Zeg je hier nu dat pro-Israelische forumgenoten sorry moeten gaan zeggen voor iets dat Israel heeft gedaan?dikkemick schreef: ↑21 nov 2025 08:33
Het zou zo fijn zijn als de pro-Israëliers hier al voor die tijd zouden inzien dat Israël letterlijk en figuurlijk steeds over grenzen gaat.
"Sorry voor alle onnodige Palestijnse gevangenen"
"Sorry voor de totale verwoesting van Gaza"
"Sorry voor Sderot Cinema "
"Sorry voor ALLE illegale nederzettingen"
"Sorry voor de onnodige bommen op Syrië "
"Sorry voor de burgerslachtoffers in Libanon"
"Sorry voor het negeren van internationaal recht"
{knip}
Het is een zelfde sorry die wij met z'n allen hopelijk over enkele jaren uitspreken mbt intensieve (pluim)veehouderij.
M.b.t het ophokken van meer dan honderd miljoen landbouwdieren in een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld, waardoor diverse ziektes uitbreken en al deze levende wezens (eufemistisch) geruimd moeten worden. Eveneens een sorry voor al die onnodige slachtoffers en al dat onethische leed. In geval Israël komt daar inhumaan bovenop.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Re: Nieuwe ontwikkelingen Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Je gebruikt de term "Zio-Nazisten" wel erg vaak als kwalificatie.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑21 nov 2025 09:56
Ik zal maar niet melden waar ik de Zio-Nazisten naar toe zou willen sturen.
Ik ken de betekenis die die term op internet doorgaans heeft,
maar ik ben benieuwd wat jij er persoonlijk mee bedoelt.
- Kun je concreet aangeven welke eigenschappen je met die term wilt beschrijven?
===============
Correctie: voor iets dat hij veronderstelt dat Israél heeft gedaan!
Bovendien kan hij opnieuw om moverende redenen niet laten
om mensen gelijkwaardig te stellen met dieren, over inhumaan gesproken ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
De vergelijking is uiterst ongelukkig, maar volgens mij vergelijkt Dikkemick niet direct mensen met dieren maar twee politieke keuzes: beleid van de regering in Israel en beleid van de regering in Nederland. Maar misschien lees ik het verkeerd.
De hele gedacht om sorry te moeten zeggen, vind ik vreemd. Waarom zouden we sorry moeten zeggen voor het beleid van de Nederlandse regering, omdat we toevallig in dit land wonen?
@ Dikkemick: zou een Palestijn sorry moeten zeggen voor de aanslagen van Hamas? Ik vermoed van niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Zo benaderd vind ik juist dattie wél een punt zou hebben!
Niet wat betreft 'sorry zeggen', maar wél in de zin dat landen verantwoordelijkheid dragen voor de gevolgen van hun eigen beleid. Dat betekent niet dat burgers schuld hebben aan beslissingen van een regering, maar wel dat er na afloop een plicht bestaat om bij te dragen
aan herstel, wanneer dat beleid schade heeft veroorzaakt.
En die redenering geldt uiteraard niet eenzijdig. Voor Gaza ligt daar eveneens een verantwoordelijkheid: niet als schuldbekentenis voor daden van gewapende groepen,
maar omdat wederopbouw alleen kan slagen als alle betrokken partijen
bijdragen aan het herstellen van wat is aangericht.
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Inderdaad!gerard_m schreef: ↑21 nov 2025 10:07Zeg je hier nu dat pro-Israelische forumgenoten sorry moeten gaan zeggen voor iets dat Israel heeft gedaan?dikkemick schreef: ↑21 nov 2025 08:33
Het zou zo fijn zijn als de pro-Israëliers hier al voor die tijd zouden inzien dat Israël letterlijk en figuurlijk steeds over grenzen gaat.
"Sorry voor alle onnodige Palestijnse gevangenen"
"Sorry voor de totale verwoesting van Gaza"
"Sorry voor Sderot Cinema "
"Sorry voor ALLE illegale nederzettingen"
"Sorry voor de onnodige bommen op Syrië "
"Sorry voor de burgerslachtoffers in Libanon"
"Sorry voor het negeren van internationaal recht"
{knip}
Het is een zelfde sorry die wij met z'n allen hopelijk over enkele jaren uitspreken mbt intensieve (pluim)veehouderij.
M.b.t het ophokken van meer dan honderd miljoen landbouwdieren in een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld, waardoor diverse ziektes uitbreken en al deze levende wezens (eufemistisch) geruimd moeten worden. Eveneens een sorry voor al die onnodige slachtoffers en al dat onethische leed. In geval Israël komt daar inhumaan bovenop.
Plaatsvervangend sorry. In ieder geval schaamte voor wat hun heilige land
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat laatste: Zeker! Als ze voorheen pro-Hamas waren.gerard_m schreef: ↑21 nov 2025 13:04De vergelijking is uiterst ongelukkig, maar volgens mij vergelijkt Dikkemick niet direct mensen met dieren maar twee politieke keuzes: beleid van de regering in Israel en beleid van de regering in Nederland. Maar misschien lees ik het verkeerd.
De hele gedacht om sorry te moeten zeggen, vind ik vreemd. Waarom zouden we sorry moeten zeggen voor het beleid van de Nederlandse regering, omdat we toevallig in dit land wonen?
@ Dikkemick: zou een Palestijn sorry moeten zeggen voor de aanslagen van Hamas? Ik vermoed van niet.
Dat eerste: HierEnNu zit, zoals te doen gebruikelijk, te (woord)fucken. Natuurlijk weet hij dat ik Palestijnen NIET met dieren vergelijk.
Het is zuigen....narren....prikken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Eensch....HierEnNu schreef: ↑21 nov 2025 13:48
Niet wat betreft 'sorry zeggen', maar wél in de zin dat landen verantwoordelijkheid dragen voor de gevolgen van hun eigen beleid. Dat betekent niet dat burgers schuld hebben aan beslissingen van een regering, maar wel dat er na afloop een plicht bestaat om bij te dragen
Maar Dikkemick bedoelt dus iets anders.
Mensen die pro-Israel zijn, waar hij vermoedelijk ook jou mee bedoelt, moeten plaatsvervangend sorry gaan zeggen en zich schamen voor de daden van Israel.
Misschien vanuit de aanname dat mensen zo zwart wit denken: Israel is ofwel een heilig land dat niets fout doet, of de bron van alle kwaad.
Het feit dat je een land blijft steunen en verdedigen dat genocide pleegt. Het feit dat dit heilige genocidale land een fuckin' uitkijkpost maakt om te kunnen genieten van dit leed.gerard_m schreef: ↑21 nov 2025 16:10Eensch....HierEnNu schreef: ↑21 nov 2025 13:48
Mensen die pro-Israel zijn, waar hij vermoedelijk ook jou mee bedoelt, moeten plaatsvervangend sorry gaan zeggen en zich schamen voor de daden van Israel.
Misschien vanuit de aanname dat mensen zo zwart wit denken: Israel is ofwel een heilig land dat niets fout doet, of de bron van alle kwaad.
Daar moet je je
A: Voor schamen
B: Excuses aanbieden dat je ooit achter dit land hebt gestaan.
Dat bedoel ik dus!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Helder wat je bedoelt: daar laat ik het verder bij.dikkemick schreef: ↑21 nov 2025 16:34Het feit dat je een land blijft steunen en verdedigen dat genocide pleegt. Het feit dat dit heilige genocidale land een fuckin' uitkijkpost maakt om te kunnen genieten van dit leed.gerard_m schreef: ↑21 nov 2025 16:10Eensch....HierEnNu schreef: ↑21 nov 2025 13:48
Daar moet je je
A: Voor schamen
B: Excuses aanbieden dat je ooit achter dit land hebt gestaan.
Dat bedoel ik dus!