gewijzigd worden maar wel gratis gedouwnload (als je wil) en verder gecopieerd.Rereformed schreef:Het was inderdaad de bedoeling om alles downloadbaar te maken, maar ik ben op een gegeven moment lui geworden; als de zomer voorbij is zal ik proberen mezelf ertoe aan te zetten de rest ook downloadbaar te maken.CXT schreef: Wat dat betreft, ik heb sinds deze week een mooi exemplaar van Sony. Ik wilde al een hele tijd je commentaar op Nietzsche's Aldus sprak Zarathoestra lezen, maar op het beeldscherm is dat niet te doen. Nu zag ik dat de eerste twee delen downloadbaar waren (waar ik meteen gebruik van heb gemaakt), maar de andere delen niet. Misschien een idee om alles downloadbaar te maken, of is dat veel werk?
Maar dit downloadbaar is om het automatisch uitgeprint te krijgen. Bedoel je dat? Of kun je met die link die er staat het materiaal ook in Word formaat opslaan op je eigen computer? En moet dat om het op je electronisch leesapparaat goed te kunnen lezen?
Als je een recente Word-versie hebt, kan je volgens mij gewoon je tekst exporteren naar PDF (ik gebruik openoffice, want beter en gratis, en die kan het ook). Dus de pagina layout kiezen en exporteren als PDF. Misschien even onder mekaar zien of het formaat handig is. Ik vermoed dat A5 als paginaformaat best zal zijn.
edit: de sonyreader kan ook Word-formaat lezen. Ik zou kiezen voor PDF. Als je Wordversie niet als PDF kan exporteren bestaan er talrijke freeware WORD2PDF convertors (google).
Als ik het wil downloaden, geeft ie de standaard opties van Firefox: openen of opslaan. Ik open het dan in Word en dan gebruik ik pdf995 om het om te zetten in PDF.Rereformed schreef:Maar dit downloadbaar is om het automatisch uitgeprint te krijgen. Bedoel je dat? Of kun je met die link die er staat het materiaal ook in Word formaat opslaan op je eigen computer? En moet dat om het op je electronisch leesapparaat goed te kunnen lezen?
Een e-reader kan gewoonlijk PDF lezen. Ik heb gisteren een PDF-bestand (niet die van Rereformed) op de mijne gezet, maar dat werkte niet helemaal lekker. Het EPUB-formaat is voor een e-reader prettiger omdat dit beter 'gescaled' kan worden en dus prettiger leest. Maar ik zal het vandaag nog eens proberen met een ander document om te zien of die wel goed te lezen is.
En volgens mij zijn er ook manieren om PDF om te zetten in EPUB, daar zal ik ook vandaag eens naar kijken en het resultaat plaats ik hier.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Men in Black
Men in Black
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
We zijn inmiddels weer een jaar verder en Kiwi heeft me attent gemaakt op een nieuwe internetsite voor het uitgeven van boeken. En Jim schreef me onlangs aan om te vragen of het boek in eboek formaat te krijgen is. Ik zie het wel zitten met deze nieuwe mogelijkheid om boeken uit te geven via pumbo.nl . Je kunt ze namelijk tot de kleinst mogelijke aantallen bestellen, en het wordt meteen ook uitgegeven als eboek.
Deze manier van uitgeven geeft je alle vrijheid aangezien je van begin tot eind je eigen uitgever bent.
Ik heb er al wat werk van gemaakt.
Het zou een uitgave worden van zowel boek als PDF eboek.
Het boek heeft als titel Volwassen Geloof, ondertitel Een afrekening met het christelijk geloof, 27 hoofdstukken, 716 pagina's op 100g houtvrij (wit) papier, paperback, afmeting 175x 245. De prijs zou om en nabij de 25 euro zijn.
Ik heb het boek zovaak doorgelezen dat ik denk dat er weinig of geen spellingsfouten meer in staan. Mocht iemand er zin in hebben (een deel van) de tekst op spelling- en stijlfouten door te lezen dan kan ik de tekst in Word formaat via an email opsturen. Schrijf me dan even aan.
Ik zit met één opgave die me zwaar valt. De omslag moet ook gemaakt worden. Hier staan aanwijzingen om de omslag te maken.
Hier zijn de gegevens:
afmeting: 400,54 mm x 255mm
rugdikte: 40,54
resolutie: 150-300 dpi
Ik heb zelf echter geen idee wat voor omslag het zou moeten worden. Is er hier iemand die er zin in zou hebben een omslag voor mij te willen maken?
Deze manier van uitgeven geeft je alle vrijheid aangezien je van begin tot eind je eigen uitgever bent.
Ik heb er al wat werk van gemaakt.
Het zou een uitgave worden van zowel boek als PDF eboek.
Het boek heeft als titel Volwassen Geloof, ondertitel Een afrekening met het christelijk geloof, 27 hoofdstukken, 716 pagina's op 100g houtvrij (wit) papier, paperback, afmeting 175x 245. De prijs zou om en nabij de 25 euro zijn.
Ik heb het boek zovaak doorgelezen dat ik denk dat er weinig of geen spellingsfouten meer in staan. Mocht iemand er zin in hebben (een deel van) de tekst op spelling- en stijlfouten door te lezen dan kan ik de tekst in Word formaat via an email opsturen. Schrijf me dan even aan.
Ik zit met één opgave die me zwaar valt. De omslag moet ook gemaakt worden. Hier staan aanwijzingen om de omslag te maken.
Hier zijn de gegevens:
afmeting: 400,54 mm x 255mm
rugdikte: 40,54
resolutie: 150-300 dpi
Ik heb zelf echter geen idee wat voor omslag het zou moeten worden. Is er hier iemand die er zin in zou hebben een omslag voor mij te willen maken?
Born OK the first time
-
Jinny
Voor die omslag zou je eerst eens een idee moeten hebben wat je op de omslag wilt hebben.
Dan kan iemand anders er wel een plaatje van maken.
In jouw geval zou ik er een ebook en hardcopy van willen hebben.
In jouw geval zou ik er een ebook en hardcopy van willen hebben.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb geen idee welk plaatje ik me bij die titel moet voorstellen. Wat mij betreft hoeft het ook geen plaatje te zijn.Jim schreef:Voor die omslag zou je eerst eens een idee moeten hebben wat je op de omslag wilt hebben.
Born OK the first time
- Hiëronymus
- Ervaren pen
Ik zou zeggen: het vriendelijke gezicht van de schrijver.
Tegen een Finse achtergrond. Het is tenslotte een persoonlijk relaas.Hiëronymus schreef:Ik zou zeggen: het vriendelijke gezicht van de schrijver.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Och heden...doe me dat niet aan. Alsof ik iets te zeggen zou hebben wat niet al door duizenden anderen ook is verwoord. Het gaat in het boek echt niet om mij, maar om de analyse van het christelijk geloof.
@Jim: bedoel je soms deze?
@Jim: bedoel je soms deze?
Born OK the first time
-
Destinesia
Spannende ontwikkelingen. Gaat het er dan toch van komen? Oef een Illustratie bedenken....
Dat is ook niet makkelijk.. Misschien gewoon tekstvullend "Volwassen Geloof" van een rustig lettertype en een passende achtergrond kleur of vervaagde abstracte foto.
Dat is ook niet makkelijk.. Misschien gewoon tekstvullend "Volwassen Geloof" van een rustig lettertype en een passende achtergrond kleur of vervaagde abstracte foto.