Zou Jezus van moslims houden?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

distiple schreef:JONAHAN;
Oh oh oh, wat wil jij me graag onderuit halen. Haat is een slechte raadgever
Nee, die moordzuchtige bijbel van je is een goeie. :P
Gods zegen.

Geweldig boek. Gal. 5:23
"Hij komt met de wolken, en elk oog zal Hem zien.."
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

insomnia schreef: "Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood. "

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn eerdere vraag, maar ik ben niet te beroerd hem je nog een keer voor te leggen. Kun je vanuit volle overtuiging zeggen dat je het barmhartig en rechtvaardig vindt, wanneer een ongelovige in de 'poel' verdwijnt, louter vanwege zijn ongeloof, in plaats van beoordeeld worden op de dingen die hij/zij doet??
Inderdaad.
Maar ik krijg dan ook een spervuur van vragen te beantwoorden, waarvoor ik alle tijd neem. Sorry dat ik jou vergeten ben. Laat ik hier kort het volgende op zeggen: Jij hebt in dit leven de kans tot op de laatste ademtocht om het volgende te zeggen: "O God, wees mij zondaar genadig.." Is dat niet geweldig?

Daarnaast zal er altijd een beoordeling zijn voor de dingen die iedereen heeft gedaan of niet. God is een rechtvaardige Rechter, die geen enkele zonde door de vingers kan zien.
Jij mag vandaag alleen weten, dat de Here Jezus in jouw plaats heeft willen lijden, en dat Hij jouw zonden heeft willen dragen en jouw schuld bij God heeft betaald. Het enige wat jij dan moet doen is het aannemen, er dankbaar voor zijn en wat jij dan krijgt is genade.

Mvg Johanan
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Johanan schreef:
insomnia schreef: "Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood. "

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn eerdere vraag, maar ik ben niet te beroerd hem je nog een keer voor te leggen. Kun je vanuit volle overtuiging zeggen dat je het barmhartig en rechtvaardig vindt, wanneer een ongelovige in de 'poel' verdwijnt, louter vanwege zijn ongeloof, in plaats van beoordeeld worden op de dingen die hij/zij doet??
Inderdaad.
Maar ik krijg dan ook een spervuur van vragen te beantwoorden, waarvoor ik alle tijd neem. Sorry dat ik jou vergeten ben. Laat ik hier kort het volgende op zeggen: Jij hebt in dit leven de kans tot op de laatste ademtocht om het volgende te zeggen: "O God, wees mij zondaar genadig.." Is dat niet geweldig?

Daarnaast zal er altijd een beoordeling zijn voor de dingen die iedereen heeft gedaan of niet. God is een rechtvaardige Rechter, die geen enkele zonde door de vingers kan zien.
Jij mag vandaag alleen weten, dat de Here Jezus in jouw plaats heeft willen lijden, en dat Hij jouw zonden heeft willen dragen en jouw schuld bij God heeft betaald. Het enige wat jij dan moet doen is het aannemen, er dankbaar voor zijn en wat jij dan krijgt is genade.

Mvg Johanan
Hallo

God WEET van elke forumganger hier of die persoon hem al dan niet zal aannemen in de toekomst. Waar is nu mijn keuze als god in, heel z'n alwetendheid, al weet wat ik ga doen ?

ciao
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

Nee jongen.
Dat is het verschil tussen bekering en wedergeboorte.
Het heeft wel met elkaar te maken, maar het een doe jij, en het ander doet God.
Het een kan echter niet zonder het ander.

Mvg Johanan
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Johanan schreef:Nee jongen.
Dat is het verschil tussen bekering en wedergeboorte.
Het heeft wel met elkaar te maken, maar het een doe jij, en het ander doet God.
Het een kan echter niet zonder het ander.

Mvg Johanan
is geen antwoord op mijn vraag JONGEN
waar ligt mijn keuzevrijheid als hij toch weet wat ik doe in al z'n alwetendheid?
ik heb nu de illusie dat ik zou mogen kiezen maar niet de echte vrijheid want dan zou god het niet weten ===> kan niet in god's alwetendheid

ik neem aan dat je de contradictie hier wel snapt
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Johanan schreef:
distiple schreef:JONAHAN;
Oh oh oh, wat wil jij me graag onderuit halen. Haat is een slechte raadgever
Gods zegen.

Hmm, Gal???
Tja die god lijkt soms wel een galbak, daar moet ik je wel gelijk in geven. :D
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Galaten 5:
Luister naar wat ik, Paulus, tegen u zeg: als u zich laat besnijden, zal Christus u niets baten.

Genesis 17:
Dit is de verplichting die jullie op je moeten nemen: alle mannen en jongens moeten worden besneden.

Duidelijk boek in ieder geval niet.[/quote]
mohl867
Contacteer:

Bericht door mohl867 »

Gaat het nou nog steeds om dat woord?
Sorry, maar ik heb geen zin alles na te lezen.
Maar als het zo is, moet ik even kwijt dat ik het woord woord gebruikt heb in de context van het discussieren, niet het Woord.
Dus als mijn woorden worden gemisinterpreteerd, zegt dat meer over die interpretatie dan om het gebezigde woord.
Als er onduidelijkheden zijn, zou men er ook voor kunnen kiezen antwoorden te vinden via (al dan niet per PM) vragen.
Mijn dank zou verpletterend zijn.

Jezus houdt van moslims.
Dat was toch wat er in dit topic ter sprake is?
"Wees niet bevreesd, gewoon toeval."
"Toeval? Je lag wel in je nakie!"
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Jezus kan nergens meer van houden, hij is al bijna 2000 jaar dood. Dat staat vast zover ik weet(ik twijfel niet aan zn bestaan ooit, wel aan de hoedanigheid).
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

distiple schreef:Jezus kan nergens meer van houden, hij is al bijna 2000 jaar dood. Dat staat vast zover ik weet(ik twijfel niet aan zn bestaan ooit, wel aan de hoedanigheid).
Mits Hij is eeuwig is, of beter: De Eeuwige Zelf. In Persoon. (Zie Heb. 1)
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

distiple schreef:
Johanan schreef:
distiple schreef:JONAHAN; Nee, die moordzuchtige bijbel van je is een goeie. :P
Gods zegen.

Hmm, Gal???
Ik zal geen tekstverwijzingen meer afkorten, maar voluit schrijven om misverstanden te voorkomen, OK?
Ik bedoelde in deze posting: De brief aan de Galatan, hoofdstuk 5, vers 23. In de andere posting in deze thread bedoelde ik: De brief aan de Hebreeen, hoofdstuk 1.

Wil jij me dan ook een plezier doen?

Mvg Johanan
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Johanan schreef:
distiple schreef:
Johanan schreef: Gods zegen.

Hmm, Gal???
Ik zal geen tekstverwijzingen meer afkorten, maar voluit schrijven om misverstanden te voorkomen, OK?
Ik bedoelde in deze posting: De brief aan de Galatan, hoofdstuk 5, vers 23. In de andere posting in deze thread bedoelde ik: De brief aan de Hebreeen, hoofdstuk 1.

Wil jij me dan ook een plezier doen?

Mvg Johanan
Zoals?

PS, ik slik niet door
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

:D ... Hoeft ook niet hoor.
En je hoeft niets voor zoete koek te slikken. :)

Mij een plezier doen zou betekenen dat je de uitspraken als hierboven (God = galbak) achterwege laat. Ik weet dat ze grappig bedoeld zijn, maar neem van mij aan dat ze kwetsend zijn. Vriendelijk bedankt alvast.

Johanan
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

distiple schreef:
distiple schreef: Hmm, Gal???
Dit soort opmerkingen doen de sfeer op het forum geen goed, zou je die achterwege willen laten A.U.B.?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Plaats reactie