van het roken af

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

ruuddo
Forum fan

Re: van het roken af

Bericht door ruuddo »

Tsjok45 schreef:
Zoals je het beschrijft heb je dus geen rookverslaving ( = je heb ook de dwang niet om zonodig een peuk te gaan paffen... schrijf je )
Ik weet het niet Tsjok.
Volgens mij is het ook voor mij een verslaving.
Als je ziet wat je van roken allemaal kan krijgen, zou je denken dat een weldenkend mens stopt.
Aan de andere kant, rokers zijn lekker snel dood.
Je hebt niet zoveel problemen met allerlei pijntjes, ongemakken, die een hoop mensen die "gezond" leven (kunnen)krijgen.
In eigen kring zie ik mensen die haast geen bot meer over hebben, breken iets als ze de afstandsbediening gebruiken, zichzelf bevuilen, gebonden zijn aan een rolstoel, hun eigen kont niet af kunnen vegen.
Dan heb ik het over niet rokers.
Wat wil je dan liever?
Tsjok45 schreef:
Bij mij was het wel even anders ... ik ging s"nachts speciaal op stap op zoek naar een vers pakje sigaretten , en ik vroeg zelfs aan mijn huisgenoten om dat ook te doen ...
en ik werd ook geregeld wakker omdat ik zo nodig een sigaret moest roken waarna ik weer kon inslapen

Zo ver gaat het niet bij mij.
Maar ik heb ook van anderen gehoord die het zelfde probleem hebben.
Vooral het sigaret ontbijt is populair.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ruuddo schreef: Maar ik ben begonnen in een tijd dat iedereen rookte en heb gewoon nooit geprobeerd, (geen zin ook) om van mijn verslaving af te raken. (want dat is het natuurlijk wel) 
Jij bent 's avonds nog nooit gaan slapen met als plan morgenvroeg te stoppen? ik heb dit ca 10 000 keer gedaan :)
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

appelfflap schreef: Jij bent 's avonds nog nooit gaan slapen met als plan morgenvroeg te stoppen? ik heb dit ca 10 000 keer gedaan :)
Nee, eigenlijk niet.

Maar doe je jezelf niet ongelooflijk veel pijn zo?
Waarom probeer je geen professionele hulp te krijgen als je er zo graag van af wildt?
Volgens mij kan je tegenwoordig op kosten van je ziektekostenverzekering hulp krijgen.

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

appelfflap schreef: Jij bent 's avonds nog nooit gaan slapen met als plan morgenvroeg te stoppen? ik heb dit ca 10 000 keer gedaan :)
Zit me net te bedenken dat je er misschien te krampachtig mee bezig bent.
Ik heb er hier thuis een, die zei op een paar jaar geleden opeens "goor zeg" en heeft vervolgens geen peuk meer opgestoken.
Ook een paar jaar geleden, bij een wedstrijdje van een van mijn kinderen, zegt een van de ouders
"ik heb het er helemaal mee gehad", drukte zijn peuk uit en heeft nooit meer gerookt.

En bij allebei niks geen trek meer of ontwenning verschijnselen of vreetbuien e.d.
Alsof zo nooit gerookt hadden!

appelfflap
Banned

ruuddo schreef:
Nee, eigenlijk niet.
:)

ik ben al een hele tijd gestopt en ik ken al die verhalen vd verslaafde roker en ik ken al zijn excuses, mythes en illusies.
btw, diegenen die vd ene dag op de andere stoppen hebben een mentale knop omgedraaid maar dat kun je niet vd eerste keer. die hebben ettelijke keren getracht te stoppen.

maar ik zal je niet meer plagen en je gerust laten met dat ochtendsigaretje. dat dient toch enkel tegen de afkick vd nacht en om je tong te verdoven zodat je de andere er gewoon achteraan kunt jagen.
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

appelfflap schreef:die hebben ettelijke keren getracht te stoppen.
Die bij mij thuis niet hoor.
Nooit geprobeerd om te stoppen.
In een keer "pats boem" over.
Die van de vereniging weet ik eerlijk gezegd niet.
Zal het eens aan hem vragen.

appelfflap schreef: maar ik zal je niet meer plagen en je gerust laten met dat ochtendsigaretje.
Plagen?

Nee hoor, daar plaag je mij niet mee appelfflap.
Er zijn zoveel andere dingen die slecht zijn voor je.
Maar ja, roken is nu eenmaal een hot item toch?

appelfflap
Banned

ruuddo schreef: Die bij mij thuis niet hoor.
Nooit geprobeerd om te stoppen.
misschien hebben ze wel bij vorige pogingen nooit iets gezegd puur uit faalangst.
dan merkt de omgeving het niet en is er geen schaamtegevoel als je faalt. een klassieker.
appelfflap schreef: Maar ja, roken is nu eenmaal een hot item toch?
ik denk dat de nucleaire bestraling net iets hotter is momenteel.

punt is dat roken nul voordelen heeft. bij een wagen geraak je tenminsten nog van punt a naar punt b.
ik vind het een schande hoe rokers soms als paria's behandeld worden maar dat neemt niet weg dat het iets ongelooflijks dom is en dat rokers zich de bij elke sigaret voorliegen en fortuinen betalen om zichzelf te verstikken.
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

appelfflap schreef:

punt is dat roken nul voordelen heeft.
Het levert in ieder geval klauwen met geld op.
Als iedereen morgen met roken zou stoppen, zouden we pas echt een probleem hebben. :D

appelfflap
Banned

ruuddo schreef: Het levert in ieder geval klauwen met geld op.
Als iedereen morgen met roken zou stoppen, zouden we pas echt een probleem hebben. :D
bwoa ik vrees dat alle mogelijke rokersgerelateerde kankers die vandaag met gemeenschapsgeld behandelt worden net iets meer kosten dan hetgeen er binnen komt met nicotinebelasting.

of wil je het over productieverlies hebben omdat de roker moet paffen of de half impotent gerookte vrouw die we vandaag ivf terugbetalen?

rokers stervzen jonger maar denken dat zij de staatskas meer opleveren dan ze kosten is een fabeltje.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

bwoa ik vrees dat alle mogelijke rokersgerelateerde kankers die vandaag met gemeenschapsgeld behandelt worden net iets meer kosten dan hetgeen er binnen komt met nicotinebelasting.
Rokers sterven eerder en hebben geen medische zorg nodig die vele ouderen, laten we zeggen 80+ ers wel nodig hebben. Ik heb ooit een hoogleraar op de radio gehoord die voorrekende dat een 'gezond' iemand aan ziektekosten in zijn/haar leven zo'n 260.000,- en iemand die rookt 220.000,-.Dat is wel degelijk uitgezocht. Grootste kostenpost voor de samenleving zijn niet de rokers maar mensen met psychische problemen. Ook de mensen met obesitas zijn in opmars als het gaat om het maken van kosten.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Was jij nou gestopt, Lanier, of hoe kom ik daar bij?
Hoeveel zakken Jellybeans ben je al verder, BAC?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

lanier schreef:
Rokers sterven eerder en hebben geen medische zorg nodig die vele ouderen, laten we zeggen 80+ ers wel nodig hebben. Ik heb ooit een hoogleraar op de radio gehoord die voorrekende dat een 'gezond' iemand aan ziektekosten in zijn/haar leven zo'n 260.000,- en iemand die rookt 220.000,-.Dat is wel degelijk uitgezocht. Grootste kostenpost voor de samenleving zijn niet de rokers maar mensen met psychische problemen. Ook de mensen met obesitas zijn in opmars als het gaat om het maken van kosten.
En vergeet de andere kosten die ouderen maken niet.
Stel een roker wordt 70 en een niet roker wordt 80.
Dat scheelt dan 10 jaar; AOW, pensioenen, huursubsidie, kosten van bejaardentehuis/verpleeghuis, thuiszorg etc.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Fenomeen schreef:Was jij nou gestopt, Lanier, of hoe kom ik daar bij?
Hoeveel zakken Jellybeans ben je al verder, BAC?
ben nog met de 1e zak jellybeans bezig,ligt in de auto...t ging altijdd automatisch, instappen, gordel om ,sigaret opsteken en starten maar...
en wat ieder ook zegt...het lukt me gewoon nog niet,ik ben een echte stressroker...en er is gewoon weer teveel gebeurd ,waardoor ik dus echt de pan uit flip zonder die verdomde,<excuse grof taal gebruik> rot sigaret...maar ik blijf proberen ddoor steeds zo lang mogelijk uit te stellen
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinny

Bericht door Jinny »

Daarom rook ik ook geen sigaretten.
Hoewel ook ik het automatisme heb om direct een sigaar op te willen steken in de auto.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Gezien de hoeveelheid kopzorgen vind ik het al knap dat je niet méér rookt!
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Plaats reactie