Is geweld tegen homo's en joden soms normaal?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Ongeloveloos
Banned

Re: Is geweld tegen homo's en joden soms normaal?

Bericht door Ongeloveloos »

Maarten schreef:Maar nog een tweede keer langs jongeren passeren om duidelijk beelden te kunnen vastleggen van voorspelbaar gedrag, kan je toch interpreteren als uitlokking.

Om de dooie donder niet ! Al lopen ze 10.000 keer langs die jongeren.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Maarten schreef:In België gebeurt er ook heel wat sociaal werk in de wijken. Er zijn ook wijkagenten en jeugdwerkers die de individuele jongeren kennen. Deze aanpak werkt bijvoorbeeld en stigmatisatie in die aanpak wordt vermeden. Door in hun leefwereld te komen en de mensen er op aan te spreken, de ouders of oudere broers er bij te betrekken wanneer men effectief iets doet wat niet kan, kan je ook naar oplossingen toewerken.
Als homofiel ben ik tot de conclusie gekomen dat homohaat integraal onderdeel is van de leefwereld van de gemiddelde mannetjesmoslim. Dat leren ze van hun ouders en oudere broers. Ik vermoed dat het met islamgeorienteerde jodenhaat ook ongeveer zo werkt. Oplossing: minder theedrinken en meer politieknuppels. En maak je geen zorgen over stigmatisering, zolang de baarden zichzelf stigmatiseren hoeven beschaafden niet naar oplossingen te zoeken, dunkt me.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Maarten
Diehard

Bericht door Maarten »

Nu ik snap je gevoel wel. Voor homo's: het heeft met hun geloof te maken over Sodoma en Gomorra wat ze overnamen van de joden (Gen18-19).
Denk je maar eens in hoe moeilijk het moet zijn voor een Joodse/Islamitische jongen of meisje, man of vrouw om om te gaan met zijn of haar homoseksualiteit binnen zo'n strict gelovige gemeenschap. Jij voelt tegenover zo'n Marokaan dan wat een Marokaanse homojongere elke dag moeten doorstaan in z'n eigen gemeenschap.
Maar besef dat ook veel Nederlanders nog homofoob zijn, dat coming out niet voor iedereen thuis vanzelfsprekend zonder slag of stoot (letterlijk) gebeurt of gebeurde. Ook al laten we dat graag zo uitschijnen dat we tolerant zijn. De strijd voor homo's is nog niet volledig gestreden, ook niet in eigen land. Maar er is zeker hoop.

Ook Nederlandse conservatieve christenen reageren, minder openlijk misschien en meer hypocriet volledig afwijzend tegenover homoseksualiteit binnen hun eigen familiekring.
Dus doen alsof het bij een bepaalde groep ligt is te makkelijk en totaal onjuist.
Enkel de moslims letterlijk met deze zonde van Israël overladen zou ik niet doen.
Kijk naar de rapcultuur.
Ook in Vlaanderen, bij ons, zijn heel wat Vlaamse jongens uit middelbare scholen openlijk homofoob. 'Homo' of 'jeanet' is in Vlaanderen onder jongeren ook vaak een scheldwoord.
Je moet dan vooral ook geen joodse mensen vrijpleiten wat dat betreft: het zijn hun joodse wetten die de latere christenen en moslims overnamen. Dus daar zit die wortel van dat kwaad, zeg maar.
Maar ik begrijp zeker de frustraties bij homo's. Maar het is dus niet enkel iets van 'de marokaanse jongeren'.
Hun stijl is misschien minder hypocriet dan de gemiddelde homofoob in Nederland en komt ongezoutener aan.
Laatst gewijzigd door Maarten op 27 jun 2010 02:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Maarten schreef:Hun stijl is misschien minder hypocriet dan de gemiddelde homofoob in Nederland.
Dat is ook een manier om het uit te drukken. Ik ben jarig vandaag en dus dronken, dus e.e.a. mag allemaal: Als alle moslims zouden oprotten van deze planeet, dan zou de bleke blauwe stip significant homovriendelijker zijn. Dat komt omdat de gemiddelde moslim best wel heel erg homofoob is. Dat is namelijk onderdeel van de islamitische folklore. Moslims zijn gemiddeld zeer intolerant en homosensuelen scoren erg hoog in hun categorie "niet te tolereren mensen".
Laatst gewijzigd door Marinus op 27 jun 2010 02:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Maarten
Diehard

Bericht door Maarten »

ja, gefeliciteerd met je verjaardag dan. Geniet van je avond. Ik ga slapen.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Maarten schreef:Enkel de moslims letterlijk met deze zonde van Israël overladen zou ik niet doen.

Waarom niet ? Iedereen die tegen homo's ageert, dient terecht worden gewezen ! Waarom moslims sparen ?

@Tinus, proficiat ouwe nicht van me :^o kom op mijn neus zitten en ik zal een leugentje vertellen :lol:
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Ongeloveloos schreef:
Maarten schreef:Enkel de moslims letterlijk met deze zonde van Israël overladen zou ik niet doen.
Waarom niet ? Iedereen die tegen homo's ageert, dient terecht worden gewezen ! Waarom moslims sparen ?
Het cruciale woord hier is "enkel".
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Ongeloveloos schreef: @Tinus, proficiat ouwe nicht van me :^o kom op mijn neus zitten en ik zal een leugentje vertellen :lol:
Oh meid, maak me gek! :roll:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is inderdaad niet juist om onderscheid te maken tussen antisemieten of homohaters naar afkomst. Maar aangezien er nu vooral een probleem is met antisemitische en/of homohatende Marokkanen, hebben we het nu dus vooral over deze groep. Van een christen die achter zijn voordeur homo's of joden zit te haten, heb je doorgaans namelijk zo'n last niet. Je kunt eenvoudig niet steeds aankomen met de dooddoener christenen of joden doen het ook, als een gemiddelde homo op straat van deze groepen totaal geen last ondervindt. Want negen van de tien keer, en ik denk eerder nog 85 van de 100 keer is het een Marokkaan die joden of homo's lastig valt. Dan is het in ieder geval effectiever de Marokkanen aan te pakken en ook aan te wijzen ivm dit probleem dan een jood, christen of een enkele neonazi.

En Marinus, van harte!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Kitty schreef:Hebben jullie het programma dat wordt aangehaald in het artikel ook gezien? En die schuilsynagoge is geen onzin maar een feit.
Welk programma? Ik ben geen abonnee van Elsevier, dus ik heb geen toegang tot alle in's en out's.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Jagang schreef:Welk programma? Ik ben geen abonnee van Elsevier, dus ik heb geen toegang tot alle in's en out's.
Programma: de 5W's
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Uncle Rat schreef:
Jagang schreef:Welk programma? Ik ben geen abonnee van Elsevier, dus ik heb geen toegang tot alle in's en out's.
Programma: de 5W's
Nou, gemengde gevoelens.
Enerzijds is de Hitlergroet erg onbetamelijk, en anderzijds ben ik het niet eens met de opmerking van de rabbijn dat de nadruk bij "de overheid" teveel op de vrijheid van meningsuiting ligt.

Uiteraard zou hiertegen, waar dat mogelijk is, actie moeten worden ondernomen.
Maar tegelijkertijd denk ik ook dat dat erg lastig zal zijn zolang men niet fysiek wordt.

Ik begrijp echter niet waarom er schuilsynagoge's zijn.
Iets dat me uit het programma overigens ook niet duidelijk wordt.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Die schuilsynagoge is er omdat kennelijk joden in die omgeving niet meer naar de gewone synagoge durven omdat ze continu bedreigd en lastiggevallen worden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Kitty schreef:Die schuilsynagoge is er omdat kennelijk joden in die omgeving niet meer naar de gewone synagoge durven omdat ze continu bedreigd en lastiggevallen worden.
Ja, het zal wel.
Ik kan daar geen oordeel over geven.
Henry Ford
Maarten
Diehard

Bericht door Maarten »

Waarom stappen die joden niet naar de politie? Door het zomaar te laten en in je schulp (lees schuilkelder/-synagoge) te kruipen laat je hen winnen. Wie de dief niet aangeeft, laat zich bestelen en lokt door die laksheid nog meer dieven. De dief blijft een dief totdat hij via een berisping, overduidelijke waarschuwing wordt afgestraft, op een menselijke en wettelijke manier. Dat heeft een opvoedkundige waarde.
Het gaat om kinderen hé! Kinderen van allochtone origine, dit keer. . Het zijn ook onze jongens heeft Pim Fortuyn gezegd. Durf er dan tenminste (wettelijk) tegen op te treden.
Het is aan volwassenen om te zorgen dat deze jongens terug opgevoed geraken. Stap naar hun vaders, hun oudere broers, hun moeders en betrek er politie bij. Zorg dat het signaal duidelijk aankomt.
En doe dat zo rap mogelijk na elk incident, zodat het leerproces zich voltrekt. Conditioneer hen tot andere mensen. Ga met hun vaders aan dezelfde kant staan in plaats je afzijdig te houden van het Marokaanse gebeuren daar. Laat het geen ver van mijn bed show blijven waarbij jij je verschuilt in je synagoge. Meng je tussen die mensen (ouders) daar, wordt partner in hun opvoeding, betrek de oudere broers e, laat het hem mee uitleggen wat kan en wat niet kan aan die jongere die over de schreef ging. Doe dat niet alleen maar met een paar mensen en een politiefunctionaris erbij om de ernst van de situatie te onderstrepen.

Ik denk dat dat bij mij niet lang zou duren of ik zorg voor een aantal dingen tegelijk:
(strategisch te werk gaan om rellen en samenscholingen door gesms voor te zijn)

Stap naar de politie en leg uit wat er is gebeurd.
Vraag aan de politie om discreet te zijn en ga samen met een aantal politiemensen in burger 's avonds, na het eten, een huisbezoek brengen bij de jongere(n) die de regel overtrad(en).
Zodat er geen 28 man aan die deur staat te wachten tot je buitenkomt.
Zorg dus dat je als politie in burger komt en enkel voor die ouders alsdusdanig herkenbaar bent. Zorg dat er niet gesmst wordt met vrienden op het moment van gesprek. Neem gsm's daarvoor tijdelijk in beslag. Zodat de tamtam niet rondgaat en er een opgetrommelde jongerenbende al aan het venster staat te juichen tot jullie naar buiten komen.
Enkel jij, die jongere, de familie en een paar politiemensen in burger (liefst moslims) zijn 's avonds bij die ouders binnen voor overleg.
Een combie kan ook al een voor ongewenste nieuwsgierigen zorgen en als middel dienen om mee te gooien... Vermijdt dat. Ga te voet of met een burgerwagen.

Breng verder alle eer aan die ouders en die familie en laat de vader dan maar die individuele jongere angst inboezemen, terwijl jij mee aan tafel zit naast die vader tegenover die jongere. (symbolisch)
Vraag het nummer van de ouders of oudere broer waar je ze kan bereiken als het nog es gebeurt.
Wellicht wordt je op de thee gevraagd of vragen ze je om te blijven eten.
Ga ook langs de moskee en spreek de imam aan. Vraag hem vriendelijk maar beslist om het incident te vermelden tijdens het gebed en de ouders uit te leggen dat ze allert moeten zijn op hun jongens. Vraag hem ook dit in het Nederlands te doen en vraag de ouders dat hun jongeren mee naar dat moskeebezoek komen. Zeg de imam dat hij zich best mag kwaad maken zoals de Ayatollah.
Laat hem eventueel het volgende voorbeeld zien van hoe hij voor jou part tegen die jongeren tekeer mag gaan opdat ze het zouden leren.
http://www.youtube.com/watch?v=uN86lWE8R_o
Dat hij zich maar eens laat gaan.

Bereid dit alles discreet voor en met respect, zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven met groot machtsvertoon zodat iedereen in die wijk tot in de banlieus van Parijs weet dat er een rel op komst is.

Meestal krimpen die gasten ineen als je nog maar het woord 'vader' zegt. Ken de cultuur een beetje, weet hoe je handen geeft, hoe je binnenkomt, spreek de vader eerst aan, hoe je die mensen moet aankijken, hoe lang, welke kortzinnen je gebruikt en welke dingen je best niet zegt enz...
Ps: zeg het woord 'diendimek' niet terwijl je rustig voorbij een groepje jongeren wandelt. Vermijd ook woorden als 'Schmetta, zemmir, ataboenimek'. Dat kan je best NIET zeggen;)
Zo bouw je zelfs een band op met die gasten. En gaan ze jou als een van hen zien. Als iemand die zich om hen bekommert, maar wel met een kordate hand.

Maar zorg dat er wat verandert in plaats van onverschillig te blijven wat hun levens betreft en te gaan schuilen in een schulp om dan achteraf te komen klagen van 'zie eens wat voor zware criminelen deze allochtone kinderen zijn, we moeten zelfs in een schuilsynagoge kruipen'.
Engageer je.
Die Marokaanse ouders vragen je hulp.
Wees mans of vrouws genoeg om er de politie bij te halen, en samen hun ouders in te lichten en de ouders mee betrekken in het gesprek met de enkele jongere. (liefst niet met hele groep tegelijk)
Als er iets gebeurt, ga het dan met de ouders, met iemand van de politie, verder af handelen. Als partners in hun opvoeding.
Die Marokaanse gasten hebben schrik van hun vaders - oudere broers, hun ooms.
Zorg dat je die mee hebt.
Die gasten vragen om een ouder die hen de weg wijst. Hun jongeren groepsbanden zijn te sterk om je er als individu alleen tegen te verzetten.
Nog een tip: zorg dat je als vrouw niet in een kort rokje naar de ouders stapt en als man geen Mohamedcartoon op je T-shirt hebt staan. Zorg dus dat je alle kans van slagen hebt op een goede samenwerking met de familie. En wees gerust, onder het wakend oog van hun eigen families zijn deze jongeren doetjes.
Laatst gewijzigd door Maarten op 28 jun 2010 19:10, 10 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie