Gods zegen.distiple schreef:JONAHAN;Nee, die moordzuchtige bijbel van je is een goeie. :POh oh oh, wat wil jij me graag onderuit halen. Haat is een slechte raadgever
Geweldig boek. Gal. 5:23
Moderator: Moderators
Inderdaad.insomnia schreef: "Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood. "
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn eerdere vraag, maar ik ben niet te beroerd hem je nog een keer voor te leggen. Kun je vanuit volle overtuiging zeggen dat je het barmhartig en rechtvaardig vindt, wanneer een ongelovige in de 'poel' verdwijnt, louter vanwege zijn ongeloof, in plaats van beoordeeld worden op de dingen die hij/zij doet??
HalloJohanan schreef:Inderdaad.insomnia schreef: "Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood. "
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn eerdere vraag, maar ik ben niet te beroerd hem je nog een keer voor te leggen. Kun je vanuit volle overtuiging zeggen dat je het barmhartig en rechtvaardig vindt, wanneer een ongelovige in de 'poel' verdwijnt, louter vanwege zijn ongeloof, in plaats van beoordeeld worden op de dingen die hij/zij doet??
Maar ik krijg dan ook een spervuur van vragen te beantwoorden, waarvoor ik alle tijd neem. Sorry dat ik jou vergeten ben. Laat ik hier kort het volgende op zeggen: Jij hebt in dit leven de kans tot op de laatste ademtocht om het volgende te zeggen: "O God, wees mij zondaar genadig.." Is dat niet geweldig?
Daarnaast zal er altijd een beoordeling zijn voor de dingen die iedereen heeft gedaan of niet. God is een rechtvaardige Rechter, die geen enkele zonde door de vingers kan zien.
Jij mag vandaag alleen weten, dat de Here Jezus in jouw plaats heeft willen lijden, en dat Hij jouw zonden heeft willen dragen en jouw schuld bij God heeft betaald. Het enige wat jij dan moet doen is het aannemen, er dankbaar voor zijn en wat jij dan krijgt is genade.
Mvg Johanan
is geen antwoord op mijn vraag JONGENJohanan schreef:Nee jongen.
Dat is het verschil tussen bekering en wedergeboorte.
Het heeft wel met elkaar te maken, maar het een doe jij, en het ander doet God.
Het een kan echter niet zonder het ander.
Mvg Johanan
Hmm, Gal???Johanan schreef:Gods zegen.distiple schreef:JONAHAN;Nee, die moordzuchtige bijbel van je is een goeie. :POh oh oh, wat wil jij me graag onderuit halen. Haat is een slechte raadgever
Mits Hij is eeuwig is, of beter: De Eeuwige Zelf. In Persoon. (Zie Heb. 1)distiple schreef:Jezus kan nergens meer van houden, hij is al bijna 2000 jaar dood. Dat staat vast zover ik weet(ik twijfel niet aan zn bestaan ooit, wel aan de hoedanigheid).
Ik zal geen tekstverwijzingen meer afkorten, maar voluit schrijven om misverstanden te voorkomen, OK?distiple schreef:Hmm, Gal???Johanan schreef:Gods zegen.distiple schreef:JONAHAN; Nee, die moordzuchtige bijbel van je is een goeie. :P
Tja die god lijkt soms wel een galbak, daar moet ik je wel gelijk in geven.
Zoals?Johanan schreef:Ik zal geen tekstverwijzingen meer afkorten, maar voluit schrijven om misverstanden te voorkomen, OK?distiple schreef:Hmm, Gal???Johanan schreef: Gods zegen.
Ik bedoelde in deze posting: De brief aan de Galatan, hoofdstuk 5, vers 23. In de andere posting in deze thread bedoelde ik: De brief aan de Hebreeen, hoofdstuk 1.
Wil jij me dan ook een plezier doen?
Mvg Johanan
distiple schreef:
Nee, die moordzuchtige bijbel van je is een goeie. :P
Dit soort opmerkingen doen de sfeer op het forum geen goed, zou je die achterwege willen laten A.U.B.?distiple schreef: Hmm, Gal???