Moppen zonder taboes!
Re: Moppen zonder taboes!
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Tja, na al die stichtelijkheid is een mens wel toe aan een verzetje, hè?
De keerzijde van de orthodoxe medaille: the dirty orthodox mind... Een mens is nooit te oud om te leren.
En nu ga ik op de valreep nog even over mijn nek ook.
De keerzijde van de orthodoxe medaille: the dirty orthodox mind... Een mens is nooit te oud om te leren.
En nu ga ik op de valreep nog even over mijn nek ook.
ehhhh... door god gegeven verzetjes sofia.
Kunt dus gewoon vrolijk 'dankuwelbeleefd' roepen. Nadat je weer lekker fris je bekkie had gewassen natuurlijk, want over je nek gaan is dan weer niet zo fris.
Zoals bekend is men in het noorden nogal karig met woorden.
Nu is er een boer in Groningen die al tientallen jaren een knecht in dienst heeft. Maar tot een goed gesprek is het tussen hen nooit gekomen.
De conversatie is beperkt tot het hoognodige. Om half zes in de morgen komt de knecht Krelis, op zijn fiets de deel oprijden. Zet zijn rijwiel tegen een boom, en roept: "Mogge boer"! En de boer zegt: "Mogge Krelis"! En als de zon ondergaat stapt Krelis op zijn fiets en roept:
"Noavend boer"! en de boer zegt Noavend Krelis!" Meer wordt er al al die jaren lang niet gezegd...
Op een mooie zomerochtend komt Krelis de deel oprijden met een fonkelnieuwe fiets. Zoals gebruikelijk zegt de knecht:"Mogge boer"
En de boer zegt "Mogge krelis, Hedde 'n neije fiets??
Krelis zwijgt stug en gaat aan het werk.
In de avondschemering zegt Krelis plotseling: "Boer ik ben vandoag vur 't loast gewees"
De Boer schrikt daarvan en stottert: "Maar Krelis je bint hier al zo'n lange tied, waarum dat nu zo inees?
Ach man, zegt Krelis, dat gelul over die fiets...
Nu is er een boer in Groningen die al tientallen jaren een knecht in dienst heeft. Maar tot een goed gesprek is het tussen hen nooit gekomen.
De conversatie is beperkt tot het hoognodige. Om half zes in de morgen komt de knecht Krelis, op zijn fiets de deel oprijden. Zet zijn rijwiel tegen een boom, en roept: "Mogge boer"! En de boer zegt: "Mogge Krelis"! En als de zon ondergaat stapt Krelis op zijn fiets en roept:
"Noavend boer"! en de boer zegt Noavend Krelis!" Meer wordt er al al die jaren lang niet gezegd...
Op een mooie zomerochtend komt Krelis de deel oprijden met een fonkelnieuwe fiets. Zoals gebruikelijk zegt de knecht:"Mogge boer"
En de boer zegt "Mogge krelis, Hedde 'n neije fiets??
Krelis zwijgt stug en gaat aan het werk.
In de avondschemering zegt Krelis plotseling: "Boer ik ben vandoag vur 't loast gewees"
De Boer schrikt daarvan en stottert: "Maar Krelis je bint hier al zo'n lange tied, waarum dat nu zo inees?
Ach man, zegt Krelis, dat gelul over die fiets...
@Petra.
Die conversatie in de bergen!?...
Ik moet dergelijk grappen ook niet bekijken terwijl ik net een slok koffie neem!!
weer een toetsenbord naar de gallemiese.
Ik stel jou aansprakelijk!
Die conversatie in de bergen!?...
Ik moet dergelijk grappen ook niet bekijken terwijl ik net een slok koffie neem!!
weer een toetsenbord naar de gallemiese.
Ik stel jou aansprakelijk!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Heb je iets tegen the dirty orthodox mind dan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Een Groninger boer ontmoet, terwijl hij aan het werk is met zijn vee in de wei, God. God, in de van hem bekende donderende stem, zegt: "Je hebt welgedaan in mijn ogen. Ik zal je nu elke wens vervullen." De boer: "Elke wens, God?" God: "Elke wens". De boer: "Vaan mien laand!".
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
De oorspronkelijke mop is langer: God komt op de Noordpool een Eskimo tegen, die een diepe buiging voor Hem maakt en zegt: "Dank U Heer, dat Ge mij geschapen hebt. "Daarna gaat God naar de Saharawoestijn, waar hij een Arabier ontmoet die zich ter aarde werpt en zegt: "Dank U Heer, dat Ge mij geschapen hebt." Vervolgens gaat God naar de Gobi woestijn waar Hij een Chinees aantreft die zegt: Dank U Heer, dat Ge mij geschapen hebt."De Encyclopedist schreef: ↑22 apr 2018 19:24 Een Groninger boer ontmoet, terwijl hij aan het werk is met zijn vee in de wei, God. God, in de van hem bekende donderende stem, zegt: "Je hebt welgedaan in mijn ogen. Ik zal je nu elke wens vervullen." De boer: "Elke wens, God?" God: "Elke wens". De boer: "Vaan mien laand!".
En tenslotte begeeft God zich naar het Grunningse platteland waar een boer aan het hooien is, die dreigend zijn hooivork opheft en zegt: "Ga van mien laand af, kerel!" Dat was 60 jaar geleden, kun je nagaan...
En ja, ik heb inderdaad iets tegen onderbroeken lol.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Doet me denken aan een vrij oude midrasj die uitlegt waarom het Jodendom twee Torahs (Torot) hebben -- een mondelinge & een schriftelijke Torah:
Toen de schepper de mens de Torah wilde schenken, ging hij naar Edom & gaf de Torah. De Edomieten vroegen: “Heer, wat staat er in?” God antwoordde “Je zult niet doodslaan,...” De Edomieten antwoordden afwijzend: ”onze aartsvader Esau overleefde door moord, zoals geschreven staat 'En door uw zwaard zult gij leven' (Genesis 27:40). Hoe kunnen wij onze traditie verloochenen?”
Daarop ging hij naar het volk van Jisjma'el & gaf de Torah. De Ismaelieten vroegen: “Heer, wat staat er in?” God antwoordde “Je zult niet stelen,...” De Jisma'elieten antwoordden afwijzend: ”onze aartsvader Jisjma'el leefde door middel van diefstal, zoals geschreven staat 'zijn hand zal tegen allen zijn' (Genesis 16:12). Hoe kunnen wij onze traditie verloochenen?”
Hij ging naar Mo'ab & gaf de Torah. De Moabieten vroegen: “Heer, wat staat er in?” God antwoordde: “Geen incest plegen,...” Maar de Moabieten antwoordden: ”onze natie kwam tot stand door middel van incest, zoals geschreven staat 'En de twee dochters van Lot werden bevrucht door hun vader' (Genesis 19:36). Hoe kunnen wij onze traditie verloochenen?”
Pas toen ieder volk de Torah had geweigerd, ging hij naar Israel & gaf de Torah. Israel vroeg: ”hoeveel kost het?” God antwoordde: “het is gratis”. “Geweldig”, zei het volk Israel, “doe ons er maar twee”.
Toen de schepper de mens de Torah wilde schenken, ging hij naar Edom & gaf de Torah. De Edomieten vroegen: “Heer, wat staat er in?” God antwoordde “Je zult niet doodslaan,...” De Edomieten antwoordden afwijzend: ”onze aartsvader Esau overleefde door moord, zoals geschreven staat 'En door uw zwaard zult gij leven' (Genesis 27:40). Hoe kunnen wij onze traditie verloochenen?”
Daarop ging hij naar het volk van Jisjma'el & gaf de Torah. De Ismaelieten vroegen: “Heer, wat staat er in?” God antwoordde “Je zult niet stelen,...” De Jisma'elieten antwoordden afwijzend: ”onze aartsvader Jisjma'el leefde door middel van diefstal, zoals geschreven staat 'zijn hand zal tegen allen zijn' (Genesis 16:12). Hoe kunnen wij onze traditie verloochenen?”
Hij ging naar Mo'ab & gaf de Torah. De Moabieten vroegen: “Heer, wat staat er in?” God antwoordde: “Geen incest plegen,...” Maar de Moabieten antwoordden: ”onze natie kwam tot stand door middel van incest, zoals geschreven staat 'En de twee dochters van Lot werden bevrucht door hun vader' (Genesis 19:36). Hoe kunnen wij onze traditie verloochenen?”
Pas toen ieder volk de Torah had geweigerd, ging hij naar Israel & gaf de Torah. Israel vroeg: ”hoeveel kost het?” God antwoordde: “het is gratis”. “Geweldig”, zei het volk Israel, “doe ons er maar twee”.
Zionist
Laatst gewijzigd door Petra op 23 apr 2018 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
En terecht, ikke ook!
Weg met die stomme onderbroeken
Wat is de overeenkomst tussen een onderbroek en een stoeptegel?
Ze zitten allebei in de weg.
Sam en Moos lopen langs een katholieke kerk. Er stond een bord: Word nu katholiek en ontvang 15 euro premie!
Sam zei: “Dat lijkt me wel wat. Toch 15 euro!” Moos: “Je bent gek om van je geloof af te vallen voor 15 euro.”
Maar Sam deed het toch en ging naar binnen. Als hij later buitenkomt zegt Moos: “Zo, ben je nou blij met je 15 euro?”
Zegt Sam: “Echt weer iets voor een Jood om meteen over geld te beginnen.”
Sam zei: “Dat lijkt me wel wat. Toch 15 euro!” Moos: “Je bent gek om van je geloof af te vallen voor 15 euro.”
Maar Sam deed het toch en ging naar binnen. Als hij later buitenkomt zegt Moos: “Zo, ben je nou blij met je 15 euro?”
Zegt Sam: “Echt weer iets voor een Jood om meteen over geld te beginnen.”
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Ik schreef onderbroeken-LOL. Maar misschien snap je het verschil niet.
Net zomin als het verschil tussen die grap van 60 jaar geleden, en de hedendaagse versie je is opgevallen. Hoe we toen aankeken tegen Arabieren en Chinezen bijvoorbeeld. Dat waren toen nog gewone mensen. Net zo dankbaar als wij dat WW II was afgelopen. Dank U Heer...
En nu? Nu zullen we die klootzakken wel even mores leren!
Dubio.
We leven goed, op onze aarde,
we horen, zien en leren veel.
En alles heeft zijn eigen waarde.
Maar ook, helaas, het tegendeel.
Want zwakken blijken soms de sterken.
Wie angst toont heeft de meeste moed.
De zonde wortelt in de kerken.
De phallus is het hoogste goed.
Het slechtste wint de hoogste prijzen.
De liefde doet het meeste pijn.
De gekken zijn de ware wijzen.