Beurzen flink onderuit.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: Beurzen flink onderuit.

Bericht door Fish »

Mypos schreef:De hele maatschappij zit vol met mensen aan de top die hebzuchtig zijn.

Ja ja, aan de top, "gewone" mensen hebben immers geen hebzucht.

Ze!!!, hebben het gedaan.

Laat ik een geheim verklappen, we zijn bijna allemaal hebzuchtig alleen is niet iedereen "goed" genoeg om aan die race deel te nemen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Fishhook schreef:
Mypos schreef:De hele maatschappij zit vol met mensen aan de top die hebzuchtig zijn.

Laat ik een geheim verklappen, we zijn bijna allemaal hebzuchtig alleen is niet iedereen "goed" genoeg om aan die race deel te nemen.

Ik weet zeker dat als er een referendum was gehouden in alle Europese landen, de euro NIET was ingevoerd.
Dat geeft aan dat de mensen aan de top gewoon hun zin doordrijven. De elleboogwerkers komen aan de macht, en eenmaal daar aanbeland, trekken ze zich niks meer aan van de grootste gemene deler.
Het zijn de narcisten die aan de touwtjes trekken en van narcisten is bekend dat ze graag enorme risico's nemen.
Wat er dus moet gebeuren, is een test die narcisme blootlegt, waarbij die mensen NIET de toegang krijgen tot zware functies met veel verantwoordelijkheid.
Ten tweede moeten er te allen tijden referenda gehouden worden bij belangrijke omwentelingen van beleid.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Loekie1 schreef:Ik weet zeker .
Dat 'weet'je helemaal niet zeker, je denkt dat.
En zelfs al zou dat zo zijn hoeft het natuurlijk niet de beste optie te zijn.
Ik ga liever af op mensen die er voor gestudeerd hebben dan op mensen die dat niet gedaan hebben.
Als je de massa volgt stopt de vooruitgang.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Jagang schreef:
Loekie1 schreef: Zo is dat ook met de ontwikkeling van de mens. Rond 1974 ongeveer, was het punt daar. Alles wat daarna verzonnen is, is zich tegen de mens gaan keren.
Hoe kom je daar nou bij?
Ik lees toch nog toe steeds mee.
Ik heb moeite om in te springen, waar zoveel verschillende dingen verklaard worden.
Het roept ieder voor zich weer vragen op.
Maar sinds deze opmerking en op deze vraag, zit ik eigenlijk nog steeds op een antwoord te wachten.

Ik weet van 1973, dat toen de grote oliecrisis begon, we autoloze zondagen hadden wat iedereen eigenlijk als heel prettig ervaarde, zo eens in de maand.
En dat vanaf die tijd de pioniers van de groene energie zijn begonnen zijn hun studies ook in de praktijk te gaan toetsen.
Europa en zeker Nederland al begonnen is aan grote energie bezuinigende maatregelen.

Ik zou me dan ook graag 1974 herinneren als een bijzonder jaar.
Maar kan het in de context nu even niet bovenkrijgen, wat er toen speciaal gebeurde, wat zich tegen de mens keerde.
Help me even, Loeki.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Fishhook schreef:
Loekie1 schreef:Ik weet zeker .
Dat 'weet'je helemaal niet zeker, je denkt dat.
En zelfs al zou dat zo zijn hoeft het natuurlijk niet de beste optie te zijn.
Ik ga liever af op mensen die er voor gestudeerd hebben dan op mensen die dat niet gedaan hebben.
Als je de massa volgt stopt de vooruitgang.
De mensen die ervoor gestudeerd hebben? Zoals al die economen die ons in deze shit hebben gebracht? En die nu nog steeds als enige oplossing zien er extra geld tegen aan gooien? Als ze echt wisten wat ze deden hadden we nu niet in deze shit gezeten en zouden we een heel ander financieel systeem hebben.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Mariakat schreef:
Jagang schreef:
Loekie1 schreef: Zo is dat ook met de ontwikkeling van de mens. Rond 1974 ongeveer, was het punt daar. Alles wat daarna verzonnen is, is zich tegen de mens gaan keren.
Hoe kom je daar nou bij?
Ik lees toch nog toe steeds mee.
Ik heb moeite om in te springen, waar zoveel verschillende dingen verklaard worden.
Het roept ieder voor zich weer vragen op.
Maar sinds deze opmerking en op deze vraag, zit ik eigenlijk nog steeds op een antwoord te wachten.

Ik weet van 1973, dat toen de grote oliecrisis begon, we autoloze zondagen hadden wat iedereen eigenlijk als heel prettig ervaarde, zo eens in de maand.
En dat vanaf die tijd de pioniers van de groene energie zijn begonnen zijn hun studies ook in de praktijk te gaan toetsen.
Europa en zeker Nederland al begonnen is aan grote energie bezuinigende maatregelen.

Ik zou me dan ook graag 1974 herinneren als een bijzonder jaar.
Maar kan het in de context nu even niet bovenkrijgen, wat er toen speciaal gebeurde, wat zich tegen de mens keerde.
Help me even, Loeki.
Een bankdirecteur kreeg toen nog geen bonussen, maar gewoon een loon.
De bio-industrie was er al, maar het land stond nog niet vol met megastallen. Er waren al wel dierziekten,
maar die zouden pas daarna een vlucht nemen.
Het geld was nog gekoppeld aan het goud.
Enzovoort enzovoort.
We waren rijk en welvarend, maar het moest meer en meer en meer worden.
Jinny

Bericht door Jinny »

Proest, het goud lag toen al los van de dollar vriend.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Misschien is het een oplossing om de goudstandaard weer in te voeren?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Loekie1 schreef:Misschien is het een oplossing om de goudstandaard weer in te voeren?
Nee, want dat staat een economische groei in de weg.
Je kan je groeiende bevolking niet blijven voeden, wanneer het geld dat ze hebben in hetzelfde tempo minder waard wordt, omdat het direct is gekoppeld aan het aanwezige goud.

Het koppelen van geld aan sentiment is juist in het leven geroepen om dat probleem te omzeilen.
En nu moet men wellicht wéér iets anders verzinnen.

Eén ding is zeker: We zullen nooit (lang) op onze lauweren kunnen rusten.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Fishhook schreef:

Sorry hoor maar onzin. Hoe komt het dan dat de mensen met de meeste hebzucht aan de top zitten? Omdat dat ingebakken zit in het systeem. Er zijn zat mensen die geen of weinig hebzucht hebben maar die hoeven niet zonodig aan de top van dit corrupte systeem te zitten omdat ze andere dingen veel belangrijker vinden als geld en macht.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Mypos schreef:Sorry hoor maar onzin. Hoe komt het dan dat de mensen met de meeste hebzucht aan de top zitten?
Begging the question.
Het zijn niet de mensen het de meeste hebzucht die aan de top zitten.
Het zijn de mensne die het slim spelen, die aan de top zitten.

Het is echt onzin om te stellen dat je op een magische wijze aan de top kan komen dankzij hebzucht.
Omdat dat ingebakken zit in het systeem.
Dit wordt zo langzamerhand een mantra.
Een systeem wordt ontworpen door mensen.
Een systeem kan nooit hebzuchtig zijn.
Er zijn zat mensen die geen of weinig hebzucht hebben maar die hoeven niet zonodig aan de top van dit corrupte systeem te zitten omdat ze andere dingen veel belangrijker vinden als geld en macht.
Er zijn uiteraard ook mensen die geen macht willen.
Maar degenen die geen macht willen, zouden ook niet moeten klagen over het feit dat er nooit iets verandert.

Beleid beïnvloeden of maken kan je immers alleen met behulp van macht.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

en macht krijgen kost geld,heel veel geld
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

BadAssChick schreef:en macht krijgen kost geld,heel veel geld
Of veel charisma.
Henry Ford
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Jagang schreef:
BadAssChick schreef:en macht krijgen kost geld,heel veel geld
Of veel charisma.
Daarom moet er ook een test komen die mensen met een NPD afschermt van de top. De mensen die liegen en bedriegen en alleen aan zichzelf denken. De Papa Papandreou's, de Berlusconi's.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

en wat denk je van onze ministers...die verdienen ook een vet salaris

nu hoorde ik op het nieuws dat de amerikanen al 10 jaar langer moeten werken om de schuld af te betalen....laat Obama en zijn ministers dan ook een deel van hun salaris inleveren
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie