kiks schreef:In je reactie richting surrendered plaats je:
Khayyam schreef:Iedereen die bevriend is geweest met kafirs weet dat ze ook normale mensen zijn
Deze zin mag wmb wel wat verduidelijking. Voor je het weet bedoel je
"moslims zijn normale mensen, maar kafirs zijn dat ook". Laat ik nou het idee hebben dat iedereen die een of andere religie aanhangt niet helemaal "normaal" is.
Groet
kiks
Ja, dat was eigenlijk wat ik bedoelde, laat ik het verduidelijken:
De meeste Moslims zien de kafirs(=ongelovigen) als zeer zondige mensen. Het feit alleen al dat ze niet de Islam accepteren komt omdat ze vele zondes (willen) plegen, en zouden ze Islam accepteren zouden ze al deze zondes(materialisme, individualisme, homosexualiteit, losbandigheid, hedonisme, alcohol) niet meer kunnen plegen, bovendien zouden ze dus een slaaf zijn van Allah: Hun arrogantie/ego kan dit niet bevatten.
Nou, dit bovenstaande cursieve deel, hoe absurd het ook mag klinken, is wel hoe de meeste Moslims denken over de kafirs. Tenminste.. TOTDAT ze daadwerkelijk in aanraking komen met eerlijke, hardwerkende, vriendelijke kafirs. Uiteraard is dit moeilijk te verzoenen met de Islamitische doctrine die zegt dat kafirs (en vooral de atheisten!) slechte mensen zijn en voor eeuwig zullen branden.
Dus ja: Wellicht is iemand die ZO een religie aanhangt niet helemaal normaal, - immers iemand die van de meerderheid van de wereld denkt dat die bestemd zijn voor de Hel, is niet te bevatten .
The Quran is like a software license. Few Muslims actually read it. They just scroll to the bottom and click I agree.