Dit zal elke Christen wel aan het denken zetten..
Moderator: Moderators
Re: Dit zal elke Christen wel aan het denken zetten..
Je kan beter hier je eigen betoog houden, daarmee met de andere forumleden de dicussie aangaan en kennis opdoen (wat zozeer geprezen wordt binnen de islam). Filmpjes posten zonder zelf inhoudelijk te reageren is zoals gezegd niet een geweldige voedingsbodem voor een diepe discussie.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Je bedoeld natuurlijk, jouw ware geloof.Flowerpower schreef:Het ware geloof te laten zien.
Er zijn duizenden religies de islam is er maar een van. Jij geloofd niet in al die goden en godinnen van andere religies dan de Islam, dus je bent eigenlijk ook een soort atheist.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
Flowerpower
Nogmaals ik heb die filmpjes geplaatst om zo een 'discussie' te beginnen.gerard_m schreef:Misschien valt er gewoon niet zo veel uit te leggen? Als je echt iets zinvols te melden zou hebben over je religie, had je het best in eigen woorden kunnen uitleggen.Moet toegeven dat ik niet echt goed ben in uitleggen en daarom dat je het filmje maar beter zelf kunt bekijken
Ik heb een paar seconden gekeken naar het filmpje en mij viel op dat deze man een mooie baard heeft. Dat moet hij, van Allah. Want Mohammed had ook een baard. Als een almachtig opperwezen dat het gehele heelal heeft kunnen scheppen, de mensen beoordeelt op het dragen van een baardje, is er iets grondig mis met hem.
Het overtuigt me dat Allah een primitief bedenksel is.
De Islam gaat veel verder dan een baardje alleen. Denk je dat Allah echt gewoon een mens beoordeelt op een baardje of een hoofddoek alleen? Dat wanneer je een baardje laat staan of een hoofddoek draagt dat het allemaal oke is? De Islam gaat vele dieper dan dat. Maar ik begrijp jou ergens wel want als je iets zelf niet ervaart is het eenmaal moeilijker te begrijpen. Maar ik kan je vertellen dat de meeste oprechte moslims die het geloof hebben bestudeerd zoiets uit plezier en liefde voor Allah doen en niet omdat het moet.
Het bewijs dat er een God bestaat is bewezen. Aangezien je atheist ben en dus denk ik een voorstander van de wetenschap bent al ooit gehoord over de wetenschapelijke
1400 jaren ouden bewezen feiten in de Quran gehoord?
'Islam begon als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijding aan de vreemdelingen'.
(Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 270).
-
Flowerpower
gerard_m schreef:Nee dat ook niet.
Dat van die voorhuiden heeft Allah trouwens overgenomen. De toestemming om ook meisjes te besnijden, krijg je er als bonus bij van Mohammed.
Toesteming om meisjes te besnijden? What the? Wat voor leugens gaan jullie nog allemaal verzinnen! Dat die verschrikkelijke daden ergens in een klein aantal 'moslimlanden' (en met nadruk op de haakjes) gebeuren betekent niet dat Allah zoiets toestemt. Want als dat zo was waarom zijn ik en de meerderheid van de moslimvrouwen in de wereld niet besneden? Zoiets is puur cultureel en ik hoop dat die mannen die die praktijken uitvoeren hard mogen gestraft worden.
'Islam begon als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijding aan de vreemdelingen'.
Nee hé, niet weer de wetenschappelijk bewezen feiten in de Koran.Flowerpower schreef:[Het bewijs dat er een God bestaat is bewezen. Aangezien je atheist ben en dus denk ik een voorstander van de wetenschap bent al ooit gehoord over de wetenschapelijke
http://www.infidels.org/library/modern/ ... amsci.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://skepticsannotatedbible.com/quran ... /long.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En zelfs al zouden er wetenschappelijke feiten in de Koran staan, hoe bewijst dat dat god bestaat.
-
Jinny
Probleem in deze is dat die mensen in de 'besnijdenislanden' (om het zo uit te drukken) nu juist zelf vinden dat ze het enige en ware geloof hebben.
Wie zegt mij dat jij het goed hebt en zij fout?
Wie zegt mij dat jij het goed hebt en zij fout?
Dit heb ik even van http://www.ontdekislam.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gepluktFlowerpower schreef:Toesteming om meisjes te besnijden? What the? Wat voor leugens gaan jullie nog allemaal verzinnen! Dat die verschrikkelijke daden ergens in een klein aantal 'moslimlanden' (en met nadruk op de haakjes) gebeuren betekent niet dat Allah zoiets toestemt.
De Profeet Mohammad(saws) heeft duidelijk gezegd:
Snij (bij vrouwen) niet te extreem, want dit is beter/gezonder voor de vrouw zelf en zeer/meer wenselijk voor de man.(Abu Dawud)
Die baardmeneer is gewoon van jasje gewisseld. Gisteren een christen, vandaag een moslim en morgen een boeddhist. En dan nog zijn hilarische versie van een ahdith waarvan toch meer dan duidelijk is dat Mohammed seks had met Aisha toen ze 9 was.Flowerpower schreef:
Nogmaals ik heb die filmpjes geplaatst om zo een 'discussie' te beginnen.
De Islam gaat veel verder dan een baardje alleen. Denk je dat Allah echt gewoon een mens beoordeelt op een baardje of een hoofddoek alleen? Dat wanneer je een baardje laat staan of een hoofddoek draagt dat het allemaal oke is? De Islam gaat vele dieper dan dat. Maar ik begrijp jou ergens wel want als je iets zelf niet ervaart is het eenmaal moeilijker te begrijpen. Maar ik kan je vertellen dat de meeste oprechte moslims die het geloof hebben bestudeerd zoiets uit plezier en liefde voor Allah doen en niet omdat het moet.
Allah beoordeelt alleen moslims, de rest van de door hem geschapen mensheid is sowieso brandhout voor zijn hel. Verder zie ik te veel oprechte moslims die uit liefde voor allah hun medemensen naar het hiernamaals blazen. Er valt niet echt veel te bestuderen over de islam dan een armetierig boekwerkje, dat zo dun is dat er kilometers andere geschriften in het leven geroepen zijn om de islam nog iets te laten lijken en zelfs dat lukt niet echt.
Het bewijs dat er een God bestaat is bewezen. Aangezien je atheist ben en dus denk ik een voorstander van de wetenschap bent al ooit gehoord over de wetenschapelijke
Mijn beste, de wetenschappelijke wonderen van de koran gaan niet verder dan wat men er toen in de wetenschappelijke wereld van brouwde.
Laten we het eens hebben over het feit dat allah kennelijk nog nooit over het bestaan van de vrouwelijke eicel had gehoord.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
En daar zou ik nog dit aan willen toevoegen...Fishhook schreef:Dit heb ik even van http://www.ontdekislam.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gepluktFlowerpower schreef:Toesteming om meisjes te besnijden? What the? Wat voor leugens gaan jullie nog allemaal verzinnen! Dat die verschrikkelijke daden ergens in een klein aantal 'moslimlanden' (en met nadruk op de haakjes) gebeuren betekent niet dat Allah zoiets toestemt.
De Profeet Mohammad(saws) heeft duidelijk gezegd:
Snij (bij vrouwen) niet te extreem, want dit is beter/gezonder voor de vrouw zelf en zeer/meer wenselijk voor de man.(Abu Dawud)
AmeenNL schreef: (...) Dat vrouwenbesnijdenis wel degelijk van de sunnah is, volgens alle klassieke geleerden en dat deze besnijdenis hetzelfde is als de mannenbesnijdenis; alleen een stukje (voor)huid zonder functie wordt verwijderd.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Ik las dit net op CIP :
Wanneer zullen de islamieten toch beseffen dat Jezus voor hun zonden is gestorven!
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
@ Flowerpower:
Ik heb je verkeerd ingeschat, mijn excuus. Je bent niet meteen vertrokken na je eerste post.
Als dat al lukt, heb je nog een lange weg te gaan naar het bewijzen van de islam. Je moet dan nog bewijzen dat God zijn boodschap doorgaf aan een woestijnbewoner die besnijdenis toestond, slaven hield, sex had met een 9 jarig kind en mensen liet vermoorden. Wist je trouwens dat Mohammed dacht dat hij met een duivel te maken had toen hij zijn eerste boodschap kreeg? Is geen leugen, staat gewoon in de ahadith.
Die zogenaamde wetenschap in de koran, hm... Wetenschappelijk gezien wémelt het boek van de fouten.
Een boek van Allah mag geen fouten bevatten lijkt me.
Maar als je serieus wilt discussieren zou ik zeggen: kom met een voorbeeld van zo'n wonder, dan kunnen we het bespreken.
Ik heb je verkeerd ingeschat, mijn excuus. Je bent niet meteen vertrokken na je eerste post.
Dat bewijs zou ik wel willen zien van je.Ik heb op zich geen moeite met het bestaan van God, al geloof ik niet dat het te bewijzen is.flowerpower schreef:Het bewijs dat er een God bestaat is bewezen.
Als dat al lukt, heb je nog een lange weg te gaan naar het bewijzen van de islam. Je moet dan nog bewijzen dat God zijn boodschap doorgaf aan een woestijnbewoner die besnijdenis toestond, slaven hield, sex had met een 9 jarig kind en mensen liet vermoorden. Wist je trouwens dat Mohammed dacht dat hij met een duivel te maken had toen hij zijn eerste boodschap kreeg? Is geen leugen, staat gewoon in de ahadith.
Die zogenaamde wetenschap in de koran, hm... Wetenschappelijk gezien wémelt het boek van de fouten.
Een boek van Allah mag geen fouten bevatten lijkt me.
Maar als je serieus wilt discussieren zou ik zeggen: kom met een voorbeeld van zo'n wonder, dan kunnen we het bespreken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Wellicht heeft het meer zin de ware Islam onder moslims te verkondigen. De krantenberichten doen wel degelijk verslag van de (wan)daden van moslims.
Overigens, een uitleg van de ware Islam moet je toch echt horen van een moslimgeleerde.
Vandaar dat ik altijd moslimgeleerden raadpleeg, als ik een vraag heb over een zaak.
Dus ook gekeken, wat de Islam zegt over vrouwen besnijdenis en het volgende antwoord:
Circumcision is not an inherited custom as some people claim, rather it is prescribed in Islam and the scholars are unanimously agreed that it is prescribed. Not a single Muslim scholar – as far as we know – has said that circumcision is not prescribed.
Their evidence is to be found in the saheeh ahaadeeth of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him), which prove that it is prescribed, for example:
1-
The hadeeth narrated by al-Bukhaari (5889) and Muslim (257) from Abu Hurayrah (may Allaah be pleased with him), that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: "The fitrah is five things – or five things are part of the fitrah – circumcision, shaving the pubes, cutting the nails, plucking the armpit hairs, and trimming the moustache."
This hadeeth includes circumcision of both males and females.
Zie voor meer bewijs:
http://www.islam-qa.com/en/ref/60314/circumcision" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens, een uitleg van de ware Islam moet je toch echt horen van een moslimgeleerde.
Vandaar dat ik altijd moslimgeleerden raadpleeg, als ik een vraag heb over een zaak.
Dus ook gekeken, wat de Islam zegt over vrouwen besnijdenis en het volgende antwoord:
Circumcision is not an inherited custom as some people claim, rather it is prescribed in Islam and the scholars are unanimously agreed that it is prescribed. Not a single Muslim scholar – as far as we know – has said that circumcision is not prescribed.
Their evidence is to be found in the saheeh ahaadeeth of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him), which prove that it is prescribed, for example:
1-
The hadeeth narrated by al-Bukhaari (5889) and Muslim (257) from Abu Hurayrah (may Allaah be pleased with him), that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: "The fitrah is five things – or five things are part of the fitrah – circumcision, shaving the pubes, cutting the nails, plucking the armpit hairs, and trimming the moustache."
This hadeeth includes circumcision of both males and females.
Zie voor meer bewijs:
http://www.islam-qa.com/en/ref/60314/circumcision" onclick="window.open(this.href);return false;
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- Hiëronymus
- Ervaren pen
Iedereen die hier regelmatig is is hier om van gedachten met elkaar te wisselen. Dat kan alleen maar als discussiepartners interactief bezig zijn, met de man in het filmpje is dat onmogelijk. Dus dan zal jij het moeten doen, je verschuilen achter problemen met uitleggen is niet mogelijk. Of je gaat zelf inhoudelijk debatteren of je moet toch echt een andere hobby zoeken. Ik ben blij dat je inmiddels wel zelf bent gaan beargumenteren, welkom!Flowerpower schreef:Wel Ik had het meer over uitleggen als in het uitleggen van een filmje uiteraard want zo ver mijn hersenen werken weet ik ook wel dat dit een discussieforum is. Ja ik doelde ook op het feit dat je het over een forumcarriere had en daarop mijn antwoord dat ik wel wat beters te doen heb. Want ja dat lijkt me wel vrij logisch dat als ik hier reageer op dit moment niets beters te doen heb indd, Jeezzz je hoeft niet alles zo serieus op te vattenEn jah we moeten wel met iets beginnen om een discussie te starten eh slimmerd.
Wij verzinnen niets en al hemaal geen leugens. Wij baseren ons geheel en al op jouw eigenste religieuze geschriften.Flowerpower schreef:
Toesteming om meisjes te besnijden? What the? Wat voor leugens gaan jullie nog allemaal verzinnen! Dat die verschrikkelijke daden ergens in een klein aantal 'moslimlanden' (en met nadruk op de haakjes) gebeuren betekent niet dat Allah zoiets toestemt. Want als dat zo was waarom zijn ik en de meerderheid van de moslimvrouwen in de wereld niet besneden? Zoiets is puur cultureel en ik hoop dat die mannen die die praktijken uitvoeren hard mogen gestraft worden.
Ik zou nou zo graag eens willen weten waarom al die oprechte moslims niet massaal de straat op gaan om tegen vrouwenbesnijdenis te protesteren. Dat lijkt me stukker efferctiever dan de hoop dat de daders eens een keer zwaar gestraft zullen worden. Ik bedoel maar, Theo van Gofg afslachten kon immers ook? Om nog maar te zwijgen over de bloedbaden elders in allahstan anngericht.
En je doet net of het een handje vol slachtoffertjes zijn. Maar weet jij eigenlijk wel hoeveel moslims er in Indonesië wonen en dat besnijdenis daar schering en inslag is? Nog vrouwelijk geheel in tact? Kan je het wel schudden als je ooit nog getrouwd wilt raken.
Sorry, hoor. Maar een baardmeneer gladde praatjes kan er niet voor zorgen dat ik ook maar enig respect voor de islam met al haar toeters en bellen kan opbrengen. Die heeft in het verleden kennelijk in de tweehands autrobranche gezeten. Bovendien kan die liegen dat het gedrukt staat over het seksleven van Aisha en Mohammed.
Je zal toch met iets beters aan moeten komen dan een lullig youtubefilmpje.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Was het maar zo'n feest. Die "wetenschapelijke 1400 jaren ouden bewezen feiten in de Quran" zijn meer wat cryptische omschrijvingen uit de koran, die, wanneer ze op een bepaalde manier worden geïntepreteerd, lijken te verwijzen naar wetenschappelijke feiten.maartje schreef:Flowerpower schreef:Het bewijs dat er een God bestaat is bewezen. Aangezien je atheist ben en dus denk ik een voorstander van de wetenschap bent al ooit gehoord over de wetenschapelijke
Mijn beste, de wetenschappelijke wonderen van de koran gaan niet verder dan wat men er toen in de wetenschappelijke wereld van brouwde.
Laten we het eens hebben over het feit dat allah kennelijk nog nooit over het bestaan van de vrouwelijke eicel had gehoord.
Al moet daarbij aangemerkt worden dat deze "wetenschappelijke feiten" ook niet altijd correct worden weergegeven.
Zie ook http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... cf2a9fd22e" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.freethinker.nl/index.php?opt ... &Itemid=29" onclick="window.open(this.href);return false;
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf