even voorstellen

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.
Deseo!
Forum fan
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Deseo! »

Welkom.

Met vr.gr.,

Deseo!
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
petals
Ervaren pen

Re: even voorstellen

Bericht door petals »

Mujaheed1 schreef:
Weet jij hoe de apen zijn ontstaan vanuit islamitisch oogpunt? En zelfs als we zoveel lijken op apen en viceversa, concludeer jij daarom dat de mensen niet "geschapen" kunnen zijn?
Apen ben ik in de islamitische bronnen nog niet tegengekomen.
Wat er wel in staat, is dat mensen uit het Paradijs, als bestaande soort, zijn gezet, uit klei gemaakt.
Hawa is uit de rib van Adam gemaakt. De dieren gaan absoluut niet naar de hel, ze verdampen nadat al hun daden met elkaar zijn verrekend. Mensen wel, want zij zijn volgens islam de enigen met vrije wil en verantwoordelijkheid. Dit is dus een zeer scherpe grens tussen mensen en dieren, die in werkelijkheid helemaal nergens terug te vinden is. Ga maar eens de boeken van Frans de Waal lezen, ik heb er net 1 uit, tijd voor empathie.

Wat de functie van de bergen betreft dat klopt gewoon dat ze de aarde stabiel houden. Aardbevingen gebeuren met de wil van Allah.
Bron? Waar heb jij wetenschappelijk bewijs dat ze de aarde stabiel houden? Hoe vinden aardbevingen plaats?Ga dat allemaal eens bestuderen dan, ook daar kan ik je wel verwijzingen voor geven als je wilt. Als ze met de wil van Allah plaatsvinden om mensen te straffen voor hun zonden, waarom vonden ze dan al plaats miljoenen jaren voordat er mensen waren? En ook als wij allemaal doodgaan, gaan ze gewoon door hoor. Waarom worden er dan moslims getroffen? Ik weet het antwoord al: als test. Als een moslim getroffen wordt is het een test, als een kaafir getroffen wordt een straf. Zo weet ik er ook nog wel een paar.
Ik onderzoek ook bepaalde aspecten binnen de islam, maar ik blijf wel binnen de grenzen van de islam. Als het écht zo zijn dat veel dingen zoals jij zegt; "onwaar" zijn..dan zouden veel moslims toch niet meer geloven. En dit heeft niets te maken met "bang om gedood te worden". Als bijv. de grote islamitische geleerden écht zouden inzien dat de islam vol fouten zit zoals jij beweert en er fouten in de koran zitten, dan zouden ze toch hun geloof opgeven. Maar het punt is; er zitten gewoon geen fouten in de koran. Veel misinterpretaties etc. maar als je ziet wat veel freethinkers als "fouten" bestempelen dan moet je toch wel heel eerlijk zijn en erkennen dat ze gewoon alles doen om de islam in een negatief daglicht te stellen.
Je hebt soorten fouten: ik kan inderdaad met vrij weinig kennis die ik heb, een fiks aantal fouten ) weerleggen. Hier gaat het dan om verzen of hadith die schijnbaar tegenstrijdig zijn, interne tegenstrijdigheden in de Qur'aan dus. De meeste moslims die gaan zoeken naar fouten of onwaarheden, en hun religie gaan verdedigen, hebben het over dat soort fouten, weerleggen dat soort fouten. Je kan inderdaad een heel leven vullen binnen de grenzen van de islam, discussierend over of christenen of moslims gelijk hebben. Dan blijft er weinig tijd over voor een blik naar buiten.

Maar wat mij betreft noem jij niet de fouten die er echt toe doen: waar de Qur'aan niet overeenkomt met de wetenschap. Om dat werkelijk met een open blik te bestuderen, moet je juist WEL buiten de grenzen van de islam kijken, anders zul je bij voorbaat al geen fout ontdekken natuurlijk want je gaat er vanuit dat de Qur'aan klopt, en past waar nodig de wetenschap voor jezelf aan. In het geval van bergen doe je dat heel duidelijk: de HELE wetenschap zegt dat bergen geen stabiliseerders zijn, maar de Qur'aan zegt van wel, dus zal het wel zo zijn. Ik heb werkelijk waar nog NOOIT een grote islamitische geleerde gezien die hier echt met een open blik naar durft te kijken. Ze hebben 1400 jaar de tijd gehad, en ik heb zovele websites hierop doorgespit, maar kom niemand tegen die dit aankaart. Niemand die ECHT stap voor stap woord voor woord de islamitische embryologie weet uit te leggen aan mij. Hoe kan dat dan als het allemaal zo duidelijk en helder is, zoals de Qur'aan beweert te zijn?
Plaats reactie